Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 197 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Dette er virkelig stilrent og pent. Får nesten prestasjonsangst med tanke på at jeg skal begynne med liknende snart...

Ikke noe å bekymre seg for, mange gode kinoer på forumet du kan ta tips ifra, kanskje til å med forbedre de som allerede er her.

Har du en egen side hvor du bygger, kommer det mange tips inn på siden din, og det er bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Det fungerte for meg.
    Mange kunnskapsrike medlemer på AVforum.

A.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He,he..se profilen min :-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    He,he..se profilen min :-)

Stemmer det, jeg har sett den. Meget bra.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekte litt med kameraet til frøken i husett.
    Canon EOS 350 XT Rebel. 8Mp
    Her kan mann justere lukketiden med opp til 30sec, det gjør til at en kan ta bilder i totalt mørke uten blitz, og fortsatt få gode bilder.

Det jeg brukte det til var selvfølgelig kinoen. Ikke alle ble like bra men her er ett lite utdrag. Lyset på bildene er lyset fra veggbelysningen, dette gjør til at skygger å nyanser i rommet kommer fram på bildene.
    Kanskje jeg har fått meg en hobby til?

La merke til rette linjer på bildene er hakkete før man forstører til opprinelige størelsen.

Noen som vet av ett triks for å orden på dette?

Vedlegg 18412

Vedlegg 18413

Vedlegg 18414

Vedlegg 18415

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk gjemt ledninger og kalibrert PJ i natt.
    Brukte THX kalibreringen fra X-men. Vet ikke om den er den beste, men det hjalp en god del.
    Noen som har andre anbefalinger til kalibrering av PJ?

Vedlegg 18456

Vedlegg 18457

Måtte ta med noen bilder av Earen med fam.
    Rommet begynner å ta form nå, må jobbe litt med akustiken, så kommer det seg vel. Hadde oppgradering av rørene rett før jul, noe som gjordet et lite løft i toppen.

Vedlegg 18458

Vedlegg 18459

Vedlegg 18460

Vedlegg 18461

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    La merke til rette linjer på bildene er hakkete før man forstører til opprinelige størelsen.

Noen som vet av ett triks for å orden på dette?
    Nei, dette er en bug i resizing-algoritmen i Internet Explorer

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE eller AIVA discen er nyttige vektøy til kalibrering. AIVA kan du kjøpe hos L-sound.
    Velkommen til L-Sound!
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    DVE eller AIVA discen er nyttige vektøy til kalibrering. AIVA kan du kjøpe hos L-sound.
    Velkommen til L-Sound!

Takk Devilej.

Har du brukt den fra AIVA, er den grei og oversiktilg?

Ikke for det, jeg har kjørt noen filmer der nede, begynner å bli bra.
    Men så fikk jeg feil på RDV 1092èn. Noe LH/HF feil, den fader inn og ut veldig hyppig på HF. Noen som jeg trodde ikke var mulig, når jeg kjører via COAX kabel. Prøvde RDV 1050èn og Jung Sonèn med samme lyd sporene via COAX, ikke anntydninger til HF fade.

Kjedelig med all motgang.

Vell vell, må jo snu en gang!?

A.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Devilej.

Har du brukt den fra AIVA, er den grei og oversiktilg?

Ikke for det, jeg har kjørt noen filmer der nede, begynner å bli bra.
    Men så fikk jeg feil på RDV 1092èn. Noe LH/HF feil, den fader inn og ut veldig hyppig på HF. Noen som jeg trodde ikke var mulig, når jeg kjører via COAX kabel. Prøvde RDV 1050èn og Jung Sonèn med samme lyd sporene via COAX, ikke anntydninger til HF fade.

Kjedelig med all motgang.

Vell vell, må jo snu en gang!?
    A.
    Som jeg har nevnt tidligere så må du gå over til Parasound :wink:
    Jeg brukte AVIA-discen på den forrige pjen min, og bildet ble mye behageligere etterpå. Var lenger ute av justering på farge, kontrast og sortnivå enn jeg trodde. Har ikke fått testet det på 8720en enda da kompisen som lånte plata for en stund siden ikke har klart å gi den tilbake enda :?
    Plata er enkel i bruk med gode forklaringer i forkant av hver justering
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVIA fungerer veldig bra selv om den er litt gammel. Helt kurrant kalibrering av bilde og lyd. Men kan noen bekrefte om referansetonene som er på denne discen er slik at men får helt likt spl per ht vha denne discen? Jeg har stilt inn med denne discen, og har ikke funnet skikkelig referansetone for subwoofer, så må stille den litt på feeling og ører. Var bare sub i forhold til hver av de andre høyttalerne. Synes også spl per ht ikke er 100% av hva det skal være. Er litt irriterende..... :neutral:

Har DVE "SKIKKELIGE" referansetoner for innstilling av spl per ht, også subwoofer? Har forstått det slik at DVE også er veldig god på bildekalibrering.

Beklager om jeg kaprer litt av tråden din ambiance, men du har kanskje interresse av å vite dette du også før du kjøper?

Ang. Rotel 1092, dette er helt sikkert den forrige 1092 som skal ha lidet en av slike bugs som du beskriver ambiance! Den nye 1092 skal være plettfri ettersom jeg har forstått. Det å gå over til Parasound sin dvd spiller kan vel bli litt vel dyrt (isåfall - gå for Denon 3930, kanonytelse til en meget god pris!), og hvis det er snakk om prosessorbytte ville jeg anbefalt å vente til HD prosessorene kommer. Ellers bli det veldig mye penger "ut" vinduet.

Alt dette på RDV-1092 kan jeg ikke forestille meg skal gå på annet enn garantien! Om mulig, bytte den ut i nyeste versjon av 1092......

Må også si at det er veldig leit at du skulle være så uheldig med dvd spilleren. Rotel pleier å holde veldig god kvalitet på sine komponenter.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    AVIA fungerer veldig bra selv om den er litt gammel. Helt kurrant kalibrering av bilde og lyd. Men kan noen bekrefte om referansetonene som er på denne discen er slik at men får helt likt spl per ht vha denne discen? Jeg har stilt inn med denne discen, og har ikke funnet skikkelig referansetone for subwoofer, så må stille den litt på feeling og ører. Var bare sub i forhold til hver av de andre høyttalerne. Synes også spl per ht ikke er 100% av hva det skal være. Er litt irriterende..... :neutral:

Har DVE "SKIKKELIGE" referansetoner for innstilling av spl per ht, også subwoofer? Har forstått det slik at DVE også er veldig god på bildekalibrering.

Beklager om jeg kaprer litt av tråden din ambiance, men du har kanskje interresse av å vite dette du også før du kjøper?

Ang. Rotel 1092, dette er helt sikkert den forrige 1092 som skal ha lidet en av slike bugs som du beskriver ambiance! Den nye 1092 skal være plettfri ettersom jeg har forstått. Det å gå over til Parasound sin dvd spiller kan vel bli litt vel dyrt (isåfall - gå for Denon 3930, kanonytelse til en meget god pris!), og hvis det er snakk om prosessorbytte ville jeg anbefalt å vente til HD prosessorene kommer. Ellers bli det veldig mye penger "ut" vinduet.

Alt dette på RDV-1092 kan jeg ikke forestille meg skal gå på annet enn garantien! Om mulig, bytte den ut i nyeste versjon av 1092......

Må også si at det er veldig leit at du skulle være så uheldig med dvd spilleren. Rotel pleier å holde veldig god kvalitet på sine komponenter.

Helt klart noe jeg vil vite om også, ønsker det som er det beste, men det må være brukervennlig også.
    Slik at det ikke blir til at du kommer halvveis, så sitter du der å river deg i håret av frusturasjon. :evil:

Fikk tlf og e-mail fra Rotel Europa i dag, de skal ta den inn til oppgradering og feilsøking.
    Men det er faktisk en 1092S jeg har kjøpt, så vidt jeg vet så er det den oppgraderte versjonen. :cry:

Som du sier, alt går på garantien, heldigvis.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Som jeg har nevnt tidligere så må du gå over til Parasound :wink:
    Jeg brukte AVIA-discen på den forrige pjen min, og bildet ble mye behageligere etterpå. Var lenger ute av justering på farge, kontrast og sortnivå enn jeg trodde. Har ikke fått testet det på 8720en enda da kompisen som lånte plata for en stund siden ikke har klart å gi den tilbake enda :?
    Plata er enkel i bruk med gode forklaringer i forkant av hver justering

Hehe.... Ikke sant.

Genialt. Skal sjekke litt mere rundt det, så skal jeg gå til innkjøp av noe.

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart noe jeg vil vite om også, ønsker det som er det beste, men det må være brukervennlig også.
    Slik at det ikke blir til at du kommer halvveis, så sitter du der å river deg i håret av frusturasjon. :evil:

Fikk tlf og e-mail fra Rotel Europa i dag, de skal ta den inn til oppgradering og feilsøking.
    Men det er faktisk en 1092S jeg har kjøpt, så vidt jeg vet så er det den oppgraderte versjonen. :cry:

Som du sier, alt går på garantien, heldigvis.

A.
    Ja, hater når ting blir halvveis! :evil:

Kjempebra at Rotel følger opp saken, men leit at det er den oppgraderte spilleren det er snakk om. Det hadde jeg aldri trodd siden du kjøpte den såpass tidlig, beklager! ops: Har de sagt noe om hvor lang tid det vil ta for dem å sjekke den?

KML

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ja, hater når ting blir halvveis! :evil:

Kjempebra at Rotel følger opp saken, men leit at det er den oppgraderte spilleren det er snakk om. Det hadde jeg aldri trodd siden du kjøpte den såpass tidlig, beklager! ops: Har de sagt noe om hvor lang tid det vil ta for dem å sjekke den?

KML

Jeg liker heller ikke ting som er halvveis.
    Rotel Europa tar ting seriøst, og de gjør det fort. De sendte i dag software til neby hifi, slik at de allerede i morgen kan oppdatere spilleren. Men hvis ikke det er nok trodde de at jeg må sende den til England for rep, bytte av lyd kort, og da er det snakk om dager.

Så for å gå over til noe annett, ryddet å satte opp noen ting i for-rommet til kinoen. Fikk kobblet opp DVD i for-rommet mot PJ i kinoen, skal ordne lyden til uken, slik at lyd og bildet går til kinoen fra for-rommet.
    Noen DVDèr har funnet veien til veggseksjonen, og det har jammen meg noe brunt brennvin også gjort. Kanskje det går å roe helt ned der i hifi avdelingen vår?

Satte på Bliss med Kisses i kinoen, tok med en martel, og dempet belysningen... Total avkobling... Ja må vel si det er medisin fra hverdagen. :-D

Vedlegg 18485

Vedlegg 18486

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes herlig ut

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tid for en mini demo av kinoen min.

Demoen starter onsdag 11/04-07. kl 1900.
    Pga begrenset plass blir det plass til to stk kanskje tre stk.

På melte:
    -VW-rodal. (AVlaget Vestfold).

A.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tid for en mini demo av kinoen min.

Demoen starter onsdag 11/04-07. kl 1900.
    Pga begrenset plass blir det plass til to stk kanskje tre stk.

På melte:
    -VW-rodal. (AVlaget Vestfold).

A.
    Jeg melder min interesse for en demo kveld hos deg! Håper det blir plass...? Du har ikke lyst til og legge ut en liten på "melding" på Vestfold gruppen også da? Kanskje Scic har lyst til og være med også... Jeg skal forøvrig til han på Søndag eller Mandag igjen. Det er sikkert plass til deg der også!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Jeg melder min interesse for en demo kveld hos deg! Håper det blir plass...? Du har ikke lyst til og legge ut en liten på "melding" på Vestfold gruppen også da? Kanskje Scic har lyst til og være med også... Jeg skal forøvrig til han på Søndag eller Mandag igjen. Det er sikkert plass til deg der også!

Hei.

Jo det er klart du kan komme.
    Sender PM med vei beskrivelse og tlfnr til meg.

Jeg mener det ligger påmeldings liste på Vestfold siden.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fult hus for jomfru demoen 11.04.

På meldte er:
    -VW-rodal
    -Sound man
    -Devilej.

Ønsker alle velkommen.

MVH A.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jo det er klart du kan komme.
    Sender PM med vei beskrivelse og tlfnr til meg.

Jeg mener det ligger påmeldings liste på Vestfold siden.

A.
    Takk for det! Gleder meg stort... Ligger ingen påmeldingsliste på Vestfold gruppen. Er det greit for deg om jeg tar med meg litt klassisk musikk osv!?! :razz:

Side 11 av 197 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •