Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 126 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 2507
    Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink av7005

Syns nå den er litt svak i senter kanalen jeg da, men har ikke helt gitt den opp.
    Får ta helgen i bruk for å få kalibrert den opp helt på nytt
    kjører rotel rb-1572 på senter ellers er det Rb-1582.
    Syns å at dynamkikk på lavt volum ikke er noe særlig, skulle nok ikke ha solgt rsp-1570.
    :???:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med AV-7005. Men jeg tror jeg må prøve ut en alternativ høyttalerplassering for frontene, ubalansen mellom dem blir veldig stor med den lytteavstanden jeg har (6dB differanse), så anlegget høres jo helt forferdelig ut alle andre steder i rommet enn "min" lytteposisjon.

Svak i senterkanalen - hva legger du i det som ikke kan kompenseres med høyere volum på senterkanalen?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles fornøyd med 7005?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, absolutt. Jeg bør kanskje på et tidspunkt dra den ned i kjelleren for å kjøre en test mot SP32. Det er den eneste måten for å meg å kunne trekke en endelig konklusjon om relativ lydkvalitet, for rommene og høyttalerne de to spiller i/på er vidt forskjellige.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enda en Blu-ray-spiller - og flere hodetelefoner

Det blir en del TV-serie-titting i stuen, og jeg må si det er plagsomt med viftestøyen fra PS3 på de lyttenivåene (=moderate) vi benytter oss av.

Så med LG BD-570 til en latterlig pris av 1.095 (nesten halv pris siden introduksjonen i 2. kvartal - nest laveste pris er 1.299) på Netshop.no, var det bare å slå til. Fordelen med denne i forhold til mange andre er at den ikke har noen knapper på forsiden, så trollungene mister fort interessen for å fikle med den.

I tillegg har CDON.no tilbud på hodetelefoner (igjen - det har de med jevne mellomrom), så da ble det en AKG K518DJ LE til den nest-eldste datteren (den eldste fikk en slik forrige gang det var tilbud, da var prisen 450) til 399. Og jeg spanderte på meg en Sennheiser HD555 (som enkelt kan modifiseres til en tilnærmet HD595, sjekk Youtube-video under) til latterlige 699 (nest laveste pris er 949). Jeg har jo noen hodetelefoner fra før... men til PS3-gaming på kveldstid er disse sikkert mer enn gode nok, samt at jeg ikke trenger bekymre meg like mye for at de minste ungene skal få tak i dem. Jeg er også mindre bekymret for å slenge dem rundt meg, hvilket jeg ikke liker å gjøre med de andre.

Jeg ser også at det er behov for både bildemessig og tekstmessig oppdatering av minHjemmekino og minHiFi, så det skal jeg få gjort før jul - for min egen del, og de andre som har interesse av slikt.

[youtube]PvQ8PzBrHXE[/youtube]

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset om modifisering av ab HD555!
    Jeg gikk noe lengre enn i videoen, og gjorde en såkalt soundstage mod. Selv dette er ikke noen større affære. Hvor mye lyden er blitt forandret vet jeg ikke om jeg vil gå for mye inn på, men modifiseringen er så enkelt at det er strengt tatt ikke noen grunn til ikke å gjøre det.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal vurdere soundstage-mod når de er innspilt. Jeg håper du brukte negleklippermetoden og ikke loddeboltmetoden? :-)

DETAILED Instructions for Soundstage Mod HD555 Headphones - Head-Fi.org Community

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er lat, så det ble nok loddeboltmetoden ;P
    Tok kort tid, og selv om de så fæle ut på innsiden så ser de "proffe" ut sett fra utsiden i et normalt rom. Tror uansett ikke negleklipper gir et bedre estetisk resulat med mindre man filer ned kantene.
    Ser noen glager på at det lukter svidd plastikk, og det gjør det forsåvidt, men kun om jeg stikker nesen helt borti grillen..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk The Urge To Splurge, og har gått til det skritt å kjøpe en rekke (for meg) nye komponenter. Ettersom det gjelder å tenke globalt, men handle lokalt, har jeg kjøpt produkter fra hele verden, men kun fra norske selgere.

DAC/hodetelefonforsterker/forforsterker - fra Australia: Burson Audio HA160D

Headamp 160D

6moons audio reviews: Burson Audio HA160D

Effektforsterker - fra Norge: Musical Innovation MOSFET

Norsk Hi-Fi Center, Krokstadelva

Musical Innovation

Høyttalere - fra Frankrike: Focal Electra 1007S Macassar

HiFifreaks.dk: »

Dette kan bli spennende :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW! Gratla.. dette må jeg få høre !
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her handles det! Gratulerer Musical Innovation MOSFET har jeg hatt noen dager på hjemlån. Blir spennende å høre hva du synes.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må jeg også få høre - har foreløpig kun mottatt Burson :-) Den ble hentet og pakket ut i kveld, og står nå til akklimatisering (-9 grader ute og 21 inne...) og innspilling.

MI MOSFET er et shot-in-the-dark, veldig spent på denne.

Electra 1007S er kjøpt kun pga. utseendet. Neida, jeg hadde et par Focal Chorus 807V som hadde noe fascinerende med lyden. Men dessverre syntes jeg byggekvaliteten var langt under pari (bassport i plast som ikke hang spesielt godt fast, skruefester som ble ødelagt, elendige høyttalerterminaler og en finish som gjorde seg bedre på bilder enn i virkeligheten). 1007S har etter hva jeg forstår langt bedre lydkvalitet (det er det naturligvis mine ører som bestemmer, og ingen andre), samt at den er bygget som et mursteinsutedo (betydning # 2).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en som kun har stått utenfor din trapp, hadde det vært kjekt å komme inn.. (nei da..), men mye kjekt du har i hus for tiden må jeg si... 8)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva slags pris du har fått MI'en til, men hvis det tilsvarer det de går for om dagen, så kan det hende du blir overrasket over ytelse/pris 8)

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr! Vurderer ein Burson sjølv til mine K701. Kunne du tenke deg å dele ein brukererfaring når du har fått spilt den inn?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har liten tiltro til min evne til å beskrive lytteopplevelser, men skal rapportere litt her når jeg har fått noen erfaringer.

Fortell gjerne hva du synes om MIen, Sannax.

I en annonse på HFS fant jeg følgende om MI MOSFET (litt redigert):

"Klangen er varm og dynamisk. Jeg har tidligere hatt flere varianter Electrocompaniet + Mcintosh og Sugden, alle disse er fine forsterkere men jeg må si at Musical Innovation imponerer og trekker det lengste strået, særlig på basskontroll."

Ettersom både EC, Mac og Sugden har vært på min interesseliste, men ikke er aktuelle selv til bruktpris, blir det interessant å høre hvordan disse karakteristikaene oppleves på mine høyttalere - til en brøkdel av prisen. Jeg testet en oppgradert Abrahamsen V4.0 på Swans F2.2F. Det jeg da opplevde var merkbart høyere gain på referansenivå enn med Primare A30.7, deretter at lyden var en del mørkere. Faktisk ganske behagelig. Men da jeg dro på litt, falt lydbildet sammen til en smørje, og det var uaktuelt å spille på entusiastnivå. Så Abrahamsens varme er ikke noe for meg.

Burson står nå og driver både AKG K701 og Sennheiser HD650 på henholdsvis high gain og low gain utgangen, så nå får den kjørt seg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    For en som kun har stått utenfor din trapp, hadde det vært kjekt å komme inn.. (nei da..), men mye kjekt du har i hus for tiden må jeg si... 8)
    Jeg liker jo å dele med meg, men ser hvor vrient det er å finne tid i kalenderen til å tømme huset og invitere horder av hifi- og AV-nerder som meg selv. Det er imidlertid et mål å ha åpent hus her - på mellomlang sikt. Det er forøvrig en målsetting jeg har hatt lenge...

[youtube]sZJUgsZ56vQ[/youtube]

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, først skal sies at jeg ikke hadde noen skikkelig pre i hus, så selvom en Onkyo 875 er grei, yter den nok ikke Malminen rettferdighet. Nå er andre effekttrinn testet på samme måte, så en viss referanse er det jo. Jeg hadde akkurat hatt besøk av Gwandarion og Scrooge med Plinius 100w klasse A og Marantz SA-15.
    Det var tydelig at Pliniuskombinasjonen beholdt noe mer detaljer i øvre registre, men dette er jeg sikker på kan tilskrives pre og kilde i mitt oppsett for tiden.
    Når det gjelder bass derimot. Jeg kan ikke si annet enn at den hadde veldig kontroll på bassen i mine høytalere og det var en meget god bassdefinisjon også.
    Dette kan hende er en forsterker som finner veien hit igjen med tid og stunder.

Skal bli spennende å høre hva du mener etter en tid? Kanskje spesiellt oppover.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får nå se hva jeg hører :-) Forsterkeren er i posten, så jeg antar jeg har den i hende mandag eller tirsdag. Høyttalerne blir sendt på mandag, så nærmere neste helg blir det mulig å få testet alt sammen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det altså ikke bare enkelt å få sendt en MI MOSFET fra Brandbu til Sola (utenfor Stavanger)...

Side 91 av 126 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •