Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 3926
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hærlig. Da er det bare å glede seg til demo. Håper den går i orden for min del, men er bryllupsfest dagen før, så må legge inn ett lite forbehold, men hvis ikke så håper jeg å kunne komme innom siste uka i juli. Hva "foretrekker" høytalerne av musikk da?

Det virker som de har svelgt unna det meste jeg har foret de med, men det er kanskje en anelse bedre på rock-akustisk musikk.

Når det kommer til slutten av Juli, så passer det dårlig for vår del. Du kan jo bare sende mld når du tenker på å ta turen.

A.

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye fronter

Ojj sann, dette der ble da utrolig flott da mann:-D
    Design messig så slår de Usherne dine, og match i kino ble også bedre.
    Håper du opplever den samme oppgraderingen lydmessig nå også?
    Heftige oppgraderinger i "lavsesongen" er smarte greier
    Super flott og grattis

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    Ojj sann, dette der ble da utrolig flott da mann:-D
    Design messig så slår de Usherne dine, og match i kino ble også bedre.
    Håper du opplever den samme oppgraderingen lydmessig nå også?
    Heftige oppgraderinger i "lavsesongen" er smarte greier
    Super flott og grattis
    Takk.

Føler at disse er en generlt bedre høyttaler en Usher, selv om disse har "svakheter" sammenlignet med Usher. For det meste synes jeg dette er mere høyttaler for pengene.
    For å si det rett ut, så får jeg ikke VS til å spille like holografisk som Usherene gjorde i kinoen. Selv om det er bare på et test spor VS "faller igjenom" så spiller de større på andre test spor. Det jeg ikke får til å sitte helt som Usherene gjorde, er test sporet til Flageborg hvor trommeslagene skal gå fra ytersiden av venstre høyttaler til ytersiden av høyre høyttaler. Her blir det første slaget så vidt utenfor høyttaleren, mens på Usherene var det ca 1m på utsiden. Dette er noe jeg skal jobbe mere med, mulig det er bare tow in eller tow out som må roes i havn.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vært borti lignende??

Ene mellomtoneelementet har slått seg på ny høyttalerene. Det står sjeift i forholdt til rammen. På ene siden med utskyvning og andre siden med innpress. Merker ikke noe på lyden pr dags dato, emn det kan jo forandre på
    seg.

Heldigvis så får jeg nytt element, må bare oppgi sn# på høyttalerene så tar det en-to uker før nytt element har kommet fra Albert.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Noen som vært borti lignende??

Ene mellomtoneelementet har slått seg på ny høyttalerene. Det står sjeift i forholdt til rammen. På ene siden med utskyvning og andre siden med innpress. Merker ikke noe på lyden pr dags dato, emn det kan jo forandre på
    seg.

Heldigvis så får jeg nytt element, må bare oppgi sn# på høyttalerene så tar det en-to uker før nytt element har kommet fra Albert.

A.
    Er det produksjonsfeil på dette her eller hva ? Bare se om andre høytalern er lik så stemmer det vel. Om den da ikke er det får man prøve et nytt element eller no ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er det produksjonsfeil på dette her eller hva ? Bare se om andre høytalern er lik så stemmer det vel. Om den da ikke er det får man prøve et nytt element eller no ?

De er ikke like. Og Roald var geme, og ville bare bestille nytt til meg ( Garanti sak ) så de måtte bare ha seri nr på høyttaler paret mitt. Disse er et matchet par, og derfor viktig med element med samme respons hastighet. spurte om jeg trengte to elementer, men de mente det ikke var nødvendig.
    Jeg vurderer å bestille to uansett, for å unngå tone forskjeller.

Tror ikke dette er prod feil, men heller transport hendelse.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt rart??

Det her synes jeg er litt rart, men noen klarer å skille ledninger på 63cm lengde i fra hverandre. Jeg klarer ikke å høre et piip i forskjell, men det gjør Albert Von Schweikert him self. Litt kritik fra meg får høttaler produsenten for å ikke levere med kabel som kan koble sammen bunn og topp modul.
    Jeg som sagt måtte kjøpe denne selv, og fikk till begrunnelse fra importør at Albert sjøl stoppet sine egene "DATA LINKER" forde de var for dårlige.

Jeg har testet to forskjellige linker opp mot hverandre, og klarer ikke å høre forskjell på de? Er det ørene mine?

MKII utgaven:

Vedlegg 51450

MKI utgaven:

A.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe gale med hørselen din. Et par biltema kabler hadde sikkert gjort like bra nytte. Nei, man ikke hører ikke forskjell så sant det ikke brukes filter i kablene. Dvs.; man kan høre forskjell, men kunsten er å vite hvorfor. 8)
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med orso her. Som jeg vet så klarer ingen menneske å høre så små tidsforskjeller. Batman klarer vel det men han lager ikke høyttaler(kabler)

Mange overdriver en del om hva de kan i hifi miljøet. IMO er det viktig å skille hva som er placebo og hva som ikke er det (via ABX tester). At du er ærlig med deg selv er bare bra!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett ser det mye proffere ut på MKI utgaven, noe som hever helhetsinntrykket. Synd de går bort fra det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har dagene gått og roen begynner å falle etter utbyttingen av Usher 8871 BEII høyttalerene.
    Jeg har lenge tenkt hva i all verden kan ta over for Usherene. Jeg jobbet langt å lenge med de og de spillte musikk med dynamik og god holografi. Etter at jeg fikk de til å spille opptimalt i kinoen bestemte jeg meg for at disse ikke skulle selges, og ei skulle jeg bytte ut noe elektronik. Så fornøyd og tiden gikk.. Hmm hadde vært morro med noe nytt, bil, båt selge alt som står i kinoen kanskje? Ja, det gjør vi! Vi skal ha båt vi nå. La ut en del ting for salg og tre uker etter står Von Schweikert VR4SR MKII Anniversary i kinoen å spiller, det blei vist ikke noe båt??
    Noen vet fra tidligere oppsett at jeg har hatt VS før, og angret på salget av de, og når storebror står bare å venter på å bli mottat med åpene armer av en ny eier, klarte jeg ikke å motstå fristelsen.

Etter en biltur til Vinje i familje vanen ( Chrysler Grand Voyager ) møtte jeg Roald, og byttet var et faktum. Etter å ha lempet på høyttalere på en total vekt godt over 400kg var det bare å takke for handelen og sette nesen hjemover. Startet Chrysleren og merker umidelbart at noe er galt! Bilen vil ikke gå på tomgang.. Helv.... nå er registerkjeden på tur til å ryke. Jeg har blitt advart mot å kjøpe denne bilen pga svakt kjede med en tykkelse som et sykkel kjede. Et kjennetegn på slitasje er ujevn tomgang og rasle lyd.. Stemmer jeg har begge deler, og ser bekymringsfullt på turen hjem. Med en last på et seksifferet beløp og en kjøretur på over fire timer, holder bilen hjem? Jo da den gjorde det, etter å ha sinket trafikken og et utallig stopper for å lytte til motoren og se til lasten var jeg vel hjemme. Litt lemping og langtids parkering av bil ( til 7 Juli ), så var de skinnende blanke høyttalerene i hus. Med et stort giver var jeg klar til utpakking og testing.

Høyttalerene ut av embalasjen som forøvrig er av trekasser med papp på utsiden, og sorte silkeposer over hver modul med Von Schweikert innbrodert var jeg klar til første test. Smertelig klar over at disse er plasserings kåte, og må plasseres hvor de høres best ut, slik som de aller fleste høyttalere. Det som kanskje er noe nytt er at disse er konstruert med tanke på room gain (VR) og du får ekstra mye forandringer med å flytte på de noen få sentimeter.
    Første plassering ble naturligvis hvor Usherene stod, men det ble fullstendig krasj, ikke noe holografi i det hele tatt, og lyden hadde et fokus rundt hver enkelt høyttaler. Neste steg var å fjærne subwoferene som var plassert i hjørnene forran, og begynne fra skratch.
    Lengre fra hverandre og sitteposisjon flyttet for å skape en likebeint trekant. Nå begynne det å skje noe, her åpnet de seg betraktelig, men ikke så godt som Usher var. Diskanten var mattere i lyden, og mangler den eksplosiviteten som jeg var vant med. Kan det ha så mye å si å gå fra BE til radiator diskant? Mulig? Timene gikk og jeg syntes ingenting stemte med mine preferanser, fram med manualen for å lese om tips til plassering.. Åååå ja, pinknoise for å finne ballen mellom høyttalerene! Ballen? hva snakker de om? Ganske enkelt så skal du jobbe med towin, towout, og flytting av sweetspot for å finne lyd senter mellom høyre og venstre høyttaler, men samtidig skal senteret være så høyt som mulig. Følte meg som jackass etter å skjønt det åpenlyse med tanke på å lytte seg helt blind, og ikke tenke på det elementære. To timer senere var høyttalerene tweaket og spikes på montert, klar for frq sweep med frekvenser fra 40Hz - 20Hz. Jaggu klarer de å levere 20Hz med styrke også, imponerende!
    Nå er jeg klar til litt tyngre lytting.

Første mann ut er Blackfield med sangen Some day som har vært min referanse sang i mange sammenhenger. Her skal det være krispy detaljer, fylldig vokaler og punch bass når trommene starter og fin snert over skarp trommene. Inegnting å utsette på VS her, de spiller med slagkraftig mellomgulv bass, og vokalene er smurt i senter mens lyden ellers fyller rommet. Slik skal det låte. Fram med litt 3D musikk her blir en del musikk spillt fra Yello til infected mushroom, fremdeles synes jeg Usherene gjorde en bedre jobb der, men når det kommer til dybden i musikken, så blir de svære Usherne sidesatt av VS, den enorme tyngden i musikken kombinert med hurtighet klarer ikke Usher å hamle opp med. Så noe Def Leppard, ja Def Leppard! Gammelt men godt med punch og flere vokaler samtidig som skal fylle fronten med lyd, igjen synes jeg ikke VS innfrir like godt som Usher når det kommer til bredde. Men når det kommer til "korrekt" lyd med hurtighet og dynamik så er VS vinneren for meg.
    Til sammenligning så virker det som om Usherene hadde mere trampelyd kontra VS, og av den grunn klarer VS å levere betydelig dypere og raskere bass. Mellomtonen er noe strammere og oppløst. Diskanten er snillere ikke så hissig som BE diskanten, men allikevel detaljerte og behagelige.

Utførlsen av høyttaleren er som et glansbildet med Kvalitets finish og solid kasser noe som merkes på hurtigheten de presanterer på bassen. En god del arbeide må legges ned for å juster/tweake høyttalerene til opptilmalisering, hvor prikken over ièn er ambience justeringen for å få mere 360 følelse av lyden, noe som jeg ikke har fått til med fulstendig hell enda. Mulig det er den myke og noe vinklet frontveggen som begrenser denne funksjonen, uansett noe jeg skal jobbe videre med dette for å få det til. Et minus er at disse MKII utgavene ikke kommer med "datalink" som gjør det lett å koble sammen topp og bunnmodul med eleganse, kontra å trekke en kabel ned på yttersiden bak kassene. Kabelen som forøvrig ikke følger med på kjøpet måtte jeg teste mellom to sett kabler, og jeg klarer ikke å høre forskjell, men ser forskjell på prislappen.
    Mulig det er ørene mine som trenger rens, men jeg tviler på at 63cm kabel kan gjøre forskjell mellom elsk eller hat? Heldigvis kom Roald til unnsetning å ga meg et sett kabler med på kjøpet.

Helhets inntrykket gir meg en følelse av å eie en bedre høyttaler, som jeg nødvendigvis ikke vil gå lei av med det første. Disse gir meg stor eier glede og utfordringer framover. Disse blir stående!

A.
    Vedlegg 51455 Vedlegg 51456

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en kjempefin test av dine nye høytalere, etter denne infoen du legger ut her virker som er du er kjempefornøyd med ditt kjøp. De er jo veldig spreke også da ikke for å glemme det, den Pianolakken får dem til å se ut som saker som koster flesk. Er ikke noe som er bedre enn det og regner med dem er morsomme å leke med au, prøv den "Blackstrope - Im a Man" låta på den, da har du noe som trøkker noe sinnsykt og regner med at rommet ditt er god bevegelse når denne spilles. Veldig bra dynamikk og punch i denne låta, ellers er den nye testplata til "Flageborg" bra å prøve også. Der får du alt fra vokaler, gitar, dynamikk samt trøkk og leven.

www.kringlyd.no - /kalibrering/

Plata finnes her som en Image fil så du kan bare laste ned og brenne ut, er noen skikkelig slagkraftige spor på den plata. Et tips på veien.

Bra det satses for full musikk i kjellern igjen, åssen ligger det ann på BluRay siden, kommet noen andre kandidater du vil teste der? Pioneer har en ny en ute nå til 4500kr, vet ikke om du er no fan av produktene deres?

All in all så er jo oppsettet ditt sykt bra og det kommer nok ikke til å bli dårligere heller, state of the art som vanlig dette her.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en kjempefin test av dine nye høytalere, etter denne infoen du legger ut her virker som er du er kjempefornøyd med ditt kjøp. De er jo veldig spreke også da ikke for å glemme det, den Pianolakken får dem til å se ut som saker som koster flesk. Er ikke noe som er bedre enn det og regner med dem er morsomme å leke med au, prøv den "Blackstrope - Im a Man" låta på den, da har du noe som trøkker noe sinnsykt og regner med at rommet ditt er god bevegelse når denne spilles. Veldig bra dynamikk og punch i denne låta, ellers er den nye testplata til "Flageborg" bra å prøve også. Der får du alt fra vokaler, gitar, dynamikk samt trøkk og leven.

www.kringlyd.no - /kalibrering/

Plata finnes her som en Image fil så du kan bare laste ned og brenne ut, er noen skikkelig slagkraftige spor på den plata. Et tips på veien.

Bra det satses for full musikk i kjellern igjen, åssen ligger det ann på BluRay siden, kommet noen andre kandidater du vil teste der? Pioneer har en ny en ute nå til 4500kr, vet ikke om du er no fan av produktene deres?

All in all så er jo oppsettet ditt sykt bra og det kommer nok ikke til å bli dårligere heller, state of the art som vanlig dette her.
    Strålende fornøyd, men jeg må tweeke noe mere på de. Nå om dagen er det en annen sak som tar fri tiden min. Så hifi er ikke øverst på listen.
    Har foresten kringlyd platen, og den har blitt flittig brukt de siste dagene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende fornøyd, men jeg må tweeke noe mere på de. Nå om dagen er det en annen sak som tar fri tiden min. Så hifi er ikke øverst på listen.
    Har foresten kringlyd platen, og den har blitt flittig brukt de siste dagene.
    Ok, men det blir nok bra når du har fått fikset dette med tweaking osv, det blir nok helt rått når du blir ferdig med finpussingen av dette anlegget. Det er ikke noe som er bedre enn det, åssen er det man bruker sånne lyder til å stille inn et stereoanlegg. Hvordan skal man gå frem for å få det "bedre" ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei vel, så blir det ikke noe båt i år. Men skal uansett ha det sommer morro. Har gått til innkjøp av noe som lager en nydelig lyd, og har masse glede:

Vedlegg 51521

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ducati ?

Motorsykkel er fett men det skummelt også, grattis med ny fet sykkel og kjør forsiktig sier jeg bare.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ducati ?

Motorsykkel er fett men det skummelt også, grattis med ny fet sykkel og kjør forsiktig sier jeg bare.
    Jepp. Ducati 748S. Synes disse bare er herlig. Selv om 1098 er drømmen.

Kjøre forsiktig... Ja da, ja da.

A.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei vel, så blir det ikke noe båt i år. Men skal uansett ha det sommer morro. Har gått til innkjøp av noe som lager en nydelig lyd, og har masse glede:
    A.
    Må få gratulere. Det der var en lekker sak, synd jeg ikke får lov til noe sånt hjemme. Kanke skjønne det :roll:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Må få gratulere. Det der var en lekker sak, synd jeg ikke får lov til noe sånt hjemme. Kanke skjønne det :roll:

Hmmm... Mor i huset det da?

A.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Mor i huset det da?

A.
    Mor som i dama/kjærringa/samboer ja ;-) men båt for jeg lov til da, så er ikke umulig det blir noe i år. Vi får se, er jo et H***** å få tak i en bra båtplass i den byen her.

Side 109 av 197 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •