Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 126 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 2507
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Trodde de var til deg selv i by-gave!?

A.
    Jeg vurderte å sette de på kontorpulten min, men frøkna fikk de. Det er viktig å legge inn noen aksjer der for å få ha et eventuellt fremtidig lytterom...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og etter å tilfeldigvis ha hørt på disse høyttalerne fra etasjen over, er jeg overrasket over hvor mye og god lyd de kan trykke ut (med volumknappen på klokken 9, la oss si 25%).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lyttet intensivt de siste par ukene (innimellom barneoppdragelse og kampen mot globalt tyranni, ondskap og urettferdighet) har jeg kommet til at jeg ikke hører forskjell på Stello DA200mkii og DACen i Denon AVR-4308 (Stello koblet med RCA-kabler til CD-inngangen på Denon). Justert for gainforskjeller (1dB) er Stelloen kanskje en smule mer "smooth" ™ på enkelte spor, men det er insignifikant.

Konklusjonen er at enten A) er hørselen min dårlig, B) Stello DA200mkii er like dårlig/god som DACen i Denon, C) preampen i Denon vasker ut forskjellene mellom DACene eller D) anlegget mitt er ikke i stand til å avsløre forskjeller mellom forskjellig kilder.

Jeg skal forsøke å bruke DACen i Audio-gd Compass også, for å se om den gir noen utslag. Samtidig skal jeg bruke Audio-gd Compass som preamp (koblet direkte i RB-1092) for å høre om det gir noen forbedringer sammenlignet med preamp-delen i Denon. Dette er imidlertid en møysommelig kabelbytteaffære i forhold til å skifte input på Denonen med et tastetrykk, så vi får se når jeg får tid til dette.

Jeg vurderte også å kjøpe en separat preamp med prosessorinngang for å luke ut Denonens preamp i kjeden, men den aktuelle kandidaten glapp for meg på brukten.

Spørsmålet til forumdeltakerne er imidlertid om det er noen åpenbart svake ledd i min lydkjede (intet kabelsnikksnakk takk :-))? Nå skal det sies at jeg ikke savner noe i musikkgjengivelsen, men det er jo artig å prøve noe nytt - og gjerne oppleve forbedringer (som ikke er marginale).

FLAC - SB Duet - Denon AVR-4308 - Rotel RB-1092 - Swans F2.2F

alternativt

FLAC - SB Duet - Stello DA200mkii - AVR-4308 osv.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror mistanken din om preamp stemmer, byttet selv fra å bruke Denon 3808 til Primare Pre30 til musikk, for meg virket det som om dette påvirket lydkvaliteten mere enn det kjøp av effektforsterker og bytte av cdspiller gjorde.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat den preampen jeg gikk glipp av :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig. Vil tro Denonen må bort fra signalveien i stereo.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

Spørsmålet til forumdeltakerne er imidlertid om det er noen åpenbart svake ledd i min lydkjede (intet kabelsnikksnakk takk :-))? Nå skal det sies at jeg ikke savner noe i musikkgjengivelsen, men det er jo artig å prøve noe nytt - og gjerne oppleve forbedringer (som ikke er marginale).

FLAC - SB Duet - Denon AVR-4308 - Rotel RB-1092 - Swans F2.2F
    Ser ut som vi har "noen" likheter i systemet, så et par utskiftninger til.....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at jeg har endringskløen i kinoen (ikke høyttalerne, nei) - det som andre ofte kaller "oppgraderingssyken" :-( Hot dang - flere utgifter...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i oppsettet klør det, da? Stereoachillesen?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det klør i skrukken, naturligvis.

Nei, jeg er bare preget av alt tåkepratet om "PRAT", "musikalitet", "sjel", "sort bakgrunn" etc., noe som har gitt meg hi-fi-noia (stereo). Så jeg lurer på om en pre vil merkes hos meg. Og hvis ja, hva skjer da om jeg bytter effekt?

Og hvis nei på begge, så er det naturligvis

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ønsker, så kan jeg jo stikke innom med Lyngdorf TDAI2200 og ta en RoomPerfect måling, så kan du jo høre om "sort bakgrunn" og "dynamikk" er noe du liker, eller om du skal se andre steder. Og, gitt at Lyngdorfen har innebygtet DAC, så kan du spare $$$ på analog kilde...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbudet, noterer meg det. Men den har ikke prosessorinngang, så den er nok rimelig uaktuell. "Ny firmware" tror jeg når jeg ser det :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har flere analoge innganger, og den du ønsker settes på volumnivå 88. Ikke verre enn det. Selv om den "by default" ikke har prosessorinngang, så kan den mao. settes opp til det. Og, Lyngdorf slipper faktisk nye firmwares relativt ofte...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Den har flere analoge innganger, og den du ønsker settes på volumnivå 88.
    Får du ikke dobbeltforsterkning og brum/hum ved denne fremgangsmåten?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Lyngdorfen er per design definisjonen på "sort bakgrunn". 8)

Husk at en integrert forsterker med HT-inngang setter prosessorinngangen til full gain uansett, så slik sett avviker ikke Lyngdorfen fra de øvrige kandidatene. Noen ytterst få foretar ekte bypass av forforsterkerdelen. De er så få at jeg nå ikke husker hvilke...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hellnoobs hi-fi goin' lo-fi

Det viser seg at stue-hifien dessverre blir altfor lite brukt til hifi, og i mye større grad familieunderholdning som TV, PS3 og "casual" filmtitting. Jeg kan ikke med god samvittighet okkupere hele stuen for å kose meg med musikk i sweetspot - og i enda mindre grad når Hellgirl ankommer.

Så da nedskaleres anlegget i stuen. H200, Stelloen og X-can V8 ryker dessverre ut, og blir erstattet med en surroundreceiver.

Litt avhengig av hva produktene blir solgt for er det mulig det skjer noe i kinoen, for i motsetning til hva jeg tror jeg skrev i tidligere innlegg, blir jeg nå nødt til å gå ned i kjelleren når jeg skal lytte til musikk i "riktig" posisjon, og med komfortable lyttenivåer.

Time will tell.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at stue-hifien dessverre blir altfor lite brukt til hifi, og i mye større grad familieunderholdning som TV, PS3 og "casual" filmtitting. Jeg kan ikke med god samvittighet okkupere hele stuen for å kose meg med musikk i sweetspot - og i enda mindre grad når Hellgirl ankommer.

Så da nedskaleres anlegget i stuen. H200, Stelloen og X-can V8 ryker dessverre ut, og blir erstattet med en surroundreceiver.

Litt avhengig av hva produktene blir solgt for er det mulig det skjer noe i kinoen, for i motsetning til hva jeg tror jeg skrev i tidligere innlegg, blir jeg nå nødt til å gå ned i kjelleren når jeg skal lytte til musikk i "riktig" posisjon, og med komfortable lyttenivåer.

Time will tell.

da er jeg ikke aleine da:-D

trist med sånne ting altså

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å nedgradere et så fint anlegg.
    Dette er lettsolgte produkter så de går nok fort. Tipper du får rundt 15k for Hegelen din.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Synd å nedgradere et så fint anlegg.
    Dette er lettsolgte produkter så de går nok fort. Tipper du får rundt 15k for Hegelen din.
    Enig i det - men jeg må nok sette familien foran hobbyen og gadget-freakism'en min :-) Hadde håpet å få 15k for den ja, vi får se.

X-can V8 er allerede solgt.

Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    da er jeg ikke aleine da:-D

trist med sånne ting altså
    Heldigvis har jeg kjellerkinoen, da. Og jeg beholder Sonus Faberne.

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-can V8 er allerede solgt.
    Pokkern... Ser etter en sliken selv... Men mulig det blir en helt ny en på meg. Hva gikk din for? (om jeg går for en brukt en....)
    Øystein

Side 51 av 126 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •