Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 126 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 2507
    Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare dra ut plastbitene som sitter i høyttaler utgangene så kan den ta plugger

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Bare dra ut plastbitene som sitter i høyttaler utgangene så kan den ta plugger
    Nei, det er ikke plastbiter i høyttalerterminalene. Er du sikker på at vi snakker om samme receiver?

EDIT: HFK påstår også at plastbiter kan tas ut og bananer puttes inn. Må sjekke dette nærmere i kveld. Rart... Hos meg var det hull i baksiden av terminalene (dvs. ingen plastbiter), men hullene er for små til plugger.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK pleier å skru en treskrue litt inn i midten med en drill - bruk en liten tang til å gripe fast rundt skruen - for så å trekke ut plomberingen.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også 2807 ja. Gjør som flageborg sier. Trenger ikke drill heller bare skru en tynn tre skrue inn i senter så du får tak på den og napp den ut. Regner med at du har samme sorte små plastbiter i senter av ht terminalen?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På høyttalerne mine, og andre receivere jeg har vært borti, har det vært røde og svarte plastPLUGGER i terminalene, som kan lirkes løs og dras ut.

På 2807 er det små HULL i terminalene (bøssingene), men jeg kunne ikke se noen plugg inni hullene, heller ikke noe skille mellom den eventuelle pluggen hullet er i og plastbøssingen.

Treskrue i hullet, og så trekke til, altså? Kan dere da garantere at jeg ikke sitter med hele plastbøssingen i hånden? :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, min bror gjorde akkurat det samme på sin 3806. Det går helt fint! Dem går ganske lett ut ettersom jeg forstod.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du hører med Hifiklubben så vil du få samme svar. Den svarte i senter skal dras ut.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2807 og det er meningen at du må fiske ut pluggene i midten selv om de sitter hardt som f...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må huske at Hellnoob er en Noob. Neida. Bare tøyser gamle ørn.

Gratulerer med Denonen og 8720. Sistnevnte vil nok gi deg den aller største oppgraderingsfølelsen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Noob from Hell har nå lært at ikke alle plastplugger i HT og receivere ser ut som spiker (med flatt hode) - noen har hull midt i hodet!

Det omtalte treskruetrikset ble benyttet med stort hell, og jeg har nå en receiver som tar bananplugger :-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja. Nytt snadder i hus Grattis!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To spørsmål til Denon-eiere:

1) Etter at autooppsett er fullført, lagres målingene, blant annet av channel level (høyttalervolum). Disse kan alltid hentes tilbake ved å velge "Restore" under "Auto Setup/Room EQ" - "Parameter check".

2) I tillegg kan en lagre egne channel levels, under "Speaker setup" - "Channel level". Disse overstyrer autooppsettets innstillinger.

3) Men jeg ser også at en kan justere hver enkelt kanal via receiverens display ved å trykke på "CH SELECT/ENTER" på fjernkontrollen. Disse overstyrer det som er lagret under punkt 2, men jeg er usikker på om de lagres dersom en ikke lagrer dem under "user modes".

Spørsmålene mine blir da (for AVR-2807):
    A) Er det noen mulighet for å lagre mine foretrukne channel levels et sted slik at jeg kan hente dem opp igjen på samme måte som "restore" av autooppsettet?
    B) Hva er "lagringsregelen" for endringer under punkt 3? Jeg kan lagre dem under de tre forskjellige user modes, men blir de lagret på annet vis? Blir innstillingene "reset" når receiveren skrus av, eller når en annen kilde velges?

Jeg har lyst å bla litt frem og tilbake mellom autooppsettet og mitt eget, og for å sjekke hva Audyssey egentlig gjør med lyden.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan åpenbart aldri lære nok om hvordan rommet påvirker lyden, og samspillseffekter mellom høyttalerne.

Jeg har brukt Velodyne CHT-12R som sentersub, og har forsåvidt vært fornøyd med det. Jeg har imidlertid ikke vært helt fornøyd med Velodyne CHT-15R som LFE-sub, fordi jeg følte den falt for mye av under 30hz.

For å sjekke samspillseffektene med sentersuben, koblet jeg begge subene på LFE-utgangen med et y-ledd og tunet begge til 86db på 50hz (hvilket gir 92db når begge spiller samtidig, og 95db når begge spiller sammen med fronthøyttalerne).

Rosa kurve: CHT-15R alene som LFE-sub
    Blå kurve: begge Velodynene som LFE-sub
    Lyseblå kurve: begge Velodynene som LFE-sub sammen med frontene

Sjekk forbedringen under 30hz (forskjellen mellom den mørkeblå og rosa kurven)!!!

Skal teste med musikk og film (må sette senter til small og litt sånn), men det blir nok til at jeg kjører med to LFE-suber fra nå av og dropper sentersuben.

Ja, jeg vet jeg har en deilig topp rundt 63hz, men den har jeg ikke tenkt å forsøke å fjerne.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut på grafen at du ikke vinner på å ha 2 subber? Sett bort ifra "stortrommen" rundt 63Hz. Hvordan er det i praksis? Og nei den må ikke fjernes. Litt misunnelig der ja.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg kan lese fra grafen er at å gå fra 1 til 2 suber

- ga meg minimum 6db økning i lydtrykk (enkelte steder på kurven kan du se at økningen er betydelig mer, 10-22db!)
    - fjernet kjempedipen rundt 80hz slik at kurven fikk et betydelig positivt skift i området 50-80hz
    - flyttet bunn-nivået i praksis fra 31,5hz ned mot 25hz
    - en stor forbedring på papiret ihvertfall fra 30hz og nedover

Har ikke fått lyttet så mye enda, men det låter ihvertfall ikke verre enn før :-)

Husk at jeg hadde begge subene fra før, eneste endring nå er at jeg har koblet dem annerledes... Tror neppe jeg kunne forsvart innkjøp av en ny sub "bare" for å få denne endringen.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg at jeg leste helt feil på betydningen av fargene dine. Beklager, jeg måtte virkelig se en gang til for å forstå hva du mente.
    Men nu går alt så meget bedre ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir moro og høre hva du synes. På papiret ser det hvertfall bra ut
    Men selv om du kjører 2 suber ut fra LFE, så heter det fortsatt 7.1;-) pirk pirk

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Blir moro og høre hva du synes. På papiret ser det hvertfall bra ut
    Men selv om du kjører 2 suber ut fra LFE, så heter det fortsatt 7.1;-) pirk pirk
    Jepp :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: La ut et spørsmål som ikke lenger er relevant, da jeg fant svaret selv...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lyttet til musikk spilt gjennom HD-XE1 for deretter å bruke DACen i 2807 en måneds tid nå, måtte jeg kaste inn håndkleet og innrømme at musikkgjengivelsen ikke er god nok. Det spiller høyt, tydelig og klart - og fullstendig uten engasjement.

Jeg savnet opplevelsen Primare ga meg i "gamle" dager :-) og har vært på nippet til å kjøpe CD31, alternativt DVD30. Men samtidig er det slik at når en har en god unnskyldning til å kjøpe noe nytt (trenger en egentlig en unnskyldning?), kunne det vært interessant å prøve noe annet. Dessuten er jeg dødskjip, og ønsker mest mulig for pengene mine... Jeg fikk muligheten til å kjøpe en usedvanlig pent brukt Audio Analogue Paganini 192/24 - et for meg fullstendig ukjent merke. Etter å ha fått en god beskrivelse av spillestilen fra selgeren, bestemte jeg meg for å slå til.

Nå har denne utrolig lekre maskinen stått på i 28 timer, og jeg føler at jeg har sittet og lyttet til den i 27 av dem...

Den har en åpen mellomtone og luftig diskant, med veldig bra separasjon mellom instrumenter og stemmer, og presis og dyp bass. Det er plenty detaljer, men alle henger sammen i et stort, åpent lydbilde. Og det viktigste av alt: den SPILLER musikk, ikke bare gjengir den! Tror ikke jeg har hatt en slik live-følelse hjemme tidligere, så jeg er meget fornøyd med denne italienske krabaten :-)

Side 11 av 126 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •