Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2507
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pokker da, Hellnoob.

Fikk ikke akkurat mindre lyst på et par M6F nå... :evil:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de ikke større

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M6F er peeeene. WTF. Lsound er utsolgt....

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Tror ikke det er det værste impulskjøpet du kunne gjordt nei:-D Og den
    prisen var jo latterlig. Vil nok bare bli bedre etter noe mer innspillingstid.
    Så jeg blir nok og følge med i tråden din fremover, da jeg selv ikke har
    den store erfaringen i dette universet.Vil også benytte anledningen og takke
    for den Guiden for subwooferkalibrering,forstålig og godt forklart
    For se om det ikke blir et impulskjøp på min 40 års dag også, det må vel
    vere en bra nok unskuldning til den bedre halvdel

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm hadde faktisk ikke fått med meg at Swans hadde de modelene enn gang . Utroligt flotte høyttalere . Gratulerer med nye høyttalere og med vel overstått .

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-4308 spiller mye bedre nå enn den gjorde før reparasjonen. Det er meget mulig lydkvaliteten har blitt gradvis degradert uten at jeg har lagt merke til det, men som noen av dere har lest tidligere i tråden, har jeg vært sånn halvveis misfornøyd med lyden i stuen i en periode. Jeg har vurdert effekttrinn, annen elektronikk og andre høyttalere - men det har åpenbart ikke vært Sonus Fabers feil. Jeg fikk ikke med meg hva som ble fikset i receiveren fordi jeg hadde trippelparkert utenfor HiFi-klubben, men ett eller annet kort ble byttet ut inni, pluss at noen andre ting ble fikset (kan en blir mer upresis? :-)) - men nå spiller det veldig bra her. Noe skyldes nok M6F men jeg testet litt på Sonus Faber Concerto også, og det spiller veldig mye bedre enn før reparasjonen. Den manglende dynamikken slæsh pusteproblemene jeg opplevde tidligere er enten helt borte eller ihvertfall betydelig redusert. Pluss at jeg som nevnt har blitt fornøyd med hva Audyssey gjør med lyden (i stuen - jeg har ikke dratt Denon ned for å teste i kinoen, men det rommet er uansett mye bedre akustikkpreparert).

Hurra!

Og takk for gratulasjonene :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! :-)

Da har de nok gjort en del gode endringer!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Kansje denonen bare mistet kondisen

Forresten har jeg ingen anelse om hvor kondisen min er

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Den manglende dynamikken slæsh pusteproblemene jeg opplevde tidligere er enten helt borte eller ihvertfall betydelig redusert.
    Da blir det jo enda mer spennende å høre hva du mener om SF vs Swans, ettersom SF også har fått et løft med rep av Denonen.

Ingen av frontsettene dine gjør skam på interiøret (etter min smak), så det er vel nesten litt surt å eventuelt bare måtte stue et av parene bort?

Gratulerer med flotte nye høyttalere iallefall!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke prioritert tid til å detaljteste SF mot Swans, men det er ingen tvil om at begge to er utmerkede høyttalere. M6F er foretrukket i stuen min blant annet fordi de er 10kg tyngre per stykk enn Concerto Domus, og det har vært noen nesten-velte-ulykker med SFene ettersom Hellboy har blitt mer aktiv. Så sånn sett er M6F også mer barnevennlige.

Jeg sliter vanvittig med å skille meg fra SFene, men faller vel etterhvert ned på at Ole Brum-prinsippet "Ja takk, begge deler" blir litt tåpelig så lenge det ene paret blir stående ubrukt.

Så Concerto Domus blir nok lagt ut for salg. Det jeg er mer usikker på er om jeg skal bytte ut Concerto Center til M6C - i så fall må jeg finne en annen løsning til TVen, som i dag står på fot. Concerto Domus har en perfekt form i så måte - deler av baken på den ligger over foten på TVen, uten å være i kontakt med den, som illustrert nedenfor :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått noen runder med meg selv igjen,

og funnet ut at lagring av høyttalere ikke er en god idé, verken økonomisk, plassmessig eller i forhold til å overbevise dem rundt meg om at jeg ikke har en høyttalerfetisj. Så overskuddslageret av høyttalere ligger nå på AVtorget.

Og ja, det betyr at en M6C er på vei fra Soundwave (bildet er hentet fra verdensveven).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber frontrekken er avtalt solgt (:-() og det er en sterk interessent til Focalene, så da ser det ut til at lagersalget snart er overstått, til lagersjefens store glede. Jeg begynte/begynner etterhvert å få et stort emballasjeproblem, da jeg alltid beholder originalemballasje inklusive isopor, tøyposer etc. :-)

Jeg har beholdt Sonus Faber Concertino som bakhøyttalere i stuen. M6R ble vurdert (disse er forøvrig ikke bassrefleks, slik alle spesifikasjoner sier),

men de blir som bildene illusterer rett og slett for store og dominerende på den aktuelle veggen i stuen. Concertino låter bra, er pene, har bassporten foran og spiller mer enn høyt nok til å gjøre jobben som bakhøyttalere i "sekundærkinoen". Dessuten er de relativt sett små og nusselige, og således en drøm i forhold til plassering.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En non-AV-kommentar. Stua er særdeles strøken. Har derfor stor forståelse at ikke alt mulig "rabe" blir dratt inn der.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Det er lixom den ene veggen i front jeg har fått lov til å boltre meg på (i tillegg til boltrerommet i kjelleren), men greide å snike inn Concertinoene bak :-)

Nå hørtes jeg nok mer tøffelheltaktig enn jeg anser meg selv til å være, men det får så være.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Er DU en tøffel, så er madammen din et råskinn. 8) :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå når iveren etter å handle høyttalere har lagt seg, merker jeg at iveren etter å ta noen skritt baklengs og handle CD-spiller - kanskje flere!!! - begynner å våkne.

Det er mye artig på bruktbørsen for tiden. Problemet er selvfølgelig at jeg overhodet ikke spiller CD-er etter at Squeezeboxene ble installert, så jeg har ikke bruk for en. Dessuten har jeg tidligere erfart at jeg sliter med å skille CD-spiller-DACer fra hverandre, så det vil ikke gi noe "løft" lydmessig.

Likevel er det en meget irrasjonell del av meg som higer etter å bruke penger unødvendig på "industrial design" dippedutter som eksemplifisert nedenfor. Hvorfor må det være slik?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonus Faber frontrekken er avtalt solgt (:-() og det er en sterk interessent til Focalene, så da ser det ut til at lagersalget snart er overstått, til lagersjefens store glede. Jeg begynte/begynner etterhvert å få et stort emballasjeproblem, da jeg alltid beholder originalemballasje inklusive isopor, tøyposer etc. :-)

Jeg har beholdt Sonus Faber Concertino som bakhøyttalere i stuen. M6R ble vurdert (disse er forøvrig ikke bassrefleks, slik alle spesifikasjoner sier),

men de blir som bildene illusterer rett og slett for store og dominerende på den aktuelle veggen i stuen. Concertino låter bra, er pene, har bassporten foran og spiller mer enn høyt nok til å gjøre jobben som bakhøyttalere i "sekundærkinoen". Dessuten er de relativt sett små og nusselige, og således en drøm i forhold til plassering.

Utrolig flott stue du har Hellnoob

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Spiff79 (og Tiger). Stuen er egentlig veldig enkel (men stor).

Hiv på litt standard eikeparkett, mal vegger og tak i samme kritthvite farge (Jotun Lady 7236 Chi), montér lameller i vinduene, unngå taklister, ikke putt inn mer møbler og nips enn nødvendig og heng opp et par bilder malt av Hellwife, så får dere en nesten lik stue :-)

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Spiff79 (og Tiger). Stuen er egentlig veldig enkel (men stor).

Hiv på litt standard eikeparkett, mal vegger og tak i samme kritthvite farge (Jotun Lady 7236 Chi), montér lameller i vinduene, unngå taklister, ikke putt inn mer møbler og nips enn nødvendig og heng opp et par bilder malt av Hellwife, så får dere en nesten lik stue :-)
    Hehe, ja verre er det ikke :grin:

Er nesten der, bortsett fra taklister i trehvitt og en 3 mnd gammel frøken som krever mye leker, stativer etc.... ikke så mye å gjøre med det enda.... Gud som jeg ønsker meg et dedikert rom :roll:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så må du rydde vekk leker, bleier, aviser, askebegre, ølflasker, sprøytespisser, chipsposer, kondomer og saftflekker før du tar bilder av stuen

Side 76 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •