Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 197 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 3926
    Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Flott jomfru tur!!!

Vil først og fremst bare takke for en kjempe hyggelig kveld i går...
    Og her kommer et lite sammendrag av hvordan jeg synes det hele og flotte var!

Preview rommet:

-Før jeg kom til deg hadde jeg allerede tenkt ut noen tanker og synspunkter på hvordan jeg trodde de forskjellige anleggene dine ville låte. Det som stemte var tankene mine rundt oppsettet ditt med Sonus Faber og rør. (Muligens fordi jeg har rør selv, og kjenner den type lyd signatur...?) Men, i ihvertfall så storkoste jeg meg i sweetspoten til preview rommet ditt. Og det som overrasket meg positivt der (muligens også Einar) var at plasseringen av høyttalerne (brukt bredden på rommet, istedenfor lengden) var at det låt overraskende bra! Sonus Faberene hadde kontroll til og med ned til de laveste tonene, og du følte virkelig til tider at artisten stod foran deg og sang! Det som sikkert kunne ha vært bedre i det oppsettet er mer watt og strømstyrke fra rør forsterkeren. :razz: Høyttalerne rotet seg litt bort når partier i for eksempel Il Divo begynte og dra litt høyt opp i det øverste registeret. (Vi klarte før Einar kom, og forvrenge diskant/mellomtone området på Sonusene. Noe som antagelig skyldes at det ble litt mye for høyttalerne og holde rede på...)? Men, det var helt klart og tydelig at det er et oppsett som man kan leve med. :-D Fordi, alt i alt låt dette hifi oppsettet til Bjørn fryktelig bra. (Du har gjort det vanskelig for meg nå Bjørn! Lå omtrent oppe i hele natt og tenkte på om jeg skal gå for Sonus Faber Grand Piano Domus eller Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand!?! Det er et fryktelig vanskelig valg... )

Også til hjemmekinoen til Bjørn:

-Dette oppsettet hadde jeg egentlig ingen særlig gode formeninger om før jeg så det in real life, og før plate Nils Lofgren-Acoustic Live ble satt på! Jeg hadde jo så klart tenkt ut noen ting på forhånd. (Jeg har jo hørt VR4-jr på messer før, men der kan man jo ikke alltid få en skikkelig god oppfatningen av hvordan noen ting låter...) I første omgang trodde jeg at dette var noen høyttalere som måtte være ekstremt gode til og gjengi f.eks klassisk musikk osv! Noe som de også er... Ikke tolk det feil. :-D Men, jeg vil trygt si at disse type høyttalere duger til langt mer enn som så! Bjørn hadde noe rock som han ville spille for oss. Og visst søren rocka det skikkelig! Vi ente med og prøve masse forskjellig lyd i bare ren to kanals stereo, mest sannsynlige fordi det låt så veldig bra! Og jeg kan ikke si noe annet enn at det var fryktelig morsomt... Både på film og musikk! :razz: Pga lengden og bredden som Bjørn har og boltre seg på i rommet, var det et eksepsjonelt stort lydbilde som VR4-jr klarte og gjengi. Vi spilte en plate med Solveig Slettahjel (usikker på om det er skrevet riktig, men, men...) som Einar hadde tatt med seg. Einar beskrev det som en plate det var lett og høre det øvre registeret i høyttalerne på, fordi det var en veldig kraftig kvinnelig sang stemme som sang hele tiden! Og jeg kan ikke si noe annet en at det var bra... Men, visst det er noe som jeg skal klage litt på!?! Så må det være det at VR4-jr kunne til tider være litt for spiss i toppen (ihvertfall for min del). Da Bjørn satte på plata Bliss-Kisses (usikker på om dette også er riktig skrevet) og satte på spor nummer 7, tror jeg at det var... Så var det ganske lett og høre at den kvinnelige vokalen fikk tendenser til å få sånne spisse og skjærende sssss lyder. (noe som jeg hater...) Da satt jeg vel og merke i sweetspoten, så det er jo ikke sikkert at de som satt på hver sin side av meg hørte det like tydelig!?!

Men, alt i alt var dette en kanon artig kveld. Og jeg sier ikke nei takk, visst jeg er så heldig og bli spurt om jeg vil være med på en demo til! :razz:

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Vil først og fremst bare takke for en kjempe hyggelig kveld i går...

Men, alt i alt var dette en kanon artig kveld. Og jeg sier ikke nei takk, visst jeg er så heldig og bli spurt om jeg vil være med på en demo til! :razz:
    Hei Jonas

Godt å høre at du koste deg, og du ble possitiv overrasket. :-D

Må nok si det er duket for gjentagelse, og du vil få innvitasjon du også, men neste demo, vil jeg nok innvitere de som har meldt sin innetersse, og som bor ett stykke i fra meg, muligens i forbindelse med en helg. Det viste seg at tiden fløy i fra oss, så noe mere tid vil nok hjelpe litt.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På demoen i går hadde Devilej med seg Avia kalibrerings DVD, som jeg fikk låne. Denne brukte jeg audio tracket til kalibrering.

Det viste seg at oppsettet var noe ut av justering, subbene var for lavt justert, men når jeg brukte Avia dvdèn til kalibrering ble det ikke så nøyaktig som de hadde beskrevet, men mye nermere deres tolking av lyden.

Subbene er nå mere med under det meste av en film.
    Fikk å testet når subbene ruller av og når frontene ruller av, dette med hjelp av DB-måler og HZ indikasjon fra kalibrerings dvd. Med denne som pekepinne, ser det ut til at subbene ruler av ved 22HZ og frontene ved 23HZ, og det i 80db omerådet.

På et omerådet rundt 100hz- 50hz er det en dip i db på ca 5db, synes selv dette er noe mye tap, men ikke sikker på hva som må til, demping eller justering for å ordne på det??
    Får nok ikke tid til å forske på det i dag, må se hva helgen vil bringe..

Morsomt å prøve og teste ut på denne måten, noe nytt for meg, men mann lærer noe nytt hver dag!!

A.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    På demoen i går hadde Devilej med seg Aivia kalibrerings DVD, som jeg fikk låne. Denne brukte jeg audio tracket til kalibrering.

Det viste seg at oppsettet var noe ut av justering, subbene var for lavt justert, men når jeg brukte Aivia dvdèn til kalibrering ble det ikke så nøyaktig som de hadde beskrevet, men mye nermere deres tolking av lyden.

Fikk å testet når subbene ruller av og når frontene ruller av, dette med hjelp av DB-måler og HZ indikasjon fra kalibrerings dvd. Med denne som pekepinne, ser det ut til at subbene ruler av ved 22HZ og frontene ved 23HZ, og det i 80db omerådet.

På et omerådet rundt 100hz- 50hz er det en dip i db på ca 5db, synes selv dette er noe mye tap, men ikke sikker på hva som må til, demping eller justering for å ordne på det??

Morsomt å prøve og teste ut på denne måten, noe nytt for meg, men mann lærer noe nytt hver dag!!

A.
    Kan jo egentlig ikke klage så mye på de resultatene som du har fått til nå da! Men, nå har du jo et bedre forbedrings område og jobbe med videre...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På demoen i går hadde Devilej med seg Aivia kalibrerings DVD, som jeg fikk låne. Denne brukte jeg audio tracket til kalibrering.

Det viste seg at oppsettet var noe ut av justering, subbene var for lavt justert, men når jeg brukte Aivia dvdèn til kalibrering ble det ikke så nøyaktig som de hadde beskrevet, men mye nermere deres tolking av lyden.

A.
    Hvor fant du skikkelig test-tone på AVIA dvd'en for suben(e)? Jeg fant bare referanse test-toner for de fem hovedkanalene, og til subjustering var det bare subvol. i forhold til de forskjellige ht.vol - pluss frekvenssveip. Dårlig at de ikke har tatt med egen referansetone for subwoofer (etter hva jeg har funnet ut) synes jeg.....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hvor fant du skikkelig test-tone på AVIA dvd'en for suben(e)? Jeg fant bare referanse test-toner for de fem hovedkanalene, og til subjustering var det bare subvol. i forhold til de forskjellige ht.vol - pluss frekvenssveip. Dårlig at de ikke har tatt med egen referansetone for subwoofer (etter hva jeg har funnet ut) synes jeg.....

Den har en egen sub- setup, som jeg brukte, på slutten av den er det en tone som starter høyt oppe i frq så ruller den ned mot 20hz, på den måten fikk jeg testet tonene. For å teste bare frontene, slo jeg av subene, og fikk testet en og en front høyttaler. Når senter å bakkanaler gikk, så går ikke disse så dypt, men subbene tar over rundt 120HZ i oppsettet mitt, slik fikk jeg testet subbene.

Ligger under LOW FRQ sweep under sub setup på platen.

Vet ikke om det er helt korrekt måte og gjøre det på, men det er vel en pekepinne?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nyskjerighet måtte jeg spille Avia platen inne i preview rommet, måtte se når sonusene gir seg på LF FRQ sweep.

De ga seg på 33-34HZ en plass i følge frq curven som er på platen.
    Men det viser seg at også disse har en dip i samme omerådet som i kinoen 100Hz-50Hz, kan det være test platen som er slik? eller har jeg noe å jobbe med i begge rommene?

Vet ikke om Devilej har samme indikasjon på sitt oppsett?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, har vært gjennom alt på platen, men har desverre ikke funnet en dedikert test-tone til subwoofere hehe (irriterer meg litt det der

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ok, har vært gjennom alt på platen, men har desverre ikke funnet en dedikert test-tone til subwoofere hehe (irriterer meg litt det der

Hmmm.... Mulig det er forskjellige utgaver av de??!!

Avia, Guide to home theatre. Ovation software. 1999 Audio and video calibration.

Er det den samme som du har?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... Mulig det er forskjellige utgaver av de??!!

Avia, Guide to home theatre. Ovation software. 1999 Audio and video calibration.

Er det den samme som du har?

A.
    Tror jeg formulerte meg feil. Disken inneholder alt det du beskriver og enda mer til, men det er ikke en "dedikert" testtone for subwooferen der man kalibrerer 85dB per ht sammen med de andre hovedkanalene.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for sist.

Litt dårlig samvittighet for ikke å ha kommet tilbake i tråden din før nå, men må skylde på at jeg har vært veldig opptatt siden jeg var hos deg.

På onsdag kveld fikk jeg endelig mulighet til å ta turen over til Vestfold for å ta en titt på de nye rommene til Ambience. Vi har snakket om dette et års tid, så det var ekstra hyggelig at det her var både ny kino og nytt lytterom når anledningen endelig kom.

Må innrømme at jeg trodde det var noe feil på GPSen når den viste vei rett inn i skogen i motsatt retning av hva jeg trodde jeg skulle, men plutselig kom jeg inn på et byggefelt med masse store flotte villaer. Etter litt kjøring opp og ned i gatene fant jeg d.et rette huset.
    Ringte på døren, og etter ca et kvarters venting dukket Ambience opp i døren. Litt for høy musikk og en ødelagt telefon, men det ordnet seg :wink:

Når man kommer inn i lytterommet er det første man legger merke til at det er utrolig mye stiligere enn bildene klarer å vise. Måten anlegget er satt opp på gir en ekstrem WOW-effekt. Får du inn en virkelig god stol i dette rommet blir det umulig å komme seg ut igjen. Dette må være en av de fineste rørforsterkerene jeg har sett og hørt.
    Ambience og Sound-man hadde spilt en times tid her inne før jeg kom, så det ble dessverre ikke brukt så mye tid på Sonusene. Av det lille jeg fikk lyttet synes jeg dette spilte utrolig bra. Rørlyd er noe helt annet enn transistor som jeg er vant til, og det varer nok ikke alt for lenge før jeg begynner litt testing på dette området selv. Håper på en anledning til å leke meg litt mer i dette rommet en annen gang.

Etter et par låter tuslet vi inn i kinoen. Jeg har lenge ventet på en anledning til å høre dette høyttaler-oppsettet, så nå var jeg spent.
    Kinoen til Ambience er stor. For meg som er vant til å gå rett på frontrekka når jeg åpner døra, så var det en imponerende følelse å kunne vandre fritt rundt i denne kinoen. God takhøyde gir også masse romfølelse. Gjennomføringen av rommet holdt meget høy standard, og ingenting var overlatt til tilfeldighetene. Et imponerende stykke arbeid.
    Vi startet med endel forskjellig hifi, og her viste VR4Jr hva de er gode for. Med en gang virket det veldig hardt, men så fort man ble vandt til måten de spilte på la man merke til hvor utrolig detaljerte de var. I tillegg spiller de virkelig kjellerdypt, og Rotel holdt stålkontroll hele veien. Mellomtone/diskant spilte ekstremt stort og åpent, og i dette prisleie må disse høyttalerene ligge i toppskiktet sammen med B&W 803S.
    I visse partier kunne det som Sound-man påpeker bli litt skarpt, men det skyldes nok de nakne veggene i rommet. Litt tweeking her så vil dette spille all musikk med stor overbevisning.
    Noe jeg ble litt nyskjerrig på i ettertid er hvordan CD-spilleren fra for-rommet eller en Xindak 1.0 ville spilt på VR4. Kan rør-lyden være det som skal til for å få diskanten til å falle 100% på plass?

Testingen av filmsekvenser viste hva et stort luftig rom gjør med kino-opplevelsen. Det hele spilte sømløst, og med stor overbevisning. Spesielt imponerende var bakhøyttalerene. De spilte som om de var store gulvstående modeller. Personlig foretrekker jeg noe mer trykk fra subene enn det Ambience hadde, men dette er jo en smakssak. Når subene først slo inn føltes det som om de skulle flytte sofaen bortover gulvet. Disse må virkelig være kapable til å gjenskape et jordskjelv

Dette var en veldig hyggelig opplevelse, og enda et par positive bekjentskaper gjennom AV-forum. 3 timer fløy fort, og jeg måtte vende tilbake over fjorden. Så fort du får anledning er du hjertelig velkommen opp til meg, og ta gjerne med et par-3 til fra vestfold-banden så har vi en helkveld med lyd og bilde.

Takk for denne gang

Devil
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hei og takk for sist.

Litt dårlig samvittighet for ikke å ha kommet tilbake i tråden din før nå, men må skylde på at jeg har vært veldig opptatt siden jeg var hos deg.

På onsdag kveld fikk jeg endelig mulighet til å ta turen over til Vestfold for å ta en titt på de nye rommene til Ambience. Vi har snakket om dette et års tid, så det var ekstra hyggelig at det her var både ny kino og nytt lytterom når anledningen endelig kom.

Må innrømme at jeg trodde det var noe feil på GPSen når den viste vei rett inn i skogen i motsatt retning av hva jeg trodde jeg skulle, men plutselig kom jeg inn på et byggefelt med masse store flotte villaer. Etter litt kjøring opp og ned i gatene fant jeg d.et rette huset.
    Ringte på døren, og etter ca et kvarters venting dukket Ambience opp i døren. Litt for høy musikk og en ødelagt telefon, men det ordnet seg :wink:

Når man kommer inn i lytterommet er det første man legger merke til at det er utrolig mye stiligere enn bildene klarer å vise. Måten anlegget er satt opp på gir en ekstrem WOW-effekt. Får du inn en virkelig god stol i dette rommet blir det umulig å komme seg ut igjen. Dette må være en av de fineste rørforsterkerene jeg har sett og hørt.
    Ambience og Sound-man hadde spilt en times tid her inne før jeg kom, så det ble dessverre ikke brukt så mye tid på Sonusene. Av det lille jeg fikk lyttet synes jeg dette spilte utrolig bra. Rørlyd er noe helt annet enn transistor som jeg er vant til, og det varer nok ikke alt for lenge før jeg begynner litt testing på dette området selv. Håper på en anledning til å leke meg litt mer i dette rommet en annen gang.

Etter et par låter tuslet vi inn i kinoen. Jeg har lenge ventet på en anledning til å høre dette høyttaler-oppsettet, så nå var jeg spent.
    Kinoen til Ambience er stor. For meg som er vant til å gå rett på frontrekka når jeg åpner døra, så var det en imponerende følelse å kunne vandre fritt rundt i denne kinoen. God takhøyde gir også masse romfølelse. Gjennomføringen av rommet holdt meget høy standard, og ingenting var overlatt til tilfeldighetene. Et imponerende stykke arbeid.
    Vi startet med endel forskjellig hifi, og her viste VR4Jr hva de er gode for. Med en gang virket det veldig hardt, men så fort man ble vandt til måten de spilte på la man merke til hvor utrolig detaljerte de var. I tillegg spiller de virkelig kjellerdypt, og Rotel holdt stålkontroll hele veien. Mellomtone/diskant spilte ekstremt stort og åpent, og i dette prisleie må disse høyttalerene ligge i toppskiktet sammen med B&W 803S.
    I visse partier kunne det som Sound-man påpeker bli litt skarpt, men det skyldes nok de nakne veggene i rommet. Litt tweeking her så vil dette spille all musikk med stor overbevisning.
    Noe jeg ble litt nyskjerrig på i ettertid er hvordan CD-spilleren fra for-rommet eller en Xindak 1.0 ville spilt på VR4. Kan rør-lyden være det som skal til for å få diskanten til å falle 100% på plass?

Testingen av filmsekvenser viste hva et stort luftig rom gjør med kino-opplevelsen. Det hele spilte sømløst, og med stor overbevisning. Spesielt imponerende var bakhøyttalerene. De spilte som om de var store gulvstående modeller. Personlig foretrekker jeg noe mer trykk fra subene enn det Ambience hadde, men dette er jo en smakssak. Når subene først slo inn føltes det som om de skulle flytte sofaen bortover gulvet. Disse må virkelig være kapable til å gjenskape et jordskjelv

Dette var en veldig hyggelig opplevelse, og enda et par positive bekjentskaper gjennom AV-forum. 3 timer fløy fort, og jeg måtte vende tilbake over fjorden. Så fort du får anledning er du hjertelig velkommen opp til meg, og ta gjerne med et par-3 til fra vestfold-banden så har vi en helkveld med lyd og bilde.

Takk for denne gang

Devil

Gledelig og høre at overraskelsene ble til det possitive.

Bestandig spent på hva nye ører synes om sitt eget oppsett, når man leser det som dere beskriver med deres engene ord, betyr det mye. Mange tips, å forskjellige erfaringer og preferanser hjelper til bedring.

Var et hyggelig besøk av dere, som gjør det lettere for gjentagelse.

Takk for nå, så sees vi ved en senere annledning, om ikke alt for lenge.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter besøket av Devilej og Sound man, etterlot Devilej en CD plate som Flageborg har mikset sammen med div Q-sound.

En genial måte å sjekke om høyttalerene er satt opp riktig.
    Det er så mye effekt av Q-sound, at når den spilles, må jeg gå bak og høre om bakhøyttaleren lager lyd. Men.... nei... det er tyst fra de.

På preview-rommet spillte jeg litt for mine kjære samboer fra denne platen, hun ble litt fortvilet til å begynne med... " Har du kjøpt surround anlegg her også :evil: "
    Nei kjære.. det er bare effekter i London touren som er slik, det heter Q-sound. Morsomt ikke sant?

Litt usikker på hvordan de gjør dette med lydene som flytter seg så mye, må være at de fase forskyver enkelte frekvenser, eller et innstrumenter??

Er vel ikke lenge igjen så er vel det tradisjonelle surround anleggene helt avleks, nok med bare to høyttalere foran som tar seg av alt av lyder i en film?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Lp-spiller.

Fikk i dag med meg hjem LP-spilleren jeg fikk av en kompis på jobb.
    Spent på hva dette hadde å by på, så jeg børstet støvet av noen gaaaaaaaaamle LP-plater jeg hadde liggende.

Vel hjemme i min nostalgi bod, med gammle rør radioer fra philips og radionett fant jeg platene som jeg hadde på 80-90 tallet. The boss ( Bruce Springsteen ), A-HA, Prince osv osv

Kobblet opp stasen, en stor spenning byggde seg opp, dette er noe jeg har ventet på en god stund. Hvordan ville dette låte med en LP-spiller på rør og sonus faber. Ja... det var nesten at jeg tok på meg fin dressen for annledningen.
    Sjekker stiften, den ser ut til å være kobblett med alle ledere inn til bommen, fjærner det meste av støv på spilleren og plugger i stikkkontakten, slår på spilleren, det lyser i stift lyset og stroben lyser også. Kult tenker jeg, ser ut til at den virker. :-D
    Tar ut A-HA platen som er en 45 plate, legger den på, justerer platespilleren slik at "kulene" på talerken står stille, rett hastighet er oppnåd. Liner opp stiften som jeg nylig blåste støvet av, nesten så jeg blå i trynet når siste luften dro ut av meg. Drar i anti skating spaken, bommen går sakte ned mot platen, sjekker at volumet er satt til et ok volume, og at selectoren står i PH pos.
    Men hvor i ____ blir det av lyden?
    Neeeeeii det er ikke innebygget RIAA allikevell!! :evil: Dette som var en av grunnene til at jeg kjøpte denne forsterkeren.. Mener tidligere eier sa det var innbygget RIAA i Earen. Men men ok! De fleste eksterne RIAAène er vel noe bedre en de som er innebygget allikevell!

Må vel bla opp noen lapper for å få meg en ok RIAA, men vil ikke kjøpe noe som er så alt for dyrt!

Noen her som har erfaringer med RIAAèr? Eller har en å selge?

MVH en mann i dress uten grunn!! :-D

Vedlegg 19054

Vedlegg 19055

Vedlegg 19056

Vedlegg 19057

A.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker spiller!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel bla opp noen lapper for å få meg en ok RIAA, men vil ikke kjøpe noe som er så alt for dyrt!

Noen her som har erfaringer med RIAAèr? Eller har en å selge?

MVH en mann i dress uten grunn!! :-D
    Har ingen å selge, men RIAA-trinn får du separat fra 500 kroner og oppover. Ser Hifiklubben bl.a. har et lite utvalg fra NAD og Cambridge Audio, alle til tresifrede beløp.
    Ser også det ligger et betydelig mer kostbart RIAA-trinn fra Linn til salgs brukt hos Norsk Audio Teknikk.
    Electrocompaniet har også RIAA i de litt dyrere prisklassene.
    EAR Yoshino har jo også RIAA-trinn (minst 4 ulike modeller).

Let, og du skal finne.

Jeg har ikke særlig erfaring med slike ting selv, men som med alt annet, så bør man vel finne noe som matcher det man har lydmessig. I tilfellet RIAA er det vel platespilleren og pickupen som først og fremst bør matches med RIAA-trinnet. Tror det lureste du kan gjøre er å lete opp eiere av samme platespiller og finne ut hva slags RIAA og pickup de anbefaler.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med vinylsnurrer, ambience. Morro å se at andre også "drister" seg på vinyl. Selv har jeg glede av mitt arvegods, Lenco B52, og fikk ny stift fra Jico til denne i går. Meget bra lyd, og "knitringen" er så godt som borte.

Meget behagelig å høre på. Gjorde godt med et glass rødvin, stearinlys og vinyl i går kveld....:-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått øynene opp for vinyl, skal få min spiller i stand snart også..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker spiller. Ta en telefon til Håvar Snapa hos PlanetSnapa og hør hva han anbefaler i forhold til RIAA. Han er veldig grei å ha med å gjøre, og det er ikke noe problem å låne utstyr til test
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Gratulerer med vinylsnurrer, ambience. Morro å se at andre også "drister" seg på vinyl. Selv har jeg glede av mitt arvegods, Lenco B52, og fikk ny stift fra Jico til denne i går. Meget bra lyd, og "knitringen" er så godt som borte.

Meget behagelig å høre på. Gjorde godt med et glass rødvin, stearinlys og vinyl i går kveld....:-D

Takk.
    Redd forvntinigene ble for store her, kjøpte et RIAA trinn fra NAD i dag, ikke sikker på om det er noe å skrive hjem til mor om!? Lyden er ikke så oppløst som jeg hadde håpet på, men det kan også være stiften eller riggingen som er ute å kjører. Skal låne en diamant stift som far har liggende, for å se om det hjelper noe?

Men jeg synes det er mye kos med vinyl og rør, ingen ting kan sammenlignes med det elementære! Justeringer, tweeking og noe støv lyd av platen, som en iherdig prøver å bli kvitt. :-D

Når jeg leser det du skriver her med levende lys og vin, så er det den følelsen jeg jakter etter her i dette rommet, føler det er mulig å være litt alene av og til, barn sover mor driver med sitt, jeg sitter å varmer meg med musikk, vin eller cognac (min favoritt).

Senest i går, etter jobb satt jeg her med en pils (øl generasjon her da) og hørte på den siste fra Jan Michel Jarre, Teo & Tea, ikke den beste å slappe av til, men den funket hvertfall kl 0230, da ble det ZZZZzzzZZZ.

Spent på hva diamant stiften kan utbedre, selv om den kanskje er noe avleks den også, regner med det har skjedd mye de siste årene der også??

A.

Side 13 av 197 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •