Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 2507
    Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvordan får jeg smuglet et par Klipsch RF-63 inn i huset uten at "noen" merker det? Og hvordan får jeg tatt dem i bruk uten at "noen" merker det?
    En stor vase med en haug av røde roser? +/- 100

Det burde ta blikket bort fra klipsch'ene :wink:

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    En stor vase med en haug av røde roser? +/- 100

Det burde ta blikket bort fra klipsch'ene :wink:
    Det er vel det beste forslaget sålangt kanskje

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kamuflér de som noe du allerede har i hus.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bær dem opp om natten eller så kan du legge ett stort teppe på emballasjen og si at det er en ny stereobenk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...RF-63 + rør ville bare vært et artig eksperiment,... "Gidder" ikke kjøpe mer elektronikk.
    Men en rørpre, røreffekt eller integrert rørforsterker må du jo opplagt skaffe deg. Noen bestemte du vurderer?

Nå MÅ du jo ikke ha RF-63, som er litt store. Men, de spiller veldig bra innspllt. Skal du kjøpe nye RF-63, så må du ha god tålamod før du eventuelt får oppleve magien fult ut. Mitt råd er da å se etter brukte, ellers er nok faren at du går lei før RF-63 "løsner".

HAr bytta mye opp gjennom årene, men Klipsch RF-63 blir stående lenge. De er så transparente at de er et kupp / funn. Og til 12.950. UHØRT!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg smuglet et par Klipsch RF-63 inn i huset uten at "noen" merker det? Og hvordan får jeg tatt dem i bruk uten at "noen" merker det?

De er jo så billige ettersom de er på vei ut av markedet (under 13k nye).

personlig ville jeg ha lagt det frem slik at hun skjønte at dette var ett viktig prosjekt for deg, og at du vil tape minimalt med kroner på å ha noen slike i hus en periode pga av den lave prisen.
    det ser jo ut som at det ikke kommer en mkll versjonog de kan bli vanskelige å få tak i pga skyhøy eierglede hos mange

ellers er jeg enig med deg om å spille med åpne kort

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Men en rørpre, røreffekt eller integrert rørforsterker må du jo opplagt skaffe deg.
    Ja, men tenkte mer på kilde. "Gidder" ikke kjøpe DAC eller CD-spiller. Hovedutfordringen er imidlertid et tredje lytterom. Alternativt kan jeg bruke kinoen, flytte høyttalere, kable om heile driden hver gang jeg skal bytte 8) Så det er nok et luftslott foreløpig.

Noen bestemte du vurderer?
    Jeg er jo glad i kinamikk.

Mitt råd er da å se etter brukte, ellers er nok faren at du går lei før RF-63 "løsner".
    Takk, du gir ofte gode råd. Hvorfor ikke RF-83?

Og til 12.950. UHØRT!
    Men de har ikke 1,75" diskant som de nye Reference-høyttalerne fra Klipsch har, bare usle 1,25", og når hele den nye serien er improved gidder jeg ikke kjøpe gammale drid

"New and Improved

Now in its fifth generation, Reference II speakers have even more content and superior sound quality for you to enjoy. You’ll find re-engineered drivers throughout combined with a new crossover system that will capture your complete attention and excite your emotions. Improved cosmetics, including black metallic finished baffles, cerametallic woofers, new logos and feet, redefine the look of “big sound” throughout the line."

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    personlig ville jeg ha lagt det frem slik at hun skjønte at dette var ett viktig prosjekt for deg,
    ... det er det ikke...

og at du vil tape minimalt med kroner på å ha noen slike i hus en periode pga av den lave prisen.
    ... jeg taper alltid på alt jeg kjøper :-D...

det ser jo ut som at det ikke kommer en mkll versjonog de kan bli vanskelige å få tak i pga skyhøy eierglede hos mange
    Meget mulig. Det er også meget mulig at RF-63 II og RF-83 II har fått utsatt lansering så distribusjonsleddene kan få tømt lagrene sine for de "gamle".

ellers er jeg enig med deg om å spille med åpne kort
    Det gjør jeg kun overfor AVforum-medlemmer, ikke kosedrager

*løper og gjemmer seg*

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og når hele den nye serien er improved gidder jeg ikke kjøpe gammale drid
    Yeah right. :wink: Nei, jeg skal ikke selge mine strøkne som er innspilt fordi jeg må ha alt den der improvde shiiten. 8-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et spørsmål til deg et par innlegg bakover, Tiger... angående RF-83. Synes å huske du mente noe om den versus RF-63 men har glemt hva det var.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt RF-83 ordentlig, bare sett dem og hørt dem på svært lavt volum. De er jo vilt store. Jeg dro RF-63 ned i min bitte lille hule som et rent eksperiement etter Kokkens demo av FS-401. Konklusjonen er at selv relativt store RF-63, kan med visse akustiske tiltak i rommet, spille helt nydelig i et lite rom.

Med DIN enorme hule nede, så hadde jeg ikke satt en begrensning på RF-63, så hvorfor ikke RF-83.

Tar du en kjapp studie så vil du se at det er gjennomgående flere som har klart å sprenge elementer i RF-83 i filler (muligens også på RF-82 vs. RF-62). Om det skyldes at 8" elementene er svakere en 6.5" skal være usagt. Mulig det er eiere av 8" så gjennomgående spiller heftigere enn de som valgte 6.5". Who knows.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kanskje en mulighet med et ekstra oppsett i kontordelen i kinoen - som erstatning for pc-høyttalerene?

Det er et godt tilbud, men selv føler jeg vel at jeg har nok komponenter stående rundt omkring i huset...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et gavekort på en SPA-kveld eller massasje f.eks?
    Bør ikke være så veldig dyrt, par hundre kroner.. så erru kvitt'a for en times tid..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det er vel kanskje en mulighet med et ekstra oppsett i kontordelen i kinoen - som erstatning for pc-høyttalerene?
    Jeg sitter og lurer på det samme. Kult med RF-83 som PC-høyttalere.

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    men selv føler jeg vel at jeg har nok komponenter stående rundt omkring i huset...
    Det føler jeg også, samtidig ser jeg den nerdete sjarmen i å bli litt sånn Neby-samlersk

"The worlds greatest museum"

Oslo Audio Society

[youtube]HcQ2yC-8RpU[/youtube]

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du en kjapp studie så vil du se at det er gjennomgående flere som har klart å sprenge elementer i RF-83 i filler (muligens også på RF-82 vs. RF-62). Om det skyldes at 8" elementene er svakere en 6.5" skal være usagt. Mulig det er eiere av 8" så gjennomgående spiller heftigere enn de som valgte 6.5". Who knows.
    Det gjelder vel å bruke forsterkere som ikke er slappe i bassen = må ha kontroll på elementene særlig på høye volumer = der ryker vel de aller fleste fornuftig prisede rørforsterkere ut av listen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 100 år - jubileumsprodukter

En link sier mer enn 1 milliard ord, så her er både tekst og bilder. En SACD-spiller, en vinylspiller, en universalspiller, en integrert forsterker, en AV-receiver og et headset. Alt utenom headsettet i glossy piano. Ikke veldig pent, spør du meg.

:arrow: Denon 100 - The Legacy of Firsts

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et spørsmål til deg et par innlegg bakover, Tiger... angående RF-83. Synes å huske du mente noe om den versus RF-63 men har glemt hva det var.
    Jeg testet begge to når jeg drev butikk. Som Tiger sier så er jo RF-83 enormt store, og er helt klart en filmhøyttalere i mine øyne og ører. RF-63 klarte seg mye bedre på musikk, opplevdes som mye hurtigere, men med nok fylde til at jeg ikke følte jeg mistet noe som helst til film. Der er det jo ofte en subwoofer som hjelper til i bunnen også, slik at en ikke får "nytte" av det ekstra membranarealet til de dypeste filmfrekvensene.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En link sier mer enn 1 milliard ord, så her er både tekst og bilder. En SACD-spiller, en vinylspiller, en universalspiller, en integrert forsterker, en AV-receiver og et headset. Alt utenom headsettet i glossy piano. Ikke veldig pent, spør du meg.

:arrow: Denon 100 - The Legacy of Firsts

Syntes de så veldig tøffe ut. Spent på prisene på Blurayspilleren og Reciver.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom bruktmarkedet flommer over av spennende produkter, vurderer jeg å selge Swans M200 MKIII og sette inn noe helt kriminelt når det gjelder desktop audio :-)

Nei, det blir ikke Klipsch RF-83.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg må være den korteste vurderingen jeg har sett...

2minutter etter du postet denne så var høyttalerne på torget (om det ikke var like før)...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Side 85 av 126 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •