fredrik's gutterom. Nye ht! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Det ga et løft til hele anlegget
    Pent
    Takk for det:-D

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med Plasma - Flotte bilder! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plukker opp lik TV for PS3 spilling i sommer, godt å høre at du er fornøyd da :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bitteliten oppdatering.

Oi sann!
    Lenge siden jeg har skrevet noe her nå.. har skjedde endel forandringer. Har flyttet opp i annen etasjen til et større rom, hvor jeg får en mye større vegg til dedikert til anlegget. Playstation 3 ble kjøpt inn i august en gang og
    for et par uker siden solgte jeg Pioneer 915 forsterkeren min, og plukket opp en Denon 3808. Etter at jeg flyttet rommet har jeg slitt litt med tv signalene da det nye rommet ligger helt innerst, øverst i huset og tv-kabel strekket er veldig langt. Løsningen ble HD-Dekoder fra Canal Digital, helt enorm forbedring på både lyd og bilde siden.

I går kveld fikk jeg nye høytalere i hus. Brukte resten av kvelden på å pakke opp og teste. Skal få tatt noen bilder av i løpet av morgen dagen. Ble også nødt til å bytte tv benk da det rett å slett ikke var plass til alle komponentene i den gamle lengre.

Neste oppgradering blir et tokanals effekttrinn til frontene, subwoofer og ny senterhøytaler. Den lille Gale senteren glir ikke helt inn sammen med de nye frontene.

Legger ved et såkalt "eskebilde" av høytalerne... Kanskje ikke så vanskelig å gjette hva dette er for noe?

fredrik's gutterom. Nye ht!-nye-ht-jpg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer.. nå ønsker vi oss bare flere bilder
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Legger ved et såkalt "eskebilde" av høytalerne... Kanskje ikke så vanskelig å gjette hva dette er for noe?
    MENTOR i store bokstaver på esken bak er med på å gjøre det litt lettere...

Gratulerer med nytt rom og utstyr!:-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo morsomt ut! Sleng ut noen flere bilder av det nye utstyret, og ikke minst av hvordan det nye rommet ditt er

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av hele oppsettet kommer når jeg har fått ryddet og lagt kabler osv i kanaler. Front rekka ser som sagt også litt stusselig ut med Gale senteren
    En så lenge, et par nær bilder.

fredrik's gutterom. Nye ht!-mentor-32-jpg
    Dali

fredrik's gutterom. Nye ht!-mentor-31-jpg
    Røde bass/mellomtoner

fredrik's gutterom. Nye ht!-mentor-30-jpg
    Mentor Series

fredrik's gutterom. Nye ht!-denon-3808-jpg
    Denon 3808

.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe galt med kameraet ditt Du må skru av zoomen slik att vi får ett helhetsbilde

Tog du an, flotte høytalere..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke noe galt med kamera nei, men har som sagt veldig mye kabler liggende som må inn i kabelkanaler før jeg tar bilder av hele oppsettet. Mangler til og med gulvlister et par steder.

Takker for hyggelige tilbakemeldinger.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering!

Ja... Har fått lagt kabler og slikt i kanaler langs veggene. Gale senteren har også gjort sitt nå og kommer sikkert til å bli solgt snart. Har egentlig hvert veldig fornøyd med den, men den ble litt stusselig når Mentorene ankom. Hadde veldig lyst på Mentor senteren men har ikke plass, da den er hele 90 cm bred :shock: . Valget falt da på denne, som passer perfekt inn i racket.

fredrik's gutterom. Nye ht!-helicon-c200_3-jpg

Grei størrelse på eska.

fredrik's gutterom. Nye ht!-helicon-c200_4-jpg

Pakket feil vei?

fredrik's gutterom. Nye ht!-helicon-c200_2-jpg

Rise and shine

fredrik's gutterom. Nye ht!-helicon-c200_5-jpg

Griselekker finish!

fredrik's gutterom. Nye ht!-helicon-c200-jpg

Bi-Wire terminaler

Sentern er rund under men, står stødig og trygt på Valhalla dempeføtter. Er godt fornøyd så langt. Kommer flere bilder av hele oppsettet straks.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strippe bilder interessant...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere bilder

Her kommer noen flere bilder

fredrik's gutterom. Nye ht!-senter2-jpg
    Dali Helicon C200 MK2

fredrik's gutterom. Nye ht!-oppsett-jpg
    Slik ser det ut i dag

fredrik's gutterom. Nye ht!-mentor-jpg
    Dali Mentor 6

fredrik's gutterom. Nye ht!-senter-jpg
    Mentor på spikes

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette såg veldig bra ut!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige kommentarer.

Har forresten hatt litt kontakt med Netshop i det siste. Makan til kundeservice skal en lete lenge etter. Historien følger under...

Kjøpte i fjor vår PV70 tven, min som i slutten av mai begynte å vise masse vertikale striper med piksler som hadde gott helt amok. Tok kontakt med Netshop.no der jeg hadde kjøpt tven og ble henvist til en verksted. Var på verkstedet neste dag og leverte tven. Fikk der beskjed om at tven ikke ville bli reparert fordi det ikke var lønnsomt og at det var Netshop som fikk avgjøre om jeg fikk en ny skjerm eller pengene tilbake. Greit nok. Ringte så Netshop dagen etter og fortalte hele historien til en kar der. Han skulle da undersøke noe greier og ringe meg opp så fort han kunne. Gikk da to dager uten å få noe telefon eller respons i det hele tatt. Sendte da en mail hvor jeg fortalte hele historien på nytt og refererte til telefon samtalen. Fikk følgende mail tilbake.

"Hei!

Vi har mottatt en retur-epost fra deg med følgende emne:
    Panasonic 42" pv70 Fredrik Engen

Vi vil svare på denne iøpet av kort tid. For tiden har det vært stor pågang på epost, så det kan ta litt lenger tid enn vanlig. Ved flere spørsmål, bruk samme emne som i dette svaret.

Mvh Netshop"

Ventet enda noen dager uten å få noe svar. Ringte så på nytt og fortalte historien til en ny kar og ble lovet at jeg skulle bli ringt opp når de hadde blitt noe klokere i saken. Slik holdt det på i nesten to uker. Hvor jeg ringte og sendte mail. Fikk beskjed om at jeg ville bli kontaktet. Forstår at retur og slikt tar tid men det jeg synes er dårlig av Netshop her er at jeg ikke hadde fått noe som helst beskjed om jeg fikk ny tv, pengene tilbake eller hvordan situasjonen skulle løses. I tredje uke fikk jeg endelig snakke med han som var leder for retur avdelingen og fortalte historien til han. Han beklaget og sa at han skulle prioritere saken selv osv.

Så går det to dager og han ringer meg faktisk opp igjen. Han forteller at tven ville bli kreditert og at jeg ville få pengene på konto innen en uke. Jeg fikk også en bekreftelse av krediteringen på mail. Endelig skjer det noe tenkte nå jeg og var fornøyd. Men så går det en uke uten et ord fra Netshop eller noen penger på kontoen. Sender da en mail hvor jeg syter litt over å ha ventet snart 4 uker osv. Dette var da mitt første litt krass bidrag til Netshop. Blir ikke noe mer happy når jeg får en mail tilbake hvor det bare står.

"Da dette er en økonomisak, videresender jeg denne til økonomiavdelingen.

Mvh
    Netshop"

Dagene går ann? Nå begynte jeg virkelig å bli irritert og fredagen i den fjerde uka har jeg ennå ikke fått noe penger inn på konto. Tar da opp telefon røret og ringer denne økonomi avdelingen og informere de om saken. De forteller meg da at de ikke kan overføre noe penger fordi de har problemer med it systemene og it fyren er på ferie... Hadde til nå hvert relativt hyggelig i tonen med Netshop med dette endret seg nå i denne telefon samtalen. Spurte så hvor mye jeg liksom skulle få igjen da når jeg fikk pengene. Det var kjøpssummen minus noen gebyrer for det ene året jeg hadde brukt tven. Vel da skal vel jeg f*** meg jeg ha noe av dere også for å vente i fem uker. Hun skulle undersøke da. Så gikk det ca. en halvtime og hun ringte opp å fortalte hun hadde overført penger til min konto. Men jeg måtte selv ringe opp igjen etter noen timer å be om en bekreftelse på på mail.

Har ikke blitt tilbudt noe låne-tv eller lignende i perioden på over ti telefon samtaler med sikkert fem forskjellige personer.

Typisk nok skulle jeg og familien på ferie dagen etter at pengene kom inn på kontoen. Kom tilbake for et par dager siden og på fredag ble det endelig ny tv. ( 7 uker uten tv for en av geek er ikke bra). Ble da nok en Panasonic, rettere sagt en Panasonic 42PZ85. Handlet den over disk på lefdal som var en tusenlapp dyrer enn Netshop.no eks. frakt, fornøyd med det.

Når det gjelder oppgraderinger på lyd siden, kommer jeg til å kjøpe et effektrin om ikke lenge. vet ikke hva jeg ender på. Mulig det blir parasound, mulig det blir nad. NAD Master effektrinnet skal vist låte helt rått på Dali Mentor/Helicon/Euphonia. Er også på jakt etter nye bak høytalere etter som Galene begynner å bli litt stusselig i forhold til resten av systemet.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig historie det der, men godt at det løste seg til slutt.

Når oppgraderingene først er i gang, så er det alltid ett eller annet som er stusselig i forhold til resten...

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å styre unna Netshop i fremtida da :P

Flotte bilder må jeg si!

Blir spennende å se hva neste kjøp blir

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også vært uheldig med netshop en gang. Er når det er noe som skjer med produktet at man merker hvor seriøst diverse firmaer er.

Må si du tar veldig gode bilder, hva slags kamera bruker du? Meget pent oppsett

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han bruker et Canon EOS 400D, og bildet er etterbehandlet i Adobe Photoshop CS3 Windows. Det er ikke benyttet blits, og hvitbalansen er satt manuelt. Enig i at det er gode bilder.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige tilbake meldinger. ops:

Har før denne episoden handlet masse pc deler fra Netshop og hvert veldig fornøyd med det, kan kanskje ha noe med at det ikke har gått i stykker. Får nå håpe ikke dette gjentar seg for mange andre.

Tiger har helt korrekt når det gjelder bildene. Objektive som er brukt er standard greia som følger med 400D. Sikler veldig på et bedre vidvinkel objektiv men en må da prioritere effektrinn og bak høytalere først

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •