Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2507
    Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    He, da ble det ett enda mer betydelig løft for et ubetydelig beløp da

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut at det nye inventaret gjør Audyssey "mer korrekt" oppover. Samtidig har det oppstått en svær dip rundt 36hz, som Audyssey korrigerer.

Tidligere greide ikke Audyssey å midtstille stereobildet, og alt låt i tillegg flatt og udynamisk. På musikk låter Audyssey nå like bra som mine manuelle innstillinger oppover i frekvens, og BEDRE på bass. Jeg skal se en film eller to i kveld og forsøke å høre hvilke endringer som har funnet sted på multikanalssiden.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyllene vil jo fungere som diffusorer og kanskje bryte opp noen uheldige bølger i rommet.

Hvordan festet du akustikkpanelene dine på veggen, forresten? Noen spesielle limtyper som anbefales?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hyllene har endret frekvensresponsen min. I tillegg tror jeg jeg var heldig med Audysseys EQ denne gangen. Det gjenstår en del lytting, men så langt er jeg fornøyd med Audyssey.

Jeg brukte spraylim på akustikkplatene, skal se om jeg finner navnet i løpet av morgendagen. Men det er et sant h%&€#te å fjerne i etterkant. Det fikk jeg bittert erfare da jeg flyttet platene på frontveggen ifm. større lerret. Disse platene er nå festet med spiker :-)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer selv å sette en list under, slik at mengden lim kan reduseres en del... Ser for meg at fjerning/flytting ikke er det enkleste nei - som det meste annet som er limt fast

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hellnoob, jeg skal ikke være gledesdreperen og ditt "løft" var jo en enkel måte å forbedre lydbilde på - men ble det egentlig pent?
    To TwinTowers som ruver sånn i hjemmekinoen? Når lyset er slukket og filmen kjører sin gang, så ja. Men i det daglige, der du sitter ved skrivebordet og PC'en - er det egentlig pent å se på?

Tilgi meg for min frittalenhet, men husk på dette visdomsordet:
    "Si aldri noe bak annen manns rygg om du ikke kan si det for hans
    bryst."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får du virkelig lov til å ha det slik, hell ?? :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hellnoob, jeg skal ikke være gledesdreperen og ditt "løft" var jo en enkel måte å forbedre lydbilde på - men ble det egentlig pent?
    To TwinTowers som ruver sånn i hjemmekinoen? Når lyset er slukket og filmen kjører sin gang, så ja. Men i det daglige, der du sitter ved skrivebordet og PC'en - er det egentlig pent å se på?

Tilgi meg for min frittalenhet, men husk på dette visdomsordet:
    "Si aldri noe bak annen manns rygg om du ikke kan si det for hans
    bryst."
    Hehe. Det ble ikke pent, men det ble litt - tja, "tøft"? Noen kompromisser må en leve med. Alternativet mitt blir å få tak i et par LC2, snu hyllene slik at de står på høykant og ha høyttalerne oppå der slik jeg har bak. Men jeg bytter ikke L880 i LC2, så enn så lenge får det være slik.

Gevinsten så langt har vært at sidehøyttalerne har forsvunnet mer fra lydbildet, og jeg har fått forbedret frekvensrespons i bassen. Da får det gå på bekostning av skjønnheten. Når det er sagt, plages jeg overhodet ikke av hvordan det ser ut nå.

Sitat Opprinnelig postet av amunds
    får du virkelig lov til å ha det slik, hell ?? :-D
    Jepp. Min samboer har akseptert at kjellerstuen er min "crib", så der gjør jeg nesten hva jeg vil (selv om jeg ikke får lov til å lage batcave). :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irriterende lav pris på Logitech Harmony One

Logitech Harmony 885 har gjort en utmerket jobb i kinoen, men med et avsindig antall fjernkontroller i stuen måtte noe gjøres. 885 ble flyttet opp dit, mens Harmony One ble innkjøpt til kinoen. Jeg plukket opp en på Elprice til 1.499, og som en hyggelig bonus fikk jeg et gavekort på CDON.com på 188 kroner. Dette tilbudet gjelder denne måneden, så hvis noen skal ha en Harmony (tror det gjelder alle modeller) er ihvertfall Elprice et av stedene som legger ved gavekort.

Og CDON.com har 10-års jubileum denne uken, med en rekke ekstratilbud, slik at gavekortet rekker enda litt lenger. Selv plukket jeg opp stort sett alle ABBA-CDene (ikke til meg selv da...), som går for 10 kroner stykket, samt en del andre gode tilbud.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du Harmony One fungerer kontra Harmony 1000, eller er det jeg som roter når jeg mener du hadde en slik?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikka meg inn pga Harmony One kommentaren.... Er det så veldig billig da? Mener bruttern kjøpte seg en One like etter jul på Elkjøp til 1k. Har ikke sett like bra tilbud siden, men øynet håp nå.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Klikka meg inn pga Harmony One kommentaren.... Er det så veldig billig da? Mener bruttern kjøpte seg en One like etter jul på Elkjøp til 1k. Har ikke sett like bra tilbud siden, men øynet håp nå.
    Nja, kanskje ikke superbillig, men markedsprisen er rundt 1.500 i disse dager, og når en da får 188 kroner "rabatt", så er det billig(ere) :-)

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hvordan synes du Harmony One fungerer kontra Harmony 1000, eller er det jeg som roter når jeg mener du hadde en slik?
    André Werdenskrieg hadde en 1000, som han etterhvert hatet som pesten. Han skiftet til One og er happy. Jeg har holdt meg borte fra 1000 pga. misfornøyde brukere på forumet :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at min LG-BH200 etterhvert har begynt å gi meg for mange dropouts på både bilde og lyd, kjøpte jeg en BDP-S350 til 1.995 på Netshops uketilbud. Synes dette er en meget god pris for en meget bra spiller (for oss som bruker receiveren til lydformidling).

Ingenting er verre enn å få en dropout midt i en actionscene rundt 100dB, så superBlu havner nå i stuen, hvor den kan brukes til "casual" filmtitting (dvs. Scrubs, House, Battlestar Galactica etc. :-)).

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dropout? grats, med ny bd spiller.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dropout = spilleren mister synkronisering med receiver/fremviser, slik at lyden og/eller bildet forsvinner. Kan vare alt fra brøkdelen av et sekund til å kreve omstart av spilleren.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått til det tunge skritt å legge TL260 ut for salg for å finansiere et nytt prosjekt. Det er med tungt hjerte jeg gjør dette, for jeg har vært svært fornøyd med dem, og dagens markedspris yter dem ikke rettferdighet etter min oppfatning. Nåvel, det dukker forhåpentligvis opp en ny eier om kort tid, som vil få svært mye for pengene :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... syns det lukter Swans jeg... f.2.2f med tanke på centeren jeg da :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm... syns det lukter Swans jeg... f.2.2f med tanke på centeren jeg da :-D
    Lukter? synes det STINKER fra sola tel trøxas jeg

Blir spennende å se hva unge herr Hellnoob faktisk velger og hvor lenge resten av oss må leve i spekulasjonenes skygge...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende - du har jo virket godt fornøyd!

Samtidig har du jo gitt inntrykk av at du kunne tenkt deg å teste F1.1 også...

Side 40 av 126 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •