Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 123

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 123 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste
Viser resultater 2,441 til 2,460 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk mail fra Albert VSA. Hvor han skriver dette er kjent problem når høyttalere går ut fra USA. Toll skrur opp høyttalerene før de leveres til kunde. Uheldigvis har dette skapt ALT for store problemer for mitt vedkomende. Mye penger har blitt investert og alt for mye tid og frusturasjon har gått med til disse høyttalerene. Dette gir selvfølgelig en sterk bismak, og unødvendige krasse meldigner og komentarer rundt VSA og Reanssiance audio når det hele har opphav fra et helt annet hold. Det possitivet rundt dette er at VSA og Reanssiance Audio ordner feilen, og jeg trenger ikke å være redd høyttalerene har skadet fester til høyttalerelementene. Og de vil fungere som normalt.

Godt at noe går rette veien i disse dager. Mens vi var ute på helge tur i Paris, fikk vi beskjed fra de som passet på hunden vår (Jero), at han måtte bøte med livet pga av hyperallergi utbrudd. I en alder av snaue tre år måtte veterninær gi han medlidenhet sprøyte pga voldsomt og akutt allergiutbrudd.
    Tom følelse å komme hjem selv om barna var overlykkelige for å se oss.
    Kvelden kommer, barna sover, og tiden er inne for en tur med hunden, så kommer vakumet og tar plasse istedet. Ikke lett..

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Fikk mail fra Albert VSA. Hvor han skriver dette er kjent problem når høyttalere går ut fra USA. Toll skrur opp høyttalerene før de leveres til kunde. Uheldigvis har dette skapt ALT for store problemer for mitt vedkomende. Mye penger har blitt innvistert og alt for mye tid og frusturasjon har gått med til disse høyttalerene. Dette gir selvfølgelig en sterk bismak, og unødvendige krasse meldigner og komentarer rundt VSA og Reanssiance audio når det hele har opphav fra et helt annet hold. Det possitivet rundt dette er at VSA og Reanssiance Audio ordner feilen, og jeg trenger ikke å være redd høyttalerene har skadet fester til høyttalerelementene. Og de vil fungere som normalt.

Gått at noe går rette veien i disse dager. Mens vi var ute på reiste til Paris i helgen, fikk vi beskjed fra de som passet på hunden vår (Jero), at han måtte bøte med livet pga av hyperallergi utbrudd. I en alder av snaue tre år måtte veterninær gi han medlidenhet sprøyte pga voldsomt og akutt allergiutbrudd.
    Tom følelse å komme hjem selv om barna var overlykkelige for å se oss. Kvelden kommer, barna sover, og tiden er inne for en tur med hunden, så kommer vakumet å tar plasse istedet. Ikke lett..

A.
    Trist å lese om hunden din Bjørn og alle frustrasjonene ved anlegget ditt. Jeg mistet katten min 23 februar og ingen har sett den, ikke er den funnet død eller noenting så det er jævli at dyr må dø eller bare forsvinner. Men får ta vare på minnene Jero har gitt dere, vet akkurat åssen du føler deg og selv har jeg hatt katt siden jeg var bitteliten. Mista en god del for å si det sånn, men om dere skulle gå for innkjøpt av ny hund håper jeg dere får like mye glede av denne. Det er bare de tingene i livet som kommer noen ganger altfor ofte, men jeg føler med dere.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig trist med Jero. Som hunde eier kan jeg bare forestille meg slaget det er når sånt skjer mens man er bortreist. Noe kan alltid skje, men jeg håper jeg får være tilstede den dagen. Synd for dem som passet han også da det må være en tøff beskjed å overbringe.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender også støttende tanker til deg, Bjørn. Var gjennom avlivning av vår gamle schäfer-tispe for et par år siden, og husker tomheten det medbrakte.

"Tiden leger alle sår" heter det jo. Fattig trøst, men dog sant...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Veldig trist med Jero. Som hunde eier kan jeg bare forestille meg slaget det er når sånt skjer mens man er bortreist. Noe kan alltid skje, men jeg håper jeg får være tilstede den dagen. Synd for dem som passet han også da det må være en tøff beskjed å overbringe.

Han har slitt med allergi en god stund og vi visste noe slikt kunne skje. Personlig er jeg glad for å ikke ha vært der når de ga sprøyten, ikke noe god oppøevelse. Men det blir brått på når en ikke er med på det som skjer.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sender også støttende tanker til deg, Bjørn. Var gjennom avlivning av vår gamle schäfer-tispe for et par år siden, og husker tomheten det medbrakte.

"Tiden leger alle sår" heter det jo. Fattig trøst, men dog sant...

Takk for det. Tiden leger, og man er forberedt på at hunden skal gå tidligere, men dette er for tidlig. Det blir nok ikke noe ny hund på oss med det samme, det blir alt for dårlig med tid til oppfølging av en valp.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har slitt med allergi en god stund og vi visste noe slikt kunne skje. Personlig er jeg glad for å ikke ha vært der når de ga sprøyten, ikke noe god oppøevelse. Men det blir brått på når en ikke er med på det som skjer.

A.
    Ja jeg tenkte jo på å være til stede når han ble dårlig. Akkurat det med sprøyten er ikke noe å trakte etter.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tenkte jo på å være til stede når han ble dårlig. Akkurat det med sprøyten er ikke noe å trakte etter.....

Ja.. Er så negativ i tankene om dagen, så det falt da naturlig nok på den delen.. Beklager Einar.
    Dyrlegen vår anbefalte å la han slippe før sommeren, men så ble han bedre en periode og plutselig total tilbakefall. Vi har fulgt han en stund, og det var veldig dumt dette skjedde når vi var borte, noe som var helt uventet.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag når de to minste sov, skulle jeg og den største jenta se film i kinoen, men da ville ikke samsung noe mere. Så jeg gikk til innvestering av ny blu ray spiller. Hentet den i Tønsberg i dag.

Denon DBP 2010. Denne skal jeg få gjort sonefri på DVD siden slik at jeg kan se mine sone 1 filmer igjen...

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag når de to minste sov, skulle jeg og den største jenta se film i kinoen, men da ville ikke samsung noe mere. Så jeg gikk til innvestering av ny blu ray spiller. Hentet den i Tønsberg i dag.

Denon DBP 2010. Denne skal jeg få gjort sonefri på DVD siden slik at jeg kan se mine sone 1 filmer igjen...

A.
    Gratulerer så mye med denne spillern og selv har jeg sjekket den ut på klubben og det var en veldig lovende sak, den skal være dritbra på det meste så det er helt rått. Lyden skal være i toppklasse samt designet er en typisk "denon" dvs stilig og fint.

Blu Ray Player Synthetic and Real World Tests Comparisons - AVS Forum

Her kan du finne en test og sammenligning av en haug med br spillere, da ser du at Denon scorer skikkelig høyt. Det sies at loadetiden på film nesten halveres med en firmware update. Håper det stemmer for det var det eneste jeg kunne utsette på denne spillern, er faktisk denne jeg har sett meg ut som en aktuell kandidat på brsiden også.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med denne spillern og selv har jeg sjekket den ut på klubben og det var en veldig lovende sak, den skal være dritbra på det meste så det er helt rått. Lyden skal være i toppklasse samt designet er en typisk "denon" dvs stilig og fint.

Her kan du finne en test og sammenligning av en haug med br spillere, da ser du at Denon scorer skikkelig høyt. Det sies at loadetiden på film nesten halveres med en firmware update. Håper det stemmer for det var det eneste jeg kunne utsette på denne spillern, er faktisk denne jeg har sett meg ut som en aktuell kandidat på brsiden også.
    Etter å ha testet den noe, så er det klart store forbedringer fra Samsung som jeg hadde før. Bedre sort nivå, og bedre dynamik i lyd og bildet. Dette lover godt. Kan komme med noe flere ord om ønskelig etter ny kalibrering av oppsettet, forde det trengs med disse store forskjeller.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vibrasjonen i elementene kan løsne skruene over tid selv på dyrt utstyr. Spesielt om de er festet rett i gods, og ikke med gummiputer. Likevel har jeg aldri opplevd mer etterstramming enn ca en halv omdreining. Her kan det virke som om elementene har vært demontert i ettertid

Jeg tror heller ikke disse høyttalerene har vært tuklet med, da ville det vært toll eller noe som har gjort noe i så tilfelle. Tviler sterkt på Reanssiance audio skulle hatt noen glede inne i disse høyttalerene.

A.
    Fikk mail fra Albert VSA. Hvor han skriver dette er kjent problem når høyttalere går ut fra USA. Toll skrur opp høyttalerene før de leveres til kunde. Uheldigvis har dette skapt ALT for store problemer for mitt vedkomende. Mye penger har blitt investert og alt for mye tid og frusturasjon har gått med til disse høyttalerene. Dette gir selvfølgelig en sterk bismak, og unødvendige krasse meldigner og komentarer rundt VSA og Reanssiance audio når det hele har opphav fra et helt annet hold.

A.

Godt å se at det er en fornuftig forklaring på hva som har skjedd her, men dette er likevel noe norsk importør burde være klar over og sjekke før de sender utstyr hjem til kundene. Mye frustrasjon for en filleting..... :evil:

Gratulerer med ny BD-spiller. Er storfornøyd med min 2500BT. Testet den opp mot en LX51 fra Pioneer for noen uker siden, men den kom ikke i nærheten av bildekvaliteten til Denon. Spesielt stor forskjell på SD materiale
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny BD-spiller. Er storfornøyd med min 2500BT. Testet den opp mot en LX51 fra Pioneer for noen uker siden, men den kom ikke i nærheten av bildekvaliteten til Denon. Spesielt stor forskjell på SD materiale
    Hm. 2500BT er jo kun et drev, med kun basic videoprosessering, så jeg skjønner ikke hvorfor du er imponert av bildekvaliteten fra den. Og det må jo bety at bildebehandlingen i LX51 er fullstendig søppel.

Fra Hifiklubben:

"Hvis du velger å anskaffe DVD-2500BT før en matchende forsterker kan du fortsatt få lyd og bilde via HDMI-utgangen. Spilleren er nemlig utstyrt med en helt enkel audio/video-prosessor, som kan levere et helt greit resultat mens du venter på å få en fullt utstyrt forsterker/receiver hjem i stua. Når det skjer kan du til gjengjeld forvente deg enestående prestasjoner."

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For info (kopiert fra Ambiance sin tråd):

Merkelig nok så kommer LX51 veldig høyt opp på lista ift hva dere har opplevd :?:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner ikke LX51 i den tråden, kanskje fordi LX51 er en receiver, mens tråden handler om Blu-ray-avspillere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg finner ikke LX51 i den tråden, kanskje fordi LX51 er en receiver, mens tråden handler om Blu-ray-avspillere?
    Ja, selvfølgelig! Beklager, jeg leste litt for fort og trodde at det var BDP-51FD .... ops:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at det er en fornuftig forklaring på hva som har skjedd her, men dette er likevel noe norsk importør burde være klar over og sjekke før de sender utstyr hjem til kundene. Mye frustrasjon for en filleting..... :evil:

Jo. Forklaringen er fornuftig.

Snakket med Roald på Reanssiance audio i dag ang dette. Vi ble enige om at høyttalerene skal repareres på stedet. Nødvendig utstyr kommer fra USA om en stund og da blir luftlekasje, mellomtone og grillpeggs ordnet. Høyttalerene blir som nye. Bare håper det ikke blir noe mere nå, forde dette har nesten tatt all gløden bort for denne hobbyen!

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    My bad. Jeg forvekslet i farten benevnelsen på BDP-51 og BDP-LX71. Mente selvfølgelig BDP-51FD

Spillerne ble koblet direkte inn i hver sin HDMI inngang og kjørt med samme materiale både på BD og SD. Ikke store forskjellen på BD, men på SD dro Denon klart ifra. Godt mulig dette er fordi Denon bruker bildedekoder i TV, mens Pioneer bruker den interne så man kan jo diskutere om dette blir riktig måte å sammenligne spillerne på. Likevel er det bildet jeg får på skjermen som er avgjørende for hvilken spiller som får stå i anlegget.Ble litt skuffet over Pioneer da jeg var ganske klar for å bytte, men etter testen var det ikke noe tema.
    Vurderer Sonys nye BDP-CX7000ES. Holder denne mål frister den pga magasinerings muligheten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet den noe, så er det klart store forbedringer fra Samsung som jeg hadde før. Bedre sort nivå, og bedre dynamik i lyd og bildet. Dette lover godt. Kan komme med noe flere ord om ønskelig etter ny kalibrering av oppsettet, forde det trengs med disse store forskjeller.

A.
    Det er vel ikke noen tester på nettet om denne enda, etter det jeg hører så er det litt leveringsproblemer med denne. Bestillingene går kun på navn etter de som har bestilt får først så er det tomt igjen og ikke en bestilling for å fylle lagerne, Denon sliter å lage nok av denne modellen og da er det jammen gode tanker som ligger bak. Dette er kvalitet så det holder etter.

Hmm, noe jeg kunne ønskle er om det var forandring etter firmware update, loadetiden skulle bli halvert som ryktene sier. Hadde vært toppen om det hadde skjedd da.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er vel ikke noen tester på nettet om denne enda, etter det jeg hører så er det litt leveringsproblemer med denne. Bestillingene går kun på navn etter de som har bestilt får først så er det tomt igjen og ikke en bestilling for å fylle lagerne, Denon sliter å lage nok av denne modellen og da er det jammen gode tanker som ligger bak. Dette er kvalitet så det holder etter.

Hmm, noe jeg kunne ønskle er om det var forandring etter firmware update, loadetiden skulle bli halvert som ryktene sier. Hadde vært toppen om det hadde skjedd da.
    Jeg bestilte oppdateringer på min, men jeg tror det går bare på sonefri. Skal høre om det er firmware oppdateringer klare også.

A.

Side 123 av 197 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 103 113 119 120 121 122 123 124 125 126 127 133 143 153 163 173 183 193 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •