Hanspfs 11.2 kino - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 44 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 871
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Håper det ja, regner med siste runde med Andrè til uka, så er du jo hjertelig velkommen en gang etter det for å komme med din ærlige mening. Og funker det ikke da, så skal jeg for all del lytte til andre råd og, for da har du jo "hørt rommet".

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sjekket resultatene , og har hvertfall fått halvert problemene. DVD at bassen i 80 og 250 hz nå har ett avvik på -10 db. Enda ikke perfekt, men dette går det an å kompensere en del for med justering i rom korreksjonen?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter det når du hører på musikk eller ser film? Merker du noe endring?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Da har jeg sjekket resultatene , og har hvertfall fått halvert problemene. DVD at bassen i 80 og 250 hz nå har ett avvik på -10 db. Enda ikke perfekt, men dette går det an å kompensere en del for med justering i rom korreksjonen?

Litt kan man justere,men du vil ikke ha noe dynamikk igjen da... Hva skal du gjøre på musikk da? Du sitter jo fortsatt med samme problemet der.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Hvordan låter det når du hører på musikk eller ser film? Merker du noe endring?
    Musikken merker jeg har mer punch nå hvertfall. Har ikke fått testet film enda. Andre skal manuell kalibrere helt ferdig først, så klarer å vente en dag eller to til.
    Enda ikke perfekt nei BEF, men bedre, og kan man noen gang få det perfekt?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andres filosofi (som jeg er enig i) er at det må fungere i stereo før man kan få ting til på film. Regner med at målet er at tingene er på plass i Pure Direct. Blir du avhengig av masse korrigeringer i stereo også tror jeg du vil slite litt med å få lydbildet på plass
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Andres filosofi (som jeg er enig i) er at det må fungere i stereo før man kan få ting til på film. Regner med at målet er at tingene er på plass i Pure Direct. Blir du avhengig av masse korrigeringer i stereo også tror jeg du vil slite litt med å få lydbildet på plass
    Det stemmer, så all testing og prøvig de siste ukene har foregått i Pure Direct i stereo. Han stusset litt over at det ikke var helt bra enda, men har nå begynt å korrigere "i surround" for å se resultatet der.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi klarte å kortslutte effekten til fronten da vi kalibrerte for litt siden, og venter nå på ny (Andre som flytta på senteren da kablene løsnet, så ingen kostnad på meg ), men tar litt tid som vanlig. Så spørsmål: Om den kortsluttes, er det da hele effekten som går, eller bare den ene kanalen? (er det bare den ene så kan jeg jo bruke den i påvente av ny) Kan selvdsagt teste det selv, men bare lurte på om noen vet det før jeg setter meg ned å tester?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi klarte å kortslutte effekten til fronten da vi kalibrerte for litt siden, og venter nå på ny (Andre som flytta på senteren da kablene løsnet, så ingen kostnad på meg ), men tar litt tid som vanlig. Så spørsmål: Om den kortsluttes, er det da hele effekten som går, eller bare den ene kanalen? (er det bare den ene så kan jeg jo bruke den i påvente av ny) Kan selvdsagt teste det selv, men bare lurte på om noen vet det før jeg setter meg ned å tester?
    Skulle vel tro de var separet fra hver andre, men det kommer ann på konstruksjonen.

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da prøver vi

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Container kommer torsdag eller fredag til sounwave :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Men hva er resultatet av justeringen?
    Er du sikker på at det nye rommet eleminerer de problemene du hadde tidligere siden du har gjort veggen ferdig?

Må si meg enig med BEF her. Du har brukt en formue på utstyr i et rom som bare gir deg trøbbel, noe som er et problem når du ikke finner en løsning på egen hånd og er avhengig av hjelp fra pusheren din.
    Selg unna det som likevel ikke fungerer, og bruk pengene til hjelp av noen som kan dette så rommet blir optimalt. Koster ikke så mye, og bruk resten på utsyr som gir deg godlyden du leter etter. Det er ikke mulig å oppgradere seg ut av problemer som de du sliter med
    Du skriver her, at han må ha hjelp av pusheren sin.
    Hva er så galt med det?
    Hvorfor ikke lytte til en som har hørt det utstyret han har, i mange forskjellige rom, å som da kan komme med tips til forbedringer?
    Regner med at Andre har vært i noen hjem, å justert her å der, så han må da kunne litt han å?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye koster det egentli å få folk hjem til seg, for å måle å justere?
    Regner med at folk som har utstyr til slikt, ikke er helt gratis akkurat.

Noen som veit hvor mye f.eks firmaer tar for å komme hjem til folk, å så komme med forslag til hvordan man best utnytter rommet, med det utstyret man skal putte inn der?

Litt lyst å bygge kino selv, til en mannen-i-gata-pris, å da kjedelig å bygge noe, som ikke vil funke noe særlig.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Du skriver her, at han må ha hjelp av pusheren sin.
    Hva er så galt med det?
    Hvorfor ikke lytte til en som har hørt det utstyret han har, i mange forskjellige rom, å som da kan komme med tips til forbedringer?
    Regner med at Andre har vært i noen hjem, å justert her å der, så han må da kunne litt han å?
    Takk

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fronten

Slik da er frontveggen ferdig . Er strålende fornøyd med løsningen, både utseendemessig og med hvordan bassen har blitt. Andrè er på ferie, så ikke fått ferdigkalibrert helt enda, men kinoen er operativ, og koser meg der nede nå
    Bildet ble bare tatt med mobilen og dårlig belysning, men går kanskje an å få ett lite inntrykk av hvordan det har blitt?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det hjemme hos deg? Har ting kommet mere under kontroll i rommet nå??

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hvordan går det hjemme hos deg? Har ting kommet mere under kontroll i rommet nå??
    Tja, etter veggen kom opp så har ting stagnert litt. Nesten litt flaut, men andre skulle vært her i juni, og har knapt sett han siden. Så venter og venter. Spes når det viser seg at den eksterne utgangen til sentern på z11 er gåen og jeg ikke får brukt effekten på ængsten så er det kjedelig. Funker bedre enn før, men ikke i mål helt enda er vel konklusjonen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm skal vi riste litt liv i denne tråden igjen da?
    Ikke stort har skjedd siden sist, litt strammere økonomi har begrenset oppgraderingene, men har testet litt med ulike DACer på Sonosen; DCs Deilicius og ikke minst så tok fikk jeg en demo modell av Linn Klimax. Jeg tror det må være noe feil med øra mine, eller oppsettet? Hadde med meg en kamerat på DCs og ingen av oss hørte noe forskjell her.
    Når det gjelder Klimaxen så hørte jeg jo litt forskjell, men ikke i nærheten av det en kunne forvente når en tester en slik referense spiller.
    Testet ikke så mye i passtrhough, men det er vel fordi jeg aldri kommer til å spille på anlegget uten hjelp av bassene.
    Så farger Z11 lyden såpass mye at det er vanskelig å høre forskjell på ulike signalkilder, eller er det noe jeg har "gjort feil"? Eller må jeg få renset øra mine mon tro?
    Ellers er jeg lysten på å teste 3D/oppgradere prosjektor, men da er jeg jo avhengig av ett salg av den jeg har nå.
    Sånn, det var godt å være tilbake

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på tide å sparke igang tråden igjen ja. :-)

Ang testing av DAC så har jeg erfart det samme som deg. Min erfaring er at det nødvendigvis ikke gir noe spesiellt utslag (på mitt utstyr ihvertfall), det vil ikke si at det ikke er noe forskjell med og uten DAC, ikke misforstå, ifølge tester i hifiblader osv er det jo natt og dag, så gleder meg til å få høre dette en gang.
    Hadde en testseanse for en tid tilbake der jeg testet masse DACer, i alle prisklasser. Også en del av de som blir regnet for å være de aller beste og har en prislapp deretter. Jeg hørte så lite forskjell så endte opp med å kjøpe den billigeste, dette bare fordi jeg trengte digitale innganger til Burmesterforforsterkeren for å kjøre digitalt fra SONOS.

Tror det har mye med matching mellom komponenter, har alle komponenter allerede bra match gir kanskje en DAC mindre utslag enn om det er noe "galt". (kanskje)

Jeg slo meg til ro med testingen min, og har siden vært veldig fornøyd med lyden jeg har. Så dette er abolutt ikke noen fasit, men jeg kan godt skjønne du ikke hører noe forskjell.

Tormod

Hmm skal vi riste litt liv i denne tråden igjen da?
    Ikke stort har skjedd siden sist, litt strammere økonomi har begrenset oppgraderingene, men har testet litt med ulike DACer på Sonosen; DCs Deilicius og ikke minst så tok fikk jeg en demo modell av Linn Klimax. Jeg tror det må være noe feil med øra mine, eller oppsettet? Hadde med meg en kamerat på DCs og ingen av oss hørte noe forskjell her.
    Når det gjelder Klimaxen så hørte jeg jo litt forskjell, men ikke i nærheten av det en kunne forvente når en tester en slik referense spiller.
    Testet ikke så mye i passtrhough, men det er vel fordi jeg aldri kommer til å spille på anlegget uten hjelp av bassene.
    Så farger Z11 lyden såpass mye at det er vanskelig å høre forskjell på ulike signalkilder, eller er det noe jeg har "gjort feil"? Eller må jeg få renset øra mine mon tro?
    Ellers er jeg lysten på å teste 3D/oppgradere prosjektor, men da er jeg jo avhengig av ett salg av den jeg har nå.
    Sånn, det var godt å være tilbake
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm rare greier. Greit at Z11 er bra altså, men likevel. Kanskje det er mer i rene stereo oppsett at slike DACer kommer til sin rette?

Side 43 av 44 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •