Hanspfs 11.2 kino - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 44 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 871
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Bredde: 4155 (minus rammer) Lengde: 6027 (minus rammer)
    Her er tegningen

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bredde: 4155 (minus rammer) Lengde: 6027 (minus rammer)
    Høyde??

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Høyde??
    224 til moloton

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mål på 6,02 x 4,15 med en høyde på 2,24 vil du nok ha litt problemer i området fra 75-80hz og opp til 275-300hz. Det vil gjøre det ennå verre å gjøre rommet kortere, da vil du forskyve ujevnhetene videre oppover i frekvens.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mål på 6,02 x 4,15 med en høyde på 2,24 vil du nok ha litt problemer i området fra 75-80hz og opp til 275-300hz. Det vil gjøre det ennå verre å gjøre rommet kortere, da vil du forskyve ujevnhetene videre oppover i frekvens.
    Det var i den frekvensen der som var problemet ja. Hvordan kan man løse det da?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Ved å høre på folk som ikke "nødvendigvis" selger (deg) utstyr... ;-)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må lure høyttalerne til å tro rommet er større enn hva det er. Så du må dempe hjørnene i front, store deler av fronten og litt ut på side vegg, så må bakveggen dempes. Du kan også bruke diffusjon på frontvegg og på side vegg før du kommer til første refleksjon. Du kan godt gå for diffusjon over lytte posisjon.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe framdrift i din lille hule?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja prøver å få opp veggen, så tester vi derfra. Kan hende at problemet ligger ett annet sted, men kjører elimineringdprrosessen nå, så får vi se.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja prøver å få opp veggen, så tester vi derfra. Kan hende at problemet ligger ett annet sted, men kjører elimineringdprrosessen nå, så får vi se.

Er veldig greit å test underveis, se hva som skjer etter hver som man går fram i prosessen. Er enklere å justere seg inn da.

Newcomer flisa sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei Er det noe framdrift hos deg.? er alto byttet ut med pl 300?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flisa
    hei Er det noe framdrift hos deg.? er alto byttet ut med pl 300?
    Nei, Alto er stående. Kommet opp vegg det lerretet var, og bassen er på plass. Andre kommer å gjør siste justeringer, så da er det bare å jobbe med "utseendet" igjen, og kanskje endelig er kinoen i drift igjen
    Har en haug med blåfilmer som venter

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Alto er stående. Kommet opp vegg det lerretet var, og bassen er på plass. Andre kommer å gjør siste justeringer, så da er det bare å jobbe med "utseendet" igjen, og kanskje endelig er kinoen i drift igjen
    Har en haug med blåfilmer som venter
    Så du har laget rommet mindre? Hva er størrelsen på romme ditt nå??

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har laget rommet mindre? Hva er størrelsen på romme ditt nå??
    Er bare en 50 cm kortere enn det den var før

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er resultatet av justeringen?
    Er du sikker på at det nye rommet eleminerer de problemene du hadde tidligere siden du har gjort veggen ferdig?

Må si meg enig med BEF her. Du har brukt en formue på utstyr i et rom som bare gir deg trøbbel, noe som er et problem når du ikke finner en løsning på egen hånd og er avhengig av hjelp fra pusheren din.
    Selg unna det som likevel ikke fungerer, og bruk pengene til hjelp av noen som kan dette så rommet blir optimalt. Koster ikke så mye, og bruk resten på utsyr som gir deg godlyden du leter etter. Det er ikke mulig å oppgradere seg ut av problemer som de du sliter med
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Men hva er resultatet av justeringen?
    Er du sikker på at det nye rommet eleminerer de problemene du hadde tidligere siden du har gjort veggen ferdig?

Må si meg enig med BEF her. Du har brukt en formue på utstyr i et rom som bare gir deg trøbbel, noe som er et problem når du ikke finner en løsning på egen hånd og er avhengig av hjelp fra pusheren din.
    Selg unna det som likevel ikke fungerer, og bruk pengene til hjelp av noen som kan dette så rommet blir optimalt. Koster ikke så mye, og bruk resten på utsyr som gir deg godlyden du leter etter. Det er ikke mulig å oppgradere seg ut av problemer som de du sliter med
    +1

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    +1
    Hvordan kan dere si at d ikke nytter når dere ikke har hørt resultatet ?? Hyggelig at dere engasjerer dere, men blir jo litt rart å si at jeg må gjøre d og d når dere ikke har vært her og tatt del i prosessen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løser den nye veggen problemet er det jo helt supert, men gjør den ikke det er du like langt. Siden du ikke har foretatt noe testing (så vidt jeg har forstått) under ombyggingen vet du fortsatt ikke hvor du står, og du hadde ifølge deg selv ganske store utfordringer slik tingene var.
    Jeg vet at det du siter med av utstyr er virkelig kostbare saker for de fleste av oss, og da er det utrolig kiipt når rommet fungerer som en motspiller. Du har også oppgradert bl.a elektronikken din uten å komme i mål.
    Var jeg deg ville jeg hvertfall skaffet en lydtrykksmåler av en eller annen sort for å finne ut hva som skjer hvor i rommet. Uten det jobber du helt i blinde, og dette er nor man ikke kan ta på øret. Jeg mener ikke dette som kritikk HP, men et godt råd. Vi vil selvfølgelig alle sammen at du skal få et rom du er superfornøyd med, og ikke føle at du stanger hode i veggen der inne.

Oppsettet ditt holder en svært høy kvalitet og får du det til å fungere er det jo helt topp, men hvis du ikke gjør det nå heller har du tapt en del av rommet ditt til ingen nytte hvilket er synd. Det er jo et "i værste fall" tilfelle, men skulle det bli så galt anbefaler jeg deg på det sterkeste å bruke noen kroner på proff hjelp fra noen som driver profft med av-rom. Det var det jeg mente med å selge unna noe av det dyre utstyret for å frigjøre kapital til å løse problemet. Klarer du det uten å selge noe er jo saken biff

Jeg håper uansett at den siste forandringen du har gjort løste alt sammen, for da sitter du med et utrolig lekkert og bra kinorom
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Løser den nye veggen problemet er det jo helt supert, men gjør den ikke det er du like langt. Siden du ikke har foretatt noe testing (så vidt jeg har forstått) under ombyggingen vet du fortsatt ikke hvor du står, og du hadde ifølge deg selv ganske store utfordringer slik tingene var.
    Jeg vet at det du siter med av utstyr er virkelig kostbare saker for de fleste av oss, og da er det utrolig kiipt når rommet fungerer som en motspiller. Du har også oppgradert bl.a elektronikken din uten å komme i mål.
    Var jeg deg ville jeg hvertfall skaffet en lydtrykksmåler av en eller annen sort for å finne ut hva som skjer hvor i rommet. Uten det jobber du helt i blinde, og dette er nor man ikke kan ta på øret. Jeg mener ikke dette som kritikk HP, men et godt råd. Vi vil selvfølgelig alle sammen at du skal få et rom du er superfornøyd med, og ikke føle at du stanger hode i veggen der inne.

Oppsettet ditt holder en svært høy kvalitet og får du det til å fungere er det jo helt topp, men hvis du ikke gjør det nå heller har du tapt en del av rommet ditt til ingen nytte hvilket er synd. Det er jo et "i værste fall" tilfelle, men skulle det bli så galt anbefaler jeg deg på det sterkeste å bruke noen kroner på proff hjelp fra noen som driver profft med av-rom. Det var det jeg mente med å selge unna noe av det dyre utstyret for å frigjøre kapital til å løse problemet. Klarer du det uten å selge noe er jo saken biff

Jeg håper uansett at den siste forandringen du har gjort løste alt sammen, for da sitter du med et utrolig lekkert og bra kinorom
    Ja men dere er vi jo enige. Derfor jeg har hatt en proffesjonell inne med måleutstyr før vi begynte med veggen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0