Hanspfs 11.2 kino - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 44 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 871
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Platinum 400, eller en egen serie?

Andre pleier jo å være svært så makelig på å bytte inn og frem og tilbake så det bør vel ikke by på store problemer...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Ja spennende nå. Og skulle disse fungere så kommer det en modell over denne igjen snart. Må nok bytte senter og da, men får vel ett svar i løpet av dagen.
    Over denne??

Helt ny modell eller videreutvikling av Platinum. Her må du dele all info du får av Andre:-D Kan du samtidig høre med han om han vet når ny GS kommer?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ny serie. Refrence/ jubileums serie. Han hadde ikke fått så mye info om den selv enda. Første inntrykket av 300 var at jeg synes den var mye mer skarp i diskanten, og kanksje ikke like avslappende å lytte til. Men kan jo være en vane sak i forhold til Altoen. Venter enda på Andre besøk så får vi høre dommen ang bassen .

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han sa idag så er han der vel senest i løpet av 2 uker?

Neida...

Spennende å se hva de hoster opp som "topper" platinum...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik da har Andre vært her, skiftet litt kabler (høytaler og signaler) og må si at jeg merket at bassen ble mye bedre. Er noe faseproblemer i diskanten enda, men mulig (og forhåpentligvis) så er det demo parret som det er noe feil med. Så frem til lørdag blir det hektisk (skal ha musikk kveld her da). Inn med nytt par, skifte senter, og kommer (om jeg forstod Andre det riktig) til å bi wire de 3 foran med hver sin 250S. Kan bli spennende. Mye stress men håper å synke ned i stolen på lørdag og nyte resultatet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en fot inne med noen i ledelsen på skula? Jeg tror aldri jeg vil få råd til å kose meg på ditt nivå noensinne med det jeg får ut pr mnd...

Ikke vær sky med litt bilder, moro det...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har du en fot inne med noen i ledelsen på skula? Jeg tror aldri jeg vil få råd til å kose meg på ditt nivå noensinne med det jeg får ut pr mnd...

Ikke vær sky med litt bilder, moro det...
    He, he neida. Mesteparten av dette ble "betalt" med byggelånet. Det som skjer nå er jo at jeg må bytte inn en del. En del betales med oppgjør fra ett forsikringsoppgjør. Så ikke noe hokuspokus bare prioriteringer. Er utrolig stresset for tiden. Har jobbet med kinoen oppe i hodet og prating med Andre i "evigheter" nå, og nå er det sluttinnspurt inn mot helga. Håper vi kommer i mål. Må jo bytte ut senter og subber og kanskje (sa Andre), så blir rimelig store utskiftninger.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Blir artig å høre hvordan det ender opp.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he neida. Mesteparten av dette ble "betalt" med byggelånet. Det som skjer nå er jo at jeg må bytte inn en del. En del betales med oppgjør fra ett forsikringsoppgjør. Så ikke noe hokuspokus bare prioriteringer. Er utrolig stresset for tiden. Har jobbet med kinoen oppe i hodet og prating med Andre i "evigheter" nå, og nå er det sluttinnspurt inn mot helga. Håper vi kommer i mål. Må jo bytte ut senter og subber og kanskje (sa Andre), så blir rimelig store utskiftninger.
    Hva bytter du til?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det nye settet fungerer idag så blir det vel senter og subber i samme merke (Platinum serien). Platinum har vel ikke noe sub i serien, så da er det vel Gold subbene. Er ikke bare bare å bytte fra brukt til nytt, så blir vel litt ned i kvalitet, men opp i effekt i rommet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser (med stor forundring) at troen på nirvana - ene og alene basert på meningene fra en Hi-Fi-pusher - fortsatt lever i beste velgående?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg ser (med stor forundring) at troen på nirvana - ene og alene basert på meningene fra en Hi-Fi-pusher - fortsatt lever i beste velgående?
    Som tidligere i tråden så har det vært en og målt her, og da ble det målt ett avvik på 20db! Jeg vil si at en forandring i oppsettet da er ganske så nødvendig, eller er det noen som mener at 20 db avvik i bass er normalt?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke "helt" unormalt å oppleve 20dB dropp.

Men nå var det heller ikke det jeg tenkte på...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere i tråden så har det vært en og målt her, og da ble det målt ett avvik på 20db! Jeg vil si at en forandring i oppsettet da er ganske så nødvendig, eller er det noen som mener at 20 db avvik i bass er normalt?
    Jeg tror et slik problem kan løses like enkelt med å tune om rommet litt.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig utstyr kan selvfølgelig hjelpe, men som det blir sagt her er det jo rommet som er problemet. Hvorfor ikke forsøke å fikse problemet isteden? Det finnes ikke noe utstyr som kompenserer for en 20dB dipp, så den blir nok værende...

Håper du blir fornøyd ihvertfal, men jeg er ikke helt overbevist enda!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er jo at har jobbet med å korrigere rommet i ett halvt år nå. Vi har fjernet racket foran i rommet, flyttet på og fjernet dempeplatene i fronten. Vi har satt opp hyller på sidene og bak. Da er jeg litt mer usikker på hva mer det er å gjøre. Det er først nå ett halvt år etter at Andre har nevnt å bytte type høytaler. Så han skal ikke ha for at han gjør dette for å tyne meg for noe penger. Grunnen til bytte av frontene er som sagt at disse har bassporten bak og vil jo da spille bass på en annen måte. Om det er noen som har noen andre innspill om hva som skal til for å bedre dette så kom gjerne med det, men er litt lei avå vente på det nå etter ett halvt år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags måleutstyr bruker Andre?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke Andre som har målt det. Han reagerte først utifra hva han vet utstyret kan spille, så etter å ha prøvd å korrigere og tweake, uten løsning, så fikk han en proffesjonell til å komme å måle. Hva måler dette var er jeg ikke sikker på. Svær dings med mikrofon og digitalt display . Han foreslo som sagt å flytte bakveggen 40-60 cm inn, noe som da er helt "umulig". Derfor prøvde vi heller med hyller bak..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres det ut som målinger iallefall er tatt hånd om på proff måte Bruker du noen form for romkorreksjon?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvilket frekvensområdet ligger denne 20 dB dippen? Er det én spesifikk frekvens så ligger vel dette innenfor det man kan måle i mange rom og jeg vil (kanskje ukvalifisert) gjette at en annen høyttalertype eller bassrefleksretning ikke vil endre så mye på det, men hvis vi snakker om et større frekvensområde så blir det kanskje litt annerledes. Og hvis det er et stykke nede i bassen vil ikke flytting eller fjerning av dempematter eller hyllene påvirke responsen noe særlig, siden det er rommets dimensjoner som dikterer responsen.

Men det blir spennende å høre om du opplever en forbedring, i så fall står mine gjetninger/påstander for fall

Side 40 av 44 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •