Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 143

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 143 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 2,841 til 2,860 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Onkyo sin 5507 er vel noe mer dynamisk enn Marantz'en. Den har også balansert ut, selv om jeg ikke vil påstå at den er fullbalansert. Denne er jo relativt rimelig som midlertidig løsning (20k). Skal visstnok kunne korrigere 2 sub'er serparat.

Primare har SP32 som er ganske bra imo. Sikkert ikke på nivå med Halcro'en mtp nyprisen. Men denne tror jeg er fullbalansert på frontkanalene. Har dog ikke romkorreksjon. Man må også kjøpe ekspansjonskort for å få bitstream og slikt. Så den havner fort på totalt 40k fullspekket. Kansje litt dyrt som midlertidig løsning.

Men hvorfor ikke bruke en eller annen reciever og kjøpe en pre med HT-passtrough. Vil vel gjøre en bedre jobb i stereo enn hvilken som helst pro. Med mindre det er kino du liker best.

Geir Arne
    Geir A.

Jo den skårer høyt hos meg forelåpig. Vært gøy å hatt den hjemme på test. Se om det kan være mulighet for det.

Godt tips BTW.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå vet jeg ikke hva grunnen til salg av Halcro er, men hva med Cary Cinema 11A??

Alltid greit med noe nytt.

Cary C11A har vel ikke XLR tilsluttning noe som jeg må ha for å få MBL i mono drift.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva med å prøve noe fra Parasound, de har noen gode pre's som er verdt å sjekke ut i hvertfall.

Product Lines > Halo > P 7 Preamplifier

Kanskje dette kan være noe i din gate?

Hmm. Denne må jeg undersøke noe mere. Er innteresert i å få HD lyd, kan ikke gi slipp på den.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kåste å vårrå storkar men... Forsterker - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben

.

Denne skårer høyt hos meg for øyeblikket.

A.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Cary C11A har vel ikke XLR tilsluttning noe som jeg må ha for å få MBL i mono drift.

A.

Det er mulig å kjøpe XLR til RCA overganger, men det gir kanskje ikke "topp" lydkvalitet...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

.

Denne skårer høyt hos meg for øyeblikket.

A.

Ællers så e de no denon sin 4810 te 25.000 kron nåkkå som kan brukes eventuelt i framtia på nå stuekino e.l når de skull dukk opp når sikkelig prosessor du it kan motstå å klå på ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Det er mulig å kjøpe XLR til RCA overganger, men det gir kanskje ikke "topp" lydkvalitet...

Nja.. Mister jo poenget med XLR tilsluttning. Jeg vil gjerne ha full balansert til musikk lytting.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ællers så e de no denon sin 4810 te 25.000 kron nåkkå som kan brukes eventuelt i framtia på nå stuekino e.l når de skull dukk opp når sikkelig prosessor du it kan motstå å klå på ;-)

Ikke den Denon. Mere AVP serien jeg siktet til.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Året med stor Å.

Jeg har på mange måter gått bananas i utbyttinger året 2009. Lettingen etter en fullgod musikk og kino opplevelse har atter en gang blitt lang og med en god del utfordringer, og total omvending. Jeg skulle nemelig selge alt i kinoen og satse på en annen hobby i større grad en hva jeg gjør nå. Jeg har en lidenskap for biler nermere bestemt Porscher, tenkte da og bruke hifi pengene på en ny bil. Heldigvis og takket være en samboer som fikk meg til å stille meg spørsmålet om at dette er noe jeg virkelig ønsker å gjøre, ble satsingen på nytt i kinoen men med litt andre mål og ambisjoner. Nå skulle kinoen tilrettelegges familiens behov noe mere, og rekliner sofa ble byttet ut med chaselonge, og pall med Kaffebord, noe som tok vekk en del av den guttete harde stilen og mere et kvinnelig touch (Kanskje ikke såå mye, men litt mere).

Utsyret ble byttet ut, og Ushere 8871 var første man ut, og inn med Von Schweikert vr4sr noe som ble total krasj med Pass labs 250.5 og ble bass fattig. Etter MASSE reasearch ble det innvestert i MBL 9007 monoblokker og Classe CDP 102 cd-spiller for å få det musikkalske på plass. Plasseringene på VS ble på en slik plass at Klipsch RT12 subwooferene ikke kunne stå i hjørnene forran, og ble da en dårlig match lydmessig ved plassering på innsiden av VS høyttalene. Dette medførte tap av dypbass og inntegreringen ble vanskeligere og subene måtte jobbe mere anstrengt for å kompansere for dårlig plassering. To stk SVS PC12 plus ble da arvtageren for Klipsch. Disse er da ikke så musikkalske og dynamiske som klipsch, men de gjør film på en OK måte, og plasseringen kunne igjen bli bak VS i hjørnene forran i kinoen, mere om dette senere.

Både Classe og MBL har en seriøs innpakning når det blir sendt, det ser mere ut som gull og diamanter som skal være i innpakningen. Classe kommer i en hvit og godt polstret eske med manual og fjærnstyring samt nettkabel ligger i en hvit pappeske som er felt inn i beskyttelsematerialet som cd-spilleren ligger stødig i. Bort med alt det, så ligger CD-spilleren innkledd med filt som det står versjon og utgave klitsret på. Her er det ikke tvil om at denne er sjekket og bekreftet med SN, pakkedato og versjon.
    MBL er pakket ned i flightcase noe som ligner på noe en musiker ville hatt med seg noe av utstyret til gigen i. Brun aluminium kasse med lås på fire sider som det er å vri på for å åpne. Kassen deles omtrent i midten, og det første som sees er MBL innbrodert i trekket over effektrinnet. I lokket ligger en konvulutt med verdier og SN etter en test de har gjort på fabrikken. To par hansker, et for å bære kassen, og et for å bære forsterkeren. Jeg hadde ikke tid til å kle på meg noen hansker. Snappet til meg en pose med termineringer og bar kollosene inn i kinoen, her skal det spilles!

Romjulen ble magisk i kinoen, da ankom MBL og Classe etter mye rot fra fraktselskap og varer ikke på lager. Etter oppkobling er det umidelbar forbedring i lyden fra tidligere elektronik som var tilkoblet VS. Alt roer seg ned og blir veldig behagelig å lytte til, vokalene kommer inn i rommet og lydbildet åpner seg. Den savnede bassen er tilbake i kinoen men denne gangen en raskere og tyngre bass. Under innspilling av MBL blir bassen strammere og slagkraftig. Infected mushrom og Yello er en lek, ikke tegn til komprimering i lyden og det å forlate sweetspot har blitt vanskelig! Min kjære har flere ganger blitt oppgitt av min tiltrekning mot kinoen, og ofte i tvil om hva som er viktigst av to goder... Joo det er deg det kjære... med en nærvøs stemme, for noen ganger er forelskelsen stor og smilet kunne gått hele veien rundt hadde det ikke vært for ørene. Jeg nyter musikk igjen med innlevelse og eksplosiv dynamik. Mellomtonen er detaljert og rik om det skulle være kvinne eller manne vokaler. Live opptak eller konserter på DVD har fått en ny mening, noe mere live opplevelse i kinoen har jeg ikke hatt før. Spesielt trommer har en positiv framtoning, og høres nesten ut som slagverket er i rommet med meg. Mellomtonen kombinert med diskanten blir aldri slitsom eller hissig, slipper å sitte frampå å vente på at dette skal slippe taket, men heller en mere tilbakelent og beina på bordet spillestil. Uansett hva jeg forer oppsettet med, så spiller det på en anerledes og kontrolert måte en hva noe annet ville gjort.
    Hvis det skulle være noe jeg ville påpeke er det oppsettets innsnevring på 3D. Usher hadde her en fordel med sin BE diskant som spiller en del mere åpent, men den var heller hissig og trengte matching med omhu. Hva er best?? Jeg er ikke i tvil, jeg ville gått for den mere behagelige og sikre veien å gå.
    Alt i alt etter innspilling og utalige flyttinger på innventar med bare noen få cm omgangen har jeg musikkalsk sett kommet i havn. Film opplevelsen må jeg fortsette å jobbe med, SVS skulle vise seg å være noe motstridig i rommet mitt. Jeg som lenge har vært i mot elektronisk rom kalibrering har begynt å se den veien for å få subwooferene til å spille med.
    Klipsh RT12D med sin inntegrerte romkalibrering gjorde en formidalbel jobb med rett plassering. SVS trives ikke så godt og trenger hjelp for å bli fullgodt inntegrert. Hva utfordringen er, jo det virker som subene får fase vridning mellom 25Hz og 40Hz. Hvor problemet oppstår kommer an på hvilken frekvense jeg tuner etter, og slår jeg av subwooferene så spiller frontene med overbevisning i disse omerådene. Hva som skjer videre skal jeg komme med ved en senere anledning. Nå spiller jeg musikk, og tenker.

A.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt rått! Tror det meste her står ganske trygt i 2010? Kanskje bortsett fra SVS subbene...? Jeg tror de rett og slett ikke er gode nok i forhold til det du er blitt vandt med. Men om de er med bare på film så burde det være mulig å få det akseptabelt med litt EQ osv. Antimode verdt å prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony 1000 - Waveman

Ikke fått den enda, men den kommer i løpet av neste uke tror jeg.
    Da blir det nok en del programeringer og innstillinger for å tilpasse min bruk.

Når jeg har fått satt meg litt inn i den skal jeg poste noen formeninger ang H.1000.

A.
    Flott løsning du har fått deg!

Har du fått konfigurert H1000 til å styre waveman dimmerne over RF? Manken begynner å blir temmelig grå og tynnslitt på toppen etter en del frustrerende timers forsøk på å konfigurere dette... Har du en fungerende løsning?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mye fine ord her Bjørn, lukter vel en demo om ikke lenge til jeg tro?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kastrom
    Flott løsning du har fått deg!

Har du fått konfigurert H1000 til å styre waveman dimmerne over RF? Manken begynner å blir temmelig grå og tynnslitt på toppen etter en del frustrerende timers forsøk på å konfigurere dette... Har du en fungerende løsning?

Hehe... Prøv å beholde manken.

H1000 er ikke noe og benytte på RF signaler da den har veldig få muligheter der. Jeg har IR mottaker på lysstyringen, og den fungerer veldig fint. Tror 895 har flere muligheter på RF styring, og H1100 har RF noe bedre utviklet, men vet ikke hvor mye mere den kan styre kontra H1000.

For en som skal syre RF signaler er nok ikke H1000 veien å gå da de fjærnet nermest halvparten av RF kodene som bla 895 har.

Makro funksjoner og tilpassnings muligheter innenfor IR omerådet synes jeg er enkelt å programere, men la det ikke bli for mange makrofunksjoner og ei for mange bilder/slideshow på H1000, da vil den mest sansynlig låse seg og må bli reset. Den har liten kapasitet i forhold til mulighetene de laget på den, og bør styre unna unødvendige gimik funksjoner som kan føre til treghet i toutchscreen funksjonen og mode bytter.

Ellers er jeg fornøyd med batteri kapasiteten og de nødvendige funskjonene.

H1100 noe bedre??

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mye fine ord her Bjørn, lukter vel en demo om ikke lenge til jeg tro?

Ja det var kanskje det. Jeg er fornøyd med oppsettet på musikk siden, og synes alt spiller mye bedre sammen nå som ting har blitt innspilt.

Demo har jeg tenkt en del på de siste dagene, må finne en dag det passer inn i familiens hverdag, og når jeg har fått jobbet noe mere med subwoofer inntegreringen, noe som er et stykke på vei siden siste skrivende stund.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var kanskje det. Jeg er fornøyd med oppsettet på musikk siden, og synes alt spiller mye bedre sammen nå som ting har blitt innspilt.

Demo har jeg tenkt en del på de siste dagene, må finne en dag det passer inn i familiens hverdag, og når jeg har fått jobbet noe mere med subwoofer inntegreringen, noe som er et stykke på vei siden siste skrivende stund.

A.
    Dette kommer til å bli en killerkino uten like både musikalsk og filmtitting, virker skikkelig bra dette du har fått i hus. Går i litt innspilling her om dagen også, er del liv i de nye kassene mine også så jeg skal vel si at jeg er meget fornøyd med dette kjøpet. Da gjenstår det ca 80timer til med aktiv innspilling før det skal sies en slutt på det området. Da blir det å spille så mye jeg klarer, lang tid brukte du på dine høytalere?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer til å bli en killerkino uten like både musikalsk og filmtitting, virker skikkelig bra dette du har fått i hus. Går i litt innspilling her om dagen også, er del liv i de nye kassene mine også så jeg skal vel si at jeg er meget fornøyd med dette kjøpet. Da gjenstår det ca 80timer til med aktiv innspilling før det skal sies en slutt på det området. Da blir det å spille så mye jeg klarer, lang tid brukte du på dine høytalere?

VS og MBL har vel spillt sammen i ca 300-400 timer, og det er nå de siste dagene jeg merker ting begynner å feste seg, høyttaleren spillte jeg vel ca 50 timer på med pass labs også, men da uten de nye mellomtonene jeg fikk til Jul, så jeg vil si ca 300 timer plus til innspilling. Mellomtoneelementene ble trukket tilbake pga liten skjevhet på membran. (Garanti sak)

Godt du trives med mentor.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VS og MBL har vel spillt sammen i ca 300-400 timer, og det er nå de siste dagene jeg merker ting begynner å feste seg, høyttaleren spillte jeg vel ca 50 timer på med pass labs også, men da uten de nye mellomtonene jeg fikk til Jul, så jeg vil si ca 300 timer plus til innspilling. Mellomtoneelementene ble trukket tilbake pga liten skjevhet på membran. (Garanti sak)

Godt du trives med mentor.

A.
    Jeg får nok bare spille og spille så blir det nok bra, kjøre på litt ekstra volum så det blir noe bevegelse i membranene. Det er ikke dumt å ta det pent og kjøre på etterhvert, ser at det begynner å skje noe i lydbildet og når jeg testa første gang ble jeg litt skeptisk men ser jo bare at det går mot det bedre. Det skal bli godt å se enden på visen hva dem er gode for.

Skal du på Messen i slutten av Februar?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får nok bare spille og spille så blir det nok bra, kjøre på litt ekstra volum så det blir noe bevegelse i membranene. Det er ikke dumt å ta det pent og kjøre på etterhvert, ser at det begynner å skje noe i lydbildet og når jeg testa første gang ble jeg litt skeptisk men ser jo bare at det går mot det bedre. Det skal bli godt å se enden på visen hva dem er gode for.

Skal du på Messen i slutten av Februar?
    Vet ikke enda. Blir det Horten i år?

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke enda. Blir det Horten i år?

A.
    Etter det Flageborg sier så blir det nok en messe til, skal reise over å se litt hva som å kikke på der. Har en tendens til å legge "kortet" hjemme, men det er kanskje en fordel med tanke på alle de fristelsene som er der.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det Flageborg sier så blir det nok en messe til, skal reise over å se litt hva som å kikke på der. Har en tendens til å legge "kortet" hjemme, men det er kanskje en fordel med tanke på alle de fristelsene som er der.

Jeg er veldig usikker på om jeg vil dra på messen i år.. Den har tapt seg veldig på de tre siste årene synes jeg.
    Klart hvis mange kjente skal dit, så er det jo en god unnskyldning for å snakke litt hifi.

A.

Side 143 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 139 140 141 142 143 144 145 146 147 153 163 173 183 193 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •