TheRACE's hjemmekino - QNAP TS-209 II og LED belysning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 124
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TheRACE's hjemmekino - QNAP TS-209 II og LED belysning

Da var tiden kommet for å pusse opp kinorommet. Slagplanen er lagt og arbeidet startes omgående. Har stort sett bestemt meg for alt som skal gjøres, om alt er gjennomførbart gjennstår å se. Planen er iaff at det skal bli brystning av akustikk plater, teppe byttes og rommet males. Har lagd en *******s lang liste over alle småting som skal ordnes da jeg uheldigvis ble sjukemeldt i 3 uker og hadde alt for mye tid i den gamle kinoen. Kommer til å poste bilder etterhvert som ting skjer.

Forandrer ikke hjemmekino profilen min før dette prosjektet er ferdig. Er jo det samme utstyret enn så lenge.

Her er bilder av front og bak av rommet + arbeidstegning.

Vedlegg 13677Vedlegg 13678Vedlegg 13679

Oppdateringer vil kommer fortløpende etterhvert som ting gjøres.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første utfordring ble å matte ned taket og finpusse på finish. Lenge siden det ble malt her sist og det synes. En gammel takventil er også i taket og den må fjernes og hullet må sparkels.

Vedlegg 13680

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med oppussingen Dette blir nok veldig bra..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, takk.

Da er taket mattet ned og takventilen borte. Litt gips og sparkel gjør underverker. Var visst også endel listverk som trengte litt sparkel og pussing også.

Filt til å dekke akkustikk brystningen er bestillt. Ble visst 21m hobbyfilt fra Panduro hobby.

Vedlegg 13681

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den hobbyfilten sterk? Har tenkt å kle noen akustikkplater med stoff, men er usikker på hva filten tåler. Prisen var det jo ingenting å si på :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er den hobbyfilten sterk? Har tenkt å kle noen akustikkplater med stoff, men er usikker på hva filten tåler. Prisen var det jo ingenting å si på :-)
    Send en PM til passatvr6. Han har den samme filten som jeg har bestill på veggene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj da! Her var det lenge siden det skjedde no sist. Men overtid og RL har krevd sitt, og en valp som ble betgnet som "problembikkje som du bare kan gi opp", så har det vært lite tid til kino bygging.

Igår fikk jeg helt plutselig tilbake gnisten :shock: Fant ut at eneste måte å bli ferdig var rett og slett å bestille utstyret så jeg ikke hadde det å skylde på. Regner med at ymse ting kommer ramlende inn ganske jevnt fremover nå.

Jeg har fått malt vegger og tak tidligere (3 strøk) og fjernet den siste maskeringen ikveld. Fargen ble S8000-N fra Jotun med matthetsgrad 5. Så matt oljemaling er ikke morro å male med, men om finishen ikke ble 100% så skal da rommet være mørkt 90% av tida jeg er der alikevel. Hva jeg skal gjøre med listene er jeg fortsatt litt usikkert enda. Hadde egentlig planlagt å male de i alu farge som spottene og Inka123 kanalen jeg skal bruke som gulvlist. Men er nok redd for at taklistene blir i samme farge som tak/vegg for å spare meg for endel maskering og tror det blir like fint som sølv.

Tatt hull til spottene idag. Det ble 6 stk. Uranus Alu-finish fra El-Produkter. Lys-styringen ble Elko Wireless m/fjernkontroll. Fikk spottene og Elko WL utstyret idag og måtte såklart teste åssen dette funket ^^ Mangler bare å krype til korset og montere spot-kassene på loftet, så er lyset i orden. Huset er fra 1967 så jeg kan tenke meg hvordan det ser ut der oppe, med god gammel isolasjon som nesten ikke støver:evil:

Skal prøve å være flink med oppdateringer fremover fra nå av

Her er bilder av veggene, taket og Elko WL utstyret.

Vedlegg 19679Vedlegg 19680Vedlegg 19682Vedlegg 19681Vedlegg 19683Vedlegg 19684

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag ankom kontaktene fra Elko med blått horelys og de "små" gulvlistene mine. Inka 123 er svære alu-kanaler (123x70mm) som skal brukes som føringsvei for kabler og fungere som gulvlist. 450,- pr meter for gulvlist er dyrt nok ja :P

Planen for kvelden er å maskere litt på vinduet og døra og mulig få dratt på et strøk med maling der.

Vedlegg 19699Vedlegg 19700Vedlegg 19701Vedlegg 19702

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 3 timer på et utrolig trangt og støvete kryp-loft var spot-kassene på plass og alle 6 spottene montert. Elko Wireless systemet fungerer plettfritt. Både jeg og Buffy (bilde 2) var rimelig fornøyd.

Trudde jeg hadde mere maling igjen så det ble bare et strøk på vinduslistene og taklistene. Får dra over et strøk til på mandag. Det ble samme farge som veggen og taket. Listene rundt døra blir nok i samme farge som listene i brystningen. Men det blir ikke gjort enda.

Vedlegg 19764Vedlegg 19765

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir veldig bra. Tøffe stikkontakter du har fått tak i også :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra, TheRACE!

Dette ser ut som et spennende prosjekt! :-)

Altid spennende å se dedikerte rom ta form!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de gamle gulvlistene av og teppet klart til fjerning. Det gamle tregulvet er fint under, og det slo meg at jeg kanskje heller skulle slipe og lakke det. Men etter 2 minutters flashbacks fra sist gang jeg slipte og lakket stue gulvet slo jeg det fort fra meg. Det blir vegg til vegg teppe. Skal se hva jeg finner i uka.

Vedlegg 19780

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tak og vindus listene har nå fått sitt andre strøk, og det ble ikke nok. Blir et nytt strøk imorra.

Bestillt Scenemolton til å ha bak front ht. Om det blir brukt vet jeg ikke enda, men greit å ha muligheten til å prøve det ut og høre forskjell. Enten blir det en billig tweak eller et par pils ute jeg går glipp av ^^.

Skal visst få feriepenger imorra, så da skal det handles. Venter egentlig bare på pristilbud fra en butikk nå, så jeg får bestemt hvem som skal få penga mine. Etter å ha vært igjennom både Focal og ProAc, har valget falt på Klipsch. RF-63 i front, RC-64 center og 4 stk RS-62 bak/side. Kinoen er bare på 11,5m² så syntes at RF-83 ble overkill. Egentlig kan jo ikke no bli overkill der inne etter det gamle CV setupet på 5x15" som flytta litt luft :P

Vedlegg 19834

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er malingen ferdig for denne omgang. Skal rive veggtilvegg teppet imorra og ordne et nytt. Dette må skje fort for nå klør det i fingra med å begynne på akustikk-brystningen.

Som tidligere sagt var planen RF-63 ifront men idag fikk jeg et tilbud jeg bare ikke kunne si nei til. Så oppsettet blir RF-83 i front, RC-64 senter og 2par RS-62 til side og bak. Gelder meg !

Bare et lite bilde etter at maskeringen ble nappet av.
    Vedlegg 19847

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheRACE

Som tidligere sagt var planen RF-63 ifront men idag fikk jeg et tilbud jeg bare ikke kunne si nei til. Så oppsettet blir RF-83 i front, RC-64 senter og 2par RS-62 til side og bak. Gelder meg !
    Gratulerer
    Oppgraderingen i valget vil du garantert ikke angre på. Jeg vurderte det samme som deg, men etter å ha sammenlignet RF63 og 83 ved siden av hverandre var det ingen tvil om at 83 var verd et lite tillegg i prisen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer
    Oppgraderingen i valget vil du garantert ikke angre på. Jeg vurderte det samme som deg, men etter å ha sammenlignet RF63 og 83 ved siden av hverandre var det ingen tvil om at 83 var verd et lite tillegg i prisen.
    Planen er jo å bygge på huset om et år eller to og da blir det helt klart et nytt og større kino rom. Da er jo RF-83 helt knall. Og de er garantert ferdig innspillt :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er veggtilvegg teppet innkjøp. De hadde akkurat det jeg lette etter inne

Vedlegg 19853Vedlegg 19854

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha kino, ja! :-D
    Klipsch er flotte høyttalere, men krever rom å spille i, spesielt 2 (!) par RS-62.. Tror du vil bli veldig fornøyd med disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle teppet er borte \o/ Slipe og lakke? Neppe

Vedlegg 19880Vedlegg 19881

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er gulvteppet på på plass. Skal starte med montering av kanalen på gulvet så snart skallbanken etter gårdagens festligheter gir seg.

Vedlegg 20004Vedlegg 20005

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •