Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 133

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 133 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 2,641 til 2,660 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Interessant valg, hva gjorde at du falt ned på den?

Først og fremst at den har kvaliteter i omerdåder hvor VS ikke har tilstrekelig skyv. Bass kvalitetene i disse skal være brukbare, og det uten at det går på bekostning av andre lydspektre. Om de klarer og levere den i sort skal være uvisst.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    Å det var vel bare for at den hadde avrundede hjørner og matchet Plinius det vel...

Nei da, bare tuller! Grattis med "klasse! spiller ambiance!!8)

gismo

Takker.

Plinius er det mangelvare på her..

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men blir den levert i helsort?

Maybe, maybe not. We will se what we can do!

Så?! Jeg tror det :???: Om så ikke, skal jeg klare å leve med en sølv/sort classe også.

A.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke meningen å være superkritisk. Men mener bare å huske at du satte opp det at den skulle være sort og ikke sølv som et hovedpunkt da du solgte CD-1... ;-)

Når det er sagt; er litt overrasket over at du ikke tester ut CD-spilleren til MBL i samme slengen når du skal bytte ut alt. Er det en ting jeg har lært meg i løpet av alle disse årene med denne hobbyen er evnen til å tenke synergi i hele signalkjeden når en skal velge utstyr. Et godt eksempel på dette er tankegangen Naim har. Naim låter som kjent best med Naim. Men det er også andre merker jeg har funnet ut synergitenkning er viktig at for å oppnå en best mulig lydkvalitet. Ayon for eksempel får du også ut maks av kombinert med Ayon. Det samme med Roksan, Hegel og andre mange flere merker.

Bakgrunnen for disse tankene er enkel: Konstruktøren har i de fleste tilfeller en soleklar oppfatning av hvordan utstyret han produserer skal låte. Ved å velge et "fremmedkomponent" i kjeden kan en nok lettere degradere lyden enn å heve den kvalitetsmessig. En kan endre den til å bedre passe sine egne preferanser, men bør en ikke da se hele kjeden under ett?

Kanskje mye teori, men jeg har erfart at det kan understøttes med praksis. Uansett, CDP-102 er jo etter sigende en kjempespiller, og jeg er spent på om resultatet står til forventningene. Ovennevnte innspill er godt ment, og er kun skrevet for å bidra med noen tanker rundt synergitenkin innenfor HIFI, som jeg dessverre synes er altfor lite ivaretatt her på forumet...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Var ikke meningen å være superkritisk. Men mener bare å huske at du satte opp det at den skulle være sort og ikke sølv som et hovedpunkt da du solgte CD-1... ;-)

Når det er sagt; er litt overrasket over at du ikke tester ut CD-spilleren til MBL i samme slengen når du skal bytte ut alt. Er det en ting jeg har lært meg i løpet av alle disse årene med denne hobbyen er evnen til å tenke synergi i hele signalkjeden når en skal velge utstyr. Et godt eksempel på dette er tankegangen Naim har. Naim låter som kjent best med Naim. Men det er også andre merker jeg har funnet ut synergitenkning er viktig at for å oppnå en best mulig lydkvalitet. Ayon for eksempel får du også ut maks av kombinert med Ayon. Det samme med Roksan, Hegel og andre mange flere merker.

Bakgrunnen for disse tankene er enkel: Konstruktøren har i de fleste tilfeller en soleklar oppfatning av hvordan utstyret han produserer skal låte. Ved å velge et "fremmedkomponent" i kjeden kan en nok lettere degradere lyden enn å heve den kvalitetsmessig. En kan endre den til å bedre passe sine egne preferanser, men bør en ikke da se hele kjeden under ett?

Kanskje mye teori, men jeg har erfart at det kan understøttes med praksis. Uansett, CDP-102 er jo etter sigende en kjempespiller, og jeg er spent på om resultatet står til forventningene. Ovennevnte innspill er godt ment, og er kun skrevet for å bidra med noen tanker rundt synergitenkin innenfor HIFI, som jeg dessverre synes er altfor lite ivaretatt her på forumet...

Så sant, så sant.

For å få til det, måtte jeg gått den ene eller andre veien... Eller egentlig bare en vei, og det er Classe, forde det er bare de som har processorer. Jeg er ikke sikker på at classe er den beste matchen/synergien til VS, jeg synes Classe har virket litt tynt og manglet fylde når jeg har hørt det satt opp messer. Her har det sikkert vært dårlig rom, eller dårlig matching med høyttalere osv, så det blir dumt å skyte det nedom og under pga det?
    Iom dette blir mye i teorien, og handler skjer på bakgrunn av hva noen andre har erfart og sammenlignet, så er det muligheter for kolaps i lyden hos meg i mine ører. Muligheten for at dette blir bare et springbrett til noe helt annet er en sjanse jeg tar, fungerer dette ikke, så er det bare å fortsette søken etter go`lyden. Jeg skal gjøre det jeg kan for å få VS til å låte opptimalt hos meg! :-?

Ikke alltid enig i at synergien igjennom et og samme merke er den beste matchen, men det er noe som må testes og prøves fra høyttalere til kilde. Veldig individuelt hvordan dette oppleves, og blandinger av produkter skjer vel egentlig på bakgrunn av dette.

A.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får melding om at innboksen din er full når jeg prøver og sende deg pm.

Leif Stonghaugen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Jeg får melding om at innboksen din er full når jeg prøver og sende deg pm.

Leif Stonghaugen

Jepp. Slettet mailer nå. Fikk forresten mail fra deg. Svaret også.

A.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste også med "tipset" ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Den siste også med "tipset" ?

Nei. det tror jeg ikke.. Tenker du Sweden nå?

A.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du allerede har en på vei...

MBL 1431 cd-spiller selges.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestemte meg for å legge subwooferene ut for salg også.

Det kan bli litt trangt om plassen i front under lerrettet. Jeg vurdere derfor.... SVS PC 12-plus eller ultra. Noen som har formeninger om disse subwooferene? Hvilken er mest nyansert?

A.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance

Det kan bli litt trangt om plassen i front under lerrettet. Jeg vurdere derfor.... SVS PC 12-plus eller ultra. Noen som har formeninger om disse subwooferene? Hvilken er mest nyansert?

A.

Sjå der ja :-D

På vei in i To Tårn klubben ? :-D

Sjer da ingen grunn te å gå nåkkå minner en 2 stykk Ultra da ;-) Me den utsyrsparken du har ellers...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh, Cinema Ambiance goes boom, kult valg av subber Bjørn. SVS spiller sykt bra på de dypeste frekvensene.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance

A.
    Tror ikke det er noen som mener noe om SVS på dette forumet

Jeg synes disse subene stiller ganske likt i lydsignatur og nyanser. Litt mer av alt på Ultra, men ellers skiller den seg ikke ut i noen retning. Hva med en Utopia sub isteden??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke se på en løsning lik den Ajselj har valgt? Vil tro den gruser Ultra ganske lett til en liknende penge...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Tror ikke det er noen som mener noe om SVS på dette forumet

Jeg synes disse subene stiller ganske likt i lydsignatur og nyanser. Litt mer av alt på Ultra, men ellers skiller den seg ikke ut i noen retning. Hva med en Utopia sub isteden??

Såå... plus til ultra yter mere når det kommer til kontroll. Da er jo saken biff sån sett.. Utopia sub trenger mere gulvplass og får ikke presset den mellom sidevegg og VS slik som det står nå. Ønsker Ultra suben i hjørnene bak og til siden for VS, for å få litt mere plass på siden av stereoracket.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Du vil ikke se på en løsning lik den Ajselj har valgt? Vil tro den gruser Ultra ganske lett til en liknende penge...

Tanken streifet meg... Egentlig var jeg godt i gang med en handel på Tensor Beta, men etter MYE klabb og babb måtte jeg bestemme meg for å gå for VS i kinoen, og satse fullt ut på det oppsettet. Jeg regner med mye tid og mye testing av utstyr i kinoen tiden framover, men ser ikke mørkt på dette nå som VS er i mint kondition og spiller bra, men ikke opptimalt..

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut til at en av to subwoofere har fått nytt hjem. Den skal vist over til are sia til en som skal oppgradere fra en eldre klipsch woofer.

Jeg for min del har ikke helt bestemt meg for hvilken subwoofer jeg skal gå for, men jeg har enda litt tid å tenke på. Ikke har har cd spiller kommet og ikke noen forsterkere enda heller.. Tar tid dette! Kjedelig!

A.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ingenting er være enn å vente :-D

Hvor kjøpte du MBL blokkene foresten ? Ser det står eit par hos Resonans til salgs (demo) .

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer som leifen sier. Resonans har ett demopar av 8011AM inne. Viss jeg ikke tuller fælt nå, så ryker disse for 65k.

Side 133 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 129 130 131 132 133 134 135 136 137 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •