Wizkids gutterom, Klipsch RS62 og RC64 ankommet 02.07.07!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wizkids gutterom, Klipsch RS62 og RC64 ankommet 02.07.07!

Her kommer altså oppdateringer av gutterommet mitt. Det vil bli lagt ut bilder etterhvert. Ting kommer til å skje sakte, men sikkert. Jeg ønsker veldig mange og gode råd av alle typer.

Etter mange gode og dårlige råd er planene lagt helt om. Trodde det skulle bli diamanter fra B&W i alle hjørner en stund, men det ble noe annet etter div. lytterunder. Tydelig at det er mange som har innhentet de dyrere merkene med årene. Det ble tydeligere etterhvert som jeg var hos venner og kjente, samt butikker og på messer. Det jeg opplevde var at mine referanse-ører har forandret seg en smule også. Kan det være pga tinitus tro? Ikke vet jeg. En ting som jeg iallefall er fornøyd med er at det er kjekt at en finner utstyr som en liker til forholdsvis lav pris. Hvis det er noen, og det er det, som lar seg imponere etter prisen på anlegget, så må jeg si: lytt først, se deretter på pris. Grunnen er enkel, kjøp det du liker og ikke det som naboen lar seg imponere av. Sjansen er da stor for at du blir fornøyd.
    Har også lagt teppefliser på gulvet som gjorde underverker. Anbefaler alle å prøve å gjøre rommet mest mulig optimalt. Verdt hver eneste krone.

Utstyrsliste:
    Klipsch RF63 NY!
    Klipsch RC64 NY!
    Klipsch RS62 NY!
    Yamaha NS333, surround back
    SVS PB12-NSD, m/Behringer FBQ2496

Rotel RB-1092, effekt til frontene
    Yamaha RX-V2700, receiver
    Yamaha DVD S1700, DVD-spiller
    NAD 533 platespiller m/Dynavector DV10X5 pickup

Sony HS-50 m/HDMI fra reveiver
    Grandview 1.1 lerret, 2m bredde
    Denver 7" LCD-monitor for prosessor

HDMI fra DVD til receiver
    Component fra dekoder til reveiver
    S-video fra VHS til receiver
    Monster Powercenter HT800

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det jammen en hel del. Har du vurdert Meridian 559?? Hvorfor selger du A21?
    Så du skal oppgradere innen B&W. Jeg hadde utrolig lyst til det selv når jeg solgte Electra 946, men etter å ha trålet brukten etter en bra B&W center ga jeg opp. Eneste alternativet måtte være å selge CC901, for så å legge imellom 15-30000 på en ny B&Wcenter. Dessverre alt for dyt i øyeblikket. Endte med at jeg beholt 901 og kjøpte et par 926.
    Følger spent med anlegget ditt fremover
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å få en bedre eff. enn A21? Som gir meg mere "fremoverlent" og enda mere oppløsning? Ikke vet jeg men si ifra fort som svint hvis det er noen som har gode råd.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig dynamikk, ekstremt aggressiv kontant bass og en luftig krisp diskant. Slik opplever jeg Krell, og IMO er det en av de få produktene som virkelig vekker liv i B&W. Kjøpte min KAV-3250 av en som hadde brukt den på 802D. Han byttet til Mark Levinson monoblokker til dobbel pris fordi han hører utelukkende på klassisk musikk, og ML var noe mer raffinert. Til rock og annen mer aggresiv musikk mener han fortsatt Krell er overlegen. KAV-2250 har jeg av og til sett til halv pris på bruktbørsen. Du bør i allefall sjekke om du får lånt med deg en Krell og se hva du syntes. Folk har forskjellige preferanser og når du nevner kandidater som Bryston......

Vurderer selv å prøve Chapter Audio, Classe og et par andre alternativ for å se om det er noe som matcher Focal bedre. Kanskje det kan være merker som er verdt å sjekke ut også? Kommer selvfølgelig ann på budsjettet du har, men Chapter burde det være mulig å få en god pris på om det skulle falle i smak.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Vurderer selv å prøve Chapter Audio, Classe og et par andre alternativ for å se om det er noe som matcher Focal bedre. Kanskje det kan være merker som er verdt å sjekke ut også? Kommer selvfølgelig ann på budsjettet du har, men Chapter burde det være mulig å få en god pris på om det skulle falle i smak.
    Jeg testet Chapter Audio Two når jeg hadde 946, og det var en meget god match. Løftet lyden mange hakk fra andre ting jeg har testet så den kan være verd et forsøk. Andrè på hifihuset har noen brukte stående som man kan få til en god pris
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er misfornøyd med Halo A21, så tror jeg Krell eller ML er veien å gå. I fidelity konkluderte de med at A21 var bedre enn Embla 600W, som er basert på samme plattform som Midgard.

Dette er bare en konklusjon jeg har trukket ut fra det jeg har lest i faglitteraturen, har ikke hørt verken Midgard eller A21. Jeg har derimot hørt A51, og den skal være veldig lik A21.

Lykke til

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 803D solgt. Det var med tungt hjerte de ble fraktet ut av huset. Satt å ventet på at kjøper`n skulle ringe å si at det ikke ble noe kjøp.
    Sånn er det.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten litt synd at komponentene du var så fornøyd med begynnes å selges, det er jo ikke spesielt lenge siden du ville oppgradere til mer i samme serie...
    Blir det noe nytt anlegg, eller er det andre ting som må prioriteres?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja til begge, freddie. Andre "ting" som min datter på 10 mnd. Ikke glem hus og ja, samboeren òg da. Ellers tror jeg at jeg får utnyttet bedre noe mindre HT i rommet. Var vel prisen på Diamond-center som satte en liten strek over de store investeringene. Og så var det noe i bakhodet som heter fornuft. Har aldri hatt det før(!), sa samboeren, og tenkte på den dagen da jeg kom hjem med trommesett på 14! trommer og 10! cymbaler. De var i samme Sonor-serie som Nicko McBrain fikk sponset 2 mnd senere på "Somewhere on tour"-turneèn. En flott konsert i Drammenshallen `86 forresten. Jeg betalte 100 tusenlapper for settet, mens Nicko fikk vel det 10 dobbbble bare for å bli avbildet ved siden av de! Greit nok, jeg tjente de inn på spilling, men rik ble jeg ikke.
    MEN, når det kommer til HiFi-utstyr må iallefall jeg kjøpe det som jeg har penger til og bruk for. Og der står saken.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå solgt litt av utstyrsparken. Har også vært på shopping. Innkjøpsliste ligger i første innlegg.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har platespilleren min fått seg ny pickup. Endte opp med Dynavector DV10X5 fra Planetsnapa. Var nesten som å få seg en ny spiller. Lyden kom mere frem og inn i selve rommet. Så nå går det på vinyl.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Yamaha NS333 montert som surround back...igjen. Og denne gangen på Pioneer. Forrige gang var det på Yamaha reveiver og det ga meg ingenting i motsetning til det jeg opplevde i dag. Morsomt...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med Klipsch RF63 og RC64? Vurderer RC64 selv.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC64 må bare høres. Fantastisk tilstedeværelse i stemmer. Generelt er Klipsch så imponerende på film at samboeren vil kjøpe de hvis mitt alltid tilstedeværende oppgraderingsbehov melder seg! Slå den dere. Det er ren nytelse mange timer før de er innspilt, og det er fra importør, forhandlere og ikke minst de som har spilt de inn lovet en himmel full av lyd. Gleder meg virkelig til høsten når mørket faller på og regnet jeg ber om hver høst setter inn. Da blir det kos på loftet

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn you. Det er nettopp den regnfulle sommeren som gjør at høstjakten til hjemmekinoen har startet 2-3 måneder for tidlig.

Helt konkret: Er RC64 mye bedre enn den senteren du hadde før.

Og, du sier ikke noe om musikkytelsen til dine nye fronter så derfor spør jeg direkte siden du har hatt kremhøytalere før: Spiller Klipschfrontene like / nærheten bra?

Trenger en referanseuttalelse på dette siden det å lese isolerte tester gir begrenset verdi.

Du har nå litt mentorstatus overfor meg, så jeg er interessert i detaljer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC64 har nok kjørt karrusell med min tidligere center ja. Det trodde jeg ikke kunne skje for den likte jeg også godt.
    RF63 alene har ikke løsnet i bassen sånn som de skal ennå, men de spiller røffere enn mine tidligere HT. Syntes også Explorer tok lang tid å spille inn, men de ble de òg. Exp. spiller nok penere og med en god del snillere bass. Kanskje en tanke strammere? Legenden om spisshet i Klipsch er ikke tilstede. Passer veldig godt til all slags musikk. En HT som gjør at du sitter og lytter til musikk til du får beskjed om at du har glemt tiden. Det har jeg gjort ofte i det siste. Synes det er viktig med engasjement i HT ikke det pinlig korrekte som gjør at du blir lei av å vente på lyder istedet for å nyte gleden ved musikken.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0