Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 135

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 135 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste
Viser resultater 2,681 til 2,700 av 3926
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ja.. Mc 501 er jo fine, har fortsatt lyst til å teste de hjemme for å danne meg fullgodt inntrykk. Den fysiske størelsen synes jeg ikke er i samsvar med ytelsen de oppgir.. Skulle vel vært testet først de også.

Vi får se.

A.
    Det blir uansett spennende å se hva du ender opp med. Jeg følger spent med i tråden din, hele tiden

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke teste en Chapter når du likevel leter etter riktig strømboks?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvorfor ikke teste en Chapter når du likevel leter etter riktig strømboks?

Har ikke de bare klasse D forsterkere? Ser på 400 og 500 serien til de, og mener de er klasse D iallefall. Skeptisk, men kan jo høre med Andre om han vil låne bort noe.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er så feil med klasse D forsterkere (på 4 Ohms høyttaler)?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ambiance. Nå har jeg endelig kommet med en besluting på hvilken forforsterker jeg skal ha meg. Jeg ønsket meg sølvfarget forforsterker som jeg har sagt, men valget går for Mclntosh c220 forforsterker.
    Når jeg så den i hyllen hos soundgarden og skulle høre på den så var valget vansklig å motstå at jeg måtte ha den. Jeg er veldig fornøyd med valget og jeg regner med at jeg får den i slutten av denne uka.

Nå har jeg brukt min H/K surroundforsterker som forforsterker en stund så det skal bli bra å få en skikkelig forforsterker og få ut mye av godlyden som bor i Pass Labs`en. Jeg gleder meg helt syykt.

Tror du det var ett bra valg?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S

Nå har jeg brukt min H/K surroundforsterker som forforsterker en stund så det skal bli bra å få en skikkelig forforsterker og få ut mye av godlyden som bor i Pass Labs`en. Jeg gleder meg helt syykt.

Tror du det var ett bra valg?
    Nå skal selvfølgelig Ambiance få besvare dette selv, men her må jeg bare så skyte inn en ting: JAAAA!!

Jeg hadde selv c220 for ett par år sida og i et - nå i ettertid - idiotisk anfall av galskap solgte denne for å gå over til surround. Det tok selvfølgelig ikke mange tonene fra surroundforsterkeren før jeg så smått begynte å innse hvilken komplett tosk jeg hadde vært. Når jeg på et senere tidspunkt fikk ett par kroner til overs var det bare en ting å gjøre; løpe til nærmeste soundgarden og ta med meg nok en c220 hjem. Og denne gangen hersker det ingen tvil; denne blir stående frem til jeg eventuelt får råd til en 2300.

Måten denne boksen bidrar til å presentere musikken på kan best defineres som "liv". Den er ikke ekstremt nøytral og hifi-politisk korrekt, men den har en fantastisk livlig lyd for lettflytende og myk diskant går hånd i hånd med en frodig og varm mellomtone mens bassen kanskje ikke er fult så kontant som en ss-pre, men til gjengjeld er den alt annet enn pløsete og udefinert. Det å høre alt fra Nils Lofgren til Death Stars til Face84 med denne forforsterkeren i kjeden er en sann fryd.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. Mc 501 er jo fine, har fortsatt lyst til å teste de hjemme for å danne meg fullgodt inntrykk. Den fysiske størelsen synes jeg ikke er i samsvar med ytelsen de oppgir.. Skulle vel vært testet først de også.

Vi får se.

A.
    De er verdt å teste

Som deg reagerte jeg også litt på den fysiske størrelsen når jeg første gangen så de. Men når jeg hørte de syntes jeg bare at størrelsen var helt konge. De ser ganske så uskyldige ut med tanke på ytelsene, men når du vrir volumhjulet sakte men sikkert opp innser man raskt at utseendet kan bedra. Det blir litt som å sitte en blodtrimma golf gti hvor alt av emblemer er fjernet mens man viser baklyktene til en blodstyla supra.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Nå skal selvfølgelig Ambiance få besvare dette selv, men her må jeg bare så skyte inn en ting: JAAAA!!

Jeg hadde selv c220 for ett par år sida og i et - nå i ettertid - idiotisk anfall av galskap solgte denne for å gå over til surround. Det tok selvfølgelig ikke mange tonene fra surroundforsterkeren før jeg så smått begynte å innse hvilken komplett tosk jeg hadde vært. Når jeg på et senere tidspunkt fikk ett par kroner til overs var det bare en ting å gjøre; løpe til nærmeste soundgarden og ta med meg nok en c220 hjem. Og denne gangen hersker det ingen tvil; denne blir stående frem til jeg eventuelt får råd til en 2300.

Måten denne boksen bidrar til å presentere musikken på kan best defineres som "liv". Den er ikke ekstremt nøytral og hifi-politisk korrekt, men den har en fantastisk livlig lyd for lettflytende og myk diskant går hånd i hånd med en frodig og varm mellomtone mens bassen kanskje ikke er fult så kontant som en ss-pre, men til gjengjeld er den alt annet enn pløsete og udefinert. Det å høre alt fra Nils Lofgren til Death Stars til Face84 med denne forforsterkeren i kjeden er en sann fryd.

Nå gleder jeg meg enda mere . synd det er så lenge til. Men det går fort.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Nå gleder jeg meg enda mere . synd det er så lenge til. Men det går fort.

Tror nok uansett dette blir et godt hopp opp fra det du bruker nå.
    Mc sin lyd filosofi tror jeg vil treffe klipsch lyden godt også, hvis du ikke liker litt hissig diskant da? Spennende kombinasjon du kjører her, du kan jo komme med noen beskrivende ord når den er i hus!?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    De er verdt å teste

Som deg reagerte jeg også litt på den fysiske størrelsen når jeg første gangen så de. Men når jeg hørte de syntes jeg bare at størrelsen var helt konge. De ser ganske så uskyldige ut med tanke på ytelsene, men når du vrir volumhjulet sakte men sikkert opp innser man raskt at utseendet kan bedra. Det blir litt som å sitte en blodtrimma golf gti hvor alt av emblemer er fjernet mens man viser baklyktene til en blodstyla supra.

Tipper den har krefter, men er det slik at alt spiller "tlilsløret og mørkt" sammenlignet med Pass Labs for eksempel? Eller er detaljrikdomen der sammen med fokus og holografi?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: :shock: Det ser ut til at jeg får et lite besøk i morgen tidlig.

Et par monoblokker skal inn for test, men mest for morro skyld og håper dette ikke spiller alt for godt. Jeg har nemlig ikke råd til å handle så dyrt enda.

Chapter 500M kommer sammen med Andre fra hifi huset. Han tar også med seg Meridian CD spiller som han selv bruker til referanse spiller og kjenner godt. Dette skal bli morsomt, eneste abre med dette er at jeg ikke har fått CDP 102 enda så jeg får ikke testet helt opptimalt med mine komponenter. Uansett får jeg en viss pekepinne på om dette går i riktig rettning. Noe som det garantert gjør. :shock: Men bare ikke så mye at jeg får abstinser fra disse blokkene. :lol:

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er utrolig gromme, og dyre. Kommer de ikke også som en 2 kanals løsning??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, Chapter Couplet 400S. Dette er en 2kanals effekt, som yter 100w mindre i 8 ohm. Så faktisk på disse forsterkerene til Arrayene jeg hadde.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De kommer i stereo utgave som Kent Ove nevner. Men jeg har fått fetish på mono forsterkere fortiden med strøm reserver. Angivelig skal disse klare å levere 2000w i peak pulse power og gripe om basselementene med stål arm, dette blir spennende!

Er du på disse trakter, så er kaffen klar den!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Jo, Chapter Couplet 400S. Dette er en 2kanals effekt, som yter 100w mindre i 8 ohm. Så faktisk på disse forsterkerene til Arrayene jeg hadde.

Fortsatt hifi pause Kent Ove? Eller har du noe BAT på gang?

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt hifi pause Kent Ove? Eller har du noe BAT på gang?

A.
    Fortsatt hifi pause 8)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et aldri så lite sleivspark fra siden her:

Synes det er forunderlig at du har valgt å ikke engang teste ut MBL hjemme før du avskrev dem, og rett og slett valgte dem bort pga størrelsen. Mang en gang opp gjennom mitt HIFI-liv har jeg lært meg at størrelse, når vi er på det nivået vi snakker om nå, ikke trenger å bety en damn shit. Det er litt annerledes når du snakker om eksempelvis en integrert forsterker i prisklassen under 4k og som veier under 2 kino, da skal du få lov til å være skeptisk. Men å velge bort MBL på grunn av størrelse, uten å ha hørt dem først, mener jeg er feil strategi av deg.

Vil også advare mot å ha et alt for stort fokus på hva forsterkeren kan gi av makseffekt, antall peakwatt og andre tekniske betegnelser. De trenger ikke bety allverdens når det kommer til å være en god match med dine høyttalere og ditt rom. Dette har du vel opplevd før?

Jeg mener dette i beste mening, og håper at du tillater kritiske innspill fra sidelinjen her? Jeg ønsker deg uansett lykke til og håper du finner det du leter etter..... ;-)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg litt på de andre her:
    Greit nok at du valgte bort MBL blokkene, men at størrelsen gjør ytelsene de lover lite troverdig skjønner jeg ikke noe av. Dette er monoblokker med en kontinuerlig effekt på litt over 2x200W og en dynamisk effekt rundt 2x1100W? Samlet vekt blir 50kg og størrelsen samlet større en de fleste stereoforsterkere. Mye mulig de er for svake for ditt bruk, men hvorfor skulle de være større? Stort sett størrelsen på strømforsyningen og kjølingen som veier og jeg tror de er dimensjonert rikelig i forhold til oppgitt effekt.

Men uansett artig å følge med på og det er jo du som skal bli fornøyd her så keep it up =)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer i stereo utgave som Kent Ove nevner. Men jeg har fått fetish på mono forsterkere fortiden med strøm reserver. Angivelig skal disse klare å levere 2000w i peak pulse power og gripe om basselementene med stål arm, dette blir spennende!

Er du på disse trakter, så er kaffen klar den!

A.
    Skulle gjerne stukket innom og hørt disse lekre sakene, men er dessverre litt lengre nord i landet om dagen :evil:
    Kjøper du dem kan jeg jo høre dem senere

Du får hilse Andre fra meg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Et aldri så lite sleivspark fra siden her:

Synes det er forunderlig at du har valgt å ikke engang teste ut MBL hjemme før du avskrev dem, og rett og slett valgte dem bort pga størrelsen. Mang en gang opp gjennom mitt HIFI-liv har jeg lært meg at størrelse, når vi er på det nivået vi snakker om nå, ikke trenger å bety en damn shit. Det er litt annerledes når du snakker om eksempelvis en integrert forsterker i prisklassen under 4k og som veier under 2 kino, da skal du få lov til å være skeptisk. Men å velge bort MBL på grunn av størrelse, uten å ha hørt dem først, mener jeg er feil strategi av deg.

Vil også advare mot å ha et alt for stort fokus på hva forsterkeren kan gi av makseffekt, antall peakwatt og andre tekniske betegnelser. De trenger ikke bety allverdens når det kommer til å være en god match med dine høyttalere og ditt rom. Dette har du vel opplevd før?

Jeg mener dette i beste mening, og håper at du tillater kritiske innspill fra sidelinjen her? Jeg ønsker deg uansett lykke til og håper du finner det du leter etter..... ;-)

Jeg er enig i det meste du sier. Men det er ikke ene å alene det som er grunnen. Mange fristelser der ute, og det er vanskelig å bestemme seg for hva man skal strekke seg etter. Jeg har noen alternativer til som jeg kan klare men det beror en god del på økonomien. Etter en del salg og noe mere penger, så har jeg vurdert å prioritere musikken aller mest, og kanskje senere igjen hente meg inn på kino fronten. Nå som subwoofer og div har blitt solgt så har også målsettningen økt på stereo biten. Nye subwoofere kan komme senere inn i kinoen.

A.

Side 135 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 125 131 132 133 134 135 136 137 138 139 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •