Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 120 av 197 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 180 190 ... SisteSiste
Viser resultater 2,381 til 2,400 av 3926
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må forresten si meg enig i Solveig-skivene - er det "Silver" det går i?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Silver har et fantastisk bass spor som virkelig viser hva som bor i anlegget :-D

Bat har mektige dimensjoner og spec, men designet var litt spes i mine øyne. Håper du får testet endel i kveld så jeg kan få en rapport om inntrykket av den når vi ses i morgen 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med?

Loreena McKennitt - The Gates Of Istanbul

YouTube - LOREENA McKENNITT~THE GATES OF ISTANBUL

Den ligger på den siste Dali CD plata, dette er en låt som går ganske dypt ned i frekvensene. Anbefales som en godt testspor.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hva ligger en slik blokk på villedende?
    Ifølge en prisliste på BAT produkter fra 2006 ligger denne forsterkeren på veil 127k

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke tar helt feil, så kostet SE utgaven i 2008 kr 136000,- og en vekt på 55kg. Forskjellen på vanlig utgaven og SE utgaven er et ekstra stort lytte batteri som ligger tett opp under lufterillene på toppen og er lett synelige. Disse øker dynamikken en god del i forhold til M utgaven.

Egentlig litt dumt å ta til seg en BAT på test denne uken. Jeg har det alt for travelt med andre ting. Terje skal bruke denne under messen til helgen, så jeg rekker ikke noe store tester før jeg må levere den tilbake. I morgen håper jeg på noen timer bak oppsettet og switche mellom de to forsterkerene slik at jeg kan gå noe mere analytisk til verks. I dag fikk jeg bare to timer med musikk lytting, og det som jeg skrev ned tidligere er mine inntrykk så langt.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Godt gjort å huske at du var sulten inne i alt dette...

Håper du finner det som gir deg lyden du er ute etter, uansett om det er denne eller ikke!

Synes det ser ut som høyttalerene dine står langt ut mot sidene på bildene dine. Forandrer det seg mye om du trekker dem innover mot midten? (Du har jo en del å gå på inn til lerretet)

Ikke så store forandringer på selve lyden, men nå stemmer det med likebeint teorien, og lydbildet er en del større en hva det ville vært med høyttalerene nærmere hverandre. Høyttalerene står med frontbaffel ca 90cm fra sidevegg, og det fungerer bra. Her er et bildet som du kan se litt bedre hvordan klaring til sidevegg er:

Ikke sikker på om dette er er veien å gå, selv om det dro i riktig rettning. Hadde jeg hatt mere tid, så skulle jeg ha funnet riktig plassering av høyttalerene i forhold til spillestilen til denne forsterkeren.... Det er en dag i morgen.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli lei alle de useriøse "kjøperene"

Ble kontaktet av en som har 4 år gammle ML AUDYSSEY som hadde en ny pris på ca 70000,- alt etter finsih på de. At han kommer med noe som han mener er seriøst tilbud med 35000 i mellom på VS og ML. Noe som jeg ville tolket til MAKS 35000,- salgs verdi på MLène. Fnøs!!

Vel vel... Over til noe mere morsomt. Nå begynner BAT å bli varm i trøyen. Synes endelig dette begynner å ligne high end. BAT har stått på i hele natt og når jeg kom hjem etter tur til Tigerstaden i dag fyrte jeg i gang med musikk igjen. Å ja, sant å si synes jeg dette spiller musikk, og trivselen vokser litt etter litt med BAT bak spakene. Nå har jeg et dillema forde jeg har snudd mentaliteten min så masse og er ganske innstilt på å selge VS, og satse på noe helt andre høyttalere. Jeg har bestemt meg for å la høyttalerene stå til salg over helgen og se hva som beveger seg på hifimessen Horten.

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gleder meg å lese at du føler at BAT har tatt deg ett steg videre i riktig retning. Ikke vet jeg, men det kan jo hende du har mer å gå på når det gjelder plasseringen av høyttalerene?

Viss VS ryker ut dørene, er det da Klipsch Palladium som frister?

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jeg også på

Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Swans 2.5 ville gjort en god jobb i rommet ditt. Mener det vil bli mulig å se den på messa

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Swans 2.5 kommer på messa, ja!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Det gleder meg å lese at du føler at BAT har tatt deg ett steg videre i riktig retning. Ikke vet jeg, men det kan jo hende du har mer å gå på når det gjelder plasseringen av høyttalerene?

Viss VS ryker ut dørene, er det da Klipsch Palladium som frister?

Da var messen over, og jeg sitter med en følelse av det kunne vært mye mere å vente av messen. Færre deltagere og det meste hadde man sett fra før. Personlig åpnet messen for flere muligheter når det kommer til komponent valg til kinoen. Alternativene er mange, og ubesluttsomheten økte like mye som det ble alternativer... Med BAT friskt i minne og suget for Pass labs 350.5 økende, så har jeg lyst til å teste Pass før jeg handler noe annet.
    Palladium tror jeg er en værre høyttaler å få til i kinoen hos meg, jeg tror rommet er rett å slett for lite... Men det finne så mya annet å ta inn. Bildene lyver en del når det gjelder plassering. De står ikke klin inntil noen vegger, men belysningen i rommet får det til å se mye nærmere ut en hva det virkelig er, skyggene lurer inntrykkene.

Ellers var det morsomt å treffe AVforum brukere som er like hyggelig i real life like som på forumet. Jeg lovte å innvitere til demo når jeg føler ting er presentabelt lydmessig og visuelt.. Inntil da får vi vente.

A.

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var du forresten innom Usher-standen på messa og fikk med deg de nye mini Dancer?

Vurderer du å gå tilbake til Usher igjen? Jeg personlig har falt for Usher, både med tanke på lyd, finish og byggekvalitet. Endte derfor opp med ett nytt sett med Usher høyttalere fra messa...

Morten

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    Var du forresten innom Usher-standen på messa og fikk med deg de nye mini Dancer?

Vurderer du å gå tilbake til Usher igjen? Jeg personlig har falt for Usher, både med tanke på lyd, finish og byggekvalitet. Endte derfor opp med ett nytt sett med Usher høyttalere fra messa...

Morten

Usher er under vurdering, men da BE 10. Jeg fikk ikke hørt de nye dancer serien, men vi hørte ¨på oppsettet Audioaktøren hadde med Usher, EC og noe vinyl som låt veldig bra.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for praten i går Bjørn, hyggelig å treffe deg igjen på messen og håper du virkelig får til elektronikken og lyden på kinoen din igjen, bare si i fra når det blir demo så skal jeg prøve å ta turen jeg vet du. Har vært fan av kinoen din siden jeg så den presentert her på forumet.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Da var messen over, og jeg sitter med en følelse av det kunne vært mye mere å vente av messen. Færre deltagere og det meste hadde man sett fra før. Personlig åpnet messen for flere muligheter når det kommer til komponent valg til kinoen. Alternativene er mange, og ubesluttsomheten økte like mye som det ble alternativer... Med BAT friskt i minne og suget for Pass labs 350.5 økende, så har jeg lyst til å teste Pass før jeg handler noe annet.
    Palladium tror jeg er en værre høyttaler å få til i kinoen hos meg, jeg tror rommet er rett å slett for lite... Men det finne så mya annet å ta inn. Bildene lyver en del når det gjelder plassering. De står ikke klin inntil noen vegger, men belysningen i rommet får det til å se mye nærmere ut en hva det virkelig er, skyggene lurer inntrykkene.

Ellers var det morsomt å treffe AVforum brukere som er like hyggelig i real life like som på forumet. Jeg lovte å innvitere til demo når jeg føler ting er presentabelt lydmessig og visuelt.. Inntil da får vi vente.

A.
    Hei Bjørn

Jeg tror jeg sitter med litt de samme tankene som deg etter messen. Veldig lite folk i år, masse jeg har hørt og sett før - å lyden var jevnt over dårligere enn i fjor. Misforstå meg rett, det var en hyggelig helg med noe god lyd også.

Ellers vil jeg påstå at denne helga gjorde god nytte for min del. Med det mener jeg at av alle høyttalerene jeg hørte på denne messa er det med hånden på hjerte ingen som kan ta plassen til mine JBL høyttalere. Det må vel være ett godt tegn? Det var jo flere høyttalere som imponerte, og jeg ser ikke bort fra at noen større modeller fra samme produsent kunne vært en farlig kandidat mot Array 1400, men av det jeg hørte på messa står jeg på mitt - jeg lever veldig godt med JBL idag.

Når det kommer til elektronikken er jeg nok veldig mye mer usikker. Jeg snakket litt med Terje om samme BAT forsterker som du hadde lånt, og den virker spennende. Faktisk så tilbød han seg at jeg kunne ta den med igår, men 55kg + emballasje tror jeg ikke hadde gått i håndbagasjen på flyet Jeg skal sende ham en mail, så skulle han få sjekket prisene på frakt.

Pass Labs X350.5. Jeg sier ikke mer enn det, denne er jeg bare nødt til å få hjem på test så fort som mulig.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bjørn

Jeg tror jeg sitter med litt de samme tankene som deg etter messen. Veldig lite folk i år, masse jeg har hørt og sett før - å lyden var jevnt over dårligere enn i fjor. Misforstå meg rett, det var en hyggelig helg med noe god lyd også.

Ellers vil jeg påstå at denne helga gjorde god nytte for min del. Med det mener jeg at av alle høyttalerene jeg hørte på denne messa er det med hånden på hjerte ingen som kan ta plassen til mine JBL høyttalere. Det må vel være ett godt tegn? Det var jo flere høyttalere som imponerte, og jeg ser ikke bort fra at noen større modeller fra samme produsent kunne vært en farlig kandidat mot Array 1400, men av det jeg hørte på messa står jeg på mitt - jeg lever veldig godt med JBL idag.

Når det kommer til elektronikken er jeg nok veldig mye mer usikker. Jeg snakket litt med Terje om samme BAT forsterker som du hadde lånt, og den virker spennende. Faktisk så tilbød han seg at jeg kunne ta den med igår, men 55kg + emballasje tror jeg ikke hadde gått i håndbagasjen på flyet Jeg skal sende ham en mail, så skulle han få sjekket prisene på frakt.

Pass Labs X350.5. Jeg sier ikke mer enn det, denne er jeg bare nødt til å få hjem på test så fort som mulig.

Hehe.. Tror det blir litt drøyt å ta med den på flyet ja.. Når det kommer til kvalitetene i BAT, så har du mye godt i vente. Dagen etter jeg skrev mine første inntrykk, så spillte jeg noe mere på den og den var da gjennom varm. Mye mere forsterker en dagen før. Nå vet ikke jeg hva du er på ukikk etter i lydsignaturen din, men denne ga mere skyv i bunn hos meg en hva 250.5 gjør, men alikevel opprettholder den oppløsningen oppover. Noe skorter det på mellomtone detaljer kontra 250.5 men det er noe jeg kan leve med. Prøv den!

Tror frakt til deg havner på 1300,- med forsterkeren på en pall. For min del må jeg nok vente på en eventuell handel, han som skulle ha 250.5 av meg har jeg ikke fått pengene i fra enda, så da er alt i det blå igjen..

A.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hehe.. Tror det blir litt drøyt å ta med den på flyet ja.. Når det kommer til kvalitetene i BAT, så har du mye godt i vente. Dagen etter jeg skrev mine første inntrykk, så spillte jeg noe mere på den og den var da gjennom varm. Mye mere forsterker en dagen før. Nå vet ikke jeg hva du er på ukikk etter i lydsignaturen din, men denne ga mere skyv i bunn hos meg en hva 250.5 gjør, men alikevel opprettholder den oppløsningen oppover. Noe skorter det på mellomtone detaljer kontra 250.5 men det er noe jeg kan leve med. Prøv den!

Tror frakt til deg havner på 1300,- med forsterkeren på en pall. For min del må jeg nok vente på en eventuell handel, han som skulle ha 250.5 av meg har jeg ikke fått pengene i fra enda, så da er alt i det blå igjen..

A.
    1300,- tur/retur? Eller bare en vei? Jeg har ikke peiling, men 1300,- en vei blir i det stiveste laget syns jeg. Det hadde vært vannvittig morsomt å fått prøvd den, men ikke til enhver pris.

Det er jo helt klart at jeg må høre selv med mine egne ører, men sånn Terje forklarte dens spillestil å styrker så ser jeg ikke helt bort fra at denne forsterkeren kunne gjort en veldig god jobb sammen med JBLene.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1300,- tur/retur? Eller bare en vei? Jeg har ikke peiling, men 1300,- en vei blir i det stiveste laget syns jeg. Det hadde vært vannvittig morsomt å fått prøvd den, men ikke til enhver pris.

Det er jo helt klart at jeg må høre selv med mine egne ører, men sånn Terje forklarte dens spillestil å styrker så ser jeg ikke helt bort fra at denne forsterkeren kunne gjort en veldig god jobb sammen med JBLene.

Jeg tror det var en vei, men ta å ring Terje. Jeg tør ikke å garantere den prisen. Tror BATèn vil gjøre en god jobb hos deg også ja.
    Lykke til!

A.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sorry to say; Men har du råd til å tenke i baner av BAT, så bør en jaggu også ha råd til å svi av den (i sammenhengen) latterlige lave summen av kr 1300,- for å teste ut vidunderet hjemme om en bor på andre kanten av landet fra der produktet selges.

Jeg synes velviljen til bransjen kan strekkes langt, men så langt "no way".

Ta dette i beste mening.

Side 120 av 197 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 116 117 118 119 120 121 122 123 124 130 140 150 160 170 180 190 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •