Hanspfs 11.2 kino - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 44 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 871
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og da la jeg en ut for salg. Er nødt til å bli kraftig nedgradering av lyd, men da jeg ikke sitter nede der alene for å nye musikk så mye som jeg ønsker så er det ett fornuftig valg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Og da la jeg en ut for salg. Er nødt til å bli kraftig nedgradering av lyd, men da jeg ikke sitter nede der alene for å nye musikk så mye som jeg ønsker så er det ett fornuftig valg.
    Da ser det ut som Akurate spilleren forsvinner ut av kinorommet i morgen. Litt synd å gi avkall på så god lyd, men med tanke på tid til musikk så er det "fornuftig". Kan og se ut som prosjektoren blir solgt i løpet av nærmeste tid. Få jeg solgt BD spilleren og så kan jeg virkelig kose meg med noen nye innkjøp til å bedre kinoen nede. Så får vi se om jeg går for den billigste modellen av Linn spilleren som musikk avspiller i stedet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig har det skjedd litt her nede gitt, både på det gode og det vonde..kanskje mest på det siste. Så får begynne med det:
    Akurate DS ble solgt, var som sagt litt råflott å sitte med den her nede med så lite bruk. Kanskje senere med unger litt mer voksne så blir det tid igjen.
    Så verre som er: lyn og torden tok ett slag mot anlegget. Utopia subben og antakelig den ene chapteren tok kvelden. Så håper bare forsikringsselskapet gjør jobben sin, så dette kan bli erstattet rimelig kjapt.
    Positive ting da:
    Flyttet Pioneer spilleren min opp, og inn i kinoen har Sony 5000ES kommet.
    Fikk tilslag på SVS AS-EQ1, så blir spennende å se om jeg får den til og evt effekten av den.
    Ellers så regner jeg med Sono kommer inn nede. Klarer ikke gi fra meg muligheten til å kunne spille musikk fra serveren.
    Ellers henger Sony prosjektoren enda i taket og venter på en heldig kjøper.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plutselig har det skjedd litt her nede gitt, både på det gode og det vonde..kanskje mest på det siste. Så får begynne med det:
    Akurate DS ble solgt, var som sagt litt råflott å sitte med den her nede med så lite bruk. Kanskje senere med unger litt mer voksne så blir det tid igjen.
    Så verre som er: lyn og torden tok ett slag mot anlegget. Utopia subben og antakelig den ene chapteren tok kvelden. Så håper bare forsikringsselskapet gjør jobben sin, så dette kan bli erstattet rimelig kjapt.
    Positive ting da:
    Flyttet Pioneer spilleren min opp, og inn i kinoen har Sony 5000ES kommet.
    Fikk tilslag på SVS AS-EQ1, så blir spennende å se om jeg får den til og evt effekten av den.
    Ellers så regner jeg med Sono kommer inn nede. Klarer ikke gi fra meg muligheten til å kunne spille musikk fra serveren.
    Ellers henger Sony prosjektoren enda i taket og venter på en heldig kjøper.
    Så kjipt med lyn og torden. Har du ikke noe som sikrer hifirommet mot dette?
    Jeg synes Sonos fungerer utmerket så kan absolutt anbefale det.

Hva PJ skal du ha om du selger den du har?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med innboforsikringen dekker det, så får bare vente å se. Får låne av Andre i mens, så klarer meg. Tenker på den nye til sony vw 85

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg med meg to Utopia subber hjem, for å teste forbedring med to like subber (etter "masing" fra Andre ). Den ene var en ny en (erstatning for den som ble ødelagt) den andre er den Meridian hadde før, og det første som slo meg var at det var mer trykk i hans gamle. Forskjellen er nå at hans står på spikes, mens den andre ikke gjør det. Det kan være og at forsterkeren i den nye må spilles inn, men hvis ikke så skal det jaggu kobles på spikes på den andre og . Følte virkelig den med spikes gikk dypere enn den uten. Dette merket jeg når jeg hadde test tone på de to. Jeg var da ikke ute etter å "høre forskjell", så det er ingen placebo effekt. Andre kommer innom i morgen med spikes, så da vil jeg kunne få flere svar.
    Ellers har jeg kjøpt en brukt svs eq som skal testes. Lar Andre tweake litt før jeg tester den, så jeg kan få ett mer riktig bilde av forskjellen. Er og spent på forskjellen det blir med to like subber og hvor mye av dyp bassen jeg mister med svs ute av systemet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er og spent på forskjellen det blir med to like subber og hvor mye av dyp bassen jeg mister med svs ute av systemet.
    Akkurat dette har du vel egentlig fått et svært godt svar på - vi var jo hos deg og målte/justerte dem tidligere i år... ;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Akkurat dette har du vel egentlig fått et svært godt svar på - vi var jo hos deg og målte/justerte dem tidligere i år... ;-)
    Ikke sikker på hva du mener. Ja har fått testet hvor dypt svs kan gå, men ikke fått testet hvor dypt utopiane alene går? Eller kanskje vi testet de alene, men det husker jeg ikke

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den rullet vel av litt "vel" tidlig - også i din kino.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se hva resultat du får ut av to utopiar kontra det du hadde.

Hvor stort er rommet ditt igjen?, det står sikkert i tråden men er alt for tidlig for at jeg orker å lete det frem...hehe....
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Den går nok ikke like dypt som svs nei, men vil nok tilføre mer punch i bassen er jeg sikker på. Så da blir vurderingen om det jeg gir fra meg oppveies får det jeg får.
    Tralltrall, rommet er vel 30 km2 tror jeg det var.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde vel klare et akseptabelt trykk ned mot 20hz med 2 Utopia subwoofere, eller?

Trykket/punchet oppover bør i allefall være ganske heftig, noe som gjør at de bør være greie å integrere med Alto.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du burde vel klare et akseptabelt trykk ned mot 20hz med 2 Utopia subwoofere, eller?

Trykket/punchet oppover bør i allefall være ganske heftig, noe som gjør at de bør være greie å integrere med Alto.
    Nå er det for all del ikke sikkert at jeg uansett kan beholde denne. Spørs hva Andre skal ha i bruktpris på denne, men han virket jo litt gira på at jeg burde ha to, så vi får se. Syntes det uansett var greit å teste to for å se forskjeller. Blir jo og spennende å se hva Andre tweaker og hva svs eq setter opp. Skal prøve å få unna en del i kveld, da jeg får fest besøk i morgen. :-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart spennende å teste slikt!
    Har selv gode erfaringer med to subber, både med jevn respons og at det ikke er like lett å lokalisere subben.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Helt klart spennende å teste slikt!
    Har selv gode erfaringer med to subber, både med jevn respons og at det ikke er like lett å lokalisere subben.
    Joda, har 2 subber, men de er nå som sagt av ulik type/og merke. Håpet var jo at de skulle ta å klare å jobbe i hver sine frekvensområder, slik at de utfyllte hverandre. Men ettersom jeg har skjønt, så ødelegger de litt for hverandre i de områdene der de jobber begge to.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Andre, så sliter jeg med noen kraftige "etterbølger" i rommet, så han var klar for å rive rommet her omtrent :-). Så han var med andre ord litt frustrert da han måtte dra.
    Uansett jeg lot nå min svs EQ prøve seg litt:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så er det bare å innrømme at jeg ikke er helt sikker på hvordan det bør være :-), men at kurvene er flate er vel i utgangspunktet greit?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kurvene fra SVS-boksen er litt villedende, da de visstnok ikke er resultatet av faktiske målinger. Tror dette er beskrevet av RoKo i enten en Audessey eller SVS EQ-tråd.

Spørsmålet er vel om det låter bedre, eller bare litt annerledes?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Kurvene fra SVS-boksen er litt villedende, da de visstnok ikke er resultatet av faktiske målinger. Tror dette er beskrevet av RoKo i enten en Audessey eller SVS EQ-tråd.

Spørsmålet er vel om det låter bedre, eller bare litt annerledes?
    Må teste det i morgen, er for trøtt og sliten etter sitti der nede omtrent siden 5 med en del bommerter på målingene :-(

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Andre, så sliter jeg med noen kraftige "etterbølger" i rommet, så han var klar for å rive rommet her omtrent :-). Så han var med andre ord litt frustrert da han måtte dra.
    Uansett jeg lot nå min svs EQ prøve seg litt:
    Det var han jo forrige gang også, uten at det hadde noen som helst rot i virkeligheten...

Derfor bør du nå "ha baller", og mer eller mindre agere etter dine egne oppfatninger.

Side 35 av 44 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •