Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 112

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 112 av 197 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste
Viser resultater 2,221 til 2,240 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Til dels enig her, det er avhengig av rommet, men også måten å lytte på.

Har ingen problemer med å få høyttalerne mine til å skrike i diskanten hvis jeg vil, selv med 50+ akustikkplater. Kjører ned diskanten fra 2000Hz og oppover selv med disse platene for å tilpasse diskanten til rom-volumet. Det finnes egne studio-standarder for hvordan man skal stille frekvensgangen i forhold til rom-størrelse. (Har aktive studio-monitorer med mulighet for EQ direkte på hver høyttaler).

Min filosofi er direkte lyd fra høyttalerne og man får det som er spilt inn på plata, på godt og vondt. Gode innspillinger låter fantastisk, mens dårlige innspillinger ikke låter noe bedre enn før:-D Kunstig klang høres bedre i direktelyd-rom, men det er nå engang slik produsentene har mikset inn ting og tang. Ekte klang fra innspillinger høres meget bra ut når høyttalerne får lage den og ikke rommet.

Jeg er enig med dere begge. Det er som Morten sier ang måten å lytte på bestemmer hva og hvordan det skal være dempet. Selv liker jeg at rommet spiller med, men ikke at det spiller i mot som det gjør i dag.
    Diskanten på VS er ikke sammenlignbar med BE diskanten til Usher. Mye lettere å ha med å gjøre, og en del fylldigere, som er en tilveningssak for min del. Tuning for å roe diskanten er ikke noe tema hos meg nå. Men det er flutter ekko.
    Studioer har forskjellig filosofier mtp lyd i hjemmet hvor de fleste tar høyde for den vanlige mann i gata og ikke slike som oss, som kan jobbe med rom og EQ. Noe som ikke jeg har klart å slå meg til ro med er selv justert oppsett (EQ), redd for å rote meg helt bort der, noe som jeg håper jeg ikke gjør med romtuningen nå. :shock:

Fint at dere kommer med gode tips, skal teste en del forskjellige løsninger i rommet. Må bare begynne en plass, og det blir bak i rommet og på bakre første refleksjon. Håper dette er nok!? :???:

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen tanker rundt oppgraderinger på hifi oppsettet.

-Bytte forsterker?
    -bytte cd/dvd?
    -Analog kilde?

Vurderer seriøst å selge Yaqin forsterkeren å kjøpe noe annet rør forsterkeri og gå for en kombinert CD/DVD løsning samt vinylrigg.

Spørsmålet er hva kan ta over for disse? Har lyst til å starte med en ok kombi løsning for Technics CD-spilleren og Mark DVD-spilleren. Noen forslag i budsjett klassen, gjerne brukt! maks 3000,-

A.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gjort noe sånt som dette, dvs sette opp akustikkplater ved regelmessige intervaller på veggene. Er sikker på at dette vil bedre akustikken drastisk og at det sannsynligvis blir en god kombinasjon av etterklang og demping av refleksjoner.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/hrro

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Har noen tanker rundt oppgraderinger på hifi oppsettet.

-Bytte forsterker?
    -bytte cd/dvd?
    -Analog kilde?

Vurderer seriøst å selge Yaqin forsterkeren å kjøpe noe annet rør forsterkeri og gå for en kombinert CD/DVD løsning samt vinylrigg.

Spørsmålet er hva kan ta over for disse? Har lyst til å starte med en ok kombi løsning for Technics CD-spilleren og Mark DVD-spilleren. Noen forslag i budsjett klassen, gjerne brukt! maks 3000,-

A.
    Se om det er mulig å få tak på en Marantz DV 7001, den er god på cder også siden det er en kombispiller og den pleier å ligge på ca 3-4k brukt alt ettersom alder osv.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg ville ha gjort noe sånt som dette, dvs sette opp akustikkplater ved regelmessige intervaller på veggene. Er sikker på at dette vil bedre akustikken drastisk og at det sannsynligvis blir en god kombinasjon av etterklang og demping av refleksjoner.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/hrro

Tror nok denne typen demping hjelper masse ja. Hvis regnet fortsetter, så blir det litt innkjøp mtp akustiken i kinoen til uken. Litt forskjellig skal prøves ut.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Se om det er mulig å få tak på en Marantz DV 7001, den er god på cder også siden det er en kombispiller og den pleier å ligge på ca 3-4k brukt alt ettersom alder osv.

Det skal jeg.

Har du testet den selv?

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg.

Har du testet den selv?

A.
    Jau, jeg har denne selv og er meget fornøyd med denne.

Marantz DV7001 DVD player review - from the experts at whathifi.com

Marantz DV7001 review from TechRadar UK's expert reviews of DVD players

Marantz DV7001 review | T3.com

Marantz DV7001 review - DVD Players

Posta litt tester så du kan se hva den er god for, selv kjøpte jeg min brukt her på forumet så det finnes håp. Veldig bra sak dette her og tror den ville gjort seg godt i racket ditt.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både absorbenter og diffusorer fjerner flutter ekko. Har du litt avstand til veggen bak sweetpot, er det sammen med bakre sidevegger et bra sted og plassere diffusorer. Det bør helst være 3m til diffusorer til ørene, men litt mindre fungerer også.

Ny elektronikk er ikke sikkert du trenger når du har fått akustikken til å sitte i rommet.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Både absorbenter og diffusorer fjerner flutter ekko. Har du litt avstand til veggen bak sweetpot, er det sammen med bakre sidevegger et bra sted og plassere diffusorer. Det bør helst være 3m til diffusorer til ørene, men litt mindre fungerer også.

Ny elektronikk er ikke sikkert du trenger når du har fått akustikken til å sitte i rommet.

Er nok ikke i kinoen det skal byttes elektronik.
    Nå som jeg har flyttet høyttalerene nærmere hverandre ble flutter en del mindre, men noe gjenstår. Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for å dempe noe mere bak sweetspot, og noe som tar bakre første refleksjon.

Testet mere med bakre førsterefleksjon damping i helgen, og det virker som opppsettet spiller bredere, og 35Hz økte med 3db etter flytting av høyttaleren. Alle monner drar!

A.

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marantz Dv7001

Hei.

Da kan du vel kjøpe min da Ambiance?:razz:
    Du får en strøken en for 3.500,- (2 år og ikke et bruktmerke)....sss

mvh
    Dag

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    Hei.

mvh
    Dag
    Annonsen din har jeg sendt på pm allerede så det er ikke noe problem

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av de bedre dvd spillerene du finner på brukten om dagen er vel Denon 3930, men de legger seg nok en tusing over grensen din. Likevel er de et kjempekjøp til bruktprisen. Største utfordringen på dem er vel farge. Regner med at du som vanlig skal ha sånn gammelmanns sølv.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får tak i en Pioneer BDP-51FD så er den av de aller beste DVD og blu-ray spillere på markedet med tanke på bildekvaliteten samtidig som den er svært god på CDer. Prisen er mellom 4 og 5000,- ny, og får du tak i den brukt så blir det jo billigere. Den har forøvrig fått dekoding av alle formater til analogt og PCM, inklusive DTS HD Master, i siste firmware.

Ble også testet i lyd og bilde for noen måneder siden:
    Et priskupp - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    Hei.

mvh
    Dag

Har sett den ja. Tar kontakt ved innteresse.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Noe av de bedre dvd spillerene du finner på brukten om dagen er vel Denon 3930, men de legger seg nok en tusing over grensen din. Likevel er de et kjempekjøp til bruktprisen. Største utfordringen på dem er vel farge. Regner med at du som vanlig skal ha sånn gammelmanns sølv.....

Gammelmanns du lissom!!!

Sort er ikke noe problem i stuen, heller for det bedre.
    Frøken har noen ord med i spillet her, og hun ønsker Blu Ray når vi først skal skaffe noe nytt. Mulig jeg må senke kravene mine mtp stereo lyd!?

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hvis du får tak i en Pioneer BDP-51FD så er den av de aller beste DVD og blu-ray spillere på markedet med tanke på bildekvaliteten samtidig som den er svært god på CDer. Prisen er mellom 4 og 5000,- ny, og får du tak i den brukt så blir det jo billigere. Den har forøvrig fått dekoding av alle formater til analogt og PCM, inklusive DTS HD Master, i siste firmware.

Ble også testet i lyd og bilde for noen måneder siden:
    Et priskupp - Lyd og Bilde
    Det hørtes bra ut. Kanskje vanskelig å finne den brukt? Skal se litt på div forum og Finn.

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammelmanns du lissom!!!

Sort er ikke noe problem i stuen, heller for det bedre.
    Frøken har noen ord med i spillet her, og hun ønsker Blu Ray når vi først skal skaffe noe nytt. Mulig jeg må senke kravene mine mtp stereo lyd!?

A.
    Det blir du nok nødt til da. Putt en ekstern dac i et skap der den ikke synes, eller spander en PS3 på kona ved siden av en god avspiller for cd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir du nok nødt til da. Putt en ekstern dac i et skap der den ikke synes, eller spander en PS3 på kona ved siden av en god avspiller for cd

Må nok ta veldig småe steg i riktig retning i stuen vår. Kanskje en BDP-xxx og med en DAC på siden? Det er jo uansett ikke snakk om noe anett en to kanals. Og da blir det en "boks" mindre å se i stereoracket, og jeg får bedre lyd. Da blir frk glad!

A.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte inn en AudioNote Dac i tv-stua. Overaskende hvor mye en god dac har å si. Dette er jo noe man vet i teorien, men det er like sjokkerende å oppleve hver gang man tester det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte inn en AudioNote Dac i tv-stua. Overaskende hvor mye en god dac har å si. Dette er jo noe man vet i teorien, men det er like sjokkerende å oppleve hver gang man tester det
    Blir nok ikke noe DAC på oss med det første. Men på sikt blir det nok en. Fokuset nå på hifi oppsettet er BDP og analoge kilde(r) Kanskje høre med en jeg kjenner på are sia om jeg kan teste hannes Audionote DAC ved en passende anledning?

A.

Side 112 av 197 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 108 109 110 111 112 113 114 115 116 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •