Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2507
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget pent, bare å gratulere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut det her! Må nesten tvinge seg inn på en demo en gang. Har aldri hørt Svans før :-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Vanvittig flott. Primare i hjemmekinoen nok en gang ser jeg. Hva var grunnen til det? Les; hvorfor noe uten romkorreksjon?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ser meget bra ut det her! Må nesten tvinge seg inn på en demo en gang. Har aldri hørt Svans før :-D
    Det er en fare for at B&W`ene blir sendt på dør da ;-p

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert rom du har fått nå. Hvordan opplever du Swans kontra JBL?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

devilej: Swans versus JBL - primærforskjellen slik jeg opplever det er en mer naturlig mellomtone / stemmegjengivelse, samt mer fysisk bass (kanskje også noe mer detaljert bass). Dette er nyanser - det er ingen natt-og-dag-forskjell, men Swans evne til å låte oppløst og "mykt" og samtidig smelle til med ordentlig dynamikk er bedre enn (hva jeg husker fra) TL260. Det er mulig jeg underdriver litt nå, men la det ikke være tvil: jeg ville ikke gått tilbake til JBL-ene. Jeg er storfornøyd med Swans-oppsettet og det blir mine siste kinohøyttalere før jeg bytter hus (det kan du sitere meg på :-)) - hvilket forøvrig blir lenge til.

Tiger: Primare er tilbake, fordi mine beste musikk- og filmopplevelser var med SPA21 (og en del Primare-effekt). Den manglet imidlertid mulighet for å motta HD-lyd digitalt, og hadde ikke lip-sync, så derfor forvillet jeg meg inn i en jungel av utstyrsbytter. SP32 tar imot LPCM, har lipsync, gjør jobben som både DAC og forforsterker til musikk på en veldig, veldig god måte, og den er såpass støyfri/forvrengningsfri at vi har tatt oss i å se film med rekordhøye lydnivåer (10-15dB høyere enn "normalt") og blir belønnet med krystallklar dialog, innlevende musikkspor og en dynamikk uten sidestykke (i min kino). Vi så nettopp Watchmen (Director's Cut naturligvis - 3 timer og 6 minutter) og fikk nærmest fysisk bank selv også. Veldig moro!

Romkorreksjon fungerer ikke for meg, og er således verdiløst. Av alle romkorreksjonskjøringer jeg har foretatt (sikkert 100...), har bare 1 gitt meg et resultat jeg var fornøyd med - og det var bare i frekvensresponsen under 100hz. (Denons) romkorreksjon har alltid gitt et flatere, udynamisk, "unaturlig" lydbilde både på musikk og film hos meg - så jeg har latt være å bruke det.

SP32 gir meg no-nonsense musikk- og filmlyd - og er til en viss grad futureproof ettersom den er modulær. Så den er støpt fast i kinoen. Dessuten har jeg bestemt meg for å boikotte det årlige rotteracet som arrangeres av Denon, Yamaha og den gjengen - med ny surroundreceivermodell hvert år, DSX, GTi, injecton, GTX, Height, Width, Super Stadium og annet mikk. Det er jo snart blitt verre enn selvbygger-PC-kjøret jeg deltok i tidligere, med nye prosessorer og skjermkort to-tre ganger i året :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er lekkert! Du er flink til å ta bilder også
    Er forøvrig enig med deg i "rotteracet" som skjer på recieverfronten. Føler ikke det er lenge siden jeg kjøpte en Onkyo 875 (som jeg forøvrig er veldig fornøyd med), og nå er det kommet en xx7 serie som er "såå" mye bedre...hmmm.
    Jeg tror du gjør det riktige jeg..superkomponenter det der! Bør være moro å se film hjemme hos dere nå

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut Hellnoob

Hvordan har du kobblet Swans M200mkiii til Pcen? Den har vel innebygd forsterker, så har du bare koblet den i lydkortet?
    Øystein

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, SannaX!

Vetting: PC → USB-kabel → Audio-gd Compass (DAC & hodetelefonforsterker) → analoge kabler fra DAC out på Compass → M200

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Takk, SannaX!

Vetting: PC → USB-kabel → Audio-gd Compass (DAC & hodetelefonforsterker) → analoge kabler fra DAC out på Compass → M200
    Ok. Så da bruker du bare Audio-gd Compass som DAC?
    Øystein

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting
    Ok. Så da bruker du bare Audio-gd Compass som DAC?
    Ja, men det er ikke bare bare - den DACen er veldig bra, og bedre enn de fleste (innebygde) lydkort (og sikkert de fleste eksterne lydkort også) :-)

EDIT: når jeg tenker meg om - jeg bruker ikke Compass som forforsterker, om det er det du lurer på. Jeg hadde tenkt å gjøre det, og trodde jeg kunne gjøre det, men da jeg koblet M200 til pre-out på Compass, fikk jeg brum pga. dobbelforsterkning. Så M200 trives best med et rent linjesignal, og det får de fra DAC out på Compass.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ja, men det er ikke bare bare - den DACen er veldig bra, og bedre enn de fleste (innebygde) lydkort (og sikkert de fleste eksterne lydkort også) :-)

EDIT: når jeg tenker meg om - jeg bruker ikke Compass som forforsterker, om det er det du lurer på. Jeg hadde tenkt å gjøre det, og trodde jeg kunne gjøre det, men da jeg koblet M200 til pre-out på Compass, fikk jeg brum pga. dobbelforsterkning. Så M200 trives best med et rent linjesignal, og det får de fra DAC out på Compass.
    Hehe... Var ikke ment som bare bare... Har hørt du har snakke varmt om denne dac/hodetelefonforsterkeren, samt lest om den på andre forum. Jeg mente bare om du bruker den som DAC, og ikke som noen forsterker. Og nå skjønner jeg at du bruker den som DAC. Vurderer disse PC-høytalere selv, men ved en senere anledning (når jeg får et eget pc/hobby-rom. Dynaudio har også aktive PC-høytalere, men de koster 8K! Det var litt mer enn hva jeg hadde tenkt å bruke.
    Øystein

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo jeg kjøpt dem og er således litt preget av det, men til tross for det synes jeg ikke veiledende 3.490 er dyrt for M200mkiii. Jeg husker jeg hadde et par passive System Audio småtasser med 5" element som PC-høyttalere sammen med en Onkyo integrert forsterker, og ble imponert over hvor mye luft de greide å blåse på meg der jeg satt :-) Jeg har fått tilbake denne gode opplevelsen, men med betydelig høyere lydkvalitet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tenkt og skrevet så gjort: etter å ha snakket litt med Resonans, fikk jeg vite at det kun finnes 2 eksemplarer av Sonus Faber Domus Center i teak igjen i landet (nye, vel og merke) - så jeg bestilte en. Den mottok jeg i dag, og det er en juvel utseendemessig. Den passer naturligvis greit inn med Concerto Domus frontene mine :-) Den har kun fått spilt et par timer, og siden jeg forsøker å slutte å skrive og si noe om lyd, foretrekker jeg at andre andre uttaler seg, eksempelvis slik:

"Two factors elevate the performance of the Domus multichannel system. The first is the performance of the Center Domus––home theater’s perennial beast of burden. Atypically, Sonus has added a midrange transducer to create a center channel that can master not only the dynamic demands of summer blockbusters, but also the delicate details of lowlevel dialogue or of solo violins. The Center Domus showed unflagging energy and dynamism in the face of the T-Rex tag-team ambush during King Kong––where the scale and weight of Kong’s labored breathing blew me back in my seat!

The second essential ingredient is the unified family voicing of the system, which empowers a soundfield to reproduce ambient cues while simultaneously reproducing a barrage of bullets from The Matrix, or the buttery smooth panning heard during a dynamite sequence early on in North Country. Continuity of voice is exceptionally important if you enjoy multichannel music, such as Elton John’s multichannel SACD remixes of Honky Chateau or Captain Fantastic, where surround channels not only provide ambience, but also the punctuated sounds of a mandolin, a horn section, or a vocal chorus. The fact is that our ears are keenly sensitive to whatever timbral discontinuities there might be in multichannel speaker systems—a problem that never arises with the Domus system because its elements speak with one common voice."

og

"The Sonus faber Domus System combines refinement, evanescent musicality and excitement in equal measures— and a free-wheeling character that’s as much at home in the mosh pit as in the orchestra pit. Whatever theater of entertainment you choose, Sonus faber has designed the Domus to make you feel right at home—perhaps to never leave home."

Kopiert uten blygsel fra denne artikkelen.

Som dere kan skimte, er min gamle AVR-4308 degradert til minikinoen. Den trives ikke med 4Ohms høyttalere på høyt volum - men spesielt høyt blir volumet i stuen neppe. Jeg har satt maxvol til MV -20, blant annet som en barnesikring...

Jeg mangler subwoofere (to...) og et par bakhøyttalere før det blir "ordentlig", men vi får se hvor langt inne slikt sitter. Hvis jeg går for bakhøyttalere, blir det mest sannsynlig noe hvitt, enten rundtomkringstrålende (Mirage) eller Focal Dome (etter devilejs erfaringer). Jeg tror ikke det blir Domus - de er for spesielle og glir på ingen måte inn i stuen estetisk sett. Når det gjelder subwoofere, må de være små. De skal ikke ha større gulvareal enn 35x35cm - so the hunt is on.

Noen kjappe bilder:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker sak det der - og mye skryt du hadde funnet ja! :-D

Må du heve tv'n din litt nå, eller er det kameravinklene som lyver litt?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært pene høyttalere det der!

Blir det bruk for to kinoer da?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det jaktes Sunfire subwoofer ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene lyver. Høyden på høyttaleren er nøyaktig lik høyden fra benken og opp til nedre bildekant av TV-skjermen (ca. 17cm), så fra min tittehøyde går høyttaleren i flukt med nedre bildekant. Det er jo en bonus, da vegghenging ikke er aktuelt (og heller ikke modifisering av TV-benken...).

"En" har vel neppe bruk for to kinoer, men som nevnt et sted sliter jeg med å bruke stuen til TV-/film uten ordentlig dialog, så en senterhøyttaler ser jeg på som en nødvendighet. Når det gjelder subwoofere og bakhøyttalere er det slik for min del at det ene fører til det andre Men vi får se om det blir ytterligere utvidelser - Hellmom har jo også et par-tre tusen ord med i laget.

Når det gjelder subwoofere, står følgende på vurderingslisten:

- SVS SB12 Plus
    - Earthquake MiniMe P10
    - PSB HD10
    - Velodyne SPL-1000 Ultra

Andre kandidater og kommentarer mottas! Max 35 cm bredde!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne MicroVee?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, er redd tre 6,5" blir for puslete, uansett teknologi. Tror nok jeg må opp på 10" med litt forsterker i når jeg først kjøper sub.

Dessuten ønsker jeg lukket kasse, ikke ported, så jeg er usikker på om jeg må opp i mid-/hi-end segmentet for å få noe som yter også på lave volumer (SPL-1000, f.eks.). Vi får se, skal sjekke litt rundt og få hørt noen av kandidatene.

Hadde ikke Velodyne noe MiniVee-greier? Finner dem ikke på Soundgarden.

Side 53 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •