Hanspfs 11.2 kino - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 44 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 871
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begynner det å ta form, utstyrsmessig og rommet?

Den utstyrs pakken høres helt vennvittig ut. Grattis med nye høyttalere.

A.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner bygging av hus etter sommeren. Før det er det masse kjedelig grunnarbeidet som skal gjøres. Men er da ikke så ille i stua her heller...:-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips om hva jeg bør be om/ planlegge med tanke på elektriker? Fått pristilbud fra en elektriker, men er vel mye standard som er tenkt da. Er det noen smarte lure løsninger som jeg bør tenke på. Egen kurs er noe jeg kommer til å be om. En annen ting er at det kommer jo til å bli behov for en del punkter i dette rommet. All elektronikk tenkte jeg plassere på et teknisk rom. Finnes det noen løsning for 10 punkter f.eks, eller blir det bare en haug med "vanlige" stikkkontakter?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du er på riktig vei med en egen 16amp kurs til teknisk rom ja, eller kanskje 2stk kurser?
    Sjekk også om mulighet for å få inn strømfilter på disse?

På lyssettingen og varme bør kanskje opplegg for x-10 (smarthus) benyttes?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike råd tar jeg gjerne imot flere av. Skal sjekke opp. x-10 er fjernstyrings system er det ikke?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du skal ha down lights i taket? lamper på sideveggene?, da må jo dette planlegges. X-comfort til å styre lyset er jo en snedig sak.

kanskje et strømutak i taket der lerrertet skal være. Itilfelle du skal ha et elektriskt lerret en gang.

Strøm opplegg for PJ der den skal stå.

Planlegging av diverse høytaler kabler i vegger er lurt, så det blir skult. Anbefaler å kjøre ihvertfall 4 ledere til hver høytaler bak.
    Mine erfaringer med trekking av hifi kabler i rør er at det kan være litt vrient så har du muliget kan det være lurt å trekke det på forhånd. Ihvertfall de rørene jeg brukte var ikke samarbeidsvillige.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Downlights er planlagt, lamper på sideveggene har jeg ikke vurdert enda, strøm uttak ved projektor skal jeg ha, når det gjelder til lerretet ( som er elektrisk nå) så tenkte jeg føre strøm kabelen inn på teknisk rom, alle kabler skal inn i vegger selvsagt. Lurer på å legge til 4 surround høytalere i det C1 gir muligheter for dette.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg vite at banken ikke kommer til å kontrolere byggelån opp mot fakturarer og slikt. Det åpner jo for muligheter jeg håpet på med innredning elektronikk i kinorommet. Så nå er det bare å være knipen på kjøkken og bad o.s.v :-)
    Har nå begynt å grave på tomta...så prosjekt hus er i gang

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig dette, fortsetter å skrive innlegg her jeg..så får vi håpe det er av litt interesse. Hadde en samtale med Andre på Hifihuset, og da han hørte om mine planer så tilbød han seg på flekken (vel ikke helt på flekken, var kanskje etter at ordet Alto ble nevnt :-) ) å hjelpe til med prosjektering/forslag på løsninger. Det jeg hvertfall skal gjøre er å bytte mine sr800 med noen inwall høytalere (chorus serien ? ). Skal ha 4 slike i kinorommet, noe jeg tror vil gjøre seg bra. Tenker kanskje og ha 2 inwall på terrassen (men vet ikke om de kan monteres ute), der vil jeg ikke trenge så gode høytalere tror jeg.

Er og lysten på å montere lw 1007 be i veggen oppe i stua. Tror de kan gjøre en god jobb som stue hifi/tv høytalere.
    Og så da...må jo sjekke brukt/innbytte på Alto. Tviler på har råd, men vet jo aldri hva som kan dukke opp :-). Har vel aldri skadet, å sjekke...eller jo det har det vel :-)

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser spennendes ut... Er nye høyttalere i hus nå?

Når det kommer til rom så er det så vidt jeg vet følgende mål en bør styre unna:

X*X (FY-FY)
    X*(X+0.5X) (Ikke å anbefale)
    X*2X (FY-FY)

Med minste vegg på 4 meter bær en da styre unna at lengde nr. 2 også er 4 meter eller at den er 6 eler 8 meter.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet blir i utgangspunktet 6 x 4.5 meter, men det skal jo og bli teknisk rom og, men vet ikke hvordan det er i følge dine mål?

Nye høytalere kommer ikke i hus her for å si det slik, de skal kun handles inn for å brukes i det nye huset. Men klarer jo ikke la vær å begynne planleggingen nå for det, så skal inn i løpet av uka før Andre tar ferie og høre litt.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med denne? McIntosh CR12 Multizone AV control

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett beist våknet til live idag her. Misforstå meg rett, har vært meget godt fornøyd med anlegget mitt, men idag var det noe som våknet. Og advarsel, dette kan bli litt kabeldiskusjon her. Har hatt ett ganske ambivialent forhold til kabler, frem til idag? Vel, var hos Pers1 og tok over hans balanserte MIT kabler til frontene, tenkte at de gamle signalkablene jeg hadde bak skulle få testet seg. Kom hjem, skiftet, og vips så var lydbildet mer åpent og synes også bassen ble bedre. Placebo effekt eller er dette slikt en får når man går fra middels signal kabler til gode balanserte? Jeg tror det siste. Nå må jeg få bytta de andre og (trenger strengt tatt bare til senteren, men kan jo ikke ha en balansert og 4 ubalanserte på a52).

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er endringene i de elektriske egenskapene eller placebo som gjør det vet jeg ikke, men jeg opplevde også forskjeller når vi testet MIT vs billig kobberkabel hos en kamerat.... Jeg regner ikke med at Pers bytter til større MIT siden han har byttet til Chapter. Hørte nemmelig av Andre på Hifi huset at MIT overhode ikke fungerte sammen med akkurat Chapter-forsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MIT har vel en liten motstand i kablene som demper litt diksant. Dermed vil du enten oppleve mer bass å mellomtone eller en litt roligere topp.
    Noen merker det hvertfall;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det var derfor Pers byttet kabler ja...de gjorde forsterkeren hans rimelig varm og...så nå bare håper jeg han får solgt meg resten av de balanserte kablene og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja MIT sitt "filter" på høytaler kablene gir for mye motstand for Chapter sine 500W monoblokker, dermed fikk jeg også en lukket topp grei mellom tone og rå bass....med på kjøpe men det hjelper ikke så Hanspf overtok MIT Xlr mine da jeg har gått over til
    Kimber sin AG serie (rent sølv og veldig veldig +++ dyrt)
    se mere på min hjemme kino.
    AVforum.no - pers1's hjemmekino

Gleder meg til å følge rommet ditt videre

PerS

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, du nevnte jo noen summer da du snakket om kabler, så virket ikke billige. Spørs om jeg "arver" de som jeg arver masse annet av deg :-).

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg avgårde å hente Sony VW 100. Er redd den vil domminere stua litt, men klarte ikke la denne muligheten passerere når jeg ogfikk solgt min trofaste action.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Dette er en kanon pj, men som du nevner ingen liten sak :twisted: Hvordan går det med husplanene?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 7 av 44 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •