Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 3926
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer!

Skjønte at det var med tungt hjerte du kvittet deg med VS forrige gang, og disse er virkelig flotte

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste steg burde vært noe i denne gaten!! Men det har ikke denne mannen råd til. :???: Men det hadde vært gull verdt hos oss!

Von Schweikert VisiUN. Ikke så pen, egentlig gjennomført stygg. Men den er vist ganske suveren match til VR4SRène

A.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Som alle Anneversary modellene av Von Schweikert er også disse sort piano.
    Det var da enda godt. Syntes ikke VS er i nærheten så pene i tre-finish som de er i piano. Sistnevnte passer vel din kino også bra. Alltid hyperspennende med nye høyttalere - Gratulerer! :-D

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns alltid det er spennende når noen har kjøpt høytalere andre steder enn hifiklubben og soundgarden jeg da
    Jada de har også mye bra, men det er litt, tja skal vi si vanlig.

Håper du får en real oppgradering når disse kommer i hus:-D

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan vel godtaes som fullgodt svar. Men hele tittelen på disse er Von Schweikert VR4SR MKII Anniversary. Disse er en utbedret utgave av MKII ene, mere hybrid mellom VR5SR & VR4SR MKII. Disse koster visst 140K hos Renaissance audio i Bergen pr dags dato.

Som alle Anneversary modellene av Von Schweikert er også disse sort piano.

Gleder meg som en unge til disse står i kinoen ferdig tweaket og alt klart for en god opplevelse.

A.
    Ja, de har bedre delefilter enn standard utgaven foruten bedre finish. Jeg har lyttet til Anniversary utgaven selv tre ganger. En høyttaler jeg selv har snust litt på. Jeg tror du kommer til å bli meget fornøyd. Von Schweikert er veldig populære høyttalere i USA. Bestiller du gjennom Roald Mikkelsen? Her i front, er høyttalerne. Fra butikken til Roald.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg som en unge til disse står i kinoen ferdig tweaket og alt klart for en god opplevelse.
    Tøft!

Jeg hadde gledet meg veldig til å høre disse på Horten messa i fjor, men beklagelig nok ble jeg veldig skuffet. Var innom Renaissance Audio for ikke så lenge siden, men da var det Avalon Indra som sto oppkoblet så da fikk jeg ikke høre.

Noe sier meg at disse høyttalerene kan spille veldig bra på transistor forsterkere. I Horten i fjor mener jeg de spilte på noe rør greier - det syns jeg ikke var noe god match.

Viss du får solgt Passen din, så kanskje du skulle vurdert BAT? Von Schweikert bruker jo selv det på messer

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte Von Schweikert VR4SR MKII Anniversary i Horten med transistor. Det låt meget bra og var etter min mening messens beste lyd totalt sett.
    Vadseth synes jo også det låt fantastisk koblet i motfase!
    Roald koblet i motfase ved en feiltakelse. Vadseth merket det ikke og kommenterte at det var glimrende.
    Men stor forskjell på kabler hører de.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Von Scweikert igjen ja Da har du vel fortsatt bakhøyttalere av samme merke. Hva er forskjellen på VR-4SR anniversary og vanlig 4SR annet enn fargen? Ser mye av VR-5 Anniversary, men kan ikke se VR-4SR Anniversary modellen noe sted

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg hørte Von Schweikert VR4SR MKII Anniversary i Horten med transistor. Det låt meget bra og var etter min mening messens beste lyd totalt sett.
    Vadseth synes jo også det låt fantastisk koblet i motfase!
    Roald koblet i motfase ved en feiltakelse. Vadseth merket det ikke og kommenterte at det var glimrende.
    Men stor forskjell på kabler hører de.
    Herlig at gutta vet hva de driver med
    Gratulerer med spennende valg Ambience!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Score
    Det ble Von Scweikert igjen ja Da har du vel fortsatt bakhøyttalere av samme merke. Hva er forskjellen på VR-4SR anniversary og vanlig 4SR annet enn fargen? Ser mye av VR-5 Anniversary, men kan ikke se VR-4SR Anniversary modellen noe sted

Har fortsatt VS som bakkanaler ja. Største forskjellen er filter og et element men ikke helt sikker på hva som er forskjellene. Også er det en bedre finish på disse kontra MKII ugavene. VS har ikke denne utgaven på hjemmesiden sin noe mere, hvorfor vet jeg ikke? De selges den dag i dag..

Blir forresten å selge senter kanalen en dag, må finne noe som kan matche VS først. :-D

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Herlig at gutta vet hva de driver med
    Gratulerer med spennende valg Ambience!

Haha... Da skjønner jeg hvorfor Roald lo når jeg nevnte det over telefon at jeg ikke syntes de spillte som de skulle på Horten messen.

Det er kanskje nettopp derfor de hører forskjell på kabler!!

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da blir det demo på ekte Von S. i Juli da, gleder meg til å høre på det nye oppsettet ditt her. Virkelig bra saker som kommer inn, selv har jeg bare hørt bak-kanalene dine og disse frontene blir vel ikke noe dårligere mener jeg.

Gratulerer så mye med nye saker på vei, får nesten dele et lite bilde med oss når alt dette klaffer på plass.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jaja, da blir det demo på ekte Von S. i Juli da, gleder meg til å høre på det nye oppsettet ditt her. Virkelig bra saker som kommer inn, selv har jeg bare hørt bak-kanalene dine og disse frontene blir vel ikke noe dårligere mener jeg.

Gratulerer så mye med nye saker på vei, får nesten dele et lite bilde med oss når alt dette klaffer på plass.

Takker. Jo bilder kommer når jeg har fått de i hus, og jeg er spent på om du/dere merker noe forskjell på oppsettet når dere kommer.

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Jo bilder kommer når jeg har fått de i hus, og jeg er spent på om du/dere merker noe forskjell på oppsettet når dere kommer.

A.
    Jeg har ikke Hifi ører men jeg skal ha det gamle oppsettet i minnet til den tid, så dette blir virkelig spennende og har troen på dette blir nok et meget godt stykke anlegg ja.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bildet Kent Ove tok under Horten messen.

Liker spikeène de ser solide ut.

Vedlegg 51096

A.

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel håpe det blir en kjempe oppgradering på lyd siden - for designet på Usherne dine er mange steg foran de nye høytalerne! Men heldigvis ser man ikke lyd, man hører den Blir spennende å se bilder når den tid kommer. Gratulerer.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ohhhh!

Karen vet hva han vil. Skulle vært fantastisk morsomt å hørt dette, spesielt hos deg A.

Du har alltid virket som en jordnær person på forumet, med røtter i pur lyd og opplevelse. Takk for dine rene og enkle poster, med det som trengs av info, og ikke mer. Håper dette nye oppsettet setter kroppen i innlevelse, enten det er fysisk eller hjernemasserenede.

PS! har et ønske om at du skal starte en tråd ang HT i praktisk bruk. Hvorfor du har byttet HT opp gjennom årene og hva du har fått av gevinst? Dette fordi jeg kjenner meg selv igjen i det du skriver, men ikke har den økonomiske muligheten du har til utforskning og nykjøp. Da er det for meg viktig at det estetiske blir tilsidesatt og at lyden er det som blir vurdert. Fint om du også har innspill om rommet utstyret ditt har blitt brukt i.

Keep up!
    Mads

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.S
    Får vel håpe det blir en kjempe oppgradering på lyd siden - for designet på Usherne dine er mange steg foran de nye høytalerne! Men heldigvis ser man ikke lyd, man hører den Blir spennende å se bilder når den tid kommer. Gratulerer.

For å være helt ærlig, så håper virkelig jeg også dette er en lydmessig oppgradering. Jeg har ikke testet disse VS i kinoen min, men jeg hadde jo en gang i tiden lillebroren (Jr) til disse (SR), og de spillte musikk på nesten uansett forsterkeri. Jr til sammenligning til Usherene ble noe småe i lyden, selv om de satte opp et STORT lydbildet. Kan vel si de ble litt "blod fattig" i forhold. Men det er ikke SR serien, og av den grunn har jeg tro på lyd messige forbedringer.
    Usherene er majestetiske på alle måter og da også på utseende, noe som jeg er enig i at VS ikke står seg ut på samme måte.

Jeg skal komme med noen ord til sammenligning mellom det nye og det gammle, men det blir ikke før jeg har hatt demo her i Juli hvor Devilej, Roger Waters, og Hanspf har vært på en lytt. Håper noen av de skriver noen ord om deres inntrykk også.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Karen vet hva han vil. Skulle vært fantastisk morsomt å hørt dette, spesielt hos deg A.

Du har alltid virket som en jordnær person på forumet, med røtter i pur lyd og opplevelse. Takk for dine rene og enkle poster, med det som trengs av info, og ikke mer. Håper dette nye oppsettet setter kroppen i innlevelse, enten det er fysisk eller hjernemasserenede.

PS! har et ønske om at du skal starte en tråd ang HT i praktisk bruk. Hvorfor du har byttet HT opp gjennom årene og hva du har fått av gevinst? Dette fordi jeg kjenner meg selv igjen i det du skriver, men ikke har den økonomiske muligheten du har til utforskning og nykjøp. Da er det for meg viktig at det estetiske blir tilsidesatt og at lyden er det som blir vurdert. Fint om du også har innspill om rommet utstyret ditt har blitt brukt i.

Keep up!
    Mads

Takker for meget gode ord Amazon1969.

Denne tråden har blitt lang med tiden, og ikke en gang jeg selv vet hvor de forskjellige sammenligningene og div bytter ble gjort. Men det skal stå i tråden en plass hvorfor og når høyttaler bytter ble gjort. Enkleste er vel for meg å lete fram de forskjellige begivenhetene og legge de som snarveier på første siden på forumsiden her. Det vil bli en stund til før jeg setter meg ned med det, men det er notert bak øret.

Når det kommer til rommet så er det også i en eller annen post her... Nei, vent litt det står vel i mange poster, forde jeg har gjort småe forandringer på rommet under veis med tanke på akustik. Jeg er kanskje litt spesiell/sær når det kommer til demping av rommet, forde jeg er redd for å overdempe, og bruke mye absorbenter, jeg trekker meg til diffusor prinsippet for å få tørest mulig lyd, men det er nok desverre ikke nok, så jeg måtte også legge vegg til vegg teppe i tilegg til heldempet front vegg med diffusor effekten. På bak veggen er jeg ikke ferdig, der vil jeg dempe noe mere med bløte materialer, men det skjer nok ikke før til vinteren, når jeg har gjort meg ferdig med placebo og tweeking av nye frontene.
    På første forum siden er det noen lenker som er greie å sette seg litt inn i, bla fra Flageborg, og bølgelengder. Kan man noe om dette så er det lettere å forske og prøve selv på rom tuning.

Håper dette var noe av det du lurte på, og mere vil komme på første siden med lenker, her er det mye lesing.

A.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig, så håper virkelig jeg også dette er en lydmessig oppgradering. Jeg har ikke testet disse VS i kinoen min, men jeg hadde jo en gang i tiden lillebroren (Jr) til disse (SR), og de spillte musikk på nesten uansett forsterkeri. Jr til sammenligning til Usherene ble noe småe i lyden, selv om de satte opp et STORT lydbildet. Kan vel si de ble litt "blod fattig" i forhold. Men det er ikke SR serien, og av den grunn har jeg tro på lyd messige forbedringer.
    Usherene er majestetiske på alle måter og da også på utseende, noe som jeg er enig i at VS ikke står seg ut på samme måte.

Jeg skal komme med noen ord til sammenligning mellom det nye og det gammle, men det blir ikke før jeg har hatt demo her i Juli hvor Devilej, Roger Waters, og Hanspf har vært på en lytt. Håper noen av de skriver noen ord om deres inntrykk også.

A.
    Avventer spent datoen for demo. Har ikke de store planene i juli, så bør (endelig) kunne få til dette. Blir spennende med ny ervervelsene.

Side 106 av 197 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •