Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 126

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 126 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 2,501 til 2,520 av 3926
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er det samme som jeg opplevde når jeg testet cd-1 mot sa11. Det var rett og slett mer morro å spille musikk med Ayon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis litt ulike oppfatninger av dette...

Sitat Opprinnelig postet av da-ty (at) online.no
    En liten oppdatering: Har byttet cd spiller tilbake til Marantz SA15 S1 fra Ayon CD1. Hadde jo en slik en før Ayon kom i hus. Synes Ayon var litt bassfattig, samt jeg var møkk lei av toppmating. Derfor falt valget tilbake på den trofaste Marantz spilleren.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Er det ikke det på det meste. Men alt bunner vel i matching av utstyr?
    Men slik var jeg opplevde spillerene hos meg under A-B test.

A.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selvsagt rett i det, ambiance - testing hjemme hos seg selv med annet utstyr man kjenner er alfa og omega for et godt sluttresultat!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Bra med bunn i Mc, men passer de til den tighte tørre bassfilosofien til Ambiance?
    275 er jo både tight og ikke minst tørr.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Naturlig nok Dette er jo grunnen til at man må prøve og feile selv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    I forhold til hva?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman

Det er kanskje litt dumt å skjære alle over en kam, men det jeg har hørt av Mcintosh og spesielt på forsterker siden, har vært litt for bløt i bassen etter min smak. Derfor har jeg mer eller mindre utelukket Mc sine produkter i denne runden.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Stemmer. Det blir ikke Marantz i kinoen denne gangen. Det som kommer inn leveres normalt ikke i sort, men jeg har noe på gang slik at den kan bli levert i sort. Spesielt.

Grunnen til at jeg også går for sort, er rett og slett det at forsterker ikke er å få i noen andre farger en sort. Derfor må resten av utsyret bli sort også.

Jeg hadde i tankene å handle Nemo som lå på sentralen, men de var for gamle. Greit nok de var modifisert opp, men det er bare på utgangs/transistor delen på de, så resten av elektroniken er 6 år. De hadde gått i rett rettning lydmessig, og hadde vært en fin replacement for Pass Labs.

I denne sammenhengen må jeg si at jeg er veldig forundret, og takknemelig for ståpåviljen hos Audiofil! Jeg spurte de enkelt å greit om de visste hva forskjellene på 250.5 og 350.5 lydmessig. De sa de ikke visste helt sikkert, men de kunne finne det ut for meg. Så de satt sammen en kombinasjon av utstyr hvor de kjøret A-B sammenligning mellom begge forsterkerene. Endte med at de ikke var så stor forskjeller på lydsignaturen, men et hav av forskjell på krefter, holografi og bredde. Ringte de dagen etter de hadde testet dette, og da nevnte jeg hvilken sang jeg hadde merket mangler i bassen hos meg, og da koblet de opp et nytt oppsett hvor de kjørte A-B sammenligning og testet med den spesifike sangen.. Makan til stå på vilje av gutta der. De driver ikke bare butikk, men et servise senter. A+ til Audiofil.

A.
    Ok, Men det som kommer inn blir nok bra uansett kjenner jeg deg rett, blir moro å se hva du faller for denne gangen altså. Det blir for symmetrien at alt går i sort og det passer kanskje bedre inn hos deg også, blir fint å se når alt dette kommer på plass i sin helhet. Du får være vennlig og poste bilder når sakene faller på plass.

Du har kanskje ikke planer få å fortsette jakten på EC eller noe slikt da? Det er jo en del bra saker fra dem men de koster jo en del. Åssen er det med Hegel, er det noe som passer inn lydmessig hos deg. Det er jo mer nøytrale i sounden da men det kan jo gi både punch og morofaktor på engang.

I denne bransjen er butikkene bare nødt å yte service ellers går det utover salget, men konge at de tar kundene sine på alvor egentlig og det får folk tilbake også. Er du gira på PL 350 for tiden eller? Det er nok krefter og slike ting du får mere av når man oppgraderer den veien, men mer power til VS er vel ikke å grine av. Hvor er det de holder til egentlig ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje litt dumt å skjære alle over en kam, men det jeg har hørt av Mcintosh og spesielt på forsterker siden, har vært litt for bløt i bassen etter min smak. Derfor har jeg mer eller mindre utelukket Mc sine produkter i denne runden.

A.
    Enig med deg der. Jeg synes amrikanske ting spiller suverent best sammen med andre amrikanske ting, så Mc og JBL er en meget god match. Når det gjelder annen HiEnd har jeg tilgode og virkelig høre noe som matcher 100% med Mc...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg testet dette var Ayon klart mer dynamisk enn Marantz, og presenterte mer bunn. Men siden du foretrekker Marantz er SA11s1 et klart valg fremfor en ny SA15. Her henter du mye av det SA15 ikke klarer å levere. Sony sine ES spillere har også en hærlig groovy dynamisk bunn som er lett å like
    Ayon er flotte saker uten tvil og spiller nok flott, men Da-ty@online.no gikk fra CD1 til SA11S1 med stort hell. Men det kanskje noe med smak og behag og gjøre, var kanskje litt lei den toppmatingen også men da er det greit med skuffen igjen. Lager Sony bra cdspillere lengre?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ok, Men det som kommer inn blir nok bra uansett kjenner jeg deg rett, blir moro å se hva du faller for denne gangen altså. Det blir for symmetrien at alt går i sort og det passer kanskje bedre inn hos deg også, blir fint å se når alt dette kommer på plass i sin helhet. Du får være vennlig og poste bilder når sakene faller på plass.

Du har kanskje ikke planer få å fortsette jakten på EC eller noe slikt da? Det er jo en del bra saker fra dem men de koster jo en del. Åssen er det med Hegel, er det noe som passer inn lydmessig hos deg. Det er jo mer nøytrale i sounden da men det kan jo gi både punch og morofaktor på engang.

I denne bransjen er butikkene bare nødt å yte service ellers går det utover salget, men konge at de tar kundene sine på alvor egentlig og det får folk tilbake også. Er du gira på PL 350 for tiden eller? Det er nok krefter og slike ting du får mere av når man oppgraderer den veien, men mer power til VS er vel ikke å grine av. Hvor er det de holder til egentlig ?

PL 350.5 er absolutt et alternativ, men jeg har noe annet på vei. Jeg har jaktet på noe som er strømsterkt og som tar kontroll over vanskelige laster, og som gir litt mere i bunn en hva Pass gjør. Audiofil er vel ikke så langt unna Stavanger.

Spent på om noen klarer å tippe hva det er, men jeg tror ikke noen klarer det med det første iallefall. Ikke det vanligste produktet på forumet.

Eneste som muligens blir værende sølv er processoren, der har jeg ikke noen som kan ta over enda...

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ayon er flotte saker uten tvil og spiller nok flott, men Da-ty@online.no gikk fra CD1 til SA11S1 med stort hell. Men det kanskje noe med smak og behag og gjøre, var kanskje litt lei den toppmatingen også men da er det greit med skuffen igjen. Lager Sony bra cdspillere lengre?

Var det ikke SA15 han gikk for??

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke SA15 han gikk for??

A.
    Stemmer det, men han fikk mere dybde med denne enn Ayon visstnok.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PL 350.5 er absolutt et alternativ, men jeg har noe annet på vei. Jeg har jaktet på noe som er strømsterkt og som tar kontroll over vanskelige laster, og som gir litt mere i bunn en hva Pass gjør. Audiofil er vel ikke så langt unna Stavanger.

Spent på om noen klarer å tippe hva det er, men jeg tror ikke noen klarer det med det første iallefall. Ikke det vanligste produktet på forumet.

Eneste som muligens blir værende sølv er processoren, der har jeg ikke noen som kan ta over enda...

A.
    Hvor får du ideene til kjøpene dine fra egentlig, du har som regel noe helt annet enn det andre har og spes mye fetere. Du er jo en av hardcorebrukerne her inne med HIGH END kino og det er vel egentlig ikke så mange av dem. Når det kommer til det området der så stiller du med ess i ermet hver gang.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til hva?
    Tja i forhold til alt jeg har testet, jeg ikke hatt noen forsterkere på besøk som har vært så tørr i bassen som 275. Dette var på MA GS60. Anfield og Akto kan bekrefte dette. Det finnes forsterkere som er tightere i bassen, men når det kommer til tørrhet, så har jeg ennå til gode å høre noen som overgår 275 på dette spesifikke området.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss både PL å BAT er utelukket, prøver jeg meg på Hovland? Hovland er jo konkurs, å man kan gjøre noen veldig gode avtaler hos Audioroyal nå

Å det stemmer at Audiofil ikke er så langt fra Stavanger, derfra tar det ca 2 timer til Karmøy.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Viss både PL å BAT er utelukket, prøver jeg meg på Hovland? Hovland er jo konkurs, å man kan gjøre noen veldig gode avtaler hos Audioroyal nå

Å det stemmer at Audiofil ikke er så langt fra Stavanger, derfra tar det ca 2 timer til Karmøy.
    Ligger også noen snasne Hovland-saker på Audiogon.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, men han fikk mere dybde med denne enn Ayon visstnok.
    Blir jo litt OT i denne tråden dette, men velger å kommentere det allikevel. Har selv hatt både CD-1 og SA-15 i mitt eget oppsett, og kan ikke skjønne at en skal få noe mer og dypere bass med SA-15. SA-11 går dypere og kan kanskje sammenlignes, men ikke SA-15. Da er det nok andre parametre og matching som vil spille inn...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Faktisk så var Hovland i bildet også, men er litt bekymret mtp service osv. Audioroyal selger ut alt med ny garanti, og sitter med tegninger over de forskjellige utgavene som er solgt i Norge. Me alikevel litt bekymret ang service.

Men det blir ikke Holvland heller.

A.

Side 126 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 122 123 124 125 126 127 128 129 130 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •