Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 142

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 142 av 197 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 138 139 140 141 142 143 144 145 146 152 162 172 182 192 ... SisteSiste
Viser resultater 2,821 til 2,840 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker så mye gutter.
    VS har sin særegen lydsignatur, og jeg tror det er et elsk eller hat fenomen.
    De er veldig på hugget når det kommer til mellomtone, og bassen er en type bass som jeg ikke har hørt noe andre høyttalere har lik. den er tung, og trenger masse krefter for å "slå" de løs, eller litt basstunge forsterkere, selvfølgelig er dette smak og behag, men jeg liker den litt tyngre og stramme bassen, ikke bløt og gromsete. Pass labs ble med litt for lite bunndrag, men hadde detaljerikdomen, MBL gir mere i alle retninger, og i mine ører spiller dette med gode detaljer, og med en anelse mye i mellomtonen, men ikke plagsomt mye. Når jeg har lyttet til et oppsett, og går umidelbart over til kinoen, så tar det en stund med tilvening før jeg kan slappe helt av og bare nyte musikken.

A.

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sinnsykt flott kino, gratulerer med oppgraderingen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Sinnsykt flott kino, gratulerer med oppgraderingen

Takk takk.

A

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært borti lignende?

Når jeg kjører frq sweep så virker det som om fasene på SVS tubene reverserer mellom 40hz til 25hz og jobber i mot frontene på den ene eller andre frekvensen, kommer an på hvilken frq jeg tuner de etter.

Vurderer en slik, men justerer denne fase vridningen mellom frekvensene?

SVS AS-EQ1

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halcro for salg ? Hva har du planer for å få inn i det flotte hjemmet ditt nå da Bjørn? Det er vel ikke noe som skuffer kjenner jeg deg rett.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har fått teft.

Bestemte meg for å selge nåverende processor for å prøve noe annet. Har ikke bestemt meg for hva som skal ta over for Halcroen enda, men har fått noen tilbud for hjemlån av div processorer. Jeg MÅ ha noe med XLR tilsluttninger slik at MBLène kan kjøres i mono. Jeg er heller ikke sikker på om jeg skal kjøpe en midlertidlig løsning inntil jeg finner noe jeg bare må ha, noe som jeg heller sterkest i mot. Halcroen har meget gode hifi kvaliteter som jeg ikke ønsker å miste, og iom at jeg mest sansynlig går for en midlertidlig løsning i første omgang, så må jeg mest sansynligvis gi slipp på en del av kvalitetene som Halcroen har.

Som et mellomstadie har jeg tenkt på Marantz AV 8003. Dessverre kjenner jeg ikke til denne processoren noe særlig, men kanskje noen her har noen gode eller dårlige erfaringer med denne? Hadde en Marantz AVR7002 for en del år siden, og den syntes jeg var lite dynamisk og kanskje tilsløret i lyden. Er denne det?

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Bestemte meg for å selge nåverende processor for å prøve noe annet. Har ikke bestemt meg for hva som skal ta over for Halcroen enda, men har fått noen tilbud for hjemlån av div processorer. Jeg MÅ ha noe med XLR tilsluttninger slik at MBLène kan kjøres i mono. Jeg er heller ikke sikker på om jeg skal kjøpe en midlertidlig løsning inntil jeg finner noe jeg bare må ha, noe som jeg heller sterkest i mot. Halcroen har meget gode hifi kvaliteter som jeg ikke ønsker å miste, og iom at jeg mest sansynlig går for en midlertidlig løsning i første omgang, så må jeg mest sansynlig gi slipp på en del av kvalitetene som Halcroen har.

Som et mellomstadie har jeg tenkt på Marantz AV 8003. Dessverre kjenner jeg ikke til denne processoren noe særlig, men kanskje noen her har noen gode eller dårlige erfaringer med denne?

A.
    Har ikke Andre Werdenskrieg en slik mon tro, om det stemmer så er det mannen å snakke med om den saken. Ellers er jo Marantz kjent for å lage veldig gode produkter, Ken Ishawata har jo laget en del for de også. Det er jo en annerkjent kvalitetsmerke så det leverer nok bra, har ikke MBL no Pre som passer opplegget ditt?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Har ikke Andre Werdenskrieg en slik mon tro, om det stemmer så er det mannen å snakke med om den saken. Ellers er jo Marantz kjent for å lage veldig gode produkter, Ken Ishawata har jo laget en del for de også. Det er jo en annerkjent kvalitetsmerke så det leverer nok bra, har ikke MBL no Pre som passer opplegget ditt?

Kanskje høre med han etterhvert.

MBL lager kun to kanals for-forsterkere og det ønsker ikke jeg å innvestere i da jeg har prioritert kino også.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig jeg husker feil, men mener Marantzen ikke er fullbalansert? Har ikke tid til å sjekke nå, må i seng, men kanskje verdt å sjekke opp?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det er mulig jeg husker feil, men mener Marantzen ikke er fullbalansert? Har ikke tid til å sjekke nå, må i seng, men kanskje verdt å sjekke opp?
    Tror ikke det blir noe marantz på meg. Fikk bekreftet mine mistanker om lydsignaturen av den, så mulightene blir mindre, mens målsettningen øker.

A.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det blir noe marantz på meg. Fikk bekreftet mine mistanker om lydsignaturen av den, så mulightene blir mindre, mens målsettningen øker.

A.
    Hva ble bekreftet da? Hvilke mistanker hadde du, mtp lydsignaturen til Marantz?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hva ble bekreftet da? Hvilke mistanker hadde du, mtp lydsignaturen til Marantz?

Jeg Quoter meg selv.

Som et mellomstadie har jeg tenkt på Marantz AV 8003. Dessverre kjenner jeg ikke til denne processoren noe særlig, men kanskje noen her har noen gode eller dårlige erfaringer med denne? Hadde en Marantz AVR7002 for en del år siden, og den syntes jeg var lite dynamisk og kanskje tilsløret i lyden. Er denne det?

Og den er "tilsløret" og "dynamikløs" sammenlignet med bla Denon AVP.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Quoter meg selv.

Og den er "tilsløret" og "dynamikløs" sammenlignet med bla Denon AVP.

A.
    Jeg har ikke hørt Marantzen men den har ikke prosessor kraft til å kjøre romkorreksjon HD lyd bitstrøm inn (om det har noe betyding i forhold til LPCM trro jeg vel ikke (men den klarer vel ikke å ta inn mer maks 48 Khz i LPCM heller tror jeg)).

Hvis du skal ha en mellombels løsning (som kanskje kan være lenge) så bør du prøve den nye Onkyoen til 15k, overkommelig beløp, har alt som trengs og forgjengerne har fått mye skryt i for eksempel Stereopile (uten at det nødvendiogvis betyr så mye).

Hvordan et produkt av denne typen "låter" med så mange parametere som en introduserer multikanal med rom korreksjon så tror jeg ikke det er noen annen vei utenom hjemlån i eget rom for å finne hva som funker.

Andres erfaringer med samme produkt i andre rom, med andre ht, og andre effektforsterkere vil jeg tro sier null og nada om hvordan det vil låte hos deg.

Just my 2 cent.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva grunnen til salg av Halcro er, men hva med Cary Cinema 11A??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nå vet jeg ikke hva grunnen til salg av Halcro er, men hva med Cary Cinema 11A??
    Hvis problemfritt eierskap er målet kan AVS tråden tyde på at dette ikke er veien å gå.

Official Cary Cinema 11a/11v Owner's Thread - Page 45 - AVS Forum

Har ikke hørt den og jeg synes kassen ser nett og fin ut. Skal en ha noe som ikke er bug free (og enkel å oppdatere firmware på) er vel kanskje Denon sin Pre ett godt valg, men det spørs vel ikke om det kommer en ny versjon av den om rimelig kort tid?

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo sin 5507 er vel noe mer dynamisk enn Marantz'en. Den har også balansert ut, selv om jeg ikke vil påstå at den er fullbalansert. Denne er jo relativt rimelig som midlertidig løsning (20k). Skal visstnok kunne korrigere 2 sub'er serparat.

Primare har SP32 som er ganske bra imo. Sikkert ikke på nivå med Halcro'en mtp nyprisen. Men denne tror jeg er fullbalansert på frontkanalene. Har dog ikke romkorreksjon. Man må også kjøpe ekspansjonskort for å få bitstream og slikt. Så den havner fort på totalt 40k fullspekket. Kansje litt dyrt som midlertidig løsning.

Men hvorfor ikke bruke en eller annen reciever og kjøpe en pre med HT-passtrough. Vil vel gjøre en bedre jobb i stereo enn hvilken som helst pro. Med mindre det er kino du liker best.

Geir Arne

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å prøve noe fra Parasound, de har noen gode pre's som er verdt å sjekke ut i hvertfall.

Product Lines > Halo > P 7 Preamplifier

Kanskje dette kan være noe i din gate?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kåste å vårrå storkar men... Forsterker - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg har ikke hørt Marantzen men den har ikke prosessor kraft til å kjøre romkorreksjon HD lyd bitstrøm inn (om det har noe betyding i forhold til LPCM trro jeg vel ikke (men den klarer vel ikke å ta inn mer maks 48 Khz i LPCM heller tror jeg)).

Hvis du skal ha en mellombels løsning (som kanskje kan være lenge) så bør du prøve den nye Onkyoen til 15k, overkommelig beløp, har alt som trengs og forgjengerne har fått mye skryt i for eksempel Stereopile (uten at det nødvendiogvis betyr så mye).

Hvordan et produkt av denne typen "låter" med så mange parametere som en introduserer multikanal med rom korreksjon så tror jeg ikke det er noen annen vei utenom hjemlån i eget rom for å finne hva som funker.

Andres erfaringer med samme produkt i andre rom, med andre ht, og andre effektforsterkere vil jeg tro sier null og nada om hvordan det vil låte hos deg.

Just my 2 cent.

Lurer på om Onkyo er mere i min gate en hva Marantz er. Jeg lytter mye til musikk, og det er en kvalitet jeg ikke vil gi tap på i stor grad. Stereophile og andre reviews må man ta med en klype salt, ikke alltid samme preferanser og sammenlignings grunlag som du påengterer.

5077 er jeg innteresert i å finne ut mere om.

A.

Side 142 av 197 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 138 139 140 141 142 143 144 145 146 152 162 172 182 192 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •