Hellnoobs AV-tråd er ikke lenger aktiv - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 2507
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    I dag, etter lang tid med e-postutveksling og telefonsamtaler med support hos Lyse, ble hjemmesentralen byttet ut.
    Hørtes kjent ut. :-| Godt det ordnet seg til slutt. BTW: Står den sentralen som ble byttet ut nær et hjørene som opplever mye bass?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle hjørner i huset mitt opplever mye bass Men det mest sannferdige svaret er "nei".

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soundgarden ringte Hellnoob

Soundgarden ringte Hellnoob i dag for å fortelle at en reparert Primare A30.7 (en teknisk feil gjorde at den gikk i protect) og en oppgradert SP32 (HD-lydkort + ny firmware) er på vei til dem via Tollpost, og at jeg vil ha dem innen helgen.

Da blir det fullskala musikk og film igjen etter 3-4 ukers avholdenhet. Yey!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den enkle løsningen er å la nettverket få nok tid til å synkronisere seg :-)

AppleTV2 versus LG DP1

+ GUI = eyecandy
    + GUI = mye lettere å manøvrere i
    - ikke 1080p ut - mine M2TS-filer i MKV-container med MPG-extension kan spilles av på AppleTV2, men det hakker så mye at det ikke er et alternativ
    - bildekvalitet - enkelte TV-serier rippet fra DVD (Drømmehagen, anyone?) er betydelig dårligere via ATV2 enn DP1 - jeg må forske videre på årsaken
    - ingen av-knapp (såvidt jeg har funnet) - ATV2 må slås av via menysystemet, som altså krever en skjerm tilkoblet

Så så langt kan jeg ikke si at boksen er en suksess. Den får meg heller ikke til å konvertere til flere Apple-produkter med det første.
    Er nok desverre enig i det meste du skriver om Atv2, egner seg ikke helt i hjemmekinoen enda. Men av knapp har den. Hold inne manureringsknappen i noen sekunder, da skrur den seg av.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, arntost. Trodde jeg hadde prøvd det der uten hell, men får prøve igjen i tilfelle hjernen var alene i gjerningsøyeblikket.

Ellers tenker jeg litt på

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, arntost. Trodde jeg hadde prøvd det der uten hell, men får prøve igjen i tilfelle hjernen var alene i gjerningsøyeblikket.

DET DER! ..er eyecandy !
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det absolutt. Men en skal også tenke på dette:

Comparisons aside, the only complaints I have to lobby against the MA7000 have nothing to do with its performance and everything to do with simple but noteworthy oversights. For starters, this unit does not have even one single ended (RCA) output. So if you want to attach a sub to the MA7000, you will have to either go from the balanced output (or buy an XLR-to-RCA adapter should your sub lack a balanced input), or ghetto rig your sub into the system by removing the jumper connecting the main in/power out and then use a Y splitter to connect to your sub. Second, there is no HT bypass. Sorry home-theater buffs! Third, there is no way to disable the lights on the big blue power meters. If you enjoy listening to music in a pitch-black room, you may have difficulty doing so with two bright blue lights beaming towards your eyes. These hiccups aside, I feel that the MA7000 leaves little room for improvement.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tenking og sånt...

Stalltips ; Skyld på at hjernen var alene igjen i gjerningsøyeblikket når du bestiller en sånn herlighet , og gi gjerne feedback om det virka

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det der er en dyr basill - hvis du først blir bitt! Jeg snakker av er faring. Eller kanskje det er som brutter'n sier; det er ikke dyrt (hvis det er bra) det er bare mye penger.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hellnoobs Desktop Audio Pr0n: ut med Burson - inn med Burson

Da er Burson HA-160D på vei ut av huset.

Og samtidig er Burson HA-160 og Burson DA-160 på vei inn i huset.

Hvorfor?

1) Fordi HA-160 + DA-160 veier 9,5kg mens HA-160D bare veier 7kg

2) Fordi DA-160 har to linjeutganger, i tillegg til at den tilbyr en mer moden og raffinert lyd:

"Although the DA-160 is based on the DAC section of the HA-160D, being a stand alone DAC we had more freedom to further optimise its performance. We decided to tweak the power supply network into a constant current source power supply and use two power transformers to lower the noise. The result is a more matured sound with even richer micro dynamics and substance."

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er en combo jeg har tro på 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eye Candy som jeg håper også fortjener tittelen Ear Candy.

Ikke alle duoer som er like gode. 1 av 3 her f.eks.:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel ikke brainiacs de jentene der. Men de har sikkert andre gode egenskaper.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hellnoobs erfaring med Amazon.co.uks kundeservice

En av mine ordre hos Amazon.co.uk er nå 14 dager på overtid. Jeg har aldri hatt noen leveranseproblemer tidligere, og sendte en henvendelse. Her er tilbakemeldingen, mottatt 5-10 minutter etter jeg sendte henvendelsen:

Hello Jedimaster Hellnoob,

Thanks for contacting Amazon.co.uk and for bringing this to our attention.

In addition to a wide selection of items, one of our aims at Amazon.co.uk is to provide a convenient and efficient service; in this case, we have not met that standard. Please accept our sincere apologies.

It does appear that something may have gone awry with the delivery of your order #CENSORED BY MY PADAWAN - the package should have reached you by now.

I have placed a new order #CENSORED BY MY PADAWAN for the same items to be sent to the same delivery address:

CENSORED BY MY PADAWAN
    Sola utenfor Stavanger
    Norway

As your original order was placed using our Super Saver Delivery method, I have upgraded your replacement to Standard delivery to ensure you receive it as soon as possible, at no extra charge to you.

To view the estimated delivery date of your order, please visit Your Account from our home page:

CENSORED BY MY PADAWAN

Under "Orders" click the "Your Orders" button, and sign in with your e-mail address and password. You will then be able to view a delivery estimate below the heading "Items Not Yet Dispatched". Simply click on the name of the item below the delivery estimate to view the current availability time.

If the original package should arrive before the replacement has been dispatched, please cancel your replacement order via the "Cancel item" button beside your order information in Your Account.

If the original package should arrive afterward, please keep the items with our compliments, as the cost of return of the package is prohibitively expensive in this case. Perhaps you would like to donate it to a charity in your area if you feel it would be appropriate to do so.

We hope to see you again soon at Amazon.co.uk.

Did I solve your problem?

If yes, please click here:

CENSORED BY MY PADAWAN

If no please click here

CENSORED BY MY PADAWAN

To contact us about an unrelated issue, please visit the Help section of our website: http://www.amazon.co.uk/help

Warmest regards,

CENSORED BY MY PADAWAN
    Amazon.co.uk

Your feedback is helping us build Earth's Most Customer-Centric Company.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wow

:-o Det er kundeservice det. Amazon.co.uk har fått seg en ny kunde :razz:
    Keep up the good work tråden din er en favoritt her på avforum :razz:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... en stund siden en har sett star wars nå

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en kontrast til Amazon.co.uk kjøpte jeg en TV og en vannkoker hos en webshop i Norge. Vannkokeren kom ikke med i sendingen, og jeg vet ikke hvor mange e-poster jeg utvekslet med butikken. Jeg ble blant annet flere ganger bedt om å sjekke TV-esken, fordi de mente de hadde pakket vannkokeren inni den... Etter en måned eller to fikk jeg ny vannkoker tilsendt.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også veldig gode erfaringer med Amazon.co.uk etter mange kjøp derfra de siste åra. Ofte billigere enn play.com også siden engelsk moms (VAT) blir trukket fra.
    Har vært borti en forsendelse som tok lang tid og da sendte de en ny med beskjed om at hvis den savnede dukket opp var det bare å beholde den. :-)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jevnlige leveranser av varer (typisk film og musikk) fra Amazon.co.uk, Play.com og eBay har dessverre blitt som crack for meg :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av mine ordre hos Amazon.co.uk er nå 14 dager på overtid. Jeg har aldri hatt noen leveranseproblemer tidligere, og sendte en henvendelse. Her er tilbakemeldingen, mottatt 5-10 minutter etter jeg sendte henvendelsen:
    Jeg bestilte nylig noen bøker fra Amazon.com og da de etter ca. 4 uker ennå ikke hadde kommet frem (brukte expedited shipping, som normalt tar litt over en uke), sendte jeg en mail og lurte på hvor de ble av.

Først fikk jeg beskjed om å ha litt is i magen, og at de sikkert kommer snart. Som plaster på såret, refunderte de portoen ($26).

Noen dager senere kom bøkene, og dagen etter kom en annen bok jeg hadde bestilt 3 uker etter de første. Jeg skrev da tilbake og sa at bøkene var kommet frem, og at den siste boken jeg bestilte også hadde kommet, og at leveringstiden på denne var upåklagelig. Da svarte de at de beklaget at det hadde tatt så lang å få den første pakken, og ga meg et gavekort på $10 som plaster på såret.

Alt i alt må jeg si meg veldig godt fornøyd med kundeservicen deres.

Side 106 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •