Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 144

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 144 av 197 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 ... SisteSiste
Viser resultater 2,861 til 2,880 av 3926
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Jeg er veldig usikker på om jeg vil dra på messen i år.. Den har tapt seg veldig på de tre siste årene synes jeg.
    Klart hvis mange kjente skal dit, så er det jo en god unnskyldning for å snakke litt hifi.

A.
    Mulig det har tapt seg litt men enda koselig å prate med noen bekjente også, skader ikke det å kikke litt fra ende til annen. Jeg synes du skal ta turen Bjørn, nice 2 meet u last time.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe... Prøv å beholde manken.

Makro funksjoner og tilpassnings muligheter innenfor IR omerådet synes jeg er enkelt å programere, men la det ikke bli for mange makrofunksjoner og ei for mange bilder/slideshow på H1000, da vil den mest sansynlig låse seg og må bli reset.

Ellers er jeg fornøyd med batteri kapasiteten og de nødvendige funskjonene.

H1100 noe bedre??

A.
    :???: Betyr det at du benytter H1000 til å styre Waveman over IR via Logitech's IR extender? Hvis så hvilke IR/RF konverter/extender har du som funker mellom logitechs ir og waveman??

Enig med deg om funksjonaliteten på H1k, har programmert en del - den liker ikke for mange makro'er... :evil:

~ka

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kastrom
    :???: Betyr det at du benytter H1000 til å styre Waveman over IR via Logitech's IR extender? Hvis så hvilke IR/RF konverter/extender har du som funker mellom logitechs ir og waveman??

Enig med deg om funksjonaliteten på H1k, har programmert en del - den liker ikke for mange makro'er... :evil:

~ka
    Nå husker ikke merket på lysstyringen jeg bruker i farten, men den er med toutch kontrol, og IR mottaker. Så den trenger ingen extender eller lingnende. Bare å rette H1000 mot lysbryteren og dimme slå av/på etter eget ønske.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Mulig det har tapt seg litt men enda koselig å prate med noen bekjente også, skader ikke det å kikke litt fra ende til annen. Jeg synes du skal ta turen Bjørn, nice 2 meet u last time.
    Skal ha det i bakhodet. Hvor står det noe om messen?

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha det i bakhodet. Hvor står det noe om messen?

A.
    Det står ikke noe om Horten messen enda men fikk vite av Flageborg at det blir noe, er bare å vente å se hva som skjer og håpe på det beste. Når det kommer til messen i Lørenskog så ligger det en del info på:

www.kringlyd.no

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig

Sendte en mail til VSA hvor jeg lurte på om de har en senterhøyttaler til å matche mine VR4SR. Det skulle vise seg at de har noe på gang som er rimeligere en deres universal senterhøyttaler.

Press Release

~ LCR-4 Center Speaker ~
    Von Schweikert Audio, California

Murrieta, California. October 1, 2009. Von Schweikert Audio, a manufacturer of high end audiophile speaker systems, is pleased to announce the introduction of a new center channel speaker system, the LCR-4. The suggested Retail Price is $1,795 each.

Designed for use with the VR-3, VR-33, VR-4, and VR-5 Series of speaker models, the new LCR-4 is a giant step forward in the area of vocal intelligibility at a reasonable price point. This new center speaker uses very high quality drivers designed by Scanspeak of Denmark, the company who supplies Wilson, Magico, YG Acoustics, and other top quality manufacturers who use these drivers in systems costing up to $150,000/pr.
    Since the twin 178mm (7”) bass-mids have to reproduce both the bass and midrange frequencies, it is a challenge to design a driver that will reproduce the human voice with extreme clarity, while also being asked to reproduce deep bass frequencies at a high volume level. In order to obtain the maximum vocal intelligibility, the LCR-4 uses specially designed drivers that were optimized for this function, and consist of high-tech laminated cones driven by patented Low Distortion Motors. The Revelator 1” tweeter has a long throw design, chambered rear cavity to reduce resonance, specially treated fabric dome, and the Low Distortion Motor. This tweeter combines both high detail with extremely smooth sound, especially in the important vocal range.

LCR-4 SPECIFICATIONS

Frequency Response – 32Hz to 25kHz (+/- 3dB)

Impedance – 4 ohms nominal

Power Rating – 50 watts to 200 watts r.m.s.

Sensitivity – 90dB @ 1watt 1/meter

Size – 9.5” tall x 22” wide x 14” deep

Construction - Triple-Layer laminated sandwich of resin impregnated MDF, artificial stone, and rubberized felt, 75mm total thickness, with honeycomb internal bracing. This hi-tech wall eliminates the colorations found in competing systems and is one of our “secret weapons” in the vocal clarity of this model. Bass loading is an infinite baffle, sealed box for maximum vocal clarity.

Bass/Mids – 2 pcs Scanspeak treated-paper units, 7” dia, with 38mm high power voice coils, Low Distortion Motors, cast frames, copper clad pole piece, and long throw suspensions. This is the same driver used in speakers at $15,000/pr.

Tweeter – 1 pc Scanspeak silk dome Illuminator tweeter, Low Distortion Motor, rear chamber cup, cast metal frame, and Ferrofluid liquid cooling for high-temperature protection. This tweeter is used in speakers costing $34,000/pr.

Input – One pair of WBT satin finish Rhodium plated five way binding posts/

Crossover – Fourth Order Global Axis Integration Network using premium film/foil caps, air core inductors, and metal film resistors,

Warranty – Ten Years, parts and labor (excluding abuse such as amplifier clipping).

Vedlegg 61587

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått sutret meg til en demo hos Eurotrip i morgen.
    Fint at han gidder å ta imot meg på så kort varsel!

Det blir et spennende gjenhør av Usher siden jeg selv hadde lignende høyttaler.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kose deg. Liker du ikke lyden er det hvertfall en utrolig lekker stue
    Legg ut inntrykket av Krell på Usher
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få tiden til å fly mens jeg er i Bergen, har jeg tatt turen rundt på forskjellige hifi butikker. Musikk-magazinet, BMH, og selvfølgelig Renaissance Audio.

Musikk-magzinet fikk jeg låne et øre til Klipsch P37 og Mcintoch effekt og drivverk. Ble overrasket over bass responsen på P37 til og begynne med, men etter hvert syntes jeg bassen ble svulmende rundt 35Hz og noe mere fattig oppover. Rommet de hadde har nok en del å gjøre med denne effekten. Diskant og mellomtone var noe tilbakelent og uten den store detaljerikodomen. Jeg hadde for store forventninge til oppsettet her som desverre ikke sto til forventningene.

BMH hadde Rotel drivverk, for og effektforsterker på Vienna Acoustic Bethoven grande som i forhold til ovennevnte oppsett overrasket. Her var det mere detaljer i toppen, og ga inntrykk av å være mere dynamisk. Hadde jeg skulle handlet et av disse to oppsettene hadde nok BMH sitt vært mitt valg, mere for pengene!!

Renaissance Audio er en liga for seg selv. Har var det meget gode lytte inntrykk fra Avalon til Usher Mini dancer. Jeg fikk frie tøyler og kunne bare velge å vrake i hva jeg ville teste. Det ble bare tid til to oppsett, men hadde jeg hatt mulighet hadde jeg blitt der til i morgen. Enormt mye å velge i mellom. Jeg ble imponert over hva Mini dancer presterer, og ser enda mere fram til turen til Eurotrip i kveld. Det skorter ikke på mye når det kommer til usher. Skulle det være en ting, så må det bli den litt bløte bassen. Avalon høyttalere til 600 000 spillte meget bra, men på ingen måte verdt de pengene i mine ører. De spillte bra, og meget hurtige men ble for dyre i forhold til hva du får.. Uansett så er det begrenset hva man rekker på tre timer.

A.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få tiden til å fly mens jeg er i Bergen, har jeg tatt turen rundt på forskjellige hifi butikker. Musikk-magazinet, BMH, og selvfølgelig Renaissenanse Audio.

Musikk-magzinet fikk jeg låne et øre til Klipsch P37 og Mcintoch effekt og drivverk. Ble overrasket over bass responsen på P37 til og begynne med, men etter hvert syntes jeg bassen ble svulmende rundt 35Hz og noe mere fattig oppover. Rommet de hadde har nok en del å gjøre med denne effekten. Diskant og mellomtone var noe tilbakelent og uten den store detaljerikodomen. Jeg hadde for store forventninge til oppsettet her som desverre ikke sto til forventningene.

BMH hadde Rotel drivverk, for og effektforsterker på Vienna Acoustic Bethoven grande som i forhold til ovennevnte oppsett overrasket. Her var det mere detaljer i toppen, og ga inntrykk av å være mere dynamisk. Hadde jeg skulle handlet et av disse to oppsettene hadde nok BMH sitt vært mitt valg, mere for pengene!!

Renaissenanse Audio er en liga for seg selv. Har var det meget gode lytte inntrykk fra Avalon til Usher Mini dancer. Jeg fikk frie tøyler og kunne bare velge å vrake i hva jeg ville teste. Det ble bare tid til to oppsett, men hadde jeg hatt mulighet hadde jeg blitt der til i morgen. Enormt mye å velge i mellom. Jeg ble imponert over hva Mini dancer presterer, og ser enda mere fram til turen til Eurotrip i kveld. Det skorter ikke på mye når det kommer til usher. Skulle det være en ting, så må det bli den litt bløte bassen. Avalon høyttalere til 600 000 spillte meget bra, men på ingen måte verdt de pengene i mine ører. De spillte bra, og meget hurtige men ble for dyre i forhold til hva du får.. Uansett så er det begrenset hva man rekker på tre timer.

A.

Tror nok du har rukket over det meste som er av verdi tror jeg. Eneste måtte bli Soundgarden som har KEF Reference i surround-demorommet. Evt Erdal Stereo på Askøy, men da må du reise et stykke.
    De Avalon høyttalerne du fikk høre på, er virkelig noen svære beist. De er nok ikke noe som hadde blitt et valg i min stue(om jeg hadde hatt pengene å bruke på dem). Det er utseende meget for spesielt. Avalon NP var en høyttaler som falt veldig i min smak. Men Mini Dancer er vel den høyttaleren i en oppnåelig prisklasse for mitt vedkommende, som har gitt meg mest smil om munnen. At konemor i tillegg likte utseende på dem, gjør at det er en viss mulighet for at det står noen slike hjemme hos oss en vakker dag.
    Skal du være lenge i Bergen da?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Tror nok du har rukket over det meste som er av verdi tror jeg. Eneste måtte bli Soundgarden som har KEF Reference i surround-demorommet. Evt Erdal Stereo på Askøy, men da må du reise et stykke.
    De Avalon høyttalerne du fikk høre på, er virkelig noen svære beist. De er nok ikke noe som hadde blitt et valg i min stue(om jeg hadde hatt pengene å bruke på dem). Det er utseende meget for spesielt. Avalon NP var en høyttaler som falt veldig i min smak. Men Mini Dancer er vel den høyttaleren i en oppnåelig prisklasse for mitt vedkommende, som har gitt meg mest smil om munnen. At konemor i tillegg likte utseende på dem, gjør at det er en viss mulighet for at det står noen slike hjemme hos oss en vakker dag.
    Skal du være lenge i Bergen da?

Kef reference må jeg bare låne et øre til. Kanskje i morgen? Jeg skal være i Bergen til kl 1700 i morgen, også er turen over fjellet over for denne gang.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Eurotripen over, og jeg sitter igjen med blandet drops fra dagen.

Har vært igjenom en del hifi i dag, og det var veldig digg og avslutte dagen på denne måten. Eurotrip hadde koket kaffe og "baket" skolebrød med annet snacks fra bla kims? Før jeg rakk og sette meg skikkelig ned i sofaen var kaffekoppen fylltopp med ny-traktet kaffe mens praten var om hifi før jeg tok første slurken av kaffen. Like fort som koppen ble fylltopp forsvant både kaffe og kaffekanen på kjøkkenet, samtidig som han sverget Moccamaster opp, ned og i mente. Husverten var ikke fornøyd med smaken. Hmm.. godt han ikke veit hvor mye harsk kaffe jeg drikker på jobben, denne bar preg av kvalitet iforhold.
    Nå som brusglasset var fylltopp var det klart for musikk (alt dette innenfor en periode på maks 3min fra jeg kom inn døren).
    Det ble spillt mest fra min perm med cder hvor jeg kjenner musikken godt. Det første som ble spillt var fra min egen demoplate... Du Ove?? Du har ikke merket at lyden trekker seg mot høyre høyttaler? Følte jeg måtte nevne dette for han i redsel for å såre nybekjentskapen. Det tok ikke lang tid før vi begge stod krumrygget og flyttet på høyttalere, kobblet om forsterkere etter en rask test med hifiklubbens kalibreringscd. Der var fentomsenter ja..
    Nå var det tid for lytting. Det ble raskt avkreftet min redsel for Krell på BEII diskanter. Dette spillte nemlig meget behagelig, uten tegn til lyttetretthet på noe av musikken vi testet. Eurotrip har imidlertid en utfordring med rommet sitt. Det har seg slik at gangen til venstre for oppsettet sluker til seg lyden fra venstre høyttaler. Dette medfører en del tap på dype frekvenser, q-sound, og rom følelse, men det var ikke plagsomt mye til vanlig lytting, noe som tiden skulle vise, for vi klarte å svi av fire timer. Tiden gikk fort, og en hyggelig kar med en del sammenfallende innteresser som meg selv, var det duket for samtaler om andre hobbyer en del av kvelden også.

Takker for en hyggelig kveld, og er Eurotrip på vestfold kantene har han fått en stående innbydelse for demo hos meg også.

A.

Vedlegg 61995

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du savner gode gamle Usher du Bjørn, er bare å ta en telefon til pushern her i byen så får du noen skikkelig Taiwan babes på døra vet du. Jørgen Hattemaker ordner alt av Usher, er du snill får du sikkert en hyggelig pris også.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du savner gode gamle Usher du Bjørn, er bare å ta en telefon til pushern her i byen så får du noen skikkelig Taiwan babes på døra vet du. Jørgen Hattemaker ordner alt av Usher, er du snill får du sikkert en hyggelig pris også.
    Hehe.. Hørtes ut som en skikelig halik virksomhet..

Må nok innrømme at Usher har satt spor i kropp og sjel, men jeg tror det blir en stund til neste gang usher står hos oss.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Hørtes ut som en skikkelig halik virksomhet..

Må nok innrømme at Usher har satt spor i kropp og sjel, men jeg tror det blir en stund til neste gang usher står hos oss.

A.
    Det er lov å kalle de for "damer" med slik finish, vi fantaserer om alt og alle så hvorfor ikke gi Usher litt ekstra oppmerksomhet. Åssen sitter lydbildet hos seg om dagen, føler du at puslespillet er på plass for tiden?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov å kalle de for "damer" med slik finish, vi fantaserer om alt og alle så hvorfor ikke gi Usher litt ekstra oppmerksomhet. Åssen sitter lydbildet hos seg om dagen, føler du at puslespillet er på plass for tiden?
    Jeg kan ikke si annet en at det sitter som det skal. Har brukt alle kunstens regler for å få det til etter VSA sine manualer. Etter å ha hørt div oppsett i dag, så må jeg si pinpointingen fra Von Schweikert har ingen andre klart så til de grader.Det spiller anerledes, og veit man hva Albert Von Shweikert sin intension er, så er det ikke langt fra hannes normer. Ble du noe klokere av dette??.. Skulle tro jeg var politiker.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke si annet en at det sitter som det skal. Har brukt alle kunstens regler for å få det til etter VSA sine manualer. Etter å ha hørt div oppsett i dag, så må jeg si pinpointingen fra Von Schweikert har ingen andre klart så til de grader.Det spiller anerledes, og veit man hva Albert Von Shweikert sin intension er, så er det ikke langt fra hannes normer. Ble du noe klokere av dette??.. Skulle tro jeg var politiker.

A.
    Jeg er nok ikke så grundig innafor dette med lyd og tweaks som de store her inne, men noe kan minne om at det kan bli talt litt i metaforisk sett. Det er noe som heter fremmedord med dette er vel utover min kunnskap, men å tenke litt så er det bare å si at dette spiller som bare f*** og låter h******* bra.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phu.. Jeg rakk i sisteliten en 1 timers tur til Soundgarden i Bergen før jeg måtte reise hjem. Der fikk jeg høre på Kef Reference 205 med egen musikk. Ble positivt overrasket over dens mellomtone, meget frampå og detaljert. De hadde på ingen måte Bass. Det virket som om all bass fra 50-60Hz og ned var borte. Jeg spurte om de hadde de i small og med deling til sub på? Men nei, de hadde ikke det. Jeg tipper de ville spillt en god del bedre i et privat hjem hvor noen får tid og mot til å tweake.

A.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du deler lytteinntrykkene dine. Det gir mye mer menig å lese om hvordan mannen i gata synes det låter, enn de adjektivifiserte skribentene i de folie-embalerte papirstablene i butikken. (Selv om det er svært greit med litt dasslektyre)

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom noen av de samme butikkene for en stund siden. På soundgarden fikk eg samme inntrykk av KEF 205, er fremdeles ikke sikker på at de ikke var delt på en nedre frekvens. De falt totalt gjennom på rammstein iallfall. Selger mente at slike engelske høyttalere ikke passet til slik musikk, og at en hjemmekinoreceiver ikke var en passende pre...hmm.
    Eg tror nok de spiller bra i et annet rom og med litt justering ja.

Side 144 av 197 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 140 141 142 143 144 145 146 147 148 154 164 174 184 194 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •