Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 125

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 125 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste
Viser resultater 2,481 til 2,500 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    Dette ser ut som en "hovedrengjøring" Bjørn? Du strør godt rundt deg med annonser om dagen ser jeg Blir spennede å følge med her, både på kino men også i stua, ser at ting er på vei ut der også?
    Mye "krem saker" du selger for tiden, også til hyggelige priser ser jeg, spesielt da ditt utstyr virker å være i "mint cond.":-D
    Lykke til med salg og innkjøp!!

Dag

Hehe.. Ja det er så kjedelig å løfte på komponentene bare for å vaske under de, så da selger jeg heller alt, for så å vaske og sette nytt utstyr opp. Motivasjonsfaktor til husarbeide.

Synes da under halv pris er meget gode priser på såpass nytt utstyr!

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Da var Denon oppgradert og blitt sonefri. Desverre så er det slik at du må velge om du vil ha den kjappere til å lese plater eller om du vil ha den sonefri.
    Firmware for siste versjon og firmware for sonefriet går ikke hånd i hånd da de utvikles av forskjellige innstanser. For min del var valget ikke særlig vanskelig. Om jeg må vente noen sekunder lengre så gjør jeg heller det en å ikke kunne se alle filmene mine.

Jeg er da strålende fornøyd med spilleren. Den gjør en god jobb på bildet og lyd. Merket som sakt stor forskjell fra Samsung bdp 1600.

A.
    Det er jo ikke noe som er bedre enn det, man oppdaterer spillern via nettet er det ikke så ? Litt dumt at man må velge enten sone eller fw oppdatering, kanskje det kommer no fiks eller hack til det senere. Tror jeg hadde nok gått for sonefri delen selv, greit å ha så man får se filmene man har i hylla. Gjelder dette for bluray sone A også eller? Jeg har siklet en del på denne spillern selv, men det får bli noe til neste år bil jeg tro.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er jo ikke noe som er bedre enn det, man oppdaterer spillern via nettet er det ikke så ? Litt dumt at man må velge enten sone eller fw oppdatering, kanskje det kommer no fiks eller hack til det senere. Tror jeg hadde nok gått for sonefri delen selv, greit å ha så man får se filmene man har i hylla. Gjelder dette for bluray sone A også eller? Jeg har siklet en del på denne spillern selv, men det får bli noe til neste år bil jeg tro.
    Det er bare DVD delen som er sonefri.
    Denne firmware oppgaderingen er på DVD og gjøres i butikken. Oppdaterer du via nettet kan du miste sonefridelen igjen.. Best å høre med selger hvordan sonefri firmwaren er i forhold til versjon firmwaren. Slik som det er i dag må man velge enten eller. Kan nok vente oss en sonefri firmware som ivaretar både og om noen mnd.

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Det er bare DVD delen som er sonefri.
    Denne firmware oppgaderingen er på DVD og gjøres i butikken. Oppdaterer du via nettet kan du miste sonefridelen igjen.. Best å høre med selger hvordan sonefri firmwaren er i forhold til versjon firmwaren. Slik som det er i dag må man velge enten eller. Kan nok vente oss en sonefri firmware som ivaretar både og om noen mnd.

A.
    Da er jeg med deg skjønner du men det er rart ikke sonefri delen kunne ligget i fw oppdateringen, jeg hadde en pioneer dvdspiller før i tiden og den fikk jeg sonefri og ny software på en gang. Dette var riktignok en hack så no slik må finnes på br spillerne etterhvert, men alt fungerte plettfritt og ikke noe å si det på det altså. Det kommer nok som du sier så vi får smøre oss litt med tolmodighet, tviler dette er en spiller som ikke dør ut med det første.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en deal i boks!!

Nå er forsterkerløsning bestilt. Noe tunge beist ventes i posten!! :twisted:

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger spent med på dette.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooooh! :-D
    Litt spent på dine vegne...

Er det noe med lang leveringstid, eller har du det "straks"?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock:

Fortell.. fortell...... FORTELL!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok dessverre slik at jeg må stålsette meg noe ang ferdigstilling av kinoen. Forsterkerløsningen må jeg vente to til tre uker før annkomst. Men det er verdt å vente! 8)

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oisann.. Der gikk CD1 også... Ja ja.. Kjøper kommer å henter den i morgen.

Arvtageren ser noe anerledes ut, og den er ikke toppmatet, men jeg tror det går å leve med det.

Det her er vel første gangen jeg har klare planer for hva som skal inn i kinoen. Det eneste jeg er usikker på er om jeg skal innvestere i ny stereobenk slik at jeg kan få plass til senterhøyttaler på benken også. Benken må være relativt lav slik at ikke senterhøyttaleren stikker over rammen på lerretet og den må være sort. Tenker på noe ala det samme som er stuen, men den er for brei og kan få alt til se overfylt ut med subwoofere, benken og fronter på en linje i fronten??

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi gleder oss på dine vegne Bjørn, ser virkelig frem til en demo på det nye ustyret som kommer i hus fremover. Du har planene i orden og bekymringene satt langt til side, sånt gleder oss vet du og ikke no hint hva som er planen å få inn ? Har ikke vurdert en Marantz som kilde?

TonArt • Marantz SA-15 S1

Denne er skikkelig snasen og koster 15k, man får nok mye lyd for de pengene selv om det er en del penger trossalt.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt lite bunn i SA-15. Som tidligere eier av SA-11 tviler jeg på at du hadde blitt fornøyd med den. Vanskelig å få i sort også......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Litt lite bunn i SA-15. Som tidligere eier av SA-11 tviler jeg på at du hadde blitt fornøyd med den. Vanskelig å få i sort også......
    Har du noen tips på spillere som har mer trøkk i bunn? Sort er vel luksus på disse komponentene, synes sølv er litt kult selvom mange foretrekker det sorte.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen tips på spillere som har mer trøkk i bunn? Sort er vel luksus på disse komponentene, synes sølv er litt kult selvom mange foretrekker det sorte.
    Stemmer. Det blir ikke Marantz i kinoen denne gangen. Det som kommer inn leveres normalt ikke i sort, men jeg har noe på gang slik at den kan bli levert i sort. Spesielt.

Grunnen til at jeg også går for sort, er rett og slett det at forsterker ikke er å få i noen andre farger en sort. Derfor må resten av utsyret bli sort også.

Jeg hadde i tankene å handle Nemo som lå på sentralen, men de var for gamle. Greit nok de var modifisert opp, men det er bare på utgangs/transistor delen på de, så resten av elektroniken er 6 år. De hadde gått i rett rettning lydmessig, og hadde vært en fin replacement for Pass Labs.

I denne sammenhengen må jeg si at jeg er veldig forundret, og takknemelig for ståpåviljen hos Audiofil! Jeg spurte de enkelt å greit om de visste hva forskjellene på 250.5 og 350.5 lydmessig. De sa de ikke visste helt sikkert, men de kunne finne det ut for meg. Så de satt sammen en kombinasjon av utstyr hvor de kjøret A-B sammenligning mellom begge forsterkerene. Endte med at de ikke var så stor forskjeller på lydsignaturen, men et hav av forskjell på krefter, holografi og bredde. Ringte de dagen etter de hadde testet dette, og da nevnte jeg hvilken sang jeg hadde merket mangler i bassen hos meg, og da koblet de opp et nytt oppsett hvor de kjørte A-B sammenligning og testet med den spesifike sangen.. Makan til stå på vilje av gutta der. De driver ikke bare butikk, men et servise senter. A+ til Audiofil.

A.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper du har noe McIntosh på gang?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med bunn i Mc, men passer de til den tighte tørre bassfilosofien til Ambiance?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg testet dette var Ayon klart mer dynamisk enn Marantz, og presenterte mer bunn. Men siden du foretrekker Marantz er SA11s1 et klart valg fremfor en ny SA15. Her henter du mye av det SA15 ikke klarer å levere. Sony sine ES spillere har også en hærlig groovy dynamisk bunn som er lett å like
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra med bunn i Mc, men passer de til den tighte tørre bassfilosofien til Ambiance?

Neppe. 8)

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en blanding av forskjellige verdensdeler disse komponentene kommer fra.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg testet dette var Ayon klart mer dynamisk enn Marantz, og presenterte mer bunn. Men siden du foretrekker Marantz er SA11s1 et klart valg fremfor en ny SA15. Her henter du mye av det SA15 ikke klarer å levere. Sony sine ES spillere har også en hærlig groovy dynamisk bunn som er lett å like

Jeg også syntes at Ayon CD1 er klart mere dynamisk, men den har også en mere magisk mellomtone, som MZ S11S1 ikke klarte å få til på samme måte. Bunnregisteret kan jeg ikke huske så store forskjeller på men begge har gode kvaliteter i bunn.

A.

Side 125 av 197 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 95 105 115 121 122 123 124 125 126 127 128 129 135 145 155 165 175 185 195 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •