Hanspfs 11.2 kino - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 44 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 871
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjer det noe i kinoen?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Skjer det noe i kinoen?
    Å ja da. Hadde med to Chapter Couplet til låns (til endelig løsning på plass) før jula. Koblet den til og poff/pang så tok det ene elementet kvelden. Lukta svidd lang vei. Viste seg heldigvis å være effekten det var noe galt med, og i tillegg hadde Andre ett ekstra element i butikken, så fikk byttet det. Så nå har jeg 200S på senter mens 250S spilles inn på frontene.
    Fikk koblet opp Sonos slik at nå begynner den løningen å komme på plass igjen. Må bare få en god server løsning på plass.
    Rett etter ferien har Andre lovet meg å komme med en rom kalibrerer, slik at kanskje får optimalisert rommet også

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Å ja da. Hadde med to Chapter Couplet til låns (til endelig løsning på plass) før jula. Koblet den til og poff/pang så tok det ene elementet kvelden. Lukta svidd lang vei. Viste seg heldigvis å være effekten det var noe galt med, og i tillegg hadde Andre ett ekstra element i butikken, så fikk byttet det. Så nå har jeg 200S på senter mens 250S spilles inn på frontene.
    Fikk koblet opp Sonos slik at nå begynner den løningen å komme på plass igjen. Må bare få en god server løsning på plass.
    Rett etter ferien har Andre lovet meg å komme med en rom kalibrerer, slik at kanskje får optimalisert rommet også
    Kult.
    Har du gjort noe med rommet eller ble det bedre med mere effekt på frontene?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, ikke fått gjort noe med rommet. Bedre effekt vil nok gjøre det bedre, men uansdett vil rommet være en begrensende faktor slik det er nå.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, ikke fått gjort noe med rommet. Bedre effekt vil nok gjøre det bedre, men uansdett vil rommet være en begrensende faktor slik det er nå.
    OK, misforsto deg litt, trodde problemene ble løst med nye forsterkeren.

Synes du et er nok krefter i 250S'n?

Jeg lånte en Chapter Couplet , litt usikker på modellen, og den gikk tom ganske fort. Noe som jeg synes var litt merkelig.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    OK, misforsto deg litt, trodde problemene ble løst med nye forsterkeren.

Synes du et er nok krefter i 250S'n?

Jeg lånte en Chapter Couplet , litt usikker på modellen, og den gikk tom ganske fort. Noe som jeg synes var litt merkelig.
    Jeg har desverre kommet dit at jeg nå kun venter på å få rommet på plass, så jeg lytter ikke så mye etter hvor bra ting er. Men kan jo røpe at om ting går etter planen så kommer det en enda større effekt inn på nyåret

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ingen andre som har erfaring med måling av frekvenser i rom, akustikkkunnskap som kan gi en hjelpende hånd? Begynner å bli litt lei av å vente på Andre. Har ventet siden uke 40

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kunne få BEF til å komme innom en dag for å ta en titt på forholdene og få noen tips?

Litt dårlig at Andre ikke er litt mer oppfølgende med tanke på kundeforholdet til deg - du har jo tross alt lagt igjen en del kroner der. :-?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Kanskje du kunne få BEF til å komme innom en dag for å ta en titt på forholdene og få noen tips?

Litt dårlig at Andre ikke er litt mer oppfølgende med tanke på kundeforholdet til deg - du har jo tross alt lagt igjen en del kroner der. :-?
    BEF som skisserte opp rommet så kanskje det ja. Andre har vært mye syk i det siste og prøvd å få en slik test gratis (proffe folk koster fort ett par tusen). Så er ikke "sint" på han, bare frustrerende at det tar så lang tid, så måtte ventilere litt ut her.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEF som skisserte opp rommet så kanskje det ja. Andre har vært mye syk i det siste og prøvd å få en slik test gratis (proffe folk koster fort ett par tusen). Så er ikke "sint" på han, bare frustrerende at det tar så lang tid, så måtte ventilere litt ut her.
    Hmm. Det virker som om han er litt "glemsk" om dagen også. Skulle komme til meg med Chapter 500m. Ikke så jeg eller hørte jeg noe fra han. Dumt!

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Hmm. Det virker som om han er litt "glemsk" om dagen også. Skulle komme til meg med Chapter 500m. Ikke så jeg eller hørte jeg noe fra han. Dumt!

A.
    Nevnte det for han, men sa at du nå hadde kjøpt. Skulle du ha 500 s, ikke 400s?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnte det for han, men sa at du nå hadde kjøpt. Skulle du ha 500 s, ikke 400s?

Det var 500M. Jeg var ute etter.

A.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Det var 500M. Jeg var ute etter.

A.
    Det er monoblokken er det ikke? 400S kommer på besøk her etterhvert

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må rette en stor takk til Gorm som tok seg tid fra familien for å kalibrere prosjektoren hos meg. Skulle egentlig bare kort gi en vurderng av hvor bra innstilt den var fra fabrikken siden han var i nærheten, men ender opp med å sitte 2 timer nesten å kalibrere. Takk! Gleder meg til å sette meg ned for å se resultatet.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var hele tråden lest igjennom, alle 38 sidene

-Lekker- kino du har bygget deg her, håper virkelig du får noen av forumets trollmenn på besøk som har erfaring på akustikkområdet. Må være kjedelig når man vet at utstyret kan yte enda bedre enn det gjør.

Håper du får fatt i familiens fotograf og tatt noen flere bilder også, det trengs sårt

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke værst å lese seg gjennom hele tråden, mye ting om har forandret seg underveis. Står litt på vent her nede ja, men prøver å bruke kinoen fortsatt,selv om den estetisk ikke er som den skal være og bli. Enda ingen trollman å se, så jeg fortsetter å purre på vår gode ven Andre som nok har blitt syk nok en gang ...sukk

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tirsdag kl 12, om alt går etter planen, så kommer endelig en fagperson og måler og kikker på rommet her. Er utrolig spent på hva resultatet evt blir.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende!
    Håper det gir resultater og at du får noen tips til å kurere problemene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Målt og konkludert

Da fikk vi bekreftet det som Andre har sagt at det er noen stående bølger som ødelegger bassen. Det skulle faktisk vise seg at det er ett avvik på 20 db!! på 80 hz og 200 hz ( om jeg fikk med meg alt riktig. Neste forsøk blir da å sette opp noe (bokhyller?) i sideveggen foran for å bryte bølgene. Så får vi se når vi får prøvd å gjøre noe med det. Ikke noe enmanns prosjekt hvertfall

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk vi bekreftet det som Andre har sagt at det er noen stående bølger som ødelegger bassen. Det skulle faktisk vise seg at det er ett avvik på 20 db!! på 80 hz og 200 hz ( om jeg fikk med meg alt riktig. Neste forsøk blir da å sette opp noe (bokhyller?) i sideveggen foran for å bryte bølgene. Så får vi se når vi får prøvd å gjøre noe med det. Ikke noe enmanns prosjekt hvertfall
    Det kunne hjulpet en masse bare å flytte benken du har bak i kinoen til en av sideveggene. Også jobbe litt mere med plassering av sweetspot. 20 db skal det litt til for å hente inn. Lykke til.

A.

Side 38 av 44 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •