Hanspfs 11.2 kino - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 871
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flere bilder

Da tryllet han jaggu frem enda noen bilder. Var ikke godt for sjelen å se noe så spennende og samtidig vite at det er lenge til , om det i det hele tatt kan bli så bra..

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut dette hans, men du har ikke vurdert 3 seter i bredden slik at du får sweetspot på 2-kanals musikk?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp derfor denne tråden er oppe å går Marantz, for å få slike tips med i beregningen. Kan evt ha en 3 seters sofa foran og 2 stoler bak. Tanken er å kunne bruke rommet ved sosiale treff så vel som ved kun musikk/film bruk.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Marantz sier er det viktig med et sweetspot. Jeg ble stilt ovenfor det samme problemet når jeg bygde min kino, for estetisk ser det bedre ut med stoler foran og tre-seter bak. Men når du får et eget rom som dette så vil du sannsynligvis bli mer og mer interessert i et sweetspot

Når det kommer til størrelsen så er vel regelen at jo bredere og lengre jo bedre er det, innen rimelighetens grense selvfølgelig. Rommet mitt er ikke mer enn 3,5 meter på det smaleste, der sofaen står. Det holder fint, men jeg ønsker meg alltid litt bredere rom. Fire til fem meter vil jeg si er ideelt for et slikt rom. 15m2 er nok til å gi deg de store opplevelsene, for i følge Audiocompaniet har de fått Martin Logan Summit til å fungere i et rom på 12m2

Gulv: Her må du ha teppe av et eller annet slag. Dette er særdeles viktig for akustikken.

Kabler: 2,5m2 og 16 A sikring bør brukes til anlegget. Lys og varmekabler bør ha egen sikring. Særlig trafoer til downlights har en lei tendens til å generere støy.

Ellers bør du dempe sideveggene. Det er særlig viktig da den inverterte domen på Jmlab sprer kraftig til siden. Resultatet blir ofte en noe unyansert diskantgjengivelse og tap av holografi som resultat. Til slik demping kan du bruke så mye penger som du bare vil, men Kenti laget noen lekre rammer med demping en gang, du kunne jo sendt han en PM og spurt etter "oppskriften" Disse fungerte meget bra

Ellers så må jeg si at både utgangspunkt og utstyr er i toppklasse, så gjør du dette riktig vil du få mye moro fremover

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja, nå begynner det å komme fornuftige innspill. Takker Akto. Så det er ikke nok å ha begger av riktig materiale bekledd med riktig materiale, det må og festes dempeplater? (Da utifra speil - diskant teorien?)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg var faktisk noe forutintatt og tenkte som så at du sikkert ikke ville ha pels eller teppe på veggene. Du må opp i en tykkelse på ca 3-5 mm for å dempe diskanten på en fornuftig måte. Om du har noe mykt og tykt trenger du ikke annet, om du ikke får for mye mellomtone i forhold til diskant. Grunnen til at jeg kun trekker frem diskanten er som nevnt i mitt siste innlegg den inverterte domen som sprer kraftig. Dette gjør at en med hell kan dempe kun diskantområdet og fortsatt få et fornuftig lydbilde - derav teppe på veggene eller lignende løsning. En løsning som det Kenti hadde vil også dempe et lite stykke ned i mellomtoneområdet.

Når det er sagt er det lettere å prøve seg frem med ettermonterte rammer i rommet, for en skal ikke dempe for mye. Det kan dessuten bli skikkelig tøft. Her kan man bruke speil - diskant teorien, men det gjør ikke noe om en demper mer enn akkurat der.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv ett rom på 3.6 x5.5m,også 1027 be.Har montert opp sidegardiner av ett litt tykkere stoff ( Kid interiør) på skinner i taket,så att det er mulig att trekke gardinerne antingen helt/delvis på sido veggene (gips+strie på veggen).Detta har stor betydning på spredningen av diskant,som Atle sier tidligare.Prøv og få till en sweetspot,ellers ser dette veldigt pent ut.

Newcomer Tekå sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sweetspot

Siden det er to løse stoler foran, kan du vel flytte en stol til midten når du er alleine?
    Har forresten noen prøvd med pumper på sofa?
    En ombygd sofa som kan heves slik at bakre rad ser over den fremre.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tekå
    Siden det er to løse stoler foran, kan du vel flytte en stol til midten når du er alleine?
    Har forresten noen prøvd med pumper på sofa?
    En ombygd sofa som kan heves slik at bakre rad ser over den fremre.

Pumper?? Snakker vi om heve/senke-sofa?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dette dempe justeringene jeg er veldig spent på å få til, føler meg ikke veldig kompetent. Med tanke på sofra. Kunne man kanskje lagd en litt større løs kasse som sofaen kan plasseres oppå ved besøk?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal dette gå da. Sverger på at nå blir det lenge til neste oppgradering, og plutselig så finner jeg meg selv i å prute på ett produkt. Vel slik er det vel når det dukker opp gode tilbud på bruktmarkedet. Nå er den på vei...Spennende skal det i allefall bli :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wotg: Inge planer om å bytte ut de på en stund. Har jo nettopp kjøpt de (uten at detkanskje er ett godt argument :-) )
    Sevald Tror dette kan bli en flott inngang på nyåret gitt. Bare håper posten gjør jobben sin og frakter pakken hit før søndag. Veldig spent på rom korreksjonen og hvordan den fungerer.

Newcomer Moniq sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du får bygget dette rommet må det bli en av de heftigste kinoene forumet har å by på

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det nærmer seg det optimale jeg har råd til av utstyr nå ja, med unntak av noen subber som må inn. For nå er nemlig Halo C1 på plass! Fikk den igår og fikk bare raskt testet den ukalibrert på en film, men den virket helt rå. Gleder meg virkelig til å bli kjent med den og kalibrere den slik at den får vist seg fra sin beste sid. Men det kan ta sin tid, for det er masse ting som må settes opp gitt.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Tror det nærmer seg det optimale jeg har råd til av utstyr nå ja, med unntak av noen subber som må inn. For nå er nemlig Halo C1 på plass! Fikk den igår og fikk bare raskt testet den ukalibrert på en film, men den virket helt rå. Gleder meg virkelig til å bli kjent med den og kalibrere den slik at den får vist seg fra sin beste sid. Men det kan ta sin tid, for det er masse ting som må settes opp gitt.
    Wow! Gratulerer med meget rå prosessor! Hvilke forskjeller bet du deg umiddelbart merke i?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg merket når vi så film her var at den klarte mer å fylle rommet. Lydbildet ble mer intenst (ref: Tristan), dette selv om det ikke var noen utpreget action film. Syntes og lyden ble mer detaljert og livlig. Høres kanskje litt "klisje" ut, men det var iallefall det som slo meg. Nå forsvinner kona ut med ungen, så da skal jeg asap koble til lydmikrofonen og så teste den på musikk. Det var jo der jeg savnet mest, så er spent på det.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah..høres spennende ut. Jeg får mer og mer lyst på en skikkelig prosessor. Det blir spennende å følge med på dine erfaringer!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke fått brukt displayet skikkelig enda, men det er vel mest med tanke på om du ser på prosjektor og ikke har tv å kalibrere på.

Annen sak. Noen som har mulighet, gjerne fysisk, til å bistå med kalibrering? Tenker bass /treble. Regner med en gevinst på å få kalibrert alt skikkelig, men har aldri gjort dette på en gjennoført måte før..

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye spennende på gang her ja hans Skulle gjerne hatt en dedikert prosessor selv, men lommeboka sier nei og inntil videre foretrekker jeg å ha 2 nyrer i kroppen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stod mellom to nyrer eller litt gjeld..;-). Neida, men har kommet over så mange gode tilbud som jeg har følt at jeg "måtte" takke ja til. Så får jeg se om jeg klarer å takle påfølgende utgifter. Rykter om demo hos deg Marantz?

Side 5 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •