Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 126 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 ... SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 2507
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Krell, Pass Labs eller McIntosh ... For en absurd problemstilling.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Hva med 2 av 3? :P

Geir Arne
    Første alternativ er jo det som koster minst penger :roll:

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Krell, Pass Labs eller McIntosh ... For en absurd problemstilling.
    Absurd blir det først når jeg skaffer alle tre og lager en shoot-out bildetråd som går over 6 måneder.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gir egentlig fetest lyd av alternativ 2 og 3?

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    La oss si tre av de heftigste.

jeg er jo "inhabil" i denne diskusjonen, men jeg må si at de utskjelte "watt-meterene" er helt fantastiske. Hvem hadde vel giddet å kjøpe bil uten speedometer? Jeg synes de er virkelig praktiske av flere grunner:
    -På et virkelig bra anlegg blir du litt fartsblind - dvs det bare blir mer lyd når du guffer på og ikke masse forvrengning som låter "høyt". Da er det greit å vite hvor langt ned du har presset gasspedalen.
    -Stor variasjon på lydnivå på diverse innspillinger - å se på antall watt du bruker gir en bedre pekepinn på hvor mye du plager kona og naboene enn å se på -xdB på forforsterkeren.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Jeg tror 2 slike absolutt kan konkurrere med pass og mackrell.... eeh dårlig ordspill Hegel H30 Referanse mono effektforsterker - Sort .

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hva gir egentlig fetest lyd av alternativ 2 og 3?
    Alternativ to gir nok det mest naturlige lydbildet, med realistisk gjengivelse og lydtrykk. Livefølelsen er også best med dette alternativet, spesielt om en tweaker med et par av disse:

Kalle Klovn: jeg liker også wattmeterne til McIntosh :-)

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende tanker om nye forsterker(e).

Kommer du til enighet med deg selv ? McIntosh? Krell ? Pass ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig og enig - å ha diskusjoner med meg selv er alltid vanskelig, det ender ofte med krangling og voldsbruk.

Denne tråden er jo mange ting, blant annet en slags blogg for AV-relatert strøtanker (og av og til ikke så AV-relaterte). Når det gjelder idéen om "statement forsterker", fikk jeg lyst til å eksperimentere litt i forhold til en samtale jeg hadde med et fremtredende medlem på forumet. I den diskusjonen kom det frem at AVforum er et farlig sted, spesielt for nybegynnere. Når en kjøper eller vurderer å kjøpe utstyr, er det veldig gøy å få respons / applaus fra andre. Dette "behovet" for anerkjennelse, hyllest og støtte kan lede folk til å kjøpe ting de strengt tatt ikke har bruk for. Og det kan lede en til å sprenge det budsjettet en hadde satt seg for noe som i utgangspunktet var en oppnåelig og ihvertfall litt nødvendig oppgradering av anlegget. Samtidig er det slik at mange forummedlemmer lever ut sine egne drømmer gjennom å heie frem andres kjøpsbeslutninger. I dette er det ikke nødvendigvis noe negativt, ei heller er det kritikk av noen, men mer en observasjon som kan være nyttig å ta med seg når en farter på AVforum og tilsvarende nettsteder. Spesielt viktig er det å reflektere dypt over dette dersom det dukker opp utstyr på bruktbørsen som en ikke har behov for - men samtidig veldig veldig lyst på...

Newcomer Nivve sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    125k er en nett sum

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    125.000 er et latterlig høyt beløp å bruke på en (eller to) AV-komponenter. Det er faktisk et latterlig høyt beløp å bruke på hele AV-systemet.

Her er noen sitater knyttet til MC1.2KW:

"Consider the 1.2KW’s the “thinking man’s gigantic monoblocks.”"

Påstanden over er ikke godt begrunnet, men den høres besnærende ut, ihvertfall hvis en ser på seg selv som en tenkende mann :-)

"You don’t realize just how wimpy your 100-watt per channel amplifier is until you have 1,200 per channel at your disposal. Trust me, you won’t want to go back."

Once you go Mac, you can never go back... :-)

Sammenlignet med forgjengeren, MC1201, utført av en som også eier MC2KW:

"1. Better Soundstage all around; wider, deeper & more holographic.
    2. More finesse, has the ability to recreate live with amazing grace. Very much like the MC2KW's.
    3. Runs much cooler, if not cold under full load.
    4. Dynamics are incredible, talk about slam!
    5. Vocals are very warm, almost tube like & intoxicating.
    6. Need I mention looks, hands down a Beauty."

Og siste kommentar, som vel er årsaken til at noen er så irrasjonelle at de faktisk kjøper seg et par slike monoblokker:

"A Mac amp is more than just eye candy. It’s like a primeval craving, part instinct & part audiophile fix."

Så min egen kommentar: enkelte kan bli drevet til å kjøpe seg slike forsterkere for å imponere naboer og venner. Enkelte kan også bli drevet til å kjøpe slike forsterkere for å oppnå en eller annen form for status på online forum.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så min egen kommentar: enkelte kan bli drevet til å kjøpe seg slike forsterkere for å imponere naboer og venner. Enkelte kan også bli drevet til å kjøpe slike forsterkere for å oppnå en eller annen form for status på online forum.
    Det hersker jo ingen tvil om at McIntosh og Swans er en særdeles besnærende kombinasjon som har en lei tendens til å maltraktere utstyrsjaget en gang for alle. Men 125k er som du skriver en god slump penger.

Pluss at status på forum blir litt feil, Dag har jo allerede mc2kw så har må du vel investere i 2xmc2kw og bi-ampe swansene dine for å få noe som helst status her

Pluss at McIntosh hos deg kan jo resultere i kallenavnet Mc'Noob

Men spøk til side; hva med å gå for en mc602 som pleier å gå for 40-43k på brukten?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monoblocks or nothing :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Pluss at status på forum blir litt feil, Dag har jo allerede mc2kw så har må du vel investere i 2xmc2kw og bi-ampe swansene dine for å få noe som helst status her
    Jeg driter i buksa så lenge jakka passer. Min status på AVforum og IRL bryr jeg meg lite om, men jeg kjenner til andre som dessverre er offer for utstyrsrustningskappløp (når det gjelder AV-utstyr og/eller biler og/eller klær og/eller bolig og/eller andre ting) primært drevet av behovet for "høyere status". Når det er sagt, kan Swans 2.5F tri-ampes, så 3xMC2KW hadde jo vært et alternativ - rett før jeg ble ført bort i en stram, hvit jakke.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt, kan Swans 2.5F tri-ampes, så 3xMC2KW hadde jo vært et alternativ - rett før jeg ble ført bort i en stram, hvit jakke.
    vel, de gærne skal jo ha det godt...

-------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mere økonomisk med en ny Doxa-62 på hver av de beistene du har dratt i hus da :-D

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå er jo du en voksen mann (no offence!) som kan ta dine egne beslutninger. Da handler det litt mer om "hva vil du egentlig ha?". Jeg ville egentlig ha mc501, og da kjøpte jeg mc501. Hadde jeg kjøpt en mc402, så ville jeg sikkert fremdeles lurt på hvor mye bedre mc501 var.

Foreløpig er jeg så heldig at jeg ikke har hørt mc601 og 1.2kw. Jeg har hørt mc2kw, men ikke i eget anlegg. Dessuten synes jeg de blir for store i min stue. Utrolig nok så kan jeg, men hånden på hjertet, si at jeg ikke har noen oppgraderingslyst for øyeblikket. Happy, but true!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Festlig!

Og veldig kontrast til en pågående debatt på et annet forum her i Norge hvor de som har/kjøper dyrt utstyr beskyldes for snobberi og arroganse....

Hellnoob er et prakteksempel på at dette ikke gjelder på dette forumet, heldigvis

NEI - du får ikke skifte navn til Krellnoob, McNoob, Swannoob osv osv - det er herved fobudt med norsk lov av 1814, paragraf 121233424231b, 2.ledd, 3.avsnitt, 4 setning:
    "Hellnoob skal stedse bekjende sig til den hellnoobske Religion, haandhæve og beskytte denne."

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Supertramp. Mangel på selvhøytidelighet er en egenskap jeg setter stor pris på og som jeg håper jeg besitter selv :-)

Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Foreløpig er jeg så heldig at jeg ikke har hørt mc601 og 1.2kw. Jeg har hørt mc2kw, men ikke i eget anlegg. Dessuten synes jeg de blir for store i min stue. Utrolig nok så kan jeg, men hånden på hjertet, si at jeg ikke har noen oppgraderingslyst for øyeblikket. Happy, but true!
    Vel, du kan jo godt oppgradere utseendet, bærekomforten og de antivibrasjonsmessige egenskapene til MC501 ved å kjøpe deg et par håndtak og føtter i solid aluminium, utviklet og solgt av Masterlu (1.835 USD inkl. frakt) (bilder av installasjonsprosessen fra post 123 og utover):

New Mac Handles & Feet - AudioAficionado.org

Bildet under viser MC501 med håndtakene montert, og med nye føtter på høyre side. Jeg beklager dersom jeg nå gjorde deg oppmerksom på et behov du ikke visste du hadde :twisted:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg være rasjonell?

Utifra hva mitt øye kan se har du et par fronter som er 8 ohm nominelle, 89 dB. På papiret kan du jo spille relativt høyt uten å trenge så syke menger watt eller strøm, men jeg har mine mistanker om at de liker litt ampere i baken.

Hvis du ønsker et par Mac'er så er jeg ikke i tvil om at de yter sanseløst bra, men det finnes jo en hel menge alternativer under 50 000 som bør kunne hente ut svært ok+ resultater fra Swansene, dog uten watt-meter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden er jo mange ting, blant annet en slags blogg for AV-relatert strøtanker (og av og til ikke så AV-relaterte). Når det gjelder idéen om "statement forsterker", fikk jeg lyst til å eksperimentere litt i forhold til en samtale jeg hadde med et fremtredende medlem på forumet. I den diskusjonen kom det frem at AVforum er et farlig sted, spesielt for nybegynnere. Når en kjøper eller vurderer å kjøpe utstyr, er det veldig gøy å få respons / applaus fra andre. Dette "behovet" for anerkjennelse, hyllest og støtte kan lede folk til å kjøpe ting de strengt tatt ikke har bruk for. Og det kan lede en til å sprenge det budsjettet en hadde satt seg for noe som i utgangspunktet var en oppnåelig og ihvertfall litt nødvendig oppgradering av anlegget. Samtidig er det slik at mange forummedlemmer lever ut sine egne drømmer gjennom å heie frem andres kjøpsbeslutninger. I dette er det ikke nødvendigvis noe negativt, ei heller er det kritikk av noen, men mer en observasjon som kan være nyttig å ta med seg når en farter på AVforum og tilsvarende nettsteder. Spesielt viktig er det å reflektere dypt over dette dersom det dukker opp utstyr på bruktbørsen som en ikke har behov for - men samtidig veldig veldig lyst på...
    Dette innlegget skulle ha vært det første nye brukere måtte ha lest før de kunne klikke seg videre inn på AVforum. Du treffer veldig mange spikrer her...

Side 108 av 126 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •