Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 126 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2507
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har fyrt avgårde noen nye bilder i minHjemmekino for å gi et bedre "bilde" av hvordan kinoen ser ut etter maling og diverse oppgraderinger. Det kommer bedre bilder i løpet av romjulen, når jeg får bedre tid.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo riktig så lekkert ut.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett utrolig pent. Tror du valgte rett når du satset på de akustikkmattene du har på bildet fremfor Rockwool.

Hjalp de signifikant på lyden?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk begge to! Tiger, Rockwoolen hadde liten eller ingen effekt hos meg, merkelig nok. Men disse akustikkmattene skaper mindre rot i lydbildet, og tar bort de verste knivene & gaflene som titandiskantene mine fra tid til annen kaster mot meg pga. refleksjonsproblematikken. Jeg merker stor forskjell på dette området relativt til før jeg fikk mattene inn, så det var en god investering.

Jeg ser forøvrig at det hagler inn med gode karakterer og hyggelige kommentarer i minHjemmekino, så jeg får ta turen innom og besvare så godt jeg kan :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par brukte TL260 her i området er til salgs på HFS ser jeg... kanskje noe som sidehøyttalere?

Eller kan noen vennligst sende meg til en dertil egnet institusjon?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flimring ved vertikal panorering (spesielt så jeg dette på persienner her forleden) - hva kalles det og hva skyldes det?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du mener samme fenomen som fremkommer på TV når f.eks. en person med horisontal smalstripete skjorte sitter der og "flimrer", så er det vel rett og slett halvbildene som bygges opp. Og horisontale striper i bildet avslører prosessen bedre enn noe annet:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett Hellnoob, og det ble mye mer "kino" med de nye fargene!
    Syntes heller ikke dempemattene dine gjorde så mye ut av seg visuelt som jeg kanskje trodde de ville gjøre. Sikkert noe jeg burde vurdert selv også.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Dersom du mener samme fenomen som fremkommer på TV når f.eks. en person med horisontal smalstripete skjorte sitter der og "flimrer", så er det vel rett og slett halvbildene som bygges opp. Og horisontale striper i bildet avslører prosessen bedre enn noe annet
    What to do? Mega-hyper-bildeprosessor?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Flott oppsett Hellnoob, og det ble mye mer "kino" med de nye fargene!
    Syntes heller ikke dempemattene dine gjorde så mye ut av seg visuelt som jeg kanskje trodde de ville gjøre. Sikkert noe jeg burde vurdert selv også.
    Takk, det var også litt av meningen å gjøre kjellerstuen mer kinoaktig, samtidig som jeg ønsket bedre akustikk, spesielt ifm. med musikk. Men i løpet av helgen (og hele extended version av Ringenes Herre) har jeg også funnet ut at jeg kan ha et mye høyere lydtrykk under filmavspilling enn tidligere. Rundt 100dB i til sammen 10,5 timer uten slitne ører må vel være bra? :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Har nå testet videodelen, og bildejusteringsmulighetene fungerer bra på komponent, men ikke på DVI. Har sendt en mail til Primare om dette, ettersom Hifi-centeret ikke hadde møtt på dette problemet tidligere.
    Svar fra Primare:

As to the adjustments mentioned below; these are possible only on analog outputs, as they are done in the PM033 chip not the MPEG decoder.

There are probably not man players in the market were adjustments can be done on the DVi output. The idea with the DVi output is to bring untreated signals to the projector or screen, adjustments to be done at the receiving end.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xindak til stuen

Et impulskjøp fører til at disse to kinesiske babyene er på vei til stuen, til bakgrunnsmusikk og jenteparties :-) Forslag til høyttalere mottas!

EDIT: endret komponentinnkjøp og har derfor endret bildene:

Xindak XA6950 forsterker og Muse Deluxe 1.0 CD-spiller:

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke dumt ut det der! Hvor mye måtte du ut med for cd spilleren? Har kikket litt på den selv...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler jeg fikk dette anlegget til en meget god pris ;-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse utrolig gode monitorene. Hadde dem selv tidligere, og de er etter min mening et funn til denne prisen.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=14174&cat=all

Den absolutt beste monitoren jeg har hørt under 20 000. Spiller veldig oppløst, og med en bass og pondus mange gulvstående i dette prisleiet ikke kan komme i nærheten av. Meget gjennomført lekker finish i kraftige kabinetter i ekte tre. (Ingen folieløsning)

Legger ved et par bilder fra de jeg hadde

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, devilej. Jeg har vurdert Polkene, men trenger HT med bassport foran pga. plasseringshensyn. Polkene har jo noen små foran, men den store bak.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Takk, devilej. Jeg har vurdert Polkene, men trenger HT med bassport foran pga. plasseringshensyn. Polkene har jo noen små foran, men den store bak.
    Stemmer, men det sitter påmonterte plater foran bassportene som sprer lufttrykket ut til sidene i alle retninger. (En kjegle går inn i senter av porten, og vider seg ut i en spredningsplate som vist på dette bildet)
    Dette gjør at bakvegg ikke vil virke anderledes inn på høyttaleren enn om bassrefleksen hadde sittet foran

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Takk for info! Har du forresten aksjer i Polk Audio? ;-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.... Det skulle jeg gjerne hatt.....
    Denne monitoren har virkelig imponert meg den tiden jeg hadde den, og jeg synes den er undervurdert iforhold til høyttalere som Dali Helicon 300 og B&W805. Den ble også ranket som en av årets høyttalere i Lyd&Bilde 05.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xindak Muse Deluxe 1.0 på plass

I dag ankom Xindak Muse Deluxe 1.0 CD-spilleren. Forsterkeren ventes tidlig i neste uke. Spilleren er bygget som en panservogn! Tøypose og hvite hansker fulgte også med Har koblet den til anlegget i hjemmekinoen for å spille den inn og danne meg noen lytteinntrykk.

Etter et par timers oppvarming kjørte jeg A/B mot DVD30. Førsteinntrykket av Muse alene er veldig bra. Dynamikk, bredde og plassering i lydbildet er bra. Sammenlignet mot DVD30 mangler det noe på oppløsning og detaljer (hvilket er naturlig) - Xindaken er noe mer slørete, men på en behagelig måte. Det er også forskjeller i bassområdet som jeg ikke kan sette fingeren på enda. Får eventuelt komme med flere kommentarer siden.

Formålet med kineserne er å ha et anlegg i stuen (se tidligere innlegg). Heller i retning av JBL E-90 som høyttalere, men er foreløpig åpen på dette området.

Side 6 av 126 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •