Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 126 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2507
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet det, og har vurdert det (har koblingsskjemaet liggende), men det anbefales ikke av HFC.

Dessuten må jeg inn i den og flytte på noen jumpere... er redd jeg setter fyr på hele dingsen :-)

Men om noen har god erfaring med brokoblede A30.2, er det mulig jeg trekker den fra AVtorget...

EDIT: ikke switch, men jumper

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som den impulsive vinglepetter jeg er, drøyer jeg salget av A30.2 til jeg får tenkt meg bedre om :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i h... får jeg tak i to ekstra kretskortjumpere? Er dette noe de har på Clas O.?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvor i h... får jeg tak i to ekstra kretskortjumpere? Er dette noe de har på Clas O.?
    Jeg har endel delekort liggende på jobben med div jumpere. Send meg et bilde så kan jeg sjekke om noen passer. Det avgjørende er avstanden mellom pinnene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinneavstanden er 2mm, tror det er rimelig standard på litt større kretskort (dvs. ikke mobiltelefoner etc.). Skal se om jeg har et lydkort/skjermkort eller en harddisk liggende...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinneavstanden er 2mm, tror det er rimelig standard på litt større kretskort (dvs. ikke mobiltelefoner etc.). Skal se om jeg har et lydkort/skjermkort eller en harddisk liggende...
    Harddisker bruker å ha disse standard jumperne
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Harddisker bruker å ha disse standard jumperne
    Da må jeg logge meg av en stund

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Men hvorfor selge Primare A30.2? Den kan jo brokobles...
    Takk for at du minnet meg på dette. Jeg hadde tenkt på dette i forbindelse med at jeg vurderte å kjøpe Tigers A30.2, og kjøre begge i brokoblet modus slik at jeg hadde 2 X 380 watt til å drive frontene med. Jeg slo tanken ifra meg etter å ha snakket med HFC, som ikke anbefalte en slik løsning fordi
    A) brokobling kan skape støy
    B) to brokoblede A30.2 vil ikke være "tunet riktig", så en kunne risikere at de låt forskjellig (eller noe...)

Men å bruke A30.2 brokoblet som ÉN monoblokk til senterhøyttaler utelukker problem B), og jeg sitter igjen med A). Etter å ha fått testet dette i kveld, kan jeg si at jeg får noe mer støy med A30.2 brokoblet enn som stereoforsterker. Et par raske høyttalerkabelbytter endret ikke på dette, så det er forsterkerens egenstøy som slår gjennom. Imidlertid er ikke støyen så høy at det er plagsomt (det er en svak brumming), den høres knapt fra lytteposisjonen, og ihvertfall ikke under filmavspilling.

Jeg har ikke fått lyttet til eventuelle endringer i lydsignatur (som jeg heller ikke forventer), men jeg skrudde ned gain på senterkanalen med 9db etter endringen for å få noenlunde samme SPL jeg hadde tidligere (basert på lytting, ikke måling), så her er det nok krutt!

Så nå er jeg den stolte eier av en 380 watts Primaremonoblokk, som bare venter på å få drive Swans 2.3C en gang i august :-)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre jeg er brukede til noe

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sikkert bruk for en A 30.5 også

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå må du jo ha en A32 til frontene

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge siklet på A32, men den er for dyr. Så i stedet for å gå for Primare PRE30 og A32, gikk jeg for Thor til under halve prisen. Kanskje ikke fullt så mye krefter som A32 (Thor har 165w, målt til 196w), men jeg synes lyden ligner veldig på Primare sin (som jeg liker godt). Jeg opplever imidlertid mer attack og bedre basskontroll fra Thor enn jeg gjorde fra A30.2 på frontene, så Bladeliuslyden passer meg utmerket.

Jeg hadde en A30.5 på hånden, men så røk gressklipperen... Det innebærer at jeg fortsetter å bruke 2807 til å drive side- og bakhøyttalere.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kikket på Bladelius Balder? Testvinner i svenske HiFi & Musik foran bl.a. Primare A30.2, Hegel H2A Mk2 pluss div. andre skandinaviske effektforsterkere.

http://hificonsult.se/uploads/pdf/HM5-07BALDERTEST.pdf

Må bare si at jeg elsker THor!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Balder er fin, men jeg kan ikke bruke den på bakkanalene - det er jo uhørt å ha mer kraft på sidene og bak (Balder er 180w) enn på frontene Så i så fall må jeg ha tre Baldere: en til bak, en til sidene og en til frontene slik at frontene kan biampes med Thor på diskant/mellomtone og Balder på bassene. Men da blir det lett 60.000 kroner...

Hvis du ikke har fulgt med i hele tråden, så hadde jeg A30.2 fra før. Har brukt den litt på sidehøyttalerne, men ønsket/trenger mer kraft til senter når jeg får ny senterhøyttaler. Hadde først tenkt å bruke den til å biampe senter, men Swans 2.3C har ikke doble terminaler, så da gjorde jeg om A30.2 til en monoblokk på 380w.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror & håper dette er det endelige resultatet av "en del" timers arbeid.

Ettersom jeg enkelt styrer subvolumet uavhengig av mastervolum, får jeg den dypbassprofilen jeg ønsker, avhengig av kildematerialet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg enkelt styrer subvolumet uavhengig av mastervolum, får jeg den dypbassprofilen jeg ønsker, avhengig av kildematerialet.
    Er ikke det "litt" stress å justere etter kildematerialet?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er ikke det "litt" stress å justere etter kildematerialet?
    Måten jeg har koblet ting på, ved å bruke 2807 som DAC og volumkontroll for kun subene når jeg spiller musikk (Thor er pre & power og Paganini er DAC til TL260), gjør at jeg må bruke fjernkontrollene til både Thor og 2807 når jeg spiller musikk hvis jeg vil ha med subene (noe jeg ikke alltid gjør). Jeg får ikke lagt alt jeg ønsker av Thors kommandoer inn på Logitechen, dessuten er Mjølner så kul at jeg har lyst å ha den fremme og bruke den. Så det å bruke to fjernkontroller er i utgangspunktet litt stress.

Men samtidig opplever jeg at det kan bli for mye av det gode med subene på 0db mastervolum (OBS! Dette er ikke mastervolumet på 2807, som jeg setter til det samme som Thor når jeg spiller musikk. 2807 har eget subvolum også i stereo (og egen delefrekvens for subene i stereo, uavhengig av delefrekvense(e) for film), så jeg har lagt inn tre hurtigtaster for å bytte mellom 0, -3 og -6db). Da er det greit å kunne justere ned volumet på bare subene.

Så det korte svaret på spørsmålet ditt er egentlig "Jo, litt, men det går greit, og har sine fordeler." :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Primare A30.2 sendt til en ny eier, mens A30.5 er mottatt fra en tidligere eier (ikke Vettemann) og montert i min kino.

Ergrelsen over å måtte bruke Denon-forsterker på sidehøyttalerne (L880) ble for stor, så jeg endret mening nok en gang, og gikk fra å bruke A30.2 som brokoblet senterforsterker til å ha Primareeffekt på alt i midten og bak.

Sånn går det når man går og venter på ny senterhøyttaler og ikke får benyttet kinoen på fornuftig vis...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Primare A30.2 sendt til en ny eier, mens A30.5 er mottatt fra en tidligere eier (ikke Vettemann) og montert i min kino.

Ergrelsen over å måtte bruke Denon-forsterker på sidehøyttalerne (L880) ble for stor, så jeg endret mening nok en gang, og gikk fra å bruke A30.2 som brokoblet senterforsterker til å ha Primareeffekt på alt i midten og bak.

Sånn går det når man går og venter på ny senterhøyttaler og ikke får benyttet kinoen på fornuftig vis...
    Jeg sa jo at du trengte en A30.5

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg slått til på Lefdals PS3-pakketilbud, så nå er jeg Blu-Ray-kompatibel...

Side 16 av 126 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •