TheRACE's hjemmekino - QNAP TS-209 II og LED belysning - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 124
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Hva slags kabel er dette? Noe jeg bør tenke på i min bygging??
    Det er en skjermet strøm kabel. Om den er nødvendig eller ikke er opp til deg selv. Denne kan forhindre støy hvis du er uheldig og plaget av det. Jeg har lagt opp all strømmen med dette da jeg skulle både ha signal og strøm i samme kanal. Har grei pris på den ettersom jeg er trikker selv. Men husk at skjermen bare skal tilkobles i den ene enden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de to første feltene dekt med hobbyfilt. Gjør det nok ferdig imorra. Med kompressor og stiftepistol skal dette gå rimelig fort. Resultatet ble bedre enn forventet ^^

Vedlegg 21362

Newcomer CV-sether sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk.. Har du et økonomisk sammendrag av hva alt kostet? :P det tror jeg ikke er lite..^^

Veldig fin kino forresten.. Lykke til videre=)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-sether
    Fantastisk.. Har du et økonomisk sammendrag av hva alt kostet? :P det tror jeg ikke er lite..^^

Veldig fin kino forresten.. Lykke til videre=)
    Takk takk

Da alt er ferdig har jeg rundet 160K++ Har ikke satt meg ned å finregnet på det enda. Vet ikke om jeg egentlig vil det heller :P

Newcomer stearic sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh! Dette likte jeg Så ut som et kjempeartig prosjekt. Bra blir det også!
    Rommet ser dog litt lite ut, utifra bildene. Stemmer dette, eller blir jeg lurt?

Gleder meg til dagen jeg skal selge leiligheten og skaffe meg (og madammen) enebolig, og kan svi av noen kroner på kinorom. Da blir det noe i samme retning Stå på! Gleder meg til å se flere bilder!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stearic
    Rommet ser dog litt lite ut, utifra bildene. Stemmer dette, eller blir jeg lurt?
    Det er bare på 12kvm, så det er i minste laget, men man tar hva man har

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er all filten på plass og de støvete akustikk-platene dekt. Når jeg går igang med listing av brystningen er litt uvisst enda.

Jaggu klarte ikke kjærringa å lure meg med på Ikea her om dagen, og gjett hva jeg fant. 2 stk nattbord som passet ypperlig som stereobenk. Jeg måtte ha noe som var todelt pga støttekanalen til senter-hylla. Jeg hadde ikke surmulet en eneste gang, enda vi var der i nesten 3 timer :P

Vedlegg 21414Vedlegg 21415Vedlegg 21416Vedlegg 21417Vedlegg 21418

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut! :-)

Og det hele startet etter en 3 ukers sykeperiode skjønner jeg :-D

Jeg regner med at du har satt en dørstopper med tanke på at døra di slår inn i rommet og ser ut som en megatrussel for SBR-HT'din??

Kjempebra jobba, artig å følge arbeidet ditt, god oppdatering!! ... og investeringslysten, viljen og evnen skal en heller ikke kimse av

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Jeg regner med at du har satt en dørstopper med tanke på at døra di slår inn i rommet og ser ut som en megatrussel for SBR-HT'din??
    Ser du godt etter på bilde nr 2 i posten over din så har jeg skrudd en dørstopper i gulvet. Dette er VELDIG viktig da jeg har ei bikkje som elsker å åpne dører og helst smelle dem opp med full kraft

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheRACE
    Ser du godt etter på bilde nr 2 i posten over din så har jeg skrudd en dørstopper i gulvet. Dette er VELDIG viktig da jeg har ei bikkje som elsker å åpne dører og helst smelle dem opp med full kraft

Javiiiiist; nå så jeg den, regnet i grunnen med at du hadde tenkt på det :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er frontrekka på plass sånn som den skal være. Nå mangler jeg bare en ny sofa, liste brystningen og at PJ skal komme i posten. Og ikke minst masse tid med kalibrering. Ser faktisk en ende på det her snart

Vedlegg 21447

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har Epson HD LCD EMP TW700 ankommet herreavdelingen. Er virkelig fornøyd med denne. Da jeg har 100% lyskontroll og masse instillinger på PJ har dette blitt bra. Gidder ikke legge ut bilde av lerretet da mitt råtne kamera gjør at det ser ut som jeg ser på en 15år gammel VHS :P Skal låne meg et bra kamera da jeg er 100% ferdig med kinoen og ta noen skikkelige bilder. Her er hvertfall 2 bilder av PJ med Moeller finvern tilkoblet.

Vedlegg 21633Vedlegg 21634

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!! Morro når juvelene blir plassert :-) Da er det "bare" listingen igjen, sånn rent byggteknisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Grattis!! Morro når juvelene blir plassert :-) Da er det "bare" listingen igjen, sånn rent byggteknisk?
    Jepp, da er det bare listing av brystningen og få sofaen i hus som gjennstår.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det har dukket opp et leit problem. Testet å kjøre signalet fra dvd'n med hdmi innom 2807'n og hdmi videre til PJ. Dette ga et sabla støy i høyt. Først virket det som om PJ'n dro motorstøy fra vifta inn i systemet men det blir oxo en del støy da 3930'n blir slått på. Hvis jeg kjører lyden fra dvd optisk inn i reciever og bilde direkte fra dvd med hdmi til PJ er alt støy borte.

Dette er en løsning som er helt grei intill videre, men da jeg får flere bildekilder vil dette bli et problem. Hadde ikke tenkt å trekke en ny bildekabel da PS3 kommer ihus men det virker som eneste løsning atm. Har ikke fått testet med en annen hdmi kabel, så det kan være der problemet ligger. QED Qunex HDMI-SR og QED Qunex HDMI-P skal da være bra kabler så det er noe som ikke stemmer her. Skal prøve å kjøre PJ på en annen kurs senere idag. Noen forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har opplevd noe av det samme problemet. Men jeg kjører komp. og ikke hdmi. Får også en durende lyd i høyt, men den ble nesten 100% borte når jeg endret lampestyrke fra 200 til 250 på min BenQ 8720.. rare saker...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har lagt opp strømmen til Pj skjult i eksisterende panel. Hvordan fikk du til å trekke kabel opp dit på baksiden?

Driver å skal trekke et punkt til PJ plassen selv nå.. Vil helst ha det skjult, men et hus fra 1970 har jo kun utenpåliggende kabling fra før..

En ting til, de Elko kontaktene, får man de med "kasse" slik at man slipper å måtte kjøpe kanal å ha de i?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Ser du har lagt opp strømmen til Pj skjult i eksisterende panel. Hvordan fikk du til å trekke kabel opp dit på baksiden?

Driver å skal trekke et punkt til PJ plassen selv nå.. Vil helst ha det skjult, men et hus fra 1970 har jo kun utenpåliggende kabling fra før..

En ting til, de Elko kontaktene, får man de med "kasse" slik at man slipper å måtte kjøpe kanal å ha de i?
    Er det en "lettvegg" du skal ha den skjulte kabelen i et det som regel ikke no problem da disse som regel ikke har noen kubbinger imellom reisverket. Dette merker du ved å banke med hånda oppover den veggen du skal trekke i. Virker det hult hele veien(bank sideveis på veggen din så merker du hvor det er stender, samme gjelder opp og ned for kubbinger) er det bare å borre hull oppe og nede og fiske litt. Bruk gjerne en litt stivere kabel som feks PR el. da du har fått igjennom kabelen så tre gjerne på et rør.

Elko kontaktene passer i 73mm multibokser så det er mulig å får kontaktene innfelt med åpen kabling. Få gjerne en elektriker til å hjelpe deg med dette.

Er bare å spørre mer om det var noe som var uklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt å banke litt i veggen, men jeg ble ikke så mye klokere.. Samme lyden overalt, men det kan ikke stemme. For det må jo være minst 2 horisontale stendere som fungerer som spikerslag for panelen.

Har et par elektrikkere i vennegjengen så det skal nok gå greit, men er det et must å trekke PR`n i rør når den legges skjult? Öhlfleks kabelen var det skjermet strøm eller hdmi kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Har forsøkt å banke litt i veggen, men jeg ble ikke så mye klokere.. Samme lyden overalt, men det kan ikke stemme. For det må jo være minst 2 horisontale stendere som fungerer som spikerslag for panelen.

Har et par elektrikkere i vennegjengen så det skal nok gå greit, men er det et must å trekke PR`n i rør når den legges skjult? Öhlfleks kabelen var det skjermet strøm eller hdmi kabel?
    Forslaget med å trekke PR var bare fordi den er stivere og enklere å "fiske" med. Jeg har lagt Öhlfleks i rør og HDMI kabelen uten rør da jeg måtte opp i så grov dim på k-røret. Spør en av trikker vennene dine, de vet nok hva jeg snakker om da det gjelder fisking i vegger. :P

Og stenderne er vertikale med mulige horiosontale kubbinger.

Og ja, PR i vegg uten rør er ikke forskriftsmessigt.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •