Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 126 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2507
    Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mannen er jo gal!!! :-D hehe
    Hvis det låter like villt som det ser ut, er jeg glad jeg ikke bor i nærheten av deg..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må kjøre plus/2 i 25hz modus :-)
    Må ha litt pønsh he he

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk som jeg trodde: jeg fikk mer av samme bass, men ingen forbedringer i kurven. Den gule kurven er min "vanlige" kurve, den røde med den ekstra Plus/2 i front.

Det blir jo mer trøkk da, men det får jeg lett med å fikle litt på voluminnstillingene i receiveren, og jeg har plenty headroom fra før :-)

Suben legges forøvrig ut til salgs på ny, da forrige kjøper er som sunket i jorden.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg måtte jo bare prøve dette... for å høre hvordan det låter...

For et herlig syn

En slik pakke i hvert hjørne i front !!!

Ser at du mangler mye på kurven ifht. kalibreringen vi har gjort hos RoKo, med identisk plassering av subber i høyden, men det finnes bare muligheter........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo helt vilt ut
    Var det ikke Flageborg som foreslo dette et eller annet sted? Men den mannen er jo ikke kjent for å holde igjen når det kommer til bass :-D
    Edit: The bass-king lurte i kulissene gitt

Jeg som akkurat har handlet en PC-Ultra...blir jo rene førskolegutten i dette selskapet!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ser at du mangler mye på kurven ifht. kalibreringen vi har gjort hos RoKo, men det finnes bare muligheter........
    Som du vet, tar jeg gjerne imot konkrete tips :-) Kurvene er med frontene som small @ 80hz, og peaken rundt 90hz skyldes dem. Dipen mellom 30 og 50hz er det eneste jeg er "misfornøyd" med, men blir ikke kvitt den, uansett hva jeg gjør.

Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    For et herlig syn
    Personlig synes jeg det ser jalla ut :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dipen mellom 30 og 50hz.. ...men blir ikke kvitt den, uansett hva jeg gjør.
    Prøvd å flytte lytteposisjon?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Prøvd å flytte lytteposisjon?
    Jeg kjenner godt Flageborgs "sprinter bundet på hender og føtter"-analogi, men lytteposisjonen er optimalisert for stereoperspektiv og filmtitting, ikke for frekvenskurven som sådann. Jeg kan således gjøre lite med lytteposisjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg, men har du prøvd? Da får du i alle fall svar på om det er den eller noe annet som gir den leie dippen midt i morro-området.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suben legges forøvrig ut til salgs på ny, da forrige kjøper er som sunket i jorden.
    Pris?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Pris?
    Klikk på linken i signaturen min, og du kommer rett til annonsen!

EDIT: linken er nå fjernet, ettersom suben ble solgt til en hyggelig kar i Bergen i kveld :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at kjøper nummer to heller ikke svarer på e-post, SMS eller telefon, gir jeg opp å selge den sorte Plus/2 - hvis ingen kaster seg skrikende over meg og trygler om å få kjøpe den. Har nå plassert den bak racken og senterhøyttaleren, under lerretet, og vil finne ut hvordan det låter.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpe den blir til jeg få noen penger da :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et anfall av frustrasjon og opprørthet overfor kjøpere som trekker seg uten å si i fra eller svare på henvendelser, har jeg brukt gårsdagen og dagen på å måle alle 4-sub-kombinasjoner som er mulige i rommet.

Min foreløpige konklusjon (alle mine konklusjoner om sub-plassering i mitt vanskelige rom har en tendens til å ikke være endelige...) er at en to-tårns-konfigurasjon med plassering i venstre front og venstre bak gir den beste kurven.

Dette er rene målemessige konklusjoner, jeg har ikke fått lyttet underveis, kun gått berserk med sub-flytting, PEQ, REW og RadioShack :-)

Skal få lyttet til mesterverket i løpet av helgen, og vil da avgjøre om kombinasjonen blir værende.

I mitt rom gir symmetrisk plassering i front ikke det beste resultatet. Suben i høyre front gir et negativt bidrag til kurven.

Vedlagt følger noen håndholdt-kamera-bilder av tårnene, samt kurvene for fronter alene (lysegrønn), front+suber-12dB (rød), front+suber-6db (rødbrun) og front+suber0dB (blå).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et anfall av frustrasjon og opprørthet overfor kjøpere som trekker seg uten å si i fra eller svare på henvendelser, har jeg brukt gårsdagen og dagen på å måle alle 4-sub-kombinasjoner som er mulige i rommet.

Min foreløpige konklusjon (alle mine konklusjoner om sub-plassering i mitt vanskelige rom har en tendens til å ikke være endelige...) er at en to-tårns-konfigurasjon med plassering i venstre front og venstre bak gir den beste kurven.

Dette er rene målemessige konklusjoner, jeg har ikke fått lyttet underveis, kun gått berserk med sub-flytting, PEQ, REW og RadioShack :-)

Skal få lyttet til mesterverket i løpet av helgen, og vil da avgjøre om kombinasjonen blir værende.

I mitt rom gir symmetrisk plassering i front ikke det beste resultatet. Suben i høyre front gir et negativt bidrag til kurven.

Vedlagt følger noen håndholdt-kamera-bilder av tårnene, samt kurvene for fronter alene (lysegrønn), front+suber-12dB (rød), front+suber-6db (rødbrun) og front+suber0dB (blå).
    Kurvene ser vel bedre ut enn det visuelt ser ut i rommet :-) Hvis du kan leve med dette så må jo du nå nærme det bassnirvana? Jeg har i alle fall stor grad av korrelasjon i forhold til det jeg hører og måler, og med de kurvene burde det være rimelig bra?

Har du lastet ned siste utgaven av REW og har du handlet Behringer måle mikrofonen (og lydkort), hvis ikke så blir det om mulig enda morsommere med den!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo få hentesveis fra venstre med den plasseringen der

Den blå kurven er det dog ikke så mye å si på, ser bra ut.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Kurvene ser vel bedre ut enn det visuelt ser ut i rommet :-)
    Det ser forferdelig ut i rommet, og det kan jeg naturligvis ikke leve med :-)

Hvis du kan leve med dette så må jo du nå nærme det bassnirvana? Jeg har i alle fall stor grad av korrelasjon i forhold til det jeg hører og måler, og med de kurvene burde det være rimelig bra?
    Nja, se svaret til Kenti under.

Har du lastet ned siste utgaven av REW og har du handlet Behringer måle mikrofonen (og lydkort), hvis ikke så blir det om mulig enda morsommere med den!
    Jeg bruker REW 4.11, men RadioShack som mikrofon, og mitt Creative SB X-fi-lydkort som står i desktopen min.

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du må jo få hentesveis fra venstre med den plasseringen der Den blå kurven er det dog ikke så mye å si på, ser bra ut.
    Ja, jeg merker det trykket fra venstre, og det er naturligvis ikke holdbart. Den blå kurven ble pen å se på, men aaaltfor mye bass. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor kurven endrer form når jeg øker gain i receiver fra -6dB til 0dB. Men får jobbe videre med andre alternativer.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor kurven endrer form når jeg øker gain i receiver fra -6dB til 0dB. Men får jobbe videre med andre alternativer.
    Det kan meget vel være begrensninger i RadioShack som gjør at den ikke makter å måle trykket (les: gjengi) når du er oppe på dette nivået.

Jeg regner med at måleren står på 80dB når du måler?
    Det samme skjer dersom man overstyrer målemikrofoner generelt.

Når det gjelder mengden bass; du gir oss ingen pekepinn på hva det normale nivået er ovenfor 120Hz. Skal jeg tippe, så er det vel kanskje omlag 75dB? I så fall er den blå kurven, med sine 93-95dB nesten 20dB høyere enn normalen. Og DET er høyt, ja. Legg deg på de ÷12dB på forsterkeren (rosa kurve). Ja, jeg VET - rosa er jentefarge, men likevel...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    75dB er cirka nivået over 120hz, ja. Og den jentete kurven er den jeg foreløpig har lyttet til musikk etter :-) Alt over blir for bassete (ikke si det til Flageborg).

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du skal ikke kvitte deg med plus/2 lengere nå da

Side 24 av 126 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •