Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 118 av 197 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste
Viser resultater 2,341 til 2,360 av 3926
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    ORSO.

Hvem forhandler DEQX?

A.
    Prøv med Midgard Audio!

Personlig så mener jeg ikke dette er veien å gå dersom man har skikkelige problemer i rommet.
    Først akustiske tiltak og så DEQX for å få ut de siste cm med godlyd.

8x12Tom har erfaring med DEQX og Midgard, ta en prat med han.

-Morten

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Prøv med Midgard Audio!

Personlig så mener jeg ikke dette er veien å gå dersom man har skikkelige problemer i rommet.

-Morten
    Du har ikke vurdert å prøve en bøsere forsterker på disse høytalerne da Bjørn, det kan jo hende dette er kraftsugere av dimensjoner. 250w i dag er ikke mye på skikkelig highend egentlig, dem er som oftest skikkelig sugere av strøm samme som med B&W.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    ORSO.

Hvem forhandler DEQX?

A.
    Viss det blir aktuelt med DEQX hos deg, så gi meg tilbakemelding på resultatet.

Kommer nok også til å få bort Jørn Rune å la han få ta seg litt ut.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hva budsjettet ditt er, men hva med og låne øret ditt til Dynaudio da?
    De har jo mange bra høytalere de...
    Og men mange andre kvaliteter enn hva du hørte hjemme hos meg...
    Blei jo helt klart en feil høytaler for stua hjemme:shock: ?

Nå har jeg endelig fått høytalere i hus ihvertfall...Så nå er alt komplett....

Takk for sist forresten...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du er såpass bestemt på å bytte dem ut at du har lagt dem ut for salg. Utrolig synd at du sliter, for jeg vet du lenge har hatt lyst på VS igjen. Er det noe tema å gå tilbake til Usher som du kjenner i rommet ditt fra før? Be10 er jo en interessant sak........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Salg av VS

Jeg kan faktisk forstå deg Ambiance. Har vært der du er nå tidligere jeg også, og med mitt lille krypinn så så jeg det nærmest uoverkommelig og begynne med masse tuning rundt problemet, altså at HT ikke er optimale i ditt rom.

Jeg tror jeg også skjønner hva du mener da du etterlyser den litt "tunge og dype" bassen, som du hadde med Usherne. Jeg hadde også tidligere et sett Usher (ikke på høyde med de du hadde) men allikevel leverte de den bass du beskriver og den kom allerede på meget lave nivåer.
    Den ble faktisk litt "vanedannende" og høytaler bytte var ikke så lett som jeg trodde. Selv om jeg etterhvert fant frem til en god løsning

Håper salget går greit og at søk etter andre løsninger blir fruktbart.
    Tips fra meg er at du mulig havner på Usher igjen, eller noe tyske greier...

Dag

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det var jo synd det det skulle gå den veien.
    Fortsatt mener jeg at god manuell lydkorreksjon satt opp av Midgard er veien gå framfor å bytte høyttalere. Problemet i rommet får man som med andre typer høyttalere også, men totalresultatet kan selvfølgelig bli bedre. Håper ikke dette fører deg inn i den evige byttekarusellen.
    Romkorreksjon kan ikke hjelpe mot at rommet frarøver tyngden nedover med stereohøyttalere som er mer eller mindre låst i sin posisjon. Man kan riktignok oppnå en viss klangforbedring i form av at man hører mer bass, men den gode naturlige og stressfrie "fysiske" tyngden får man kun ved at høyttaleren jobber på lag med rom og lytteposisjon.
    Når alt klaffer får man faktisk slik fysisk følelse av tyngde selv med stativhøyttalere, om enn begrenset i frekvens helt nederst.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Prøv med Midgard Audio!

-Morten
    Jeg er veldig for akustiske tiltak. Har mye av det selv, men det er vanskelig å komme helt i mål med bare det. Selv Tangen som har eget dedikert lytterom med korrekte dimensjoner for minst mulig stående bølger, masse tykke absorbenter og Helmholtz resonatorer bruker litt Eq.
    Men enig resonnementet ditt at først bør man ha akustiske tiltak og så eventuelt lydkorreksjon alá DEQX. Slik jeg har forstått det, så har ambiance allerede en del akustikk remedier.

Men du har da suber ambiance? Da burde det vel fungere hvis du trekker fronthøyttalerne godt utifra frontveggen og lar subene ta seg av den dypeste bassen.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg er veldig for akustiske tiltak. Har mye av det selv, men det er vanskelig å komme helt i mål med bare det. Selv Tangen som har eget dedikert lytterom med korrekte dimensjoner for minst mulig stående bølger, masse tykke absorbenter og Helmholtz resonatorer bruker litt Eq.
    Men enig resonnementet ditt at først bør man ha akustiske tiltak og så eventuelt lydkorreksjon alá DEQX. Slik jeg har forstått det, så har ambiance allerede en del akustikk remedier.

Men du har da suber ambiance? Da burde det vel fungere hvis du trekker fronthøyttalerne godt utifra frontveggen og lar subene ta seg av den dypeste bassen.

I sammenheng med VS og romtuning så har jeg vært inne på VS forum og rådført meg litt. Det som er merkelig er at de fleste der mener rommet mitt er over dempet? De mener disse er konstruert til å spille best i u-dempet rom, noe som jeg har lest selv på VS sin hjemmeside.
    Da jeg testet disse i stuen vår med elektroniken fra kinoen, ble jeg skuffet over prestandaen, da var dyp bassen helt borte, og 35hz og oppover veldig frempå noe som jeg vil si blir korrekt, og hadde jeg smurt meg med litt tolmodighet, og tunet litt så hadde det sikker spilt mye bedre.
    Rommet mitt vet jeg støtter frekvenser ned til 23Hz uten store problemer, iallefall med usher høyttalerene. Det jeg ikke hadde til så stor grad i kinoen som nå er utfasinger på tvers av rommet, spesielt 1m forran høyttalerene, og usymetriske utfasinger bakover i rommet? hvorfor skjer noe slikt da rommet er symetrisk, og høyttalerene er satt opp på cm lik H & V side??

I morgen kan jeg legge ut verdiene jeg fikk under målingen om det skulle si deg eller noen andre noe, så kom med tips.

Jeg ønsker ikke å bruke subwoofer under musikk lytting, klarer jeg ikke å få høyttalerene til å spille sitt fulle potensialet, så er det ikke noe å satse på hos meg. Dette forde høyttalerene blir begrensningen... Ikke noe tema i cinema Ambiance! :twisted:

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Så du er såpass bestemt på å bytte dem ut at du har lagt dem ut for salg. Utrolig synd at du sliter, for jeg vet du lenge har hatt lyst på VS igjen. Er det noe tema å gå tilbake til Usher som du kjenner i rommet ditt fra før? Be10 er jo en interessant sak........

Ja jeg synes det er fryktelig synd, spesielt når jeg sammenligner VS med Usher som tilgjengjeld gjorde en formidabel jobb i kinoen.

Be 10 eller Be 20 er aktuelle for min del, men jeg tror de som leser mine innlegg her ikke vil handle VS av meg, da jeg plages en del med de i kinoen. Så jeg må bare skyte inn at dette er en god høyttaler, jeg har hørt de spille ti ganger bedre i andre oppsett og rom, og Balsam på forumet her er fullstendig overbevist av VR4SR serien. Og de som kjenner meg vil nok si at jeg søker etter perfeksjon, noe som jeg mener naturlig i disse prissjikter som jeg har lagt meg på.

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VR4SR er nok uansett ikke mat for den gjevne AVF bruker da de har en listepris på nesten 150k. Jeg slet med mye av de samme problemene i den gamle kinoen min, og testet mye forskjellige høyttalere og elektronikk før jeg fikk det til å fungere. Utrolig frustrerende, men noen ganger spiller bare ikke ht og rom på lag. Dette sier ingenting om kvaliteten på høyttalerene, og det tror jeg nok de som er villige til å legge såpass mye på bordet for en høyttaler er klar over.
    Var overaskende å høre hvordan de forskjellige frekvensene faset ut på forskjellige steder i rommet ditt med VS etter å ha hørt hvor bra det satt med Usher 8871 ved forrige besøk. Mulig DEQX kan hjelpe deg her, men da snakker vi vel aktiv deling. Altså ombygging av høyttalerene for å bypasse delefiltret. Et stort steg å ta på en så dyr høyttaler, og antagelig ingen fordel verdimessig ved videresalg.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Mulig DEQX kan hjelpe deg her, men da snakker vi vel aktiv deling. Altså ombygging av høyttalerene for å bypasse delefiltret. Et stort steg å ta på en så dyr høyttaler, og antagelig ingen fordel verdimessig ved videresalg.
    Må si meg helt enig i dette. Gjør det gjerne dersom du er sikker på at du skal beholde høyttalerne, men om de skal ha en verdi på bruktbørsen så anbefaler jeg deg ikke å gjøre dette. Tror tvertimot at verdien vil synke litt om du har "tuklet" med dem.

Anyway; Utrolig synd at du skal slite med lyden etter at du endelig hadde fått VS i hus igjen. Nå har jeg kun vært hos deg en gang, så jeg skal ikke uttale meg om rommets beskaffenhet, men jeg kan erindre at jeg opplevde det som et "dødt rom". Vet ikke om jeg vil karakterisere det som overdempet, men noe var det. Du har jo en god del demping i taket, over de perforerte platene. I HIFI-rommet vårt i butikken hadde vi noe lignende og det rommet "slukte" faktisk en del av bassen/midbassen. Antyder ikke at du skal starte en ombygging, bare tenker litt høyt rundt problemet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også min erfaring er at demping i taket er noe som kan drepe det gode lydbildet.

Å dempe sidene er et must, men erfaringen er at KUN gulvet bør dempes i tillegg.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overdempet i bassen har du garantert ikke. Det er nesten komplett umulig. Dessuten har du vel ikke noen bassfeller? At du derimot kan ha overdempet de øvre frekvensene i forhold til de lave kan godt hende, men det gir et annet resultat enn det du beskriver. Rockwool akustikk plater og andre plater i samme tykkelse gjør ingenting i bass under 150Hz, så sant man ikke setter sammen flere. Bassfeller som er effektive er vanskelig å lage. Man må da bruke veldig mye og det blir fort overdemping oppover i frekvensene. Kjøp bassfeller fra GIK Acoustics, det er mye bedre folkens. Veldig viktig å dempe i hele frekvensområdet når man først demper. Ulinær demping gir et såkalt dødt lydbilde. Det beste er egentlig å begynne med bassfeller.

Jeg har hørt både Usher 8871 og VSen din. Jeg mener VS er en klart bedre høyttaler i alle fall i mellomtone og diskant. Usher trenger mye mer demping for å låte bra. Bassen vil jeg ikke uttale meg om uten og ha hørt de i samme rom, men det virker vel som om den konstruksjonen passet bedre i ditt rom.
    VS har veldig godt rykte på seg her på vestlandet. Alle eiere jeg har møtt er storfornøyde og vil oppgradere til større VS høyttalere.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et Emotiva produkt, 2-3 SVS subwoofere, 1-2 Swans høyttalere og gjør det komplett med en Denon receiver. Da er du i mål - enten du vil eller ikke.

Trist at du ikke får VS til å fungere optimalt. Men det er ikke de tynne rockwool-platene som ødelegger bassen i rommet ditt. Har du noenlunde kontroll på fase, frekvensrespons og decay under 300hz burde du komme i mål, men skal du ta tak i det med akustikkprodukter blir det nok litt større tiltak slik som Orso er inne på. Via EQ er det relativt ukomplisert å jobbe med bassområdet med korrekt software/hardware. Det kan være det som skal til for deg.

BTW. DEQX trenger ikke benyttes til aktiv deling for å dra nytte av korreksjonsmulighetene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I vårt butikk-tilfelle fungerte ihvertfall taket som en bassfelle, da det over platene og Rockwool var et mellomrom. I det andre rommet, som var konstruert litt annerledes, men hadde samme dimensjon var ikke disse probleme tilstede.

Uansett, har ikke peiling nok på DEQX så jeg kan ikke uttale meg om det virker eller ikke. Personlig har jeg mest tro på å velge komponenter som "passer sammen", i dette tilfellet være seg rom og høyttaler, fremfor å "tvinge" komponenter til å passe sammen ved bruk av EQ (no offence intended). I og med at det vistnok spilte så bra med Usher og nå ikke med VS er det tydelig at rom og høyttalere ikke akkurat er bestevenner og sånn sett er det kanskje lettere å gjøre grep ved å bytte høyttalere enn å omkonstruere og endre hele rommets beskaffenhet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kjøp deg et Emotiva produkt, 2-3 SVS subwoofere, 1-2 Swans høyttalere og gjør det komplett med en Denon receiver. Da er du i mål - enten du vil eller ikke. .
    Priceless...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    fremfor å "tvinge" komponenter til å passe sammen ved bruk av EQ
    Litt av poenget er jo ikke å "tvinge" noe til å passe sammen, men det hadde kanskje vert greit å prøve før man gir opp en høytaler til 150k...!
    Selv med dyre systemer vil ferreste synes det er galt å bruke litt EQ i surround sammenheng, hvorfor skal stereo være så mye "renere"?

Tror en del hadde blitt litt mer fornøyd dersom de ikke hadde vert så negative til å bruke noen digitale hjelpemidler.
    Mener naturligvis ikke at man skal la være å matche, men bruke eks en DEQX for å komme i mål med noe man egentlig er veldig godt fornøyd med.

Det var vel en grunn til at du solgte Usher også? selvom det ikke virker slik nå.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok i dag noen flere målinger rundt høyttalerene. Vet at disse målingen ikke har så stor betydning i lytte possisjon, men allikevel greit å vite.
    Det som virkelig er innteresant å vite, er hvordan blir variasjonene når det spilles musikk. Det er i allefall sikkert at dype frekvenser ikke slipper seg fra fronten og inn i kinoen.

I dag målte jeg høyttalerene, først høyre så venstre. Koblet av ledningen bak på høyttaleren. Frekvensene jeg jobbet med var 50hz, 40hz, 30hz, 25hz, og 20hz. 1m fra front og 1m fra sidevegg.

Hver for seg.
    V/S H/S
    50hz-81db 50hz-80db
    40hz-84db 40hz-84db
    30hz-87db 30hz-85,2db
    25hz-82db 25hz-81db
    20hz-69db 20hz-68,7db

Samkjørt.

50hz-73db 50hz-73db
    40hz-79db 50hz-78db
    30hz-85db 30hz-88db
    25hz-86db 25hz-86db
    20hz-68db 20hz-62db

Merk 30Hz som bytter om!?

Samkjkørt uten DVD skap på veggene.

Ikke noen store forskjeller for uten 50Hz som økte fra 73hz til 76hz på begge sider.

Aktiv deling av høyttaler er ikke noe tema for min del. Men det som DEQX skulle ta seg av i så tilfelle er de dynamiske utfasingene som skjer i rommet, og den skjevhet som forekommer mellom H & V side som kan høres veldig godt når man beveger seg mellom høyttalerene. Dessverre så gjorde jeg ikke lignende målinger på de forgje høyttalerene, men jeg husker godt at det ikke var så boomey lyd bak høyttalerene som det er nå. Jeg har mistanke om at problem ligger der.

Realitetene for meg er at ombygging av rommet i så stor grad vil ikke forkomme mtp tid og penge forbruken. Det enkleste er vel å se etter noe andre høyttalere, og teste de i rommet før en handel.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kjøp deg et Emotiva produkt, 2-3 SVS subwoofere, 1-2 Swans høyttalere og gjør det komplett med en Denon receiver. Da er du i mål - enten du vil eller ikke.

Trist at du ikke får VS til å fungere optimalt. Men det er ikke de tynne rockwool-platene som ødelegger bassen i rommet ditt. Har du noenlunde kontroll på fase, frekvensrespons og decay under 300hz burde du komme i mål, men skal du ta tak i det med akustikkprodukter blir det nok litt større tiltak slik som Orso er inne på. Via EQ er det relativt ukomplisert å jobbe med bassområdet med korrekt software/hardware. Det kan være det som skal til for deg.

BTW. DEQX trenger ikke benyttes til aktiv deling for å dra nytte av korreksjonsmulighetene.

Hehe.. Ikke Denon men Yamaha.

Den største bassfellen min er ikke helt umulig at det er i taket over høyttalerene. Hadde vært morsomt å¨teste DEQX og/eller anett forsterkeri. Vet at Andre har en Chord SPM 5000 som kunne vært noe å teste.
    Det er mange på VS forumet som har anbefalt Mcintosh 501 og oppover, er sugen på teste det også... Skrotnisse tilbyr du deg å dra på deg ryggbrokk og ta turen til Vestfold?? :?:

A.

Side 118 av 197 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 114 115 116 117 118 119 120 121 122 128 138 148 158 168 178 188 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •