Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 2507
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom min Primare SP32 kun mottar HD-lyd som LPCM over HDMI i påvente av HD-dekoderkortet, er jeg avhengig av dekoding i spilleren. Jeg har etterhvert begynt å kjøpe argumentene om at softwaredekodingen av HD-lyd i PS3 kanskje står tilbake for hardwaredekoding i stand-alone Blu-ray-spillere. Dette har da naturligvis blitt en kløe på et sted jeg ikke når frem til, så jeg har begynt å vurdere (nok) en slik spiller til kjellerkinoen.

Det er ikke bare lett å manøvrere i avspillermarkedet for tiden. Jeg skriver dette innlegget like mye som en huskeliste som noe annet, men tar naturligvis i mot innspill om noen måtte føle for det. Oversikt sortert stigende på pris:
    __________________________________________________ _______
    Under 4.000 kroner (er egentlig maksimal betalingsvilje)

1 ) Panasonic DMP-BD60 til ca. 1.500 kroner (betaler ikke mer for DMP-BD80s analogutganger).

2 ) Sony BDP-S360 til ca. 1.600 kroner ("budsjettreferanse")

3 ) LG BD390 til rundt 3.000 kroner (selv om Datakjeden solgte noen ment for det polske markedet for 2.600 en periode) (betaler for HD-bildejustering og wi-fi).

4 ) Pioneer BDP320 til rundt 3.000 kroner (betaler for HD-bildejustering).

5 ) Sony BDP-S760 til forventet pris rundt 4.000 kroner (betaler for HD-bildejustering og wi-fi).

6 ) Philips BDP9500 til forventet pris rundt 4.000 kroner (Lefdal skal visstnok legge seg på dette nivået) (betaler for HD-bildejustering og strømforsyning).
    __________________________________________________ _______
    Over 4.000 kroner (tror neppe jeg beveger meg hit)

7 ) Oppo BDP-83 (sone- og regionfri versjon fra USA) til max 5.500 kroner.

8 ) Denon DBP-2010 til 6.000 kroner.

9 ) Oppo BDP-83CHT Digital Transport Edition (regionfri) til max 9.000 kroner.

10 ) Sony BDP-S5000ES til 10,5-12k kroner.

:-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er testa mange blå spillere den siste tiden...

Denon da ?
    Så er det vel en Panasonic som gjorde en kjempetest.
    Overaskelsen Marantz som stakk nesen frem i siste hjemmekinobladet

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har liten betalingsvilje for "high-end" Blu-ray-spillere, fordi det typisk er analogkretsene og/eller oppskalering av SD-materiale som er fordyrende, og dette har jeg ikke bruk for. Bildekvalitetsmesig når det gjelder HD tror jeg forskjellene er minimale - bortsett fra eventuelt støyreduksjon og skarphetsjustering, som f.eks. Pioneer får skryt for.

Økonomisk sett kan det være klokt å holde seg til "mainstream"-produsentene, fordi de har større volumer og større distribusjon = mer konkurranse og lave priser. En får vanvittig mye for pengene for tiden.

Så jeg har satt en foreløpig grense på 4.000 kroner. Skal jeg betale mer, skal jeg ha noe meget spesielt igjen for de pengene.

Jeg har oppdatert min forrige post med Panasonic og Denon. Hvilken Marantz var det du tenkte på? Jeg har sagt opp mitt abonnement på Hjemmekino pga. all produktreklamen, alle produktomtalene og generell mistillit til AV-journalister, deres testprosedyrer og subjektive konklusjoner...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter litt i samme situasjon som deg, men alt av det jeg leser meg til tilsier at det er liten (om noen ) forskjell på avspilling av bd på de billige til de dyre. Når noen sverger til at oppo knuser alt (ref avsforum) og den visstnok ikke når andre til knærne iflg andre tester blir det litt vagt for min del. Selv bruker jeg ps3. Dog sitter jeg kun på stereo pr dags dato og vurderer derfor å betale for gode analoge utganger. Forøvrig i siste lyd og bilde kom ps3 omtrent like bra ut på bilde som de andre deltagerene, ta det for hva det er verdt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bd7004 som var med i siste testen tro :-O

Men den koster rundt 7000.
    Lyd og bilde var bra.
    hd, dvd og cd
    Ytelsene er svært lik denon 2010 (de har stort sett samme elektronikk under pansret siden denon og marantz er eid av samme selskap vist nok.
    Og den ser rimelig bra ut, typisk marantz.

Minuset jeg husker var at menyene var gamle.

Har også lekt med tanken om jeg trenger en egen dedikert blu-ray (dvd) spiller i stedet for min ps3 60gb utgave og yamaha dvds1700 til film.
    Så har jeg også lyst til og høre om det er noen forskjell på PCM og Bitstream overføring av lyd.

Sliter med og komme frem til hva som kunne passe meg, dukker jo opp nytt så ofte at en blir forvirret he he

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første post her kan være nyttig, selv om den sier at Sony BDP-S5000ES har wi-fi - hvilket den ikke har i følge Sonys egne spesifikasjoner.

:arrow: Bluray Player Audio Support Comparison Chart - AVS Forum

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Sitter litt i samme situasjon som deg, men alt av det jeg leser meg til tilsier at det er liten (om noen ) forskjell på avspilling av bd på de billige til de dyre. Når noen sverger til at oppo knuser alt (ref avsforum) og den visstnok ikke når andre til knærne iflg andre tester blir det litt vagt for min del. Selv bruker jeg ps3. Dog sitter jeg kun på stereo pr dags dato og vurderer derfor å betale for gode analoge utganger. Forøvrig i siste lyd og bilde kom ps3 omtrent like bra ut på bilde som de andre deltagerene, ta det for hva det er verdt.
    Bildet fra ps3 har jeg sett blitt beskrevet som - soft - i forhold til de spillerne som er kommet i det siste.
    Må si meg enig i det når jeg ser hvor mye bedre skarphet det er på dedikerte blå spillere

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Hjemmekino bladet.

Det er da mulig og abonnere bare på sånn... pdf (rett skrevet?) fil via internett for en del mindre kr

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes utenlandske og norske AV-forum og produktenes brukermanualer er bedre kilder til informasjon, for å være helt ærlig.

Foreløpige vurderinger tilsier at valget vil stå mellom 3), 4), 5) og 6). Det blir vel vekt og utseende som avgjør til slutt, tenker jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ønsker å begrense utgiften til ny BD spiller, så kan jeg ihvertfall gå god for Pana'n. Bror min har DMP-BD80, og BD-60 har vel samme digitaldel.

Ett KUPP til prisen. En svært overbevisende spiller på både DVD og BD !
    Bildekvaliteten ligger på samme nivå som langt dyrere spillere, så de små nyanseforskjellene er ikke noe man legger merke til uten å A/B teste med nøye utvalgt testmateriale.

Hvis man har lyst til å bruke litt mer penger, så er det nok andre kvaliteter enn bildekvalitet man burde se etter. Funksjonalitet, design, kvalitetsfølelse, lydkvalitet o.l.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bildet fra ps3 har jeg sett blitt beskrevet som - soft - i forhold til de spillerne som er kommet i det siste.
    Må si meg enig i det når jeg ser hvor mye bedre skarphet det er på dedikerte blå spillere
    Dette er jeg ikke enig. PS3slim er like god som min S550 når det kommer til PQ.
    Om det derimot var snakk om PS3phat, er jeg helt enig, den var vesentlig dårligere enn BDP-1400, som i seg selv var en møkkaspiller.

Men nå spørs det vel om S550 kan betegnes "kommet i det siste".

Jeg har stor tro på Pioneer sine spillere, de har fått god kritikk, og så ser de ut som tanks
    MKV over wifi kunne vært interessant for min egen del, hva sier hellnoob til dette?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony 5000ES har nå kommet under 10K og Philips 9500 for 3999,- hos Avshop.

AVshop.no / Blu-ray-spillere

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MKV og annet snadder (inkl. mine fotografier) over wi-fi får jeg via PS3 Fatboy, som forblir i kinoen pga. av det og spillmulighetene.

Wi-fi (selv om det er praktisk) og annet "fjas" (YouTube? - har jeg ikke tenkt å se på 120" uansett) hører strengt tatt ikke hjemme i en sårbar elektronisk komponent som en BD-spiller, så jeg har tatt med elementet "Rendyrket HD-maskin".

Foreløpig vurderingsskjema ligger vedlagt - uten vekting av de forskjellige egenskapene. Pioneer BDP-320 til 2.995 på Netshop fremstår som beste kjøp (spesielt fordi ingen andre selger den under 4k) - oppstartstid betyr ikke så mye for meg. Men her er intet avgjort :-)

Jeg synes forøvrig Pioneer LX52 fremstår som latterlig overpriset til 5.995 i forhold til BDP-320.

Hoffa: jeg holder meg under 4k, så S5000ES er uaktuell til den når det prisnivået...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG er ute pga. min mannlige intuisjon, selv om jeg er veldig fornøyd med LG BH200. Og etter å ha lest spesifikasjoner og brukersynspunkter (ikke for Philipsen da) til øyet blir stort og vått, er det foreløpig TIE mellom Pio, Phil og Sony. Jeg har faktisk ikke vært i en situasjon tidligere hvor ikke ett produkt har pekt seg ut som favoritten basert på slik informasjon. Hvis lommeboken får avgjøre, blir det nok BDP-320. Men samtidig har Sony en viss tendens til å falle i pris etter ikke så lenge, så dermed faller det argumentet litt bort også. Life is hard

Sjekk følgende link for bildesammenligning mellom Pio og Sony (riktignok S1000ES - som skal være US-versjonen av 760):

:arrow: New Sony ES Player BDP-S1000ES - Page 5 - AVS Forum

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow... BDP-320 får "0" for oppstartstid. Det lover jo ikke "spesielt" godt... ;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Rema-metodikk - skala fra 0-2. Må jo gjøre det enkelt :-)

Har du kjøpt/fått BDP-S760, RoKo?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, 760 fikk jeg i hus for et par uker siden. Den gjør en svært god jobb, men HVOR mye bedre den er enn min 550 - det har jeg ikke gjort opp status for ennå.

Bildemessig virker den "renere" i pixel-overgangene.

I tillegg har den en rekke filtre som faktisk gjør rensejobben på en hittil usett måte. Bildet blir åpenbart bedre, uten at du nødvendigvis opplever nye artefakter på grunn av dette. Dette selvsagt dersom du trenger å benytte deg av disse filterne.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    760 er også hakket raskere enn 550 til å laste opp en BD-film.

Enkelte filmer er faktisk i gang umiddelbart, og det til tross for at den ikke er satt opp til hurtigstart.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rensingen gjelder vel SD? I så fall er det ikke så interessant for meg - kan ikke huske å ha satt på en SD DVD de siste 12 månedene. Det viktigste er at spilleren kan kryste max detaljer ut av HD-materiale uten å tilføre "artefakter".

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rensingen gjelder også HD, og det er fremfor alt DER den gjør en fremragende jobb! :-D

Side 63 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •