Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 126 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2507
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det er fullbyrdet :-)
    Hehe, du får virkelig unnskylde meg i dag, jeg er litt på etterskudd etter gårsdagens strabaser foreløpig..

Uansett, grattis med oppussingen og en flott kino

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Om mr. Hellnoob ikke skulle ha noen interesse for de akustikk platene dine, Tiger, så tar jeg de gjerne
    Sorry, Jens123, men de forsvant.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Sorry, Jens123, men de forsvant.
    Hehe
    Går helt greit!
    Ligger ikke de på sånn ca 100kr pr plate? Eller er jeg helt på jordet...?

Hvor fikk du kjøpt de?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Du får kjøpt dem på Montér (Forus). 10 plater med dimensjon 30x600x1200 [mm] koster ca.660 kroner. De finnes i sort og hvitt. De finnes også i tykkelsene 50, 75 og 100 mm.

Anbefales, men ikke demp rommet "ihjel".

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Du får kjøpt dem på Montér (Forus). 10 plater med dimensjon 30x600x1200 [mm] koster ca.660 kroner. De finnes i sort og hvitt. De finnes også i tykkelsene 50, 75 og 100 mm.

Anbefales, men ikke demp rommet "ihjel".
    Jeg "tørrtrente" med et par madrasser oppetter veggen bak høyttalerne her tidligere. Klappetesten ble gjennomført med høy karakter, og min egen stemme kom nærmere ansiktet, om det gir et godt inntrykk av lydendringen :-S

Blir spennende å få montert akustikkplatene. Er ingen DIY-konge, men vi får nå se...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tak i en knapt innspilt Velodyne CHT-15R, som overtar jobben som kinoens dypbassmonster :-D Den "gamle" CHT-12R går nå inn i rollen som senterkanalsub, for å skape mer trykk i denne kanalen. Med foreløpig plassering av 15R i frontrekken, er det nå 3 X 12" og en 15" som smiler mot meg der fremme...

Teknisk info + sales pitch om storebror fra HFC:

Litt historie
    Siden begynnelsen av 80-tallet har Velodyne vært blant de fremste (og kanskje DEN fremste?) produsenten av subwoofere. Grunnleggeren David Hall var spesialist på fremstilling av svært presise måleinstrumenter for måling av bevegelse, og i 1983 var han med på å utvikle et servo feedback system for store bass-element. Resultatet var en serie subwoofere med fryktelig lav forvrenging. Denne nye teknologien ble hyllet som et stort gjennombrudd da forvrenging i høyttalerne ble kraftig redusert.
    Siden da har David Hall og Velodyne blitt svært anerkjent i hi-fi kretser for å ha noen av de klart beste subwooferene på markedet.

CHT-15R er en ekstrem 15” subwoofer som ganske enkelt er noe av det mest brutale vi noen gang har vært borti til under 20.000,-!!
    Den kan spille urovekkende høyt og har ingen problemer med å vise seg frem selv i kombinasjon med ekstremt kraftige fronthøyttalere…
    Stikk gjerne innom en av våre butikker og opplev hvordan et ekte jordskjelv føles….

DSP kontrollert
    Subwooeren er utstyrt med en DSP (Digital Signal Prosessing) brikke.
    Denne brikken styrer alle lydfunksjonene med digital presisjon. Man har forhåndsdefinerte innstillinger for film, R&B/Rock, jazz/klassisk og spill (TV-spill) slik at man får den optimale innstillingen av bassen ut i fra hva man skal høre på. Disse forhåndsdefinerte innstillingene kan man selvsagt skifte mellom med den medfølgende fjernkontrollen.
    Videre er både volum, anti-klipping og beskyttelse mot overbelastning kontrollert av den raske DSP brikken.
    Med DSP teknologien klarer subwooferen å levere ren, dyp og kraftig bass samtidig som den klarer å holde en flat, detaljert og nøyaktig frekvens respons.

Fjernkontroll
    Med denne subwooferen følger det med en liten og praktisk fjernkontroll. Denne kan du bruke til å styre alle funksjonene til subwooferen fra der du sitter, dette er særlig praktisk når man skal stille inn subwooferen til resten av anlegget.

Du kan som nevnt tidligere velge mellom 4 forhåndsdefinerte innstillinger.
    Det er film, R&B/Rock, jazz/klassisk og spill. Disse innstillingene er optimalisert fra fabrikk slik at subwooferen for eksempel leverer en skikkelig hardt slående bass og mye trøkk når du ser film eller en svært nøyaktig og ren bass for klassisk musikk.

Subwooferen har også en såkalt ”Night mode” som begrenser volumet og trykket slik at du ikke plager dine naboer alt for mye dersom du skulle finne på å se film midt på natten…

Med fase kontrollen kan du velge mellom 4 forskjellige faser; 0°, 90°, 180°, 270° slik at du får integrert subwooferen mot dine høyttalere.

En kraftig forsterker…
    For at en subwoofer virkelig skal gjøre det bra må den ha en kraftig forsterker. Forsterkerene som sitter i CHT-R serien er svært kraftige med store kraftreserver og høy dynamisk effekt.
    Det å ha mye effekt tilgjengelig er kritisk når man skal få fram den riktige lyden og trykket i en eksplosjon på film eller en rask og pulserende rytme på musikk.
    Klasse D forsterkeren i denne CHT-15R har en kontinuerlig effekt på 600 Watt og en dynamisk effekt på hele 1000 watt!! Med hjelp av DLS systemet er dette mer en nok til å sparke liv i det kraftige 15” elementet.

Distortion Limiting System – forvrenging en saga blott?
    En av grunnene til CTH-R seriens superbe lydegenskaper er Velodyne sitt ekslusive DLS (Distortion Limiting System). Dette systemet, som er programmert inn i DSP brikken, muliggjør at man kan ta ut mer av effekten fra forsterkeren og kan maksimerer slaglengden til elementet uten at man overbelaster det.
    Programvare parametrene som er brukt i DLS systemet er nøye utvalgt for hver CHT-R modell. Med digital presisjon er det mulig å oppnå maksimal ytelse av både forsterker og element uten å overbelaste noen av delene. Resultatet viser seg i form av en dypere bass, mer trøkk og ikke minst en ren og fin lyd fri for forvrenging og skvaldring.

Design…
    CHT-R serien har elementet plassert i front og den spesielle bass refleksen er plassert under. Bass refleksen er ikke formet som et rør slik det er vanlig, men er i stedet en bred avlang port. Dette er med på å hindre forvrenging laget av kabinettet samtidig som man kan sette subwooferen ganske nært veggen uten at man får ”rumblebass” siden refleksen er i front.
    Deler av subwooferen er lakkert med 15 lag av high-gloss sort lakk og den har et svært pent ytre.

Denne subwooferen er rett og slett for den som har et stort surroundanlegg og er ute etter mest mulig lydtrykk. CHT15-R kan spille uforsvarlig høyt, men likevel på en svært kontrollert måte. Det er svært lav forvrenging og kabinettet er såpass bra bygd at man ikke får ”skvaldrelyder” ved høye belastning…

Tekniske Spesifikasjoner:
    Konfigurasjon: Extended Excursion Slot-Loaded Bass-Reflex
    Element: 15” forward firing (12.7” piston diameter) with vented pole piece
    Frekvens respons: 23-120 Hz +/-3 dB
    Distortion Limiting System: ja
    High-Pass Crossover (digital): 80 or 100 Hz (6 dB/octave slope)
    Low-Pass Crossover (digital): 40 Hz-120 Hz (adjustable) (12 dB octave, 24 dB ultimate)
    Digital fase: 0, 90, 180, 270 grader
    Digital preset: Filmer; R&B-Rock; Jazz-klassisk; Spill
    Auto på/av: ja
    Effekt: 600 watt kontinuerlig, 1000 watt dynamisk
    Voice Coil: 2.5” 4-lags kopper
    Innganger: Gull belagte RCA og høyttaler-terminaler
    Utganger: RCA og høyttaler-terminaler
    Crossover bypass: Subwoofer direct
    Kone: forsterket fiber
    Kabinett (WxHxD): 21" x 18.375" x 20.75"
    Vekt: ca 37,73 kg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    This one goes to 11.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen din var jo bra i utgangspunktet, men nå begynner det virkelig å dra seg til
    Er 260 utstående ved bassen eller er det bare bildet som lyver litt?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Kinoen din var jo bra i utgangspunktet, men nå begynner det virkelig å dra seg til
    Er 260 utstående ved bassen eller er det bare bildet som lyver litt?
    Takk for rosen :-)

Men jeg skjønner ikke spørsmålet ditt om bassen i 260. Vennligst presisér!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her ser det ut som om høytalerne går ut i vinkel i bunnen av høytaleren.
    Mulig det er bildet som lyver litt.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så disse på electroworld-messen og om jeg ikke husker feil tror de er rette foran. Jeg tror hjørnet på bildet skaper en optisk illusjon, slik at man får inntrykk av at fronten er skrå.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg så disse på electroworld-messen og om jeg ikke husker feil tror de er rette foran. Jeg tror hjørnet på bildet skaper en optisk illusjon, slik at man får inntrykk av at fronten er skrå.
    Aha, nå forstår jeg hva du tenkte på, pahf.

Marantz har rett. Siden på høyttalerne er skrå, men dybden på høyttalerne er den samme fra topp til bunn.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Her ser det ut som om høytalerne går ut i vinkel i bunnen av høytaleren. Mulig det er bildet som lyver litt.
    Hvordan fikk du bildet til å bli stort i innlegget? Mine bilder blir vedlagt som miniatyrbilder.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi han har benyttet [IMG]-tag på et bilde du allerede har lastet opp. Dersom du vil gjøre det samme, må du først laste bildet opp i "Medlemsalbum" (eller andre servere).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi han har benyttet [IMG]-tag på et bilde du allerede har lastet opp. Dersom du vil gjøre det samme, må du først laste bildet opp i "Medlemsalbum" (eller andre servere).
    Cooool...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bare bildet som var litt feil ja syns det var litt merkelig med tanke på de andre modellene jeg har sett at 260 plutselig skulle begynne med anderledes design.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Aha, nå forstår jeg hva du tenkte på, pahf.

Marantz har rett. Siden på høyttalerne er skrå, men dybden på høyttalerne er den samme fra topp til bunn.
    Er ikke dybden større på bunnplate enn topplate dvs. skråer ikke fronten bakover?...ifølge "whitepaper" gjør den det.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Er ikke dybden større på bunnplate enn topplate dvs. skråer ikke fronten bakover?...ifølge "whitepaper" gjør den det.
    Sannelig min hatt *måle, måle, måle*

Dybden er ca. 20 cm oppe og 32 cm nede. Har ikke lagt merke til det før. Men så ser jeg vanligvis høyttalernes front og ikke side (heldigvis) :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan jeg sletter bilder fra bildegalleriet? Man vil da ikke belaste filservernes kapasitet mer enn nødvendig...

Side 4 av 126 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •