Dette har jeg. Hva gjør jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dette har jeg. Hva gjør jeg?

Heisann!

Tenkte å lage en tråd hvor jeg forteller hva jeg sitter på av utstyr, for å få litt feedback på hva jeg bør gjøre videre. Sånn som det er nå, er det et stereoanlegg med potensiale til å bli et hjemmekinoanlegg.

Dette har jeg:

TV: LG Plasma MZ-42PZ44

Høyttalere: PSB Image T65
    Forsterker: Cambridge Audio Azur 540A
    Effektforsterker: Parasound HCA 2205A (5 kanaler)
    DVD-spiller#1: Oppo 971H (på service)
    DVD-spiller#2: Kiss DP1500 (til streaming rett fra pc)
    Satelittuner: Nokia Mediamaster 9902
    Signalkabler: Kimbercable Hero
    Høyttalerkabel: Kimbercable

Det jeg har tenkt selv er å kjøpe senterhøyttaleren fra PSB i samme serie som frontene. Hva jeg gjør med bakhøyttalere er jeg litt usikker på. Tenkte kanskje jeg kunne bruke mine gamle fronter fra SEAS, men de er litt vel store, så tror jeg får litt plasseringsproblemer. Kunne egentlig tenkt meg noe som var lite og nett som jeg kunne henge på veggen.

Videre tenker jeg å bytte ut Cambridgen med enten en surroundforsterker med preouts eller en forforsterker. Forforsterker er vel det jeg har mest lyst på. Da kan jeg vel få den en del slankere!?

Jeg er litt på budsjettnivå da. Alt bortsett fra dvd-spillerene er kjøpt brukt, og jeg har ingen problemer med å fortsette med det. Føler jeg får mer ut av pengene da. Legger ved et bilde så dere ser hvordan det ser ut

Så hva tror dere? Noen råtips?

Mvh MortenHS

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du ønsker å holde prisen på et mennesklig nivå vil jeg anbefale deg å gå for en brukt surroundforsterker. F.eks en Denon 3805 eller Arcam300. Begge disse vil gjøre en god jobb med frontene dine. De fleste pre-amper for surround er nesten like høye som integrerte, og det blir også endel dyrere da du i tillegg trenger effekt-trinn til hver kanal.
    På den annen side er jo pre + effekt en veldig fleksibel løsning som kan trikses og mikses litt med......
    Frontene du har er hvertfall meget gode kino-høyttalere, så om du satser på samme serie i center og bak vil dette bli kanon.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med på den at det kanskje er unødvendig / ikke spesielt lønnsomt å kjøpe en preamp, men bare så jeg får klarhet i det; jeg trenger i såfall ikke noe mer effekttrinn enn det jeg allerede har?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenHS
    Jeg er med på den at det kanskje er unødvendig / ikke spesielt lønnsomt å kjøpe en preamp, men bare så jeg får klarhet i det; jeg trenger i såfall ikke noe mer effekttrinn enn det jeg allerede har?
    Så ikke at du hadde en i farta. Da blir det selvølgelig litt enklere. Er du fornøyd med effekt-trinnet du har er det ingen grunn til å ikke kjøpe en pre.
    Selv har jeg en AVP700 fra Arcam, og denne er jeg kjempefornøyd med. Vanskelig å få tak i brukt, men om Rotel skulle være av interesse går det endel av disse har jeg sett.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er normal pris å betale for en brukt rotel rsp1068? Er det noen forgjengere av den som er brukbare? Hva må jeg regne med å betale?

Hvordan løser jeg det at jeg bruker dvi mellom dvdspiller og tv? Får jo overgang til hdmi, men da blir vel fort forforsterkeren vesentlig dyrere? Hvis jeg blåser i å kjøre bilde fra dvdspillern via forforsterkeren, får jeg no mer problemer lipsync da enn om jeg hadde kjørt den via forforsterkeren?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenHS
    Hva er normal pris å betale for en brukt rotel rsp1068? Er det noen forgjengere av den som er brukbare? Hva må jeg regne med å betale?

Hvordan løser jeg det at jeg bruker dvi mellom dvdspiller og tv? Får jo overgang til hdmi, men da blir vel fort forforsterkeren vesentlig dyrere? Hvis jeg blåser i å kjøre bilde fra dvdspillern via forforsterkeren, får jeg no mer problemer lipsync da enn om jeg hadde kjørt den via forforsterkeren?
    Så lenge du bare skal ha en bildekabel til tven er det ingen grunn til å gå via forsterkeren. Etter min erfaring varierer lipsync-problemet fra oppsett til oppsett og må testes. Det bruker uansett ikke å være noe problem å korrigere dette om problemet skulle oppstå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •