Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 126 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2507
    Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, hissig oppgradering av effekt

Gleder meg til bilder!

Grattis!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha! Topp!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg hopper av teaser-bølgen som skyller innover forumet, og røper at følgende er på vei inn eller er på plass:

Effekt front: Rotel RB-1092 Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS
    Effekt senter: Rotel RB-1091 Home Theater System Surround Sound Amplifier DVD Player - Rotel PRODUCT SPECIFICATIONS
    Suber: 2 X SVS PC-Ultra Welcome to L-Sound!

Endelig utstyrsliste (før eventuelt dedikert Profile 2.0 Blu-ray-spiller til fornuftig pris med full bistreaming av all HD-lyd og bedre SD-oppskalering og -støyrensing enn Toshiba HD-XE1 ankommer):

Høyttalere: JBL TL260 - Swans 2.3C - JBL Studio L880 - 2 X JBL Studio LC2 - 2 X SVS PC-Ultra - 2 X SVS PB12-Plus/2
    Kilder: Audio Analogue Paganini 192/24 - Toshiba HD-XE1 - Sony Playstation 3 60GB
    Forsterkere/prosessor: Denon AVR-4308 - Rotel RB-1092 - Rotel RB-1091
    Bilde: BenQ W10000 - Grandview 120”

Dette blir bra...

EDIT: la til produktlinker.
    Gratulerer, oppgraderingsspøkelset farer over vestlandet for tiden. Planlegger du å kjøre PB12-pluss/2 en sammen med de nye SVS tubene? Hos oss klarte den ikke å annet enn gjøre ugang sammen med den nye JL en. Det er kanskje faren for det samme med de nye ultra tubene som jeg regner med er i en annen divisjon når det gjelder alt annet enn max spl?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Hellnoob!

Ligger ikke på latsiden når det kommer til oppgradertinger du gitt!

Mange skikkelig flotte komponenter på vei til/hos deg, gratulerer igjen!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye innkjøp. Blir spennende å lese om intrykkene dine etterhvert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jesus Kristiansen!

Må bli helt vilt med pcultras i tillegg til de du har nå(hvis de ikke skal ut).

Gratulerer med oppgraderingen

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *applaus* Både for oppgradering og antiluremustiltaket.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, du kommer til å få et latterlig trykk og jevn bassrespons, samt mye headroom ELLER seriøse integreringsproblemer nå

Kan ikke annet enn å gratulere med rå utstyrsliste og rått oppsett!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å ha tubene i front, og forsøke med ett eller to hundehus bak. På grunn av rommets utforming kan det være vrient å få en balansert kurve med "kun" to suber, så nå skal jeg finne den optimale kombinasjonen. Hjørnet bak sofaen er erfaringsmessig det som gir mest SPL, så jeg antar at en Plus/2 blir stående der, avhengig av hvordan kurven blir seende og hørende ut. Den andre skal da plasseres midt på veggen til høyre bak sofaen, og jeg er spent på hva den vil bidra med.

Hvis fire subber er "best", og Plus/2ene gjør jobben, blir de naturligvis stående. Hvis tre subber er det beste, og Plus/2 gjør jobben, selger jeg den ene av dem. Hvis ikke Plus/2 gjør jobben, byttes begge i en dorull i 3-sub-scenariet. Hvis fire subber er det beste, og Plus/2 ikke håndterer det, blir verden vanskelig, for da trenger jeg to klorestativer til...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Wow, du kommer til å få et latterlig trykk og jevn bassrespons, samt mye headroom
    = målet

ELLER seriøse integreringsproblemer nå
    Håper ikke det... Begynner å få en del erfaring med dette nå, men har enn så lenge ikke integrert 3 og 4 subber, så det blir spennende. Jeg har vinterferie fra og med onsdag, og har hele onsdagen alene i huset :-)

Kan ikke annet enn å gratulere med rå utstyrsliste og rått oppsett!
    Takk! Jeg håper jeg slipper å kjøpe mer enn en dedikert BD-spiller og et par Swans F1.1 nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis fire subber er "best", og Plus/2ene gjør jobben, blir de naturligvis stående. Hvis tre subber er det beste, og Plus/2 gjør jobben, selger jeg den ene av dem. Hvis ikke Plus/2 gjør jobben, byttes begge i en dorull i 3-sub-scenariet. Hvis fire subber er det beste, og Plus/2 ikke håndterer det, blir verden vanskelig, for da trenger jeg to klorestativer til...
    Nå begynner det å likne noe. Jeg vet ikke hva det er men jeg har vært veldig fornøyd med plus/2 en helt til JL en kom på plass. Det er en annen verden i forskjell som ikke handler om maks lydtrykk eller frekvensrespons, har prøvd å rette ut plus/2 med Behringer en men det er ikke det samme. Rimelig sikker på at de nye ultra ene er i en divisjon over Plus/2 ene og vel så det fra det jeg leser. Når jeg prøvde A, B og A+B så var det ikke tvil om at en men med god lyd var bedre enn en med god og en med litt mindre god. Men som du skiver det må testes ut, og hvis konklusjonen er 4 ultra tuber så er det jo bare ett konge oppsett....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC-Ultra er en vesentlig bedre sub en plus/2 påalle måter. Her hjemme var det større forskjell på plus/2 til pc13-ultra enn det var fra pb10 til plus/2 når vi utelukker lydtrykk og tenker kvalitet, trøkk i mellombass og stramhet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    PC-Ultra er en vesentlig bedre sub en plus/2 påalle måter. Her hjemme var det større forskjell på plus/2 til pc13-ultra enn det var fra pb10 til plus/2 når vi utelukker lydtrykk og tenker kvalitet, trøkk i mellombass og stramhet
    Det er jeg helt sikker på, og har man først fått smaken på den kvaliteten, så er det ikke lett å gå tilbake til noe annet selv om det spiller høyt...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plus/2 er ikke kun en dB-drag-sub i mine ører, den er overraskende bra til både musikk og film, så hvis forskjellene opp til Ultra-røret er så store som det her indikeres, har jeg virkelig noe å se frem til :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også meget fornøyd med plus/2, men den likte seg best fra 60-40hz og ned. 80hz ble for siderumpa her hjemme. Med PC13 fungerer det kanon på 80hz. Den er den første sub'en jeg har eid som jeg ikke klarer å detektere svakheter ved i noen sammenheng. En særdeles god indikasjon på subens kvaliteter for min egen del er når jeg switcher mellom å la frontene og suben ta seg av bassen. Før har jeg alltid opplevd større tyngde og dybde når suben tar seg av bassen i stereo, men det har alltid blitt en smule mer rotete mellombass, noe som har gitt en liten påvirkning på stereoperspektivet i negativ retning. Nå opplever jeg for første gang at bassen strammes OPP i forhold til frontene og blir vesentlig mer korrekt i TILLEGG til å gi en følelse av lynraskt trøkk som graver uendelig i dybden. Og det i hele bassområdet!

Jeg klarer rett og slett ikke å få fullrost PC13 Ultra nok, og jeg var også svært fornøyd med hva PB10 og plus/2 presterte. Men den nye ultraen er rett og slett flere hakk bedre (Og den innebyggede PEQen er gull verdt, om enn svært unøyaktig å stille inn!)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken innspillingstid snakker vi om for Ultraen?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plus/2 er ikke kun en dB-drag-sub i mine ører, den er overraskende bra til både musikk og film, så hvis forskjellene opp til Ultra-røret er så store som det her indikeres, har jeg virkelig noe å se frem til :-)
    Plus/2 er en konge-sub - det er marginale forskjeller opp til Ultra - enten det er kasse eller tube. De største forskjellene er den mennesklige faktor - som kalibrerer

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Plus/2 er en konge-sub - det er marginale forskjeller opp til Ultra - enten det er kasse eller tube.
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Men den nye ultraen er rett og slett flere hakk bedre.
    Da ser jeg frem til en interessant diskusjon mellom Flageborg og marsboer, som jeg vil betrakte fra sidelinjen til jeg har gjort meg mine egne erfaringer :-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser jeg frem til en interessant diskusjon mellom Flageborg og marsboer, som jeg vil betrakte fra sidelinjen til jeg har gjort meg mine egne erfaringer :-)
    Som du vet - velger jeg praktiske kalibreringer fremfor teoretiske diskusjoner

Ultra kan enkelt sammenlignes med en SVS PB10 - Ultra har bare mer av det samme :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken innspillingstid snakker vi om for Ultraen?
    Så godt som null - hos meg imponerte den fra første stund etter at jeg hadde målt, funnet den beste plasseringen og fått stilt inn PEQen for å korrigere en peak. Dvs fra og med en times tid. Seriøs lytting ble det imidlertid ikke før etter kanskje en 10 timer totalt, rett og slett fordi jeg ikke fikk mine endelige fronthøytalere før etter en stund.

Jeg skal ikke si at den ikke endrer karakter noe (jeg har ikke hørt dette imidlertid) men fungerer det ikke i begynnelsen på en plass du vet den burde fungere bra er sannsynligheten stor for at det aldri vil fungere pga rommet. Innspilling vil ikke hjelpe noe ...

Side 21 av 126 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •