Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 117

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 117 av 197 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste
Viser resultater 2,321 til 2,340 av 3926
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har jobbet hos en Audi forhandler, og er ikke imponert over kvaliteten.
    VW er nesten like ille.
    Men. Det som overrasket meg, var hvor gode biler Skoda er !
    Holdbare, lite feil, lavere pris, og samme kjørefølelse. Rett og slett et mye bedre kjøp.

Skoda Superb er et fantastisk godt bil kjøp. Gode kjøreegenskaper.
    Alt man trenger av utstyr. Og kjempe stor kupe' og bagasjeplass.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en del leiebil gjennom jobben, så det blir en del "prøvekjøring" av nye biler.

Kan ikke akkurat si at jeg deler erfaring når det gjelder samme kjørefølelse som Audi, Andy. Feilstatestikk vet jeg dog ingenting om, og er selvfølgelig viktige punkter.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok enig med Håkon her. Audi er nok mere kvalitet/komfor bygget en VW og Skoda.. Bedre støy dempet og bedre understell osv..

Ikke F*** om de vil ta reperasjon på garantien. De sier import biler går utenom norsk garantiording, noe som de sikkert har rett i.. Så da blir det nok ikke noe HD TV i stuen denne gangen.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har tiden godt og Von Schweikert har blitt spillt på en del. Vet ikke om det er hva jeg er vant til eller om VS spiller med noe for "lite" bass. Usher spillte med mere tyngde hele registeret, og jeg ønsker at også VS kan skyve på med litt mere bass. Tanken er da forsterker bytte. Har tenkt på MC 501, da jeg tror disse har mere skyv i bunn kontra Pass Labs som jeg har nå.

Er det noen som har noen erfaringer rundt disse to, og som kan fortelle om sine erfaringer?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har en del leiebil gjennom jobben, så det blir en del "prøvekjøring" av nye biler.

Kan ikke akkurat si at jeg deler erfaring når det gjelder samme kjørefølelse som Audi, Andy. Feilstatestikk vet jeg dog ingenting om, og er selvfølgelig viktige punkter.
    Hvis det er Octavia vs A4/A6 du har prøvd endel, så skjønner jeg hva du mener.

Forskjellig dekkvalg, cupe'størrelse og andre detaljer utgjør mesteparten av forskjellen man opplever hvis man setter den mot A4/Passat. Muligens også litt stivere fjæring på VW/Audi. Gir, pedalfølelse, motor, betjeningsknapper ol. er veldig lik. Og grunnen er jo forstålig :

Chassi og understell er vel bygd på det samme som sitter på bla Audi A3 og en rekke andre modeller. Samme motorer og driverk finner man på både Audi, VW, og Seat. Understellene går også igjen.

Skoda Superb er i en helt annen klasse hva komfort, støynivå, cupe'plass og kvalitetsfølelse enn Octavia. Jeg sier ikke at Superb er bilen for alle. Men den er en bil som man nesten obligatorisk burde prøvekjøre hvis man tror Passat eller Audi A4/A6 er den rette bilen.

Men, Ambiance. Kom du i mål med Helmholtz resonatorprojektet ?
    Eller har du satset på noen andre løsninger ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hvis det er Octavia vs A4/A6 du har prøvd endel, så skjønner jeg hva du mener.

Forskjellig dekkvalg, cupe'størrelse og andre detaljer utgjør mesteparten av forskjellen man opplever hvis man setter den mot A4/Passat. Muligens også litt stivere fjæring på VW/Audi. Gir, pedalfølelse, motor, betjeningsknapper ol. er veldig lik. Og grunnen er jo forstålig :

Chassi og understell er vel bygd på det samme som sitter på bla Audi A3 og en rekke andre modeller. Samme motorer og driverk finner man på både Audi, VW, og Seat. Understellene går også igjen.

Skoda Superb er i en helt annen klasse hva komfort, støynivå, cupe'plass og kvalitetsfølelse enn Octavia. Jeg sier ikke at Superb er bilen for alle. Men den er en bil som man nesten obligatorisk burde prøvekjøre hvis man tror Passat eller Audi A4/A6 er den rette bilen.

Men, Ambiance. Kom du i mål med Helmholtz resonatorprojektet ?
    Eller har du satset på noen andre løsninger ?
    Helmholtzen gjordet sitt, men ikke nok. Der jeg hadde dip på 9db, fikk jeg en dip på 8db ved beste tuning. Nå er jeg i gang med noe mindre diffusor prosjekter. Jeg skal dempe bakre første refleksjon, og jeg skal jobbe med dempingen bak sweetspot. Der hvor jeg hadde best effekt av helmholtzen var rett bak sweetspot, så der blir det et lite fokus omerådet. Jeg skal ta nye målinger når ting begynner å ta form. Denne delen av hobbyen synes jeg er litt morsomt, spesielt når jeg nermer meg et ok resultat. Må jo si det å teste andre forsterker løsninger gjør dette mere innteresant, så det er ikke helt umulig at det skjer noe mere på det omerådet.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Kun en forbedring på 1db ?? Er det fordi den ikke er tunet riktig, er for liten, eller feilplassert ??

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Snickers-Is og lydkorreksjon?
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hmm. Kun en forbedring på 1db ?? Er det fordi den ikke er tunet riktig, er for liten, eller feilplassert ??

Jepp. Ikke mye å skryte av. Det som var enda mere merkelig var at beste effekten var rett bak lytte posisjon? Noe som strider mot Helmholtz teorien.

Den var tunet med best effekt på 35Hz, og den hadde en bredde på ca10Hz. Jeg husker ikke alle tallene, men bare beregningen av helmholtz er en vitenskap, og heldigvis fikk jeg hjelp til det.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har du vurdert Snickers-Is og lydkorreksjon?
    Nja... Er ikke noe fan av elektronisk tuning. Så langt som det lar seg gjøre vil jeg styre unna den delen av tuning. Ikke for det, men det er lett å over dempe rommet og miste dynamiken på den måten også. Har inntrykk av at elektronisk demping går mere utover dynamiken på oppsettet en hva romtuning gjør. Enig?

A.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Nja... Er ikke noe fan av elektronisk tuning. Så langt som det lar seg gjøre vil jeg styre unna den delen av tuning. Ikke for det, men det er lett å over dempe rommet og miste dynamiken på den måten også. Har inntrykk av at elektronisk demping går mere utover dynamiken på oppsettet en hva romtuning gjør. Enig?

A.
    Tror ikke det går utover dynamikken hvis det gjøres riktig. Har hørt noen oppsett med lydkorreksjon som snickers har satt opp. Der har dynamikken vært formidabel. DEQX/Theseus retter jo dessuten opp feil som høyttalerne gjør. Det er noe helt annet enn enkel romkorreksjon fra surround reiceivere.
    Dette er uansett midt tips. Tror ikke veien for deg videre er bytte av elektronikk.
    Tipper du blir overbevist hvis du får høre på et oppsett han har satt opp.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Romtuning kan også gå ut over dynamikken om man ikke er forsiktig (akkurat likt som EQ). Overdemping av rommet, noe som først og fremst går kraftig ut over decay tiden (RT60) og kan gjøre musikken tørr og uengasjerende. Slik demping gjør også at man må spille høyere for å oppleve samme lydtrykk, og må man spille høyere går man også fortere tom for headroom - da også dynamikk.

Elektronisk korreksjon blir nok en mer riktig beskrivelse fremfor elektronisk "demping". EQ/RK kan styres begge veier, i den form at man faktisk kan få større opplevelse av dynamikk (med det tenker jeg på for eks. økning av trykket i for eks. 100-200hz området).

Men man kan gå tom for headroom hvis man ikke er forsiktig med EQ og/eller har et anlegg med begrenset headroom i utgangspunktet, og det kan naturligvis også gå ut over dynamikken.

Det skal sies i denne sammenheng at det er forskjell på romkorreksjoner også da. Enorm forskjell.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok på mange måter "old school" når det kommer til tuning. Å når man da i tilegg ikke helt skjønner hva forskjellene er på de enkelte, så blir det ikke enklere. Jeg er da åpen for å prøve noe nytt.

Skal ta kontakt med de som ORSO anbefalte, kanskje de har noe som kan testes hos meg.

A.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener en kombinasjon av akustiske tiltak og god manuell lydkorreksjon gir det beste resultatet. Har du en del bassfeller, slipper man å øke nivået så mye med lydkorreksjon og man får da bedre headroom/dynamikk. Samtidig er det vanskelig å bare bruke bassfeller og akustiske tiltak for å komme i mål. Kjør på med begge deler!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ???

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer hos deg nå da?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med dere reagerer på annonsen på sentralen.

Som skrevet tidligere i tråden så får jeg ikke VS til å spille opptimalt hos meg. Og i dag hadde jeg en djevel å besøk og han bemerket fort mine bekymringer rundt disse høyttalerene. Så i den forbindelse koblet jeg ut ene bassmodulen på en høyttaler, og den markante tunge bassen kom frem, men selvfølgelig svak. Det samme gjorde jeg på motsatt høyttaler og det samme skjedde. Når begge moduler driftes, så blir det mere bass men den mister tyngden, men du ser å hører at det bor mye mere i de, men klarer ikke å levere i rommet mitt. Det er vel dette som er dumt med å opptimalisere rommet for en type høyttaler, og der etter gå over til en helt annen høyttalerkonstruksjon. Usherene hadde bassporten bak, og VS har den forran mulig dette har noe å si mtp størrelsen på rommet??

For meg å få disse til å spille opptimalt, blir det mye mere arbiede en hva jeg har lyst til å legge i rommet og utsyret for å få dette i havn. Jeg gikk inn i dette prosjektet med godt mot, men nå mistet jeg pusten...

A.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo synd det det skulle gå den veien.
    Fortsatt mener jeg at god manuell lydkorreksjon satt opp av Midgard er veien gå framfor å bytte høyttalere. Problemet i rommet får man som med andre typer høyttalere også, men totalresultatet kan selvfølgelig bli bedre. Håper ikke dette fører deg inn i den evige byttekarusellen.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig, men forståelig, vi får følge med fremover og se hva du ender opp med, det må vel bli enten lukket eller med refleksen bak?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ORSO.

Hvem forhandler DEQX?

A.

Side 117 av 197 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 113 114 115 116 117 118 119 120 121 127 137 147 157 167 177 187 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •