Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 126 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2507
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den så lekker ut den Hellnoob!
    Hvilken prisklasse ligger denne i som ny? Er den billigere enn Primare sin cd?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med lekker spiller. Det jeg har hørt av Audio Analogue tidligere har virkelig imponert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var valget tatt.

Jeg har nå separert musikk og film i kinoen, etter innkjøp av en Bladelius Thor MK-II integrert forsterker med prosessorinngang.

Dermed spiller Paganinien gjennom Thor og ut på TL260 når jeg lytter til musikk, mens et tastetrykk kobler ut forforsterkeren i Thor og gjør den til et rent fronteffekttrinn for AVR-2807 når jeg ser film.

Jeg vurderte lenge å hekte en separat forforsterker på Primare A30.2, men trangen til å prøve noe nytt og samtidig redusere antall bokser (...) gjorde at jeg vurderte alternativer. Integrert forsterker med prosessorinngang har vært en idé jeg har hatt en stund, men hvis jeg skulle ha en slik, måtte den både ha krefter (nok) og spille musikken slik jeg liker den.

Thor har plenty power, og en spillestil som er midt i blinken for meg.

Tekniske spesifikasjoner (fra Bladelius' hjemmeside):
    2x165W 8 ohm < 0.1 % distortion
    Frequency range DC -100 kHz +/- 1 dB
    Input impedance 50 Kohm
    1800 VA custom made, special core transformer
    Large capacitor bank of 80000 uF
    J-FET Single-ended coupled input stage
    Speaker terminals are the highly acclaimed WBT

De 165 wattene er faktisk konservativt angitt. Målinger som jeg i farten har glemt kilden til sier 196 watt i 8 ohm. Og som dere ser, er det ingenting å si på strømreservene i denne 22 kilo tunge svensken.

Den har stått på hele helgen, og inntrykket er at dette er svært, svært bra greier. Og den skal visstnok bli enda bedre etter 5-6 ukers "innspilling" (for de som tror på slikt...). En av tingene jeg har mislikt med Denonen er at det virker som noen har skrudd diskantkontrollen opp 4 hakk (og bassen med 2). Dermed blir det slitsomt for mine ører å lytte til musikk i lengden. Thor har en veldig homogen gjengivelse av diskant, mellomtone og bass. Og det virker på meg som om den spiller dypere enn Denon. I tillegg har den utrolig kontroll på bassen - det er virkelig snakk om kontante, presise hammerslag fra trommer. Og hvis en kan snakke om "utklanging" på bass - at tonene fra trommer og bass ikke blir "kuttet" - er det noe jeg får lov til å oppleve hjemme for tiden, noe som er en artig opplevelse.

Jeg har jo store fronthøyttalere, med "stor" lyd, og det er slik jeg liker musikken gjengitt også. Thor var siste brikken i puslespillet som gir meg en musikkgjengivelse akkurat slik jeg vil ha det. Thank you, Thor ;-)

Da var neste punkt på agendaen å teste ut om jeg skal bruke Primare A30.2 til å bi-ampe senterhøyttaleren (ja, det er overkill, men det er slik vi liker det!) eller om den skal få drive noen høyttalere hos en annen heldig person i Norge.

Legger ved noen halvgode bilder hjemmefra, pluss et par av innsiden til Thor som jeg har stjålet fra nettet.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget fornuftig løsning... ;-) Og ikke minst; grattis så mye med et spennende produkt.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Var det du som kjøpte den siste rett føre meg? Bestillte en for ca. ei ukes tid siden. Det er litt leveringstid nå pga. ei software oppgradering.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være! Men jeg har ikke hørt noe om SW-oppdatering. Har verson 3.33 datert 30.10.06, så det er mulig jeg gikk glipp av den nyeste... Argh... Jeg får høre med Morten.

EDIT: årsaken til leveringstiden er bytte av leverandør, ikke softwareoppdatering :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med meget habil forsterker. Imponerende spek på denne, og etter hva jeg husker fra sist jeg fikk en demo på den... En utrolig tøff fjernkontroll :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva er vel Thor uten Mjølner (fjernkontrollen heter faktisk det!)?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny "hammmer" En meget god løsning å kjøre stereo og surround hver for seg, noe jeg selv har planer om på sikt.

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Genialt!

Har selv S.A.T Amplifix som er en eldre modell fra Bladelius og er strålende fornøyd!
    Det å kunne bruke den som stereo forsterker og effektrinn til hjemmekinoen er bare helt genialt.

Grattis med supervalg av forsterker!

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøs forsterker. Gratulerer.

Digger navnet til både den og fjernkontrollen... Bare det er ett stort ekstra pluss i boken! Bra bilder også forresten, tror nesten jeg må lese gjennom tråden.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene!

Ad innspilling: i følge bruksanvisningen viser forsterkeren sitt sanne potensial først etter 5-6 uker på eller i standby. Kaller vi dette innspillings-/innbrenningstid, betyr det ca. 1.000 timer... Noen bedre? :-)

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har

hørt at der er det samme med den gamle, altså S.A.T Amplifix som jeg har.
    Må si at det stemmer nok med innspilingtid slik som mange beskriver i tester og lignende.
    For mitt vedkommende syns jeg også at dette stemmer!!
    Lydbildeåpner seg mer og mer for hver dag som går, og jeg var fornøyd første gangen jeg hørte på den!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også fornøyd fra dag 1. Men nå har den stått på en uke i strekk, og den er mer oppløst i toppen, og kanskje enda noe strammere i bassen. Så dette er en gave til meg selv som "keeps on giving" :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det se ut til at vi skal kjøpe nytt hus!

I den forbindelse kan underetasjen delvis benyttes til dedikert hjemmekino (dette påvirker naturligvis ikke kjøpsbeslutningen fra min side... )

Det potensielle rommet har en del særegenheter, og jeg trenger derfor innspill om hvilke av følgende alternativer jeg bør gå for. Rommet må utfores, og det må legges gulv, trekkes kabler etc. Legg spesielt merke til de to betongveggbitene som stikker inn i rommet. Hva slags problemer (eller muligheter!) vil jeg få med dem?

Alle bidrag verdsettes meget høyt!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste alternativet vil nok låse rommet iforhold til valg av utstyr. Bredde på lerretet o.l
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snasent utstyr her Hellnoob! :-D
    Alternativ B vil vel kunne gi et godt resultat lydmessig. Her kan du nok bruke mange av løsningene som kom fram i byggetråden til Hjemmekinos rom. Mulighetene er i alle fall store med dette utgangspunktet. :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også det alternativet som ligger meg nærmest rent erfaringsmessig/intuitivt, men hva med den forbaskede betongveggen som stikker inn i rommet???

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..

Vanskleig det her, men det siste alternativet, tror jeg ville vært et som du får helt bukt med resonanse, eller så blir det et kaos med lyd bølger og opphevinger av lyd over alt. Har du mulighet før bygging og teste noe forskjellige plasseringer, hadde jeg gjort det.

Utgangs punktet ditt, er i grunn veldig bra. Hva om du setter veggen som er på motsatt side av trappoppgangen som front vegg. Lager en lettvegg som går parallelt med langsgående yttervegg. Da får du et rektangulært rom, med en naturlig difusor på venstre siden av rommet, som hjelper deg mot stående bølger i rommet. Langt rom, og med muligheter for maskinrom forran lerrete, og kanskje en lettvegg i bakant, slik at du får en film bar å gå inn i før kinoen!?!?! Et cleant look.
    Nesten alternativ A, uten lettveggen mitt i rommet, og rive deler av skråvegen bak..

Ellers grattis med nytt krem utstyr!

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en liten bærevegg?

Hvis ikke kan du jo bare rive den, og flytte den veggen lengere bak slik at du kan få et større rom.

Side 12 av 126 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •