Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 126 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 2507
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva in da house...

Jeg må dessverre skuffe dem som trodde jeg hadde kjøpt 3x XPA-1 og 1x XPA-2 samt en ERC-1 til stuekinoen.

Et lite pappskrin fra Emotiva ankom i dag, inneholdende 5x X-series HDMI og 2x X-series digital coax. Årsaken til kjøpet er behov for en enhetlig kabelmasse i stuen, gode desembertilbud på kablene og fordi jeg synes de så kule ut på bilder.

Her er noen highlights:
    - kablene virker meget solid bygget
    - de er kulere i virkeligheten enn på bilder
    - det følger med en haug O-ringer i gilde farger til coax-kablene, slik at en kan fargekode dem selv
    - de er to små kabelsamlere med borrelås til hver kabel for å holde dem på plass under transport. Disse kan sikkert også brukes til å samle kabler når de er installert, så det synes jeg var en artig detalj.

"Og hvordan låter kablene?"

Jeg vil aldri, aldri, aldri uttale meg om noe slikt :-)

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har fått leker fra Emotiva idag ja. Fikk selv noen kabler fra de idag, og de gir et bra inntrykk. Kablene var vel bare med på lasset når jeg tenker etter.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    "Og hvordan låter kablene?"

Jeg vil aldri, aldri, aldri uttale meg om noe slikt :-)
    Thanks! :-D men sitter kontaktene bra?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, både RCA-pluggene og HDMI-pluggene fremstår av god kvalitet, og sitter godt i hullene.

HDMI-kablene er trukket med et stoff som mest ligner på bomull, i stedet for den standard nylonkappen andre kabler pyntes med. Artig detalj.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hellboy oppgraderer

Hellboy for en tid tilbake: Nå begynner jeg å bli lei av min første AV-dings, Ærede Far. Jeg synes det låter tynt og flisete, og det er ikke noe fundament i bassen. Oppgraderingen av internkabling til Mundorf sølvkabler samt Black Gate kondensatorer hjalp litt, men jeg er ikke fornøyd. Heller ikke Soundcare spikes gjorde nytten.

Hellboy nå: Dette var noe annet, Eksalterte Pappa. Det er utrolig hva stereo gjør for perspektiv og dybdefølelse. Nå sitter bassen skikkelig, og det er en helt annen mellomtonegjengivelse enn tidligere. Samtidig har utvalget av musikk i FLAC-format fra Din server åpnet et opplevelsesunivers for meg. Uten tvil gir Rammstein og Stevie Ray Vaughn mer hår på kassen enn de pistrete MIDI-låtene jeg har vært vant til.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du byttet om bildene...? 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boom er konge!

Kjøpte en i julegave til meg selv i fjor, og den har vært stort i bruk mange timer mer eller mindre hver eneste dag siden da, spesielt nettradio-biten.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Boom er konge!

Kjøpte en i julegave til meg selv i fjor, og den har vært stort i bruk mange timer mer eller mindre hver eneste dag siden da, spesielt nettradio-biten.
    Jeg har en slik selv som jeg har til pcen har i huset og synes den er morsom, utrolig mange finesser og mange muligheter.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gitt størrelsen og typen produkt ("boombox"), er jeg imponert over lydkvaliteten. Og nettradio og streaming generelt er en genial idé. Playlists med barnesanger, julesanger etc. gjør det til et supert produkt også på barnerommet :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha endret stueoppsettet fra 2.0 (Sonus Faber Concerto Domus drevet av Hegel H200 og foret med SB Duet via Stello DA220mkii) til 5.1 drevet av Denon AVR-4308, sitter jeg med litt blandede følelser.

Sonus Faberne låter bra, det er det ingen tvil om. Og de medfører en eierglede uten sidestykke.

Imidlertid er det slik at jeg ikke får / har mulighet til å sitte i rommets sweetspot verken ved musikkavspilling eller casual filmtitting. Dermed får jeg ikke oppleve høyttalernes flotte holografi og generelle lydgjengivelse. I tillegg til dette blir både musikk- og filmtitting litt nedtur fordi jeg hele tiden gjør meg selv oppmerksom på høyttalernes uutnyttede potensial. De trenger bedre forsterkere enn hva som er innebygget i Denonen, og jeg har ikke lyst til å utvide stuekinoen til å inkludere bedre elektronikk. Årsaken er til dels økonomisk, men også det faktum at jeg ønsker stuekinoen så enkel (dvs. så få bokser som mulig) og så brukervennlig som mulig, da den er i aktiv bruk av hele familien. Og selv om jeg hadde investert i bedre elektronikk, hadde jeg ikke fått så mye utbytte av den, da jeg og vi i all vesentlighet sitter i sofaene når anlegget brukes, og ikke i "sweetspotstolen" (den svarte på bildet).

Så da står jeg overfor følgende alternativer:

1) Kjøpe høyttalere som Denon trives bedre med og selge Sonusene.
    2) Kjøpe høyttalere som Denon trives bedre med og lagre Sonusene til en gang jeg kan putte dem i et bedre rom med bedre elektronikk.
    3) Kjøpe elektronikk som passer bedre til Sonusene.

Jeg er litt i villrede, og tar gjerne imot råd fra mine kloke med-forummedlemmer!

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med ICE-forsterkere med 12V-triggerinngang til SF? Disse kan jo fås rimelig små og kan med nød gjemmes i en skuff.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har vurdert tredje generasjons ICE (ASX2). En haug med transistorforsterkere kraftige nok til å ta 4 Ohms-laster er ikke aktuelt.

Jeg er fortsatt i tenkeboksen, men har lagt ut høyttalerne på AVtorget for å teste responsen.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da står jeg overfor følgende alternativer:

1) Kjøpe høyttalere som Denon trives bedre med og selge Sonusene.
    2) Kjøpe høyttalere som Denon trives bedre med og lagre Sonusene til en gang jeg kan putte dem i et bedre rom med bedre elektronikk.
    3) Kjøpe elektronikk som passer bedre til Sonusene.

Jeg er litt i villrede, og tar gjerne imot råd fra mine kloke med-forummedlemmer!
    Lydopplevelsene er dog viktigst! Ta vare på det du kan. Ingen kompromisser! :-)

Maksimalt potensial = maksimal opplevelse!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrev kloke forummedlemmer, RoKo ;-) Men takk for innspillet - jeg er på mange måter veldig enig!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis høyttalerne spiller like flott som de ser ut til er jeg ikke i tvil om at jeg hadde beholdt dette fantastiske oppsettet.

Hvis du vil beholde det enkelt, med bedre elektronikk ville jeg vurdert en 3- eller 5kanals effektforsterker til oppsettet, muligens ICE med triggerfunksjon slik at det kan gjemmes. Er det ikke slik hvis man kjører trigger på effekten så trenger ikke kone eller barn tenke på noe mer enn de gjør i dag slik oppsettet fremstår?

Nå bruker jeg dette merket selv, men kan anbefale Magnum Series Amplifiers from D-Sonic .Kanksje en Magnum 1500-3 passer til ditt bruk?

Det må legges til at jeg er veldig klar for stativene dine i 7.1 oppsettet mitt

EDIT: mik92 er like smart, men kjappere enn meg
    Når jeg tenker meg om fikk jeg lyst til å bytte hele kappa-oppsettet mitt ut

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med effektforsterker ( 5 kan.) ???

Så en Parasound 5125 på torget tidligere i kveld.
    Og det er vel en rotel RMB 1095 på torget også.

Men de er kansje for "små" i 4 ohm til og skremme liv i S-F`ene dine

Ellers så er det da av og til det dukker opp Emotiva på torget om det skal være billig og bra

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @harman/kardon:

Ja, jeg har vurdert tredje generasjons ICE (ASX2). En haug med transistorforsterkere kraftige nok til å ta 4 Ohms-laster er ikke aktuelt.
    Det samme gjelder massive 5-7-kanals transistoreffekttrinn. I så fall kan jeg flytte opp min Primare A30.5 - noe som skal testes.

Takk for tipset, Lil-H. Men ASX2 vurderes fremfor ASP/ASC (jeg har 1000ASP i kjellerkinoen frem til Primares 7-kanals UFPD blir tilgjengelig...) fordi de etter sigende skal være mer musikalske.

Kanskje 3x Rotel RB-1510?

:arrow: Rotel RB-1510, oh yeah.

Jeg gikk glipp av g-hs DIY 6x 250ASX2, så hvis den som kjøpte denne er interessert i å selge, kan jeg være interessert i å kjøpe :-)

Alternativt 3x eAR 252-3G:

:arrow: eAR 252 3G-WBT stereo power amplifier

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si du har testet ICE oppe i stuen? For testens skyld kunne det vært interessant å høre dine synspunk på f.eks MA 6.1. Jeg har ikke fulgt med i tråden din i det hele tatt, så godt mulig dette allerede er gjort.

Hvordan låter RB1092 på domus?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd Rotelene oppe, men det står også på to-do-listen. Men vi "vet" jo at ICE/klasse D og tunge høyttalerlaster er en fin kombinasjon. RB-1092 driver jo Swans F2.2F (4 Ohm) herfra til månen :-)

Side 69 av 126 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •