Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 2507
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bunnotering betyr kun 1 ting; kjøpe mange aksjer. Smalt til på torsdag med 50.000 aksjer i Sevan. Ser ut til at det var "litt" lurt. I oktober, eller et tidspunkt før det, dette året kan man nok finansiere mye morro med den gevinsten...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Bunnotering
    Det er kun null som er bunnotering. Dessuten vet du ikke hva gevinsten blir før du har realisert aksjene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom kun null er bunnotering vil vi aldri ha en bunnotering...og ja; minn meg gjerne på hva Sevan er en eller annen gang mellom her og oktober 2010. Eller, lettere; jeg vil minne deg på hva de ble solgt for. I løpet av det neste halvåret vil de være innom 10 kroner. Dvs. 125.000 i sløy lettvint gevinst. Men, jeg er ikke kravstor. Så, stiger de til 8,50 så casher jeg inn drøye 50.000

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper det går bra for deg.

Og jeg håper samtidig at vi ikke er inne i en bjørnefelle.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nostradamus, og hans brødre, tror alltid ting skal til H.

Verden vil bedras, og griskhet vil alltid dra børsene oppover. Det gjelder å spille spillet.

Når US DJ touchet 9999, så føk den oppover. Ikke fordi man plutselig innså at alt var over, men at 9999 plutselig ble "billig". Sånn går nå ukan.

Dersom en kortsiktig investering slår feil, så blir den langsiktig, men vil ofte ende godt i pluss...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Bunnotering betyr kun 1 ting; kjøpe mange aksjer. Smalt til på torsdag med 50.000 aksjer i Sevan. Ser ut til at det var "litt" lurt. I oktober, eller et tidspunkt før det, dette året kan man nok finansiere mye morro med den gevinsten...
    Noen spesielt grunn for at du valgte Sevan? Har jo vært rimelig mye frem og tilbake og usikkerhet tilknyttet det selskapet (er jo herfra distriktet og det skrives stadig om det ene og det andre her nede...)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reagerte på ordet bunnotering fordi jeg er lei av at finansjournalistene kun kjenner til lokale ekstremalpunkt :-) Og lei av at 2-5% fall på børsene kalles "bunnen falt ut av markedet" :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål. Det er ikke alltid historien gjentar seg, men ofte. I 1997 så jobbet jeg i utlandet i et selskap eid av Fred Olsen Energy (FOE). De hadde den gang en bareboat avtale med et selskap som het Dolphin a.s. To gamle rigger ble ombygd i Belfast ved verftet H&W. Emisjonskursen på FOE den gang var 135 (tror jeg) og de steg raskt opp mot 180-190 kroner. Deretter falt kursen relativt bratt ned til langt under 10 kroner pga. usikkerhet knyttet til ferdigstillelse og finansiering. Når riggene kom i drift, så ble inntektene ditto og FOE har de siste årene pendlet rundt 200 kroner aksjen. FOE har satset på gammel teknologi, og riggene i porteføjen er primært for grunt vann.

Sevan, i mine øyne, følger mye av utviklingen til FOE.

Forskjellen er primært to ting; a) annen type ledelse og b) annen type teknologi. Når det gjelder ledelsen i Sevan Marine, så kan man gjøre lite med den. Skulle ønske de var mer businesskyniske som FOE. Men, og dette er vesensforskjellig fra FOE; Sevan Marine har helt ny teknologi og nytt konsept. De har noen få enheter på kontrtakt og de har "en drøss av enheter" på potensiell kontrakt.

Jeg satser litt av sparepengene på at det siste vil gi penger i kassen.

Sevan har "ørten" studiekontrakter ute, Goliat til ENi Norge og andre indikerer at de vil lykkes. Gjør de ikke det så taper jeg i værste fall 375.000 kroner. Lykkes de delvis så taper jeg ikke noe. Lykkes de, ja så casher jeg inn en grei sum.

Når alt dette er sagt; markedet bryr seg i det korte tidsrommet lite om det jeg har nevnt over. Aksjekursene svinger med markedet. Jeg satser kortsiktig og forventer å cashe inn lenge før Sevan har etablert seg som stort selskap.

FOE: 135 -> 180 -> 10 -> 200
    Sevan: 10 -> 86 -> 7 -> ?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg fikk min hodeamp til USD 29 + USD 16 i frakt - totally worth it! Men nå skifter jeg navn på denne tråden, for å unngå for mye valutakursdiskusjoner og annet møl.
    Bra ebay tips! Slang inn et "fløsebud" i natt, og når jeg sto opp idag så jeg på mail at jeg hadd fått tilslaget (relativt overrasket mao.!!...)
    Fikk den for 15.60 USD + 16 USD i frakt. Fornøyd. Fikk sende bekreftelse knappe 30 minutter etter at paypal'n va unnagjort. Enda mere forønøyd. Blir morro å teste på AKG'n jeg kjøpte i høst.
    mvh

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var visst transportstreiken over. Det var bra, da jeg har en vannkoker på vei fra Netonnet. Samt en 60" LG PK950N.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, bra det, har det par luftflyttere som står på lager selv...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Hellnoob, grattis med ny vannkoker!
    Har du sett 950 "live"?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har bare sett noen av de lavere modellene, så TVen er kjøpt usett...

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått tv'n i hus eller?
    Litt småspent på førsteinntrykket ditt

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førsteinntrykk LG 60PK950N

LG 60PK950N er mottatt og montert på veggen. Bildet virker bra/veldig bra på TV-signaler via Lyses HD-boks (SD-sendinger, jeg ser ikke HD-sendinger pga. hakking :-(), og helt supert på Blu-ray. Jeg er godt fornøyd med kjøpet.

Det er ikke infinite black, men sort nok for meg, og sortere en Panasonic TH-46PZ85 som jeg hadde tidligere. Jeg har dog ikke fått brukt det så mye på kveldstid pga. husmaling etc.

Jeg har bare kalibrert det på øyemål nå, men bildet ser veldig bra ut så langt, og når jeg har tid skal jeg benytte meg av kalibreringsmulighetene. Her er det såvidt jeg kan se full CMS, og uendelig mye flere kalibreringsmuligheter enn på mine tidligere Panasonicer.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan går det med sub-handelen?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble solgt for noen hundrelapper mer til en annen, til tross for at jeg som nevnt hadde akseptert selgers motbud. En negativ tilbakemelding er lagt igjen på selgerens AVtorget-profil. Det er forøvrig fjerde gangen i år at jeg har forsøkt å handle med personer på AVtorget hvor det har endt med en negativ tilbakemelding fra meg. Jeg lurer på om jeg har vært uheldig eller om det er et tegn i tiden (jeg utelukker selvfølgelig dårlig oppførsel fra min side :-)). Fra tidligere har jeg gjennomført nærmere 100 handler uten problemer av noe slag.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke(n) sub(er) var dette? Swansene?
    Øystein

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andreinntrykk LG 60PK950N

Etter å ha lekt litt med DVE- og HCFR-diskene, kan jeg rapportere følgende:

1. Jeg får ikke whitecrush uansett hvor høy kontrast jeg setter.
    2. Det ser ut til at det ikke blir noen endring i hvitnivå fra IRE 70 og oppover.
    3. Jeg opplever av og til ekstrem "buzz" på lyse scener. Dersom jeg klemmer TV-skjermen mot chassiset reduseres dette betydelig og forsvinner av og til helt. Er dette en reklamasjonssak, mon tro?
    4. Jeg fortsatt veldig fornøyd med den opplevde bildekvaliteten.
    5. Målinger er ikke utført enda.
    6. Jeg har ingen døde eller svake pixler :-D
    7. Refleksjoner fra skjermen oppleves ikke som noe problem.
    8. Det er en slags plastfilm på skjermen som det er et svakt bølgemønster i (ikke et "fysisk" bølgemønster som en ville fått hvis det var limt på på en dårlig måte). Dette er veldig irriterende. Jeg skal få tatt noen bilder en gang for å illustrere både dette og punkt 7.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Hvilke(n) sub(er) var dette? Swansene?
    Nei, en Rythmik Audio F12SE som har vært forsøkt solgt via en rekke annonser siden februar/mars i år. Den siste annonsen ligger i skrivende stund fortsatt på AVtorget...

Les mer her :arrow: http://avforum.no/forum/produkt-pris...mik-audio.html

Side 80 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •