Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 197 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Har ingen å selge, men RIAA-trinn får du separat fra 500 kroner og oppover. Ser Hifiklubben bl.a. har et lite utvalg fra NAD og Cambridge Audio, alle til tresifrede beløp.
    Ser også det ligger et betydelig mer kostbart RIAA-trinn fra Linn til salgs brukt hos Norsk Audio Teknikk.
    Electrocompaniet har også RIAA i de litt dyrere prisklassene.
    EAR Yoshino har jo også RIAA-trinn (minst 4 ulike modeller).

Let, og du skal finne.

Jeg har ikke særlig erfaring med slike ting selv, men som med alt annet, så bør man vel finne noe som matcher det man har lydmessig. I tilfellet RIAA er det vel platespilleren og pickupen som først og fremst bør matches med RIAA-trinnet. Tror det lureste du kan gjøre er å lete opp eiere av samme platespiller og finne ut hva slags RIAA og pickup de anbefaler.
    Takk for god tips.

Kjøpte den fra nad i dag, 700kr. Men ikke fornøyd med lyden, så jeg må nok forske litt på hva som kan være "feilen"

Men jeg skulle self ha gått for noe fra Ear joshino, må først finne ut om dette er noe for meg.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har selv fått øynene opp for vinyl, skal få min spiller i stand snart også..

Hmmm... Det er morsomt å prøve forskjellige ting, plutselig finner du den perfekte lyden eller en ny del av hobbyen å utforske?! hvem vet??

A

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Takk for god tips.

Kjøpte den fra nad i dag, 700kr. Men ikke fornøyd med lyden, så jeg må nok forske litt på hva som kan være "feilen"

Men jeg skulle self ha gått for noe fra Ear joshino, må først finne ut om dette er noe for meg.

A.
    Du har høyttalere til 40000, tror du en riaa til 700 kroner holder tritt da?

Jeesus....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Lekker spiller. Ta en telefon til Håvar Snapa hos PlanetSnapa og hør hva han anbefaler i forhold til RIAA. Han er veldig grei å ha med å gjøre, og det er ikke noe problem å låne utstyr til test

Takk Devilej.

Og du har svar og tips igjen.
    Skal få tak i tlf nr til de i morgen og ringe for å forhøre meg om noen forslag.

Og Trianglene, går det bra?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Du har høyttalere til 40000, tror du en riaa til 700 kroner holder tritt da?

Jeesus....

Hehe... Jepp :-D

Må begynne en plass, er ikke sikker om vinyl er noe jeg vil satse stort på enda.
    Derfor den roilge begynnelsen.

A.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vinyl ER et kjekt medium for musikkavspilling.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Devilej.

Og du har svar og tips igjen.
    Skal få tak i tlf nr til de i morgen og ringe for å forhøre meg om noen forslag.

Og Trianglene, går det bra?

A.
    Håvar Snapa
    Tlf: 91647090 (16.30 - 21.30)
    Mail:
    Email: snapa@planetsnapa.com
    Web:
    Planetsnapa

Trianglene er jeg veldig fornøyd med så langt. Utrolig behagelig diskant og punch i bassen, men de kunne nok likevel spilt noe dypere.
    Kona fikk blod på tann når det kom mindre kabinetter i hus, så nå er det full omgjøring i stua. Tv-delen flyttes inn i det bakre rommet hvor det så langt har vært bibliotek, og den største stua blir et rent hifi-rom. Var innom hifihuset en tur idag og hentet et par Monitor Audio Silver S1 som blir stående som tv-høyttalere.
    Blir deilig å ha et eget hifi/avslappingsrom, men det drar med seg en runde oppussing (igjen......)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håvar Snapa
    Tlf: 91647090 (16.30 - 21.30)
    Mail:
    Email: snapa@planetsnapa.com
    Web:
    Planetsnapa

Trianglene er jeg veldig fornøyd med så langt. Utrolig behagelig diskant og punch i bassen, men de kunne nok likevel spilt noe dypere.
    Kona fikk blod på tann når det kom mindre kabinetter i hus, så nå er det full omgjøring i stua. Tv-delen flyttes inn i det bakre rommet hvor det så langt har vært bibliotek, og den største stua blir et rent hifi-rom. Var innom hifihuset en tur idag og hentet et par Monitor Audio Silver S1 som blir stående som tv-høyttalere.
    Blir deilig å ha et eget hifi/avslappingsrom, men det drar med seg en runde oppussing (igjen......)

Takk for tlf# og info.

Godt å høre du varmer opp til Trianglene. Synd med mer omkostninger som oppussing! hehe Men du får deg et dedikert lytterom, som sikkert er verdt innsatsen.

Snakket med Håvar i dag, de har produkter som foreløbig er for dyre. han fortalte om RPM-9èn din med 20x pickup, at den var en hel klaff!!

Fikk montert en ny pickup hos meg i dag, det forandret på alt. "teppet" som lå over høyttalerene er nå fjærnet! Nydlig topp register, men synes kanskje dyp bassen mangler, kan være opptakene som er slik på 80-90 tals platene?
    Kanskje kjøpe en plate med ny musikk for og teste dynamikken i oppsettet, forslag?

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tlf# og info.

Godt å høre du varmer opp til Trianglene. Synd med mer omkostninger som oppussing! hehe Men du får deg et dedikert lytterom, som sikkert er verdt innsatsen.

Snakket med Håvar i dag, de har produkter som foreløbig er for dyre. han fortalte om RPM-9èn din med 20x pickup, at den var en hel klaff!!

Fikk montert en ny pickup hos meg i dag, det forandret på alt. "teppet" som lå over høyttalerene er nå fjærnet! Nydlig topp register, men synes kanskje dyp bassen mangler, kan være opptakene som er slik på 80-90 tals platene?
    Kanskje kjøpe en plate med ny musikk for og teste dynamikken i oppsettet, forslag?
    A.
    Det drar med seg litt oppussing og noen nye møbler, men det prisen denne gangen skal nok bli overkommelig.
    Jeg skal en tur innom Håvar og teste den pick-upen når ting er på plass hjemme. Blir spennende, for jeg synes ikke Ortofon OM30 som jeg har nå spiller all verden.
    Når det gjelder plater er det endel gamle gode innspillinger å få tak i, men jeg har ingen gode forslag i farta. Har så langt bare handlet gamle godinger jeg husket fra oppveksten, men med varierende lydkvalitet. Noen av vinyl/rør gutta her inne burde ha et og annet godt forslag
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drevet litt med tweeking på kinoen i dag..

Montert opp base traps i hjørnene foran, og DVD skap som skal ta side refleksjoner fra front høyttalerene.

Ikke ferdig ut prøvd enda, og finishen er heller ikke fullkomen. Mere om det senere!. Får besøk i kveld, så ikke noe mulighet til å teste eller jobbe med det.

Vedlegg 19115

Vedlegg 19116

Vedlegg 19117

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet litt i dag, mens huset var tomt i noen timer, fikk ikke helt bukt med skarpe sène i Bliss sangen Kisses, men det hjalp litt.
    En annen ting jeg må ordne på er glassene i skapene, det skal dekkes til med lyd å lys dempende filt.
    Basse traps skal trekkes opp med samme filten som er på front veggen, slik at det blir noe mere sammenheng i det hele.
    Basse traps hjalp en god del, legger merke til det ved finnere lytting, med og uten traps.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet litt i dag, mens huset var tomt i noen timer, fikk ikke helt bukt med skarpe sène i Bliss sangen Kisses, men det hjalp litt.

A.
    Skapene hjelper nok mer til med å bryte opp bassbølger enn å dempe diskanten. Har du testet med kilden fra hifi-rommet?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skapene hjelper nok mer til med å bryte opp bassbølger enn å dempe diskanten. Har du testet med kilden fra hifi-rommet?
    Nei, det har jeg ikke gjort enda, kanskje det kan være en ide.
    Kanskje også prøve med musikk avspilling i fra analog utgangen på DVD spilleren?
    Vet ikke om DACèn på 1092 er bedre en DACèn på 1098, verdt et forsøk?

Begynner ting å falle på plass hos dere? :-?

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har jeg ikke gjort enda, kanskje det kan være en ide.
    Kanskje også prøve med musikk avspilling i fra analog utgangen på DVD spilleren?
    Vet ikke om DACèn på 1092 er bedre en DACèn på 1098, verdt et forsøk?

Begynner ting å falle på plass hos dere? :-?

A.
    Jeg tenkte kansje en rør-spiller ville være litt mer avrundet i toppen enn Rotel.

Jeg har tapetsert hele helgen, og skal nå begynne å flytte ting på plass. Håper å rekke det meste innen jeg skal hente kone og barn på danskebåten halv 7. (så hvorfor sitter jeg her på forumet når jeg har dårlig tid.... )
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på det jeg kan lese på hjemmekino siden din mtp på en dip på 5-6db fra 50-100hz så tror jeg faktisk ikke at det ikke er demping av diskant du bør konsentrere deg mest om.
    Dersom du klarer å få til skikkelig nivå i mellombassen, dvs bli kvitt dip'en, så tror jeg dette vil fjerne mye av den noe slitsomme diskanten fordi lydbildet vil virke mye mer fyldig. Dette er i hvertfall min erfaring.

Har du skikkelig uflaks må du ommøblere hele rommet for å få dette til og det er vel neppe særlig aktuelt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Basert på det jeg kan lese på hjemmekino siden din mtp på en dip på 5-6db fra 50-100hz så tror jeg faktisk ikke at det ikke er demping av diskant du bør konsentrere deg mest om.
    Dersom du klarer å få til skikkelig nivå i mellombassen, dvs bli kvitt dip'en, så tror jeg dette vil fjerne mye av den noe slitsomme diskanten fordi lydbildet vil virke mye mer fyldig. Dette er i hvertfall min erfaring.

Har du skikkelig uflaks må du ommøblere hele rommet for å få dette til og det er vel neppe særlig aktuelt.

Det blir nok ikke noe ommøblering nei.
    Men basse traps har hjulpet en del, og tror det hjelper å bryte siderefleksjoner med dvd skapene også, skal ta nye målinger snart. må bare montere dempe matriale på skapene først. Har noen dempe plater jeg tenkte å bruke på de.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte kansje en rør-spiller ville være litt mer avrundet i toppen enn Rotel.

Jeg har tapetsert hele helgen, og skal nå begynne å flytte ting på plass. Håper å rekke det meste innen jeg skal hente kone og barn på danskebåten halv 7. (så hvorfor sitter jeg her på forumet når jeg har dårlig tid.... )

Haha.. Kjenner meg igjen der.

Skal prøve det senere i kveld, vente til jeg blir alene med stereoen, og frøken har lagt seg, slipper å ha dårlig samvittighet ovenfor henne. Vært mye stereo i det siste. ops:

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh..

Merker sommeren har satt sitt inntog.
    Mindre aktivitet rundt hifi og kino, men klarer alikvell ikke å gi helt slipp på helårs hobbyen.

Var hos Audio aktøren Horten i dag. Der fikk jeg frie tøyler for å teste høyttalere.
    Jeg gikk umidelbart mot Usher sine CP 8571 for å spille noe musikk på de.
    Uansett hva jeg foret de med, så slukte de det uten problem. Til sammenligning med mine vr4-jr, fikk jeg samme sssss problemet på Bliss med kisses?! Mulig det er CDèn som er slik? Mye av musikken jeg spilte tidligere på dagen hjemme i kinoen, ble spilt her. Det som ga meg mest wow effekt var måten 8571 klarte å gjengi bassgitar under Porcupine tree cdèn, som var meget markant på det omerådet. Her var det mye punch og driv i det dypere registeret.
    Med bare en time til rådighet før jeg måtte sette nesen hjemover, ble det bare de få inntrykkene der. Men det var ikke mere som skulle til for å skifte til Usher i kinoen min.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høyttalere er det du skal ha deg nå ambiance?

Edit; så nå over at det blir Usher?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh..
    Men det var ikke mere som skulle til for å skifte til Usher i kinoen min.

A.
    Så da blir det nye hærligheter i kinoen med det første. Vakkert blir det.
    En slik lytterunde kan være svært farlig for "lommeboken" - så det gjelder å holde hodet kaldt. Usher får svært pen omtale så dette bør bli bra.
    Takker for hjelp med å finne belysning i kinoen, jeg mener å ha funnet løsningen nå. Dette etter tipz fra deg.

Side 14 av 197 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •