Ambiance selger Franck Tchang Tango Red! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 197 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 3926
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Lekker kino på alle måter!
    Kunne godt tenkt meg noen litt lysere bilder, og bilder som viser sitteposisjonen i rommet, men dårlige bilder gjør ikke dette til en dårlig kino.

Jeg er faktisk uenig med deg, Labbetuss. Jeg opplever det sjelden som noen fordel at bakhøyttalerne er nære. Grunnen er at jeg da i mindre grad opplever et helhetlig lydbilde fordi det blir så åpenbart hvor bakhøyttalerne er plassert. Så lenge delay er fornuftig justert i surroundprosessoren mener jeg at bakhøyttalerne gjerne kan være et godt stykke unna. Men de bør ofte ikke være lenger unna enn fronthøyttalerne, fordi mange surroundreceivere enten ikke støtter dette eller fordi det da blir lagt delay på frontene i forhold til bakhøyttalerne (noe som kan tulle til lipsync, tilfører unødig prosessering etc.)
    Jeg er enig i det du sier om plassering av bakhøyttalere roffe, men ettersom jeg har forstått så skulle det visst egne seg bedre for en dipol surr.ht å være på sidevegg i et 5.x surr.system. Jeg som selv har gulvstående bakhøyttalere opplever at jo lenger bak dem kommer (helst like lang avstand som front og senter) - jo mer diffus og mer helhetlig lydbilde blir det - akkurat som du erfarer. Det var ikke ment som kritikk i det hele tatt, men ville bare høre med han om han hadde prøvd en plassering på sidevegg istedenfor bakvegg, la meg ikke så mye opp i hvor langt bak dem er. Da får men den noe mer direkte spredningen fra ene siden og den diffuse som reflekteres fra bakvegg ++. :-D

Takk ambiance! Yoshinoen er uten tvil en flott forsterker! Ble litt giret når jeg så den og kunne nesten tenkt meg å prøve en slik. Har den god kontroll på Sonusene?

Håper du ikke tok det ille opp at jeg luftet litt om bakht plassering, var bare noe som slo meg når jeg kikket mer nøye på bildet

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg er enig i det du sier om plassering av bakhøyttalere roffe, men ettersom jeg har forstått så skulle det visst egne seg bedre for en dipol surr.ht å være på sidevegg i et 5.x surr.system. Jeg som selv har gulvstående bakhøyttalere opplever at jo lenger bak dem kommer (helst like lang avstand som front og senter) - jo mer diffus og mer helhetlig lydbilde blir det - akkurat som du erfarer. Det var ikke ment som kritikk i det hele tatt, men ville bare høre med han om han hadde prøvd en plassering på sidevegg istedenfor bakvegg, la meg ikke så mye opp i hvor langt bak dem er. Da får men den noe mer direkte spredningen fra ene siden og den diffuse som reflekteres fra bakvegg ++. :-D

Takk ambiance! Yoshinoen er uten tvil en flott forsterker! Ble litt giret når jeg så den og kunne nesten tenkt meg å prøve en slik. Har den god kontroll på Sonusene?

Håper du ikke tok det ille opp at jeg luftet litt om bakht plassering, var bare noe som slo meg når jeg kikket mer nøye på bildet

Ille opp.. Ikke i det hele tatt. Morsomt å høre hva andre mener og opplever, det er hoved grunnen til at jeg er på forumet, nemelig for å lære.
    De er faktisk ikke bi-polare nå, det er en bryter på siden av de som du kan velge om du vil ha bi-polar eller singel. jeg prøvede begge deler, og singel var den som fungerte best, mere retnings bestemte. Men hvis en kjører gammle prologic dekoding er faktisk bi-polar best, forde den type dekoding flyter mere sammen i bak kanaler.
    Men du har helt rett i at bi-polar er ment som side monterte høyttalere.

Vedlegg 18240

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ille opp.. Ikke i det hele tatt. Morsomt å høre hva andre mener og opplever, det er hoved grunnen til at jeg er på forumet, nemelig for å lære.
    De er faktisk ikke bi-polare nå, det er en bryter på siden av de som du kan velge om du vil ha bi-polar eller singel. jeg prøvede begge deler, og singel var den som fungerte best, mere retnings bestemte. Men hvis en kjører gammle prologic dekoding er faktisk bi-polar best, forde den type dekoding flyter mere sammen i bak kanaler.
    Men du har helt rett i at bi-polar er ment som side monterte høyttalere.

Vedlegg 18240

A.
    Aha! Da er jeg med på hvorfor du har plassert dem som du har! Jeg ser ut til å ha oversett den pittelille detaljen der :-D ops:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Da er jeg med på hvorfor du har plassert dem som du har! Jeg ser ut til å ha oversett den pittelille detaljen der :-D ops:
    Hehe... Bryterene er ikke vist på andre bilder, de er plassert mot vegg hjørnet i kinoen.

Glemte å svare på det ene spørsmålet ditt ang sonusene og earen.
    Den har ganske god kontrol på ht, men synes ikke sonusene er de beste til rør.
    Disse ligger på en følsomhet rundt 90db/1v, så når jeg gjør noen tweeks synes jeg ikke det gjør det store utslaget på lyden.
    Prøvde Hammer dynamics som har en følsomhet på 97db/1v på disse hørte jeg forskjell ved rør bytte osv.

Tenker på rør utstyr du også?

A.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rdv 1092

Jeg er usikker på om software oppgradering vil hjelpe så mye på den driverkstøyen. Er redd hele driverket evt må byttes, jeg har hørt en 2-3 1092 nå som bråker uforskammet mye..:cry: Jeg har ikke fått oppgradert min enda heller da jeg er for#€&(" treg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Bryterene er ikke vist på andre bilder, de er plassert mot vegg hjørnet i kinoen.

Glemte å svare på det ene spørsmålet ditt ang sonusene og earen.
    Den har ganske god kontrol på ht, men synes ikke sonusene er de beste til rør.
    Disse ligger på en følsomhet rundt 90db/1v, så når jeg gjør noen tweeks synes jeg ikke det gjør det store utslaget på lyden.
    Prøvde Hammer dynamics som har en følsomhet på 97db/1v på disse hørte jeg forskjell ved rør bytte osv.

Tenker på rør utstyr du også?

A.
    Hei!

Takk for svar!

Ja har tenkt på å prøve det ut på Klipschene med tiden, har hørt mye godord om rør og horn, og må jo nesten prøve det da

Ang. drivverkstøy på 1092, når kjøpte du denne 1092'en?

Jeg vet Rotel har lansert ny 1092 siden det var en del tull og bugs med den første versjonen :???:

Kan det være denne versjonene du har kjøpt?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takk for svar!

Ja har tenkt på å prøve det ut på Klipschene med tiden, har hørt mye godord om rør og horn, og må jo nesten prøve det da

Ang. drivverkstøy på 1092, når kjøpte du denne 1092'en?

Jeg vet Rotel har lansert ny 1092 siden det var en del tull og bugs med den første versjonen :???:

Kan det være denne versjonene du har kjøpt?

Jo.. klipsch og rør passer bra i lag med tanke på følsomheten og impedansen.
    Noe å se fram til der ja. Det er en helt annen type hobby når en driver med rør, og tweeking. Trenger ikke å være så dyrt når en ønsker å forandre på lyd-signaturen på utstyret.

Kjøpte 1092en i desember 06, må vel bare sende den inn til neby hifi for oppdateringer. Se om jeg får den avgårdet i løpet av uken.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rart å ikke ha kino bygging å gjøre i fri ukene, men noe små endringer er det allikevell.

Fikk i dag fot-pallen som jeg bestilte til kinoen, da er det bare to stoler som mangler.

Rommet i pallen bruker jeg til noen filmer og CD plater. resten av film og musikk skal oppbevares i forrommet til kinoen. Men det er ikke helt ferdig enda. Monterte opp noen lister rundt døren inn til kinoen, så det som er igjen på rommet da er å henge opp tv å hjemme ledninger til rør utstyret mitt.

Vedlegg 18383

Vedlegg 18384

Vedlegg 18385

A.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Dette var da bare utrolig lekkert! Smart å ha lagringsplass i fotskammelen også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan!
    Skal innrømme at jeg ikke har lest hele tråden din, så det er mulig det er svart på før, men...
    Hvordan fungerer det å ha subbene bak lytteposisjon? Antar du har prøvd andre løsninger? Har du målt og kalibrert subbene?
    Forøvrig en sykt fin kino, luftig og godt rom. Noe slikt jeg sikter etter, når jeg skal bygge hus om noen år.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peeeeent dette.....virkelig pent!!

Den sofaen, hvor er den kjøp. Ser ut som om det er justerbare rygger på den?

Pallen er Skeidarvare? Mener å ha sett en slik utstilt der?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Heisan!
    Skal innrømme at jeg ikke har lest hele tråden din, så det er mulig det er svart på før, men...
    Hvordan fungerer det å ha subbene bak lytteposisjon? Antar du har prøvd andre løsninger? Har du målt og kalibrert subbene?
    Forøvrig en sykt fin kino, luftig og godt rom. Noe slikt jeg sikter etter, når jeg skal bygge hus om noen år.
    Takk for det.
    Subbene bak lytteposisjon fungerer helt fint, i og med at det er en på hverside, klarer mann ikke å plassere hvor bassen kommer i fra, den bare er der,,,,, når det trengs.

Har hatt de på sidene også, mere u-definerbar bass. Likte denne løsningen bedre, både for utseende å lyden.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Peeeeent dette.....virkelig pent!!

Den sofaen, hvor er den kjøp. Ser ut som om det er justerbare rygger på den?

Pallen er Skeidarvare? Mener å ha sett en slik utstilt der?

Takk.

Sofaen er å få tak i hos møbelringen. Sømo er produsenten ikke sikker på navnet på serien. Kan justere ryggen å nakkestøtten.

Stemmer at pallen er fra Skeidar.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sweet.....

Takk så mye.
    Har du hatt flere demo kvelder?
    Vet jeg sier det ofte, men jeg må ta turen ned til deg.
    Bare finne en tid det skulle passe.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Dette var da bare utrolig lekkert! Smart å ha lagringsplass i fotskammelen også.

Takk.

Det jeg ser og hører på mest havner der, lett tilgjengelig.
    Etter hvert blir meste av musikken i rommet ved siden av, må bare få det ferdig først.

A.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hatt flere demo kvelder?
    Det er den nå til helgen med storinnrykk to dager til ende. Driver og planlegger en happening i slutten av april, vi får se....:-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er den nå til helgen med storinnrykk to dager til ende. Driver og planlegger en happening i slutten av april, vi får se....:-D
    Stemmer, du sa jo det

Får se håpe det passer i april i stedet.

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phuu.

Endelig fått på de siste listene om her plaget meg de siste dagene.
    Listene som skal være under frontveggen, fikk jeg malet i dag, sort matt.

Nå er ledninger til frontene helt borte, bortsett fra hvor de går ut til høyttalerene.

Vedlegg 18406

A.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er virkelig stilrent og pent. Får nesten prestasjonsangst med tanke på at jeg skal begynne med liknende snart...

Side 10 av 197 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •