Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 197 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Takk for det! Gleder meg stort... Ligger ingen påmeldingsliste på Vestfold gruppen. Er det greit for deg om jeg tar med meg litt klassisk musikk osv!?! :razz:
    Hei.
    Ja det går bra.

Aldri prøvd den typen musik selv, så den kan jo bli innteresant.

A.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hei.
    Ja det går bra.

Aldri prøvd den typen musik selv, så den kan jo bli innterisangt.

A.
    Hehe! Nei, men da kan det bli innteresant... Tror nok kanskje du kan synes det er "kult"!?! Klassisk musikk er jo ihvertfall den musikk som jeg synes det er best og teste et anlegg med... Da kan man høre masse rart som man nødvendigvis ikke har klart og høre før!! Og det er jo artig... :razz:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Hehe! Nei, men da kan det bli innteresant... Tror nok kanskje du kan synes det er "kult"!?! Klassisk musikk er jo ihvertfall den musikk som jeg synes det er best og teste et anlegg med... Da kan man høre masse rart som man nødvendigvis ikke har klart og høre før!! Og det er jo artig... :razz:

Hehe...

Da gjør vi det... Kanskje du vil teste Earen og Sonus Faber grande piano oppsettet også?

Vi snakkes.

A.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...

Da gjør vi det... Kanskje du vil teste Earen og Sonus Faber grande piano oppsettet også?

Vi snakkes.

A.
    Ja, selvføgelig! Hehe... Det vil bli utrolig morsomt! Spesiellt da jeg vurderer noe fra Sonus Faber eller Vienna Acoustics selv. Så jeg ender vel opp med og ta med litt test materiale til deg! Håper det går greit!?! :razz:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir morro. Har lenge hatt lyst til å komme innom deg og høre på VR4-Jr, og nå får jeg muligheten til å oppleve det nye rommet ditt samtidig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette blir morro. Har lenge hatt lyst til å komme innom deg og høre på VR4-Jr, og nå får jeg muligheten til å oppleve det nye rommet ditt samtidig
    Hehe... To fluer i et smekk!!

Synd jeg ikke rakk å høre usherene dine :cry:
    Hadde lyst på de, men ikke økonomisk riktig enda.

Vi sees, A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er preview rommet ( for-rommet ) ferdig til kinoen.

Noe små pjusk er igjen, ledninger osv, får ta det senere i uken når jeg ikke jobber.

Ble overrasket hvor godt dette spiller i dette rommet.
    Rommet er ikke noe serlig dempet, men resonanse er det nesten ikke.
    Rommet er 16m2, og stereoen er midt på en lang vegg, kanskje det er en ideel plassering, unngår side reflskajoner fra høyttalerene?

Åpent å detaljert lyd bildet.

Vedlegg 18700

Vedlegg 18701

Vedlegg 18702

Vedlegg 18703

Ned til dette rommet rekker heldigvis trådløse nettverket, så nå kan jeg surfe på nettet å høre på musikk. Begynner å bli fornøyd nå ja :-D

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryddet litt i lednings rotet rundt rør utsyret mitt..
    Det hjalp meg å roe ned litt, klødde i fingrenne i natt, viste at det ikke var ryddig nok.

Men nå kan jeg ta i mot AVgjestene mine på onsdag med åpene armer...
    Veldig spent på hvilke inntrykk de får av alt som er gjort her??

Sitter med Belcanto cdèn i preview rommet ("preview" synes det var et passende navn )
    og laster ned de siste bildene jeg fikk tatt i dag etter ryddingen. Regner med det hjalp?... Eller?..

Vedlegg 18720

Vedlegg 18721

Vedlegg 18722

Vedlegg 18723

A.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget fint ut, ambiance. Kan vel si at man blir litt misunnelig når man ser stereorommet ditt med hjemmekinorommet i bakgrunn. ;-)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir virkelig en tøff effekt i bildet at man kan se gjennom dette lekre rommet og inn i kinoen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    En lekker skulptur dette! Stemningen med farger og lyssetting innbyr til ren tokanals nyyytelse...lekkert rett og slett!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ser meget fint ut, ambiance. Kan vel si at man blir litt misunnelig når man ser stereorommet ditt med hjemmekinorommet i bakgrunn. ;-)
    Takker..:twisted: hehe

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktelig stilig det her! Utrolig stilrent og pent satt opp, lydmessig er det vel "helt ok" også? :-D

Hvordan er sjansene for en demo en gang i fremtiden?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gir virkelig en tøff effekt i bildet at man kan se gjennom dette lekre rommet og inn i kinoen

Hmmm.... Føler kanskje at det noe overflod av stereo utstyr.
    Rør stereoen dekker et "behov" for tviking, og prøving med forskjellig analoge komponeter. Ønsker meg en LP-spiller med tiden for å få størst mulig utbytte av rør utsyret.

Mens hjemmekinoen dekker de fleste behov, men det er dyrere hvis noe skal gjøres for å forandre på lyden. Lille rommet er det jo bare å bytte noen rør, så blir det forskjell i lyden.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    En lekker skulptur dette! Stemningen med farger og lyssetting innbyr til ren tokanals nyyytelse...lekkert rett og slett!
    Noe morsomt design på Ear`en.
    Var heldig med fargene i rommet, og sort går jo til alt.
    Med dempet belysning, og en behagelig cd som snurrer, kan jeg bare lukke øyne å lytte, selv om det er mitt på natten, er det ingen som hører at jeg spiller. :-D

Når kommer det bilder fra deg Rolf?
    Vi er spente her!

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Fryktelig stilig det her! Utrolig stilrent og pent satt opp, lydmessig er det vel "helt ok" også? :-D

Hvordan er sjansene for en demo en gang i fremtiden?

Hei.

Takk for det.

Demo er ikke umulig, vi kan ordne det ved en senere annledning. På onsdag får jeg besøk av noen som ikke bor så veldig langt unna her jeg bor.
    Så besøk fra noen som må kjøre ett stykke, er det vel lurt å ta det i forbidelse med en helg?

Kan sende deg en pm når jeg innviterer til neste demo.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer det bilder fra deg Rolf?
    Vi er spente her!
    A.
    I disse fine vårdager som var i begynnelsen av påsken, har jeg faktisk prioritert en del hage arbeid
    Men skal få tatt skikkelige bilder med bedre fotoutstyr når teppet er på plass.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    I disse fine vårdager som var i begynnelsen av påsken, har jeg faktisk prioritert en del hage arbeid
    Men skal få tatt skikkelige bilder med bedre fotoutstyr når teppet er på plass.

Blir morsomt å se når alt er på plass.

Huufffff....

Får litt dårig samvitighet her, vi bare slappet av med påske sol, vi ser ut som en grise familie. ops:
    Skulle nok ha vært ute og jobbet i hagen jeg også.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare legge ved en beskrivelse av Earen min som en amerikaner har skrevet:

Summary:
    I had wanted to own this baby since I obtained a Lloyd's casette deck from an uncles estate but found the $4600 MSRP a bit overwhelming. Throwing caution to the wind, and my kid's college education, I cashed in my $5K whole life policy and drove to Mort's in Queens. Turns out he had never sold this particular model, still hard to imagine why, so it was a buyer's market. I got him down to two grand and he went for it. Anyways, I got it home, hooked it up to my Lloyds and holy mother of pearl...the soundstage, the liquidity, the bloom...the urine running down my leg...all and more, made me finally understand what it must be like to be one of those really smart Stereophile guys who get to audition all that free expensive equipment, except of course I had to fork over the $2K for this puppy. Anyway long story short, I found scratches all over the case where some previous owner had obviously missed the jack, probably in the dark. Anyways, I took it back to Mort's and he graciously gave me a store credit less a 25% restocking charge; wow that was a close call. Anyways, I used part of my store credit and bought a Tice Clock and some things called Mpingo discs. Holy harmonics batman, my Lloyds cassette deck has never sounded better...but I sure miss that little headphone amp, scratches or no scratches.

Litt morsom.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første demo kveld over.

Besøkende var Devilej og sound man, VW-rodal kunne dessverre ikke komme, men det kommer flere demo kvelder, håper han har mulighet da.

Kvelden besto av mange forskjellige inntrykk, besøkende hadde med seg sine egene preferanser for test musikk. Det gikk i alt fra rock ( meg ) til jazz,klassisk, og elektronisk synt musikk.

Både rør oppsettet og kino oppsettet ble testet en god del. Sound man kom en time før, for å teste sonus faber HTène før de andre skulle komme.
    Ikke alt gikk på skinner denne gangen, Devilej ble stående på trappen i 15-20min før jeg gikk opp for å sjekke om det var noen som hadde kommet, det viste seg at det var feil på tlf min, slik at det gikk ikke å ringe eller sende meg meldinger. Som om ikke det var nok, så streiket lys kontrollen i kinoen tidligere på dagen, så vi måtte klare oss med lys fra preview rommet... Kan ikke være feilfritt på jomfru turen vel??
    Fikk prøvd masse musikk jeg ikke hadde hørt før, men som kom på ønskelisten min.

Noe musikk og test materiel fikk jeg av besøkende, den ene hører jeg på nå, Nils Lofgren "live", meget bra lyd gjengivelse på dette albumet. Går i godt lag med Braastad XO, og meg.

Vil med disse ord takke for en flott kveld, og si at det er duket for flere slike kvelder, muligens i forbindelse med helg. Tiden strekker ikke til med bare en ettermiddag/kveld til rådighet.

A.

Side 12 av 197 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •