Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2507
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Canon EOS 40D.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Halvnervøs ifm. leveranser fra USA

Jeg har én pakke på vei fra USA med UPS, og en annen pakke med USPS.

Begge transportørene hevder nå at de har utført delivery attempts - den ene riktignok i Oslo :-)

Men ingen har vært på døren hos meg i dag (det har vært folk hjemme hele tiden), det er ingenting i postkassen, og ingen har ringt meg.

Hva skjer nå? Return to sender? :-(

Erfaringer mottas!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har én pakke på vei fra USA med UPS, og en annen pakke med USPS.

Begge transportørene hevder nå at de har utført delivery attempts - den ene riktignok i Oslo :-)

Men ingen har vært på døren hos meg i dag (det har vært folk hjemme hele tiden), det er ingenting i postkassen, og ingen har ringt meg.

Hva skjer nå? Return to sender? :-(

Erfaringer mottas!
    Pust gjennom nesen. UPS bruker J Martens som lokal handler. Når varene er levert til dem så er ikke tracking systemet helt oppdatert... Ring JM og gi dem tracking nummer så ordner det seg nok for UPS sendingen tenker jeg. De har terminal på flyfrakt terminalen på Sola.

USPS tror jeg videresender til posten i norge. Det betyr ofte at det som tar to døgn fra USA bruker 5 - 6 døgn på transport innenlands... Hipp hurra for Posten :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for trøsten :-) Skal kontakte JM. Men jeg misliker sterkt tekst som

THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE / PACKAGE WILL BE DELIVERED NEXT BUSINESS DAY-NO SATURDAY GUARANTEE

Som om jeg har gjort noe galt...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den kom inn i dag med 5X284 fra CGN ex MMX ville jeg anta at UPS leverer godset i morgen hos deg. Jeg regner med de har en truck til SVG over natten etter at ULD'ene med UPS gods har blitt flyttet til deres tollager sentralt.

Jeg benytter den frakteren adhoc og kan våge meg til å påstå at UPS' håndttering av flyfrakt er svært god. Nå kan jeg desverre ikke tilby noen oppløftende erfaringer med UPS som speditør utover hva rutinene for deres GSA ruter ex CGN.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Om den kom inn i dag med 5X284 fra CGN ex MMX ville jeg anta at UPS leverer godset i morgen hos deg. Jeg regner med de har en truck til SVG over natten etter at ULD'ene med UPS gods har blitt flyttet til deres tollager sentralt.

Jeg benytter den frakteren adhoc og kan våge meg til å påstå at UPS' håndttering av flyfrakt er svært god. Nå kan jeg desverre ikke tilby noen oppløftende erfaringer med UPS som speditør utover hva rutinene for deres GSA ruter ex CGN.
    Denne TBF-overdosen antyder at du er i bransjen :-) Men det er nok den ruten som er fulgt, så jeg håper alt er på plass i morgen, som du sier.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang historie kort.
    UPS' gods ankommer i containere (Unit Load Devices) disse blir tatt til tollageret og prossesert før de sendes ut igjen. Frakteren lander 06:15 og de benytter oppmot to og en halv time på å få løst (bulk loaded) gods inn på tollageret til deres handler på Gardermoen. Her slutter desverre min erfaring, siden jeg aldri har sendt gods med UPS som speditør, men kun som gods fra flyplass til flyplass.

Når sant skal sies vil jeg påstå at det ikke forekommer avvik (i målbar forstand) på disse frakterrutene, da rutinene for å sjekke manifestet ved på og avlossing er så gode at slikt ville blitt oppdaget før avgang. Til syvende og sist er det kapteinens avgjørelse om noe blir stående (uavhengig av årsak) siden han signerer lastelisten før avgang og ved lossing.

Hvilke rutiner som gjelder for privatimportert gods er jeg usikker på, men jeg vil anta at godset må innom UPS' terminal sentralt før det sendes videre. J Martens har nok neppe ansvaret for fortollingen, så jeg vil anta at godset ankommer ufortollet hvorpå du ikke kan ta det i bruk før du får tolloppgjøret.

Sånn, nok spedisjonslingo for en dag. Kos deg med pakkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for trøsten :-) Skal kontakte JM. Men jeg misliker sterkt tekst som

THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE / PACKAGE WILL BE DELIVERED NEXT BUSINESS DAY-NO SATURDAY GUARANTEE

Som om jeg har gjort noe galt...
    Ring UPS Oslo er også en mulighet hvis ikke forsendelsen er kommet til Stavanger... Det er de som står for fortollingen i Oslo JM er bare lokal agent i Stavanger som kjører ut og tar i mot her i området.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendingen via UPS var ankommet JM på Sola, så den er avhentet. Alt var 100% i forsendelsen, hvilket er supert :-)

Nå gjenstår bare USPS, skal ta en tur på postkontoret - de påsto de kunne spore basert på USPS sporingsinformasjon, så vi få se :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre! Det ordner seg for snille gutter...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok hentelapp i posten på den siste pakken fra USA - en LG BH200. Nærmere info i kveld!

Så da var alt mottatt, og min nervøsitet tilbake til normalnivå (dvs. nær et fullstendig sammenbrudd). :-)

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

litt OT

har brukt UPS fra tyskland ett par ganger og begge gangene har endt med problemer med leveringene
    UPS lever ikke ved hjemme adr der jeg bor, så jeg leger en mld i kommentar feltet på orderen på norsk,, med tlf som skal ringes før levering..
    og tror du ikke de greid og skrive det tlf feil begge gangene hos UPS

USPS. tar normalt 4 dager frakt til norge og 1 til 2 dager til toll og 1-2 posten norge..

rekorden for min del er 2 par sko fra www.shoebuy.com(bosten)
    ble som følger :
    pakke hentet i bosten av DHL WW express 07.15 us tid 7/7-08
    lever av DHL norge 9/7-08 kl 13.00

kan vel kalle det full klaff for flyene

Troeen

Grattis med NYTT leketøy mm

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåvel, alt gikk bra for meg! Og her er kinoens hovedrolleinnehaver fra høsten og utover:

LG BH200 aka superBlu
    - Blu-ray sone A, B, C: CHECK!
    - HD DVD: CHECK!
    - SD DVD - regionfri: CHECK!
    - bitstreaming av alle lydformater, inklusive 7.1 DTS HD MA: CHECK!
    - bra bilde: CHECK!
    - bedre bilde på SD DVD/HD DVD enn Toshiba HD-XE1: vet ikke.
    - bedre bilde på Blu-ray enn PS3: la ikke merke til noen grandiose forskjeller.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt med en "alt i en boks"-løsning...

Hvor bestilte du LG-en fra?

Gratulerer med masse fotoleketøy også...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Foto er (også) gøy :-)

Jeg kjøpte LGen fra selgeren bigdealmags på eBay, som forøvrig anbefales for god service og smertefri handel. En transformator 230v->110v på Clas Ohlson kostet meg 179 kroner :-)

superBlu overtar nå rollen som Blu-ray-spiller i kinoen, ettersom PS3 ikke kan bitstreame, og fordi ungene har annektert den. Toshiba HD-XE1 vil nå kanskje være SD DVD-spiller (dvs. et par ganger i året) - har ikke fått testet den mot superBlu på slike disker, og ellers vil den være backup HD DVD-spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåvel, alt gikk bra for meg! Og her er kinoens hovedrolleinnehaver fra høsten og utover:

LG BH200 aka superBlu
    - Blu-ray sone A, B, C: CHECK!
    - HD DVD: CHECK!
    - SD DVD - regionfri: CHECK!
    - bitstreaming av alle lydformater, inklusive 7.1 DTS HD MA: CHECK!
    - bra bilde: CHECK!
    - bedre bilde på SD DVD/HD DVD enn Toshiba HD-XE1: vet ikke.
    - bedre bilde på Blu-ray enn PS3: la ikke merke til noen grandiose forskjeller.
    Fikk du den sonefri for BR fra leverandør? Eller er det firmware oppgraderbart? Jeg har en stående som ikke er i bruk etter at jeg fant ut at den ikke sender HD lyd i LPCM multi kanal til denon 06 serie recivere desverre. Etter det har jeg ikke fulgt så mye med på utviklingen så det kan jo ha skjedd noe siden jeg fikk den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg oppgraderte firmware via en minnepinne (tok 5 minutter). Den kan også kobles til Ethernet. Siste FW er fra 20. juni i år, så LG holder koken med dette snart "utgåtte" produktet! :-)

Sonefrihet (eller rettere sagt soneskiftemulighet) skjer enkelt via noen tastetrykk på fjernkontrollen.

Å swappe SD DVD-region er litt mer knotete (krever at du setter i en disk med en hack på), men jeg har bare 1 eller 2 SD DVDer som ikke er region 2, så den får stå på det :-)

Les forøvrig (minst første post i) denne tråden her, så finner du ut av det:

LG BH200: Mini-FAQ + Firmware Info (TrueHD 7.1, DTS-HD, 24p) + SD DVD Multiregion! - Page 20 - AVS Forum

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk pris nesten 10.000 ? (Når den kom)

Prisen i dag på multi spilleren ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 559 USD for spilleren + frakt og forsikring, så totalsummen kom på 656,40 USD (NOK 3.436,96) før merverdiavgift og fortollingsgebyr. B-b-b-billig, selv når en hensyntar transformatoren til NOK 179

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 559 USD for spilleren + frakt og forsikring, så totalsummen kom på 656,40 USD (NOK 3.436,96) før merverdiavgift og fortollingsgebyr. B-b-b-billig, selv når en hensyntar transformatoren til NOK 179
    Kan vel si at prisen har falt litt siden den kom ut da :-D :-D :-D

Og takker for en lav dollar :-D

Side 33 av 126 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •